8:30-tól Berlinig

2011.11.07. 16:17 mgergoo

2010. november 7.

Ez az új énem születésnapja. Napra pontosan tavaly ilyenkor határoztam el magam, hogy nincs visszaút: edzésterv alapján fogok gyalogolni/futni. Amit kidob a Nikerunning edzésterv, azt beütemezem a céges naptárba, és csinálom, mint a kisangyal.

Csak egy éve volt, de annyi minden választ már el, mintha évtizedek súlyát hagytam volna magam mögött. Mintha egy börtönből szabadultam volna. Nem egyik napról a másikra szabadultam, de időközben sokszor belém hasított a felismerés, hogy úton vagyok, és végre a jó úton.

Nem fogyókúra, nem a hirtelen "nem eszem hétfőtől" típusú önámítások, hanem az életmód változás. Sosem hittem benne, hogy sikerülni fog, engem lepett meg a legjobban, amikor észrevettem, hogy innen már nincs visszaút. Rengeteg dolog történt velem azóta, de a futás kiszorított, felülírt dolgokat az életemben, rámutatott problémákra, sőt, erőt is adott, hogy megoldjam azokat.

Futottam temérdek versenyen, rengeteget fejlődtem, fogytam 20 kilót, rengetegen ismernek, csodás embereket tudok magam körül és tisztelhetek barátomként, itt írok itt a Futóblogon - hihetetlen.

A futás elég erőt adott egy életmódváltáshoz, az életem kifordult önmagából, új ember lettem. Érdekes, hogy a mostani ismerőseim már a DK-t, a vékony(abb :-) futót ismerik bennem, úgy kell régi magamról mesélni, mintha egy másik emberről beszélnék. Valahol így is van.

Persze nem felejtem el, hogy honnan jöttem, hogy ki vagyok és, hogy mennyivel tartozom a Futókarmának. Biztos, hogy ha valaki egy éve elmeséli, hogy mi fog idén történni velem, a felének a negyedét sem hiszem el. Ez az egy éves évforduló arra is remek alkalom, hogy végiggondoljam, hogy mi lesz velem egy év múlva, lesz-e ekkora változás, merre folytatódik a történetem, merre tovább?

Írtam egy győzelmi indulót itt a blogon, hogy mindenki tartson velem, a végtelenbe és tovább, de én merre tartok?

Két hete egy szombat reggelen azon kaptam magam, hogy olvasatlan üzenetem van: "Nem akarod Berlinben futni az elsőt? Jó sztori lenne :-)"

Basszus. Első 24 órában elkelt 10000 nevezés, ha habozok, akkor lemaradok. Ez olyan inspiráció, ami újabb lökést adhat nekem, egy olyan cél, amire büszke lehetek. Első maratonom Berlinben. Atyaég. Ezen a versenyen született idén világcsúcs, adja a Eurosport. :-)

Én, aki egy éve még 8:30 feletti kilométerekkel szenvedtem, ezen a szombat reggelen hirtelen fogtam magam és beneveztem a Berlin maratonra. 11 hónap múlva a világ egyik leghíresebb versenyén fogom lefutni az első maratonomat. (Azóta sem hiszem el.) Madarat lehet velem fogatni, bármi a kérdés, mindenre Berlin a válasz. Megvan az új cél, megvan az újabb egy éves időszakra kitűzött motiváció.

Persze pörög az agyam: oké, hogy Berlin, de kellene valami reális, kemény célidőt is kitűznöm. Egyszerűen nem tudom magam motiválni célidő nélkül, tudom, hogy vannak olyanok, akiknek csak a lefutni is nagy büszkeség, de nekem célidő, motiváció kell. Le szeretném győzni az órát és az órán keresztül mostani önmagam. Mindig jobb szeretnék lenni, mint a tegnapi énem, versenyzek, harcolok önmagammal, és van, hogy rivalizálok egy-egy jobban sikerült edzéssel.

Most is megkérdeztem Vajda Zsuzsit, Sanyoszt, Szaszát. Egyöntetű a véleményük (amivel nem nagyon tudok egyetérteni, sőt még elképzelni sem), hogy kemény és megfeszített munkával, sok edzéssel és kitartással reális cél lehet számomra a 4 órán belüli teljesítés.

Ez most az új főellenség, minden tanácsot, intelmet szívesen fogadok, szeretnék időről-időre egy-egy posztot írni majd, hogy hol tartok a felkészülésben, 2 óra - 2 óra 10 perc környéki félmaratonosok meg legyenek kedvesek velem tartani az úton!

67 komment

Címkék: berlin maraton felkészülés dk

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr823353951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2011.11.07. 16:59:18

Ich drücke die Daumen! :-)
Szivesen mondanam, hogy veled tartok, es bar valoszinüleg közelebb vagyok/leszek, mint a legtöbben a futoközössegböl, azert nekem is eleg messze van mind terben (600km), mint idöben (2012. szept).
Tervem januarig valamifele szintmegtartas (heti 10-20km), aztan februarban meglatom, tudok-e keszülni a Vivicitara (aprilis)...

tboykacsa 2011.11.07. 17:15:29

Hát persze, hogy veled tartunk! Én is a 4órán belülit célzom meg, de addig még van 17perc ledolgozandó timeout-om...

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.11.07. 17:22:29

Szerintem a 4 órán belüli idő nem reális. Ahhoz 4-5 db 1:45 körüli félmarcsit fel kell előtte mutatni. A marketingszöveg ne kábítson!

New Balance futo 2011.11.07. 17:33:53

Drukkolok. Én már 2 éve tervezem, hogy egy maratonra felkészülök, de egyelőre tolom magam előtt ezt, a félmaraton is eléggé sok időt és energiát (fizikai és mentális) igényel.

Az tényleg igaz, hogy már azzal, hogy lefutod a maratont, hatalmasat teljesítettél, a célidő meg nem fontos, bár ha ez kell a motivációdhoz, akkor hajrá, célozd be a 4 órát!
Kíváncsian várom a Berlinbe vezető utad beszámolóit!

iramszarvas 2011.11.07. 19:48:09

Du bist ein Berliner! ;)

Szerintem a 4:00 tök reális célkitűzés. Különösen úgy, h 11 hónap múlva...

Peace Soldiers Fighting Against War 2011.11.07. 20:48:55

Basszus pont négy órára gondoltam én is! :D Simán menni fog, amilyen fanatikus hülye vagy. :)

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.11.07. 20:53:06

@BGy: Akkor terveimbe ideálisan illeszkedik a 2013-as maraton, ugyanis jövőre az 1:45 félmaraton a cél egyelőre.

Azt olvastam, hogy egy maraton az nem két félmaraton. Amit Gergő kitalált az tök jó, én is 4 óra körülire szeretném teljesíteni az első maratont.

Wolf1973 2011.11.07. 21:12:43

Szia! Én az idén májusi Kinizsi 100 km-es teljesítmény túrához akartam kondit szerezni futással, tavaly július elején kezdtem el full nulláról. És aránylag jó eredménnyel sikerült is a K100. Valaki mondta, hogy aki megcsinálja a Kinizsit, az le tudja futni a maratont is. Ez egy nagy marhaság. Legalább is nálam nem működik. Simán túrázok 50-60 km-et, életem első félmaratonján (Nike), meg majdnem kinyúltam. Sikerült, de egy számomra csalódást okozó 2:16-os idővel. 2012-ben a félmaratonokat próbálom teljesíteni, tervek szerint 2 óra alatti idővel, utána pár 30 km és csak utána a 42 km, remélem 2013-ban. De azt olyan 4 óra körüli idővel. Mindig kell egy cél, ami motivál, nekem a következő a november 20.-i Balaton-Siófok félmaraton. Sok sikert, türelmet, kitartást a Berlin Maratonhoz. :-)

egyensúlyban · http://apaegyensulyban.blog.hu 2011.11.07. 21:46:46

jó munkát a felkészülésedhez, remélem, meg tudod valósítani ezt a célodat, de nagyon keménynek hangzik ez a 4 órán belüli maraton.

ulrik · http://ulrik.blog.hu 2011.11.07. 21:50:09

Hasonló út, hasonló célok. Olyannyira veled leszek az úton, hogy még ott is, Berlinben :)

daikini 2011.11.07. 22:02:35

Hát tökös gyerek vagy egy év után első maratonra 4 órás célt kitűzöl! De hajrá, csak rajtad múlik!:) Én is úgy gondolom, hogy kicsit kemény lesz, de meg lehet csinálni!

Joe. · http://futonaplo.blogspot.com 2011.11.07. 22:08:58

Szép terv, ídő van bőven, kitartás!

b.fruzsi · http://kmkovek.blog.hu/ 2011.11.07. 22:41:42

Egy éve 2 óra 3 perces félmaratont futottam Siófokon, ami a tavalyi év legjobbja volt számomra. Most októberben 4 óra 5 perces maratont futottam...szerintem ha nincs ilyen gyilkos idő, meglett volna a 4 órán belüli teljesítés. 11 hónap volt a két verseny között. :-) Tehát a célkitűzésed reális, kemény munkával megcsinálható, csak akarni kell! Hajrá! :-))

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.11.08. 00:41:54

Hajrá, jó készülést! És azt kívánom, kevesebb parával járjon, mint az első félmaratonodra való készülés :)
Amúgy én tavaly november 6-án futottam az első szigetkörömet :)

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.11.08. 08:15:03

Köszi mindenkinek a biztatást!
@BGy: a 4 óra szerintem is magas léc, de kell egy ilyen magas léc, hogy motiváljon. Abban bízom, hogy még lemegy addigra 12-15kg. Nike félmaratonon 100kilóval futottam 2:05-t, azt gondolom, hogy a fogyásban van a fejlődésem lehetősége. 85kg környékénmeglátjuk, hogy miket futók majd, de ott meg el tudom kezdeni a gyorsító edzéseket.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.11.08. 08:38:14

@mgergoo: én csak azt mondom: hajrá!! Meg még annyit, hogy szerintem is rakj fel egy magasabb lécet, aztán legfeljebb levered és mész egy pár perccel rosszabbat ha nem alakul jól, de még egy olyan idő is remek. Csak egy dolgot ne felejts el, amit én mindig elfelejtek, ha pár perccel kívül vagy a célidőn nem kell elkeseredni.

Én márciusban Balatonfüreden szeretnék futni egy 4 órán belüli (vagy körüli) maratont, úgyhogy az elkövetkező időszak mindkettőnknek kemény edzéssel fog telni, de Rockyk vagyunk, meg tudjuk csinálni.

ulrik · http://ulrik.blog.hu 2011.11.08. 09:10:14

A 4:00-s álomhatár a maratonon kemény falat. Nem, nem lehetetlen. De borzasztóan sokat kell érte dolgozni. De ÉSSZEL! Tehát óvatosan, tudatosan, fokozatosan illetve fejben is nagyon fel kell rá készülni. Az adottságaid, fizikumod alkalmas lehet rá. Én azt mondom, hogy 1:40-1:45 félmaraton kell hozzá, de ennek teljesítése önmagában nem elegendő.

Hajrá! Megcsináljuk! :)

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2011.11.08. 10:20:24

@mgergoo: a cél elérhető, de ahogy Ulrik mondja, nem a szorgalamdon vagy a képességeiden fog múlni, hanem azon hogy használod e a fejed...:-) sok sikert hozzá! :-)

boribon 007 2011.11.08. 11:30:22

Jó felkészülést! :) És azért az izmaid edzése mellett a gyomrodat is szoktasd a megterheléshez!

dpspeti 2011.11.08. 12:31:35

Nincs lehetetlen, csak tehetetlen :D Szoval hajrá!!!!!

En, ahogy korabban mondtam is, elkezdem a magam kis versenyét, amihez lehet csatlakozni. '11.11.11 - '12.12.12 ig tart :) Cél az életmódváltás és a futás mindennapossá tétele. Mivel 130kgrol indulok, igy majd az elejetol lehet kovetni a változást :D Aki gondolja, nézheti a 111111.blog.hu oldalon :D Hajrá, nekem is :D:D

futomán 2011.11.08. 13:31:14

Jó felkészülést, gratulálok! A félmaratont már jópárszor én is lefutottam, legutóbb 2 órával. A maratont én októberben szeretném lefutni a Sparon. Ti milyen edzéstervet ajánlotok?

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.11.08. 13:52:59

@futomán: Én az edzőre esküszöm. Szerintem úgy a legideáliabb, ha kétheti frissítéssel, folyamatos konzultációval valaki összeállítja neked az edzéstervet.

Nekem tök jól összejött, hogy beiktathattuk az egyéb versenyeket és túrákat az edzésterv keretein belülre. Nike futóklubba érdemes lenézni tavasszal. Én tavasszal fogok lenézni és konzultálni. Azt már tudom milyen versenyeken szeretnék indulni és azt is, hogy mi a cél. Az edző meg megmondja mik a lehetőségek.

dvorcsakl 2011.11.08. 14:28:45

Hát nem tudom.
Ulrik futott 5 órán kívül, tboykacsa 4:22-öt azt hiszem.
Van 11 hónapod. Leszel 11 hónap múlva azon a szinten, ahol Ulrik van most? Vagy ahol tboykacsa?

Én 10 év versenyszerű atlétikával a hátam mögött, 15 kiló előnnyel, 1:47-es félmarcsikkal, 1000 km-es edzéstávon 5:00-5:10-es átlaggal is csak 4:12-t mertem kitűzni magam elé.
Igaz, én nem vagyok olyan kitartó, és én már egy kilót sem fogok leadni.

Csak nehogy csalódás legyen. 5:41-es tempó!

Mondjuk ha behúzod 4 óra alá, akkor kénytelen leszek én is futni egy 4 órán belülit is. Pedig most úgy gondolom, legyen meg egy tisztességes 4:12-es maraton, aztán irány vissza az fm-ekhez.

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.11.08. 14:43:57

@Raиdoм_: A jövő őszi maratonhoz Gergő jelen állapotába késő tavasszal elkezdeni a futást....szerintem most el kelene kezdeni az alapozást. télen futni kell és sokat. Heti 60-80 kmeket simán kellene futni február végéig. Márciusban lehetne játszogatni a számokkal, nem csak komótosan kocogni, hanem beilleszteni komoly edzéseket is. Innentől kezdődik, a nem csak öröm futás. Fejben nagy önfegyelmet igényel. Ki kell menni akkor is ha esik, ha fúj, ha csúszik. Ha a következő 11 hónapban berepül 3000 km a lábba és nem sérül le (aminek megvan az esélye) akkor meglesz a 4 óra. Ez nem kérdés. 4 órát bárki tud futni. Bárki. Csak csatolni kell hozzá a következetes munkát, amit nem mindenki tud. Aki tudja annak menni fog.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.11.08. 14:58:00

@szasza75: Én futománra reagálta mely szerint edzéstervvel elég tavasszal előállni. Addig persze kell futni, de ő nem említette a 4 órás teljesítést, neki lehet elég ha tavasszal kezd bele.

Gergő:
Én is attól félek, hogy ehhez nagy fegyelem kell és alárendelni mindent a felkészülésnek. Gergőnek ezt nagyon komolyan kell vennie. Nem szabad olyan felelőtlenséget tennie, mint amit múlthéten is, de folyamatos edzői útmutatással biztos menni fog.

Én pont azért tűztem ki előbb az 1:45-öt jövőre és azután 2013-tól a maratont 4 órásan. 30 kilit nem szeretnék futni Sparon, mert az szerintem olyan semmilyen táv.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.11.08. 15:00:53

@dvorcsakl: 4:12-vel én is elégedett lennék elsőre. Úgy gondolom, ha 4:00-4:15 közé sikerülne elsőre megfutni, az már tökre elég. Én viszont nem vagyok hajlandó alárendelni mindent a futásnak, ha kell inkább eltolom a maratont pár évvel.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.11.08. 15:09:33

@Raиdoм_: ezt kikérem magamnak, hogy a 30 az semmilyen táv!! :) Nekem nagyon fontos volt, hogy értelmesen meg tudtam csinálni, egybe maradtam, az idő is rendben volt, nekem fontos állomás volt a maratoni felkészülésben. Van egy fix pontom, ezt már letettem az asztalra innen tudok továbblépni. Óriási a szakadék a félmaraton és a maraton között, ha nem is tökéletesen középen, de valahol ott helyezkedik el nehézségben ez a táv.

futomán 2011.11.08. 15:16:52

@Raиdoм_: Köszi! Igen, én is nagyon szívesen járnék a futóklubba, voltam is párszor, csak mivel minimum 6-ig dologzom, így 7-re sajnos általában nem érek ki a Szigetre:( De kösz a jótanácsot! Tavasszal megpróbálom!:)

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.11.08. 15:17:53

@pantomimes: Engem min versenytáv egyáltalán nem vonz a 30 kili. Tuti nem is fogok benevezni rá, ha felkészülés alkalmával megfutom akár többször is az oké, de versenyen, inkább kihagyom. Lehet neked tetszik és másoknak, de nem vagyunk egyformák.

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2011.11.08. 15:19:14

@szasza75: @mgergoo: Nem cinkeles veget, tenyleg irigyelem azokat, akiknek van ennyi idejük a futassal foglalkozni. 60-80km egy heten? Az alhangon is 8-10ora, es akkor csak a tiszta futasidöröl beszelek. Plussz megnövekedett pihenesigeny, faradtsag, felkeszüles...stb. Nike felmaratont megelözöen volt szerencses 2honap, amikor fel tudtam egy felmaratonra keszülni kb. heti 3*1-2oraban. De most mar annak is örülök, ha heti 1orat tudok a futasnak szanni. (sok a melo es a privat dolgok) Es nekem ne mondja senki, hogy heti tizenvalahany ora futas csak elhatarozas kerdese, mert ez mar nem az. Munkahely, csalad, baratok...stb melle hogyan tablazzatok mindezt be? Keles reggel 4kor, vagy este 10-11kor meg irany a Margitsziget? Milyen egy "atlagos" napotok/hetetek?Tenyleg nem cukkolni akarlak, csak nagyon erdekel... Hatha egy-ket ötletet tudok hasznositani. :-)

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.11.08. 15:20:08

@futomán: Ha csak kéthetente egyszer tudsz lemenni már a is jó, első pár alkalommal jó, ha edzővel tudsz futni, mert adhat tanácsot és felmérhet a képességeid. Később már volt, hogy csak edzéstervet mentem egyeztetni és a futást külön végeztem. Olykor csak nyolcra mentem, mikor már vége volt a közös futásnak.

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2011.11.08. 15:22:13

@Sz.Lacc: kiegeszites: a kerdesek cimezve vannak mindenkinek, aki ugy gondolja, hogy heti +50km-t futni tök normalis dolog... :-)

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.11.08. 15:26:56

@Sz.Lacc: Pont ez az ami nekem is probléma, azt mondják maratoni felkészüléshez, már heti négy futás kell, de én háromnál többet nem szeretnék rá szánni. Sajnos a távolabbi terveim mind hosszabb távok irányba vezetnek ami elengedhetetlenné teszi az erre szánt idő növelését. Talán ez egy második életmódváltás, mikor hobbifutóból komoly futóvá válsz.

dvorcsakl 2011.11.08. 15:28:18

@Sz.Lacc: kedv kérdése. idő van rá. én fél 9 környékén járok le. gyerek már alszik, asszony már fürdik, a valóvilágot pedig beáldoztam. :-(

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.11.08. 15:29:40

@Sz.Lacc: idővel el lehet ezt érni, én most 40-50 között vagyok. Nehéz időt szakítani rá ebben igazad van és sokszor van, hogy kimaradnak edzések, ezzel egyszerűen nem tudok mit kezdeni, de próbálom tartani azért ezt az átlagot aztán ahogy sikerül.

60-80 kili egy héten? Hát nem tudom, soknak tűnik. Az a baj, hogy Gergő ha jól tudom túlterheltség miatt kicsit le is sérült és most így rázúdítani 60-80 kilit egy héten nem tudom mennyire jó ötlet, mármint miután elmúlt a sérülése. Nem sok ez így most? Remélem ha lesz egy edzésterve erre azt majd megosztja.

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.11.08. 15:41:04

@pantomimes: rendszeresség, életforma, a futás olyan mint a napi rutin, évek alatt kialakul, ha pár napig nem mész valami miatt akkor hiányzik. Ezt persze csak az érzi aki már átéli. És csak akkor érzi, ha ez nem kényszer. Belső motiváció és életforma. ÉLETFORMA. 60-80 km, alapozásnál, igen szerintem ennyi kell. ez lassú futás, lehetőleg terepen hogy nem unja magát az ember, érje valami inger.
Aztán maradhat későbbiekben is ez a kilométerszám, csak tempóban változatosabban. Igen a terhelés kockázat. Kell a súlycsökkenés és a kiegészítő elemek. masszázs, szauna, olykor úszás spinning, el kell kerülni a sérülést.

bitliszbá 2011.11.08. 15:44:32

@szasza75: igen.

@mgergoo: mint azt megígértem, a hosszú téli futásokat (mintegy a DunaKeszi avagy DK futóklub alapításaként is) prezentálhatjuk együtt. Én most ezt tudom, az alapozásodhoz felajánlani. Sokat tesz a rendszeresség és fejben kell sokat erősíteni.

A maraton erős lábat, és mélyen lehajtott fejet kíván!

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.11.08. 15:55:27

@szasza75: izé...heti 60-80... az nem tűnik kevésnek. Vajda Zsuzsi azt mondta, hogy Siófok után pár hétig 12,5,12,20 aztán 15,5,15,20 heteket csináljak tavaszig. Szerinted akkor ez kevés és fussak hosszabakat?

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.11.08. 16:00:50

@bitliszbá: köszönöm, élni fogok a lehetőséggel.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.11.08. 16:02:16

@mgergoo: Gergő! Szerintem futást tekintve jó lenne, ha egy emberrel konzultálnál folyamatosan. Legyen egy edző aki követi a futásaid folyamatosan és oda-vissza kommunikáció megy. Mond el neki mik a terveid és készüljetek. Ne több embert kérdezgess és statisztikai alapon dönts, mert neked kell teljesítened. Nincs bajom Szaszával, de akkor csak vele készülj, legyél következetes. csak ennyit akartam...

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.11.08. 16:04:48

@Sz.Lacc: Volt nyáron 200 feletti hónapom csak hétfőn és pénteken nem futottam, nem éreztem áldozatnak, sőt kifejezetten rosszul éreztem magam volna hétvégén, ha nem mentem volna futni. A hétköznapi edzéseket meg makacsul le kell tolni, ha kell, akkor éjszaka, munka után. Másképp sajnos nem megy. Tavaly nekem nagyon sokszor úgy hozta az élet, hogy este 10-11-ig dolgoztam és utána mentem le még futni, persze másnap 7.22-kor csörgött a vekker. Persze akkor még csak 5kiliket futogattam, időben hamarabb végeztem. Ha ez kell hozzá, akkor én oda fogom magam tenni.

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.11.08. 16:05:05

Én áprilisban futok maratont, már beneveztem, nincs visszaút. Nem néztem meg semmilyen edzéstervet, de olvasgattam fórumokat. Az biztos, hogy a szervezetet meg kell acélozni a 4-4.5 órás terhelésre. Nálam ez a cél. Kéthetente 3-3.5 órákat fogok egyhuzamban futni. Eddigi leghosszabb távom 28 km, ami 2:40 alatt lett meg, de éreztem a végén, hogy a 42 km még nagyon-nagyon messze van. Bitliszbá jól mondta:"A maraton erős lábat, és mélyen lehajtott fejet kíván!"

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.11.08. 16:22:14

@BGy: hozzád képest nem vagyok a kanyarban sem szerintem, kezdek aggódni...

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.11.08. 16:41:30

@mgergoo: Zsuzsi tudja mi kell hozzá, ha heti négy és 50 km, akkor annyi. Én nem vagyok edző. A tél a hosszú lassú futásoknak kedveznek, egyszer-egyszer beleférhet 30-35 kili túrás kocogós futás, + 2-3 alkalom és máris ott a 70 km, De Zsuzsi jobban tudja.

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.11.08. 16:42:13

@mgergoo: de-de, itt vagy a kanyarban, jól haladsz! Én lehet, hogy csak túlságosan félek a maratontól. Legalábbis a 28 km futások után mindig arra gondolok, hogy még 14-t kellene futni. Akkor nincs az a pénz, amiért tovább futnék. :))))

DaMartian 2011.11.08. 17:30:40

Legegyszerűbb maratoni edzésterv (teljesítéshez) minden héten lefutni a maratont... 40-45 kili. Ennyi elég lehet. Hogy ez 3x15 vagy 7x6 vagy 2x25 az mindegy, a kilométert told a lábadba... Persze ez nem valami tudományos...
Szerintem alap szinten maratonra elég heti 3 futás. Egy könnyű, egy kemény és egy hétvégi LSD. Verseny előtt kb. 1 hónappal egy hosszabb 32-35 kili. Ennyiből már megvan... Időről most szándékosan nem beszélek... És szerintem heti 3 edzésnek bele kell férnie annak az életébe, aki ezt komolyan veszi...

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2011.11.08. 17:33:35

@mgergoo: kitartast hozza, szept. 30-ig meg sok idö van. :-)

193 2011.11.08. 21:19:38

@Sz.Lacc: Igen, ébredés reggel 4:15-kor, 50-60 perc futás (kevesebb nem esik jól) majd tusolás és ébred a család (1 és 11 évesek), reggel héttől pedig meló!
Vagy a délutáni közös programok és játékok után 3/4 21-21-kor tudok futni egy órát. Fáradtan indulok el de futás után úgy felpörgök, hogy fél 11 előtt nem tudok elaludni. És kimondhatatlanul jól esik!!!
Így tudtam felkészülni, első maratonomra (havi 190-220 kilométer).

193 2011.11.08. 21:35:58

@mgergoo: Szia! Szaszának igaza van! Szerintem is komoly téli alapozással kell kezdened felkészülni a maratonra. Heti 50-60 km lassú futás, benne hétvégeken minimum egy félmaratonnal. Ha ez megvan és nincs komolyabb sérülésed egy tesztfutással belőheted a maratoni idődet. A 4 óra nekem bátor vállalkozásnak tűnik!
A verseny előtti hónapokban jóval havi 200 felett kellene nyomnod!
De akinek télen Bitliszbá a mentora annak könnyedén megy majd a kilométer zabálás!

daikini 2011.11.08. 22:08:20

@Sz.Lacc:
Nekem is eltelik a nap, munka család két gyerkőc! Este fürdetés, és miután ágyba bújt mindenki 9, fél 10 akkor indulok minden este 1 órás futásomra. Igen van amikor nehéz elindulni a hidegben, miután kicsit odabújtam a gyerekekhez, de vagy ilyenkor futok, vagy semmikor! Reggel én képtelen vagyok elindulni, pedig 8-kor indulok csak munkába az időbe beleférne, de nem megy, nem tudom rávenni magam. Az eseti futásokat pedig imádom ( már évek óta így futok) hétvégén belefér napközben is, persze akkor is legtöbbször úgy, amikor a gyerekek alszanak kora délután!
Pedig nem is készülök semmilyen versenyre, és mégis elindulok este későn csak azért megyek mert jó, mert kell, mert nem is tudom elképzelni, hogy ne menjek! imádom

193 2011.11.09. 09:26:53

@daikini: Ha terepen futsz akkor mindenképpen rábeszélnélek legalább 2-3 hajnali tolásra!
Miért?
A természetnek is kell egy kis éjszakai pihenés és ami tavasztól őszig fogadja a hajnali futót arra nehéz szavakat találni. Ilyenkor különösen tiszta a levegő, a növények fák, virágok illata különösen intenzív, az a 3-4 perc mig a napkorong felkúszik az égboltra arra pedig érdemes megállni és hálát adni a teremtőnek, hogy futhatunk! Sejtjeinkig behatolnakezek a hajnali sugarak. de a fül sem marad ki az élvezetekből. Én a fülemülére és az énekes rigóra gerjedek, de az előbbit késő este és éjjel is hallani június közepéig. A teleholdas futásoknak pedig különös varázsa van. Nincs két egyforma hajnal és éjszaka a természetben évszaktól függetlenül mindig vár egy újabb felfedezés ahogyan írtad "csak azért megyek mert jó, mert kell, mert nem is tudom elképzelni, hogy ne menjek! "

daikini 2011.11.09. 10:17:24

@193: Hát igen, tudom, hogy igazad van és ilyenkor szégyenlem is magam, hogy ilyen lusta fajta vagyok, aki amikor csörög a vekker ( 7-kor, ami nem túl korán van) nem bírok felkelni és még ilyenkor is döglök, visszaalszom egy kicsit, ameddig a nagyfiam ugrál már a hasamon! Tudom, hogy milyen érzés a hajnali futás és mégis inkább a lustálkodást választom! :( Persze néha nagy ritkán rászedem magam egy hajnali futásra, de hogy ez rendszeres legyen akár heti 1-2 alkalommal azt most elképzelhetetlennek tartom. De bízva abban, hogy eddig is mennyit változtam, hátha én is átállok a hajnali futásra már most is tudom, hogy imádnám, de sajnos még az egóm legyőz!
A terepen futással kapcsolatban pedig úgy jártam, hogy az esti futásasimat is mindig erdőben toltam, de összetűzésbe keveredtem a vadászokkal! Megállítottak és azt mondták, hogy mit szaladgálok este az erdőben és egyszerűen leidíótáztak. És modták, hogy vigyázzak nehogy véletlenül seggbe lőjenek! ( sárga futókabátban , fejlámpával) Erre próbáltam neki elmagyarázni, hogy az nem így működik, hogy mert itt vannak senki nem teheti be a lábát, erre azt mondták, hogy addig szaladgálok erre, amíg jól hátba nem vágnak! Szó-szót követett, mivel rájöttem,hogy nem tudom meggyőzni őket, ép érvekkel és hiába hívom fel a vadászat alapvető szabályaira a figyelmüket! Inkább eljöttem. Pár nappal később az egyik lesen otthagytak egy üres puskatáskát, hogy véletlenül vagy miért én nem tudom, a lényeg, hogy jól beszartam, hogy ezek a bokorban várnak engem, hogy jól hátba vágjanak. Gondolohatjátok milyen érzés volt így futni az erdőben fadarabbal a kezemben. Aztán végiggondolva arra jutottam, hogy erre nincs szükségem, nem erről szól az esti egy órám amikor végre önmagam vagyok felszabadultan. Már jóideje úgy futok, hogy a legszélső utcában aminek csak ez egyik oldalán vannak házak a másik felén már nem messze ott az erdő! És csak hétvégén amikor napközbren tudok futni akkor megyek az erdei körömre! Sajnos ez van!

193 2011.11.09. 10:47:15

@daikini: Az erdő az nekem sem adatik meg csak időnként az ártéren egy motocross pályán ha éppen nincs víz alatt(Tisza). Egyébként igazi csemege egy ilyen pályán "futócrossozni" Igy marad a töltés alja, teteje, le, fel, kívül, belül, keresztül kasul a várostól délre az országhatárig. A határőrök még nem érdeklőttek, hogy mit keresek erre, de az éjjellátón gyakran kerülök a szemük elé. Hagy kukkoljanak. Futó ellenség nekem is akad a póráznélküli és kóbor kutyák. A négylábuakat egy ultrahangos riasztóval kezelni tudom. De egy hármas négyes roham izgalmas tud lenni. Ha vadász riasztóról tudomást szerzek tovább adom!!!

elgenubi 2011.11.09. 11:57:40

@mgergoo: Gratulálok. Amit egy év alatt elértél, az elképesztő. Sérülésmentes felkészülést kívánok Berlinre!

Én 58 múltam, 5 éve kezdtem futni.
4 félmaraton, 1 SPAR 30 már mögöttem van.
60. évfordulómra terveztem az első 42 kilit, de már készülök a jövő évi Budapest maratonra...

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.11.09. 13:30:48

@szasza75: ezt értem, de a 60-80 kilihez is vezet egy út, amit azért érdemes végigcsinálni, nehogy a szervezet ne bírja. Igazából van még időnk, nem vagyunk öregek, lesz idő beteljesíteni a futáshoz kapcsolódó álmainkat, nem szabad elsietni semmit, valahol én élvezem azt is, hogy egy hosszú utat járok be a maratonhoz, kiérdemlem :)

Szerintem 40-50 kili hetente is életformaszerű futást jelent, így is érzem a hiányát ha nem mehetek 1-2 napig.

Karcsi 69 2011.11.10. 11:08:46

@mgergoo: Azon a szombat reggelen én is úgy gondoltam hogy jövőre szeptemberben Berlint választom és neveztem is.Nekem tavaly ősszel Prágában volt az első versenymaratonom.Sok-sok km-t raktam a lábaimba télen,havonta 500km körül teljesítettem.Mind a mai napig hetente legalább 100 km-t futok amit te is nyommal követhetsz a Nike+ versenyein.Az eredmény egyébként 3:47 lett.Valahogy én erre esküszöm.Persze tudom hogy nem jó az ha az ember nem hagy pihenőnapot sem magának de úgy érzem még ha fáradt is vagyok egy-egy esős,ködös reggelen hogy...mennem kell.Mennem kell mert jól esik,mert fittebb vagyok utána,mert az akaratom így fejlődik,mert a hideg telek átfutása közben egészségessé váltam és így tovább...Akarat kell hozzá a többi már megy magától.Te a fogyás révén nagy fokú akaraterőre tettél szert ez majd segít.

korpaZASZ · http://korpa.blog.hu/ 2011.11.10. 21:00:18

@Karcsi 69: Szasza75 írta meg a lényeget: ÉLETFORMA. Amíg nem válik azzá, nem válik napi "rutinná" a futás szeretete (igen: nem csak a futás önmagában), bármilyen időeredmény kitűzése csak felesleges stresszt rak az emberre. Én is átlag 100kmt futok, mint Karcsi69, és 10 futásból 8-ra örömmel indulok (a maradék kettő sem jelent pokoli kínokat, max.nem esik túl jól). Egyik eredménye, hogy minden egyes verseny rajtjánál 70 alatti pulzussal toporgok a rajtban (egész komoly bemelegítés után), mert egyszerűen szeretek futni. Akár versenytempóban is, pedig az nem egy pajzán majális. Akkor is ha nyerek, de akkor is ha kikapok. Valahol itt lehet a kutya elásva, nyilván így nem okoz gondot a hajnali indulás sem.

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2011.11.11. 12:13:58

@mgergoo: Kitartást a tervedhez! Csatolakozom az előttem szólókhoz, ha most elkezded a rendszeres edzésmunkát és a további súlycsökkentést, abszolút fogható a 4:00 ami igen szép és motiváló cél!
Sebesség szempontjából elég lesz, ha 1:50-1:52 körüli félmaratont tudsz a maraton előtt 4-6 héttel. Persze úgy, hogy maratoni edzésterv szerint edzel, tehát a távnak menni kell.

Saját tapasztalat:
2009.09.06 Nike félmaraton: 2:08:34, 88.4 kg.
2009.11.09-én kezdődött a 46 hetes felkészülés heti három futóedzéssel.

2010.09.05 Nike félmaraton: 1:50:14, 83.5 kg
2010.09.26 Bp.Maraton: 3:57:15, 83kg
(edzesonline-on minden edzésem részletesen fent van, ugyanezen a nick-en)

A 46 hét átlagában a heti teljesítmény 33km volt. Összesen 5 hét volt, amikor 50km felett mentem, a legdurvább hét 55.6 km volt 4 héttel a verseny előtt. Az edzések: 1xpályaedzés, 1xtempófutás, 1xhosszúfutás, mellette 2xkeresztedzés - spinning,úszás. Ez működött.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.11.11. 12:46:00

@Ivan Grasso: Ez nagyon tetszik! Újabb bizonyíték, hogy heti három futással is készülhetek maratonra. :)

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2011.11.11. 15:06:01

@Raиdoм_: @szasza75:

Ezzel a szisztémával csináltam, amit anno egy itteni kommentelő ajánlott! :) Ld. lent
Sorban megcsináltam a 10K, 21K, 42K-s programot. Kemény volt, de élvezetes és az eredmény is jött vele, úgyhogy ajánlom figyelmetekbe!

www2.furman.edu/SITES/FIRST/Pages/FirstTrainingPrograms.aspx

Részletesen ebben a könyben van leírva:

www.amazon.com/Runners-World-Less-Faster-Revolutionary/dp/159486649X/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1311188299&sr=1-1

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.11.11. 15:41:03

@Ivan Grasso: Ez nagyon tetszik! Alapvetően nem vagyok futómániás, de keresztedzéseket meg szívesen vinnék be a heti menetrendembe. Ez pont erre van kihegyezve, mintha számomra írták volna.

bitliszbá 2011.11.11. 22:15:18

@Ivan Grasso: Tök jó, amit csináltál, és hogy megosztottad velünk. Itt a példa sokaknak. Kösz.

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.11.12. 12:49:54

@Ivan Grasso: tényleg köszi a kommentet. Eléggé el voltam kenődve, hogy túl magasra tették a lécet nekem és tényleg nem tudom most elképzelni, hogy 5.40'-es átlaggal tudnék valaha is 42km-t futni, nem hogy jövő szeptemberben. Mindenesetre nagy kétségbeesésemben elmentem Vajda Zsuzsihoz és már a siófoki félmaraton után elkezdjük a közös munkát. Amit kér tőlem azt én maradéktalanul meg fogom csinálni, az ő véleménye az, hogy így meg tud lenni a kitűzött 4 órás idő. Persze a maraton az maraton, bármi közbejöhet, de amit lehet én meg fogok tenni, hogy sikerüljön.

dvorcsakl 2011.11.14. 14:24:06

@Ivan Grasso: nem lennék boldogtalan, ha 1:50-es fm automatikusan 3:57-es maratont jelentene!

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása