A tatai minimaraton szubjektív összefoglalója

2012.08.07. 12:11 szasza75

Két évvel ezelőtt voltam legutóbb a Tatai minimaratonon. Akkor elsősorban a félmaratoni felkészülés fontos elemeként építettem be edzéstervembe. Idén más volt a helyzet. Egy erős téli/tavaszi felkészülést követően április-május hónapokban egy "erős" kényszerpihenő következett, erről olvashattatok a Futóblogon is. Nem volt öröm.

Júniusban kezdtem visszarázódni a futásba, júliusban már egész tűrhető hónapot zártam. Egyfajta szintfelmérőnek szántam a Tatai minimaratont, hányadán is állok önmagammal. Nagy elvárásaim nem voltak, hiszen péntek reggel volt egy 3 szigetkörös tempófutás kísérletem. Egy kör után inkább hazamentem, annyira nem ment. Néha azzal az érzéssel ébredek, hogy egy erősebb szigetkör után Józsi az utolsó 100 méteren hátbavág, lemondódan rámnéz, majd közli: "Nem baj, a célban megvárlak egy sörre."

Szombaton meleg volt, kilátásba helyeztek egy hőségriadót is. A minimaraton rajtja szokás szerint 16:00 óra – szuper! Minden adott a "tökéletes" versenyzéshez. Szombaton azért mégsem lehet tétlenül végighenyélni a napot, így a kerti rendezgetés egyik lényegi eleme, a faaprítás és a fatárolóba való bepakolás volt.

fa_1.jpg

Szerencsémre nálunk volt egy barátom, Ákos, ő pedig könnyen rávehető volt az "egy óra alatt megvagyunk vele" c. műsorszámra.

Délelőtt 10-kor kezdtük, a Kossuthon szólt az olimpiai közvetítés, mi meg derekasan fűrészeltünk, pakoltunk, és fűrészeltünk és pakoltunk. A nagy melegben felpattant az első sör, aztán a második. Fél 2-kor kifutott hozzánk Áron is, láttam rajta, szüksége van 2 hosszúlépésre is. Arra bizony már nekem is szükségem volt, hiszen a pakolással még mindig nem végeztünk. Már 2 óra is elmúlt, mire végeztünk. Akkor ebéd, az egyik húgom levest csinált, a másik egy tepsi csokoládés brownie-t. A mértékletesség fogalmát végleg elfelejtettem. 16:00-kor rajt, futni lesz most már miből, igaz vonszolni magamat is nehéz volt.

Épp beestünk 16:00 óra előtt a rajthoz. Az utolsó rajtszámok egyikét hoztam el, melegíteni próbáltam, de feszített a gyomrom, baj lesz ebből, Norbi!

A rajtnál bölcsen majdnem a legvégére álltam, így csak nem rohanom el az elejét, amit amúgy sem nagyon bírnék. Az első 2-300 méteren még tartott a tömeg, aztán kiszélesedett az út és teret adott az önkontroll elvesztésének. Az első 2 km könnyen ment, aztán kicsit lassultam, majd nem tudom mi lehetett, 5-7 km környékén teljesen belassultam. Feszített a gyomrom, melegem volt, szenvedtem.

Az itatópontnál kicsit bele is sétáltam, majd bekapcsoltam a túlélő üzemmódot. A sporik sorra előztek le. Hát szép kis szintfelmérés, csak éljem túl. Az árnyas fák mögül kiérve strandoló emberek látványa fogadott. Egy arc sörrel kínált. Kutya meleg volt. Minek futok? Miért így? Sorra jöttek a megválaszolandó kérdések. Persze válasz egy se jutott eszembe.

8 km környékén valami történt. Ráéreztem a ritmusra, ment. Nem gyorsan, de érzésre könnyebben, mint eddig.  Onnantól kívülre is tudtam figyelni, megközelítettem, sőt, leelőztem az előttem futókat, észrevettem a szurkolókat, akik szép számban voltak. Kimásztam egy jó mély gödörből. 12 km-től nyitottam egy hosszú hajrát, és 1:01:32-es idővel léptem át a célvonalat.

2010-ben 108. (568 férfi közül) voltam és 58:05-el értem célba, idén 109. (639 férfi közül), 1:01:32-es eredménnyel. :)

Relatíve jobb vagyok mint akkor, furcsa, pedig közel 3 és fél perccel gyengébb. Összeségében az is lejön, hogy gyakorlatilag ugyanott tartok, mint 2 éve, azaz nem romlottam... juhéjjj!

Na de mi az egészből a tanulság? Futás előtt:

inkabbfutok.jpg

5 komment

Címkék: tata meleg félmaraton akik futnak

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr854697522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.08.07. 13:17:52

Hú, 14 km-t lenyomni ennyi kaja-pia után 1 óra alatt, szép eredmény!
Nekem a futás előtt fél órával 1 sör mostanában bejön. Erőt ád. Sőt, az első pár száz méter könnyebben kimozgatja a beszorult buborékokat. :)))

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.08.07. 20:21:07

Ma is ittam egy sört futás előtt és éppen ott melegített be valamelyik focicsapat (vagy az Anzsi, vagy a Loki, inkább az utóbbi, mégsem futhatok együtt Roberto Carlossal), ahol futni szoktam. Az első négyben benne voltam, 5 perc körüli ezreket nyomtak. :)))

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.08.08. 07:30:12

Előző hozzászólásomban hülyeséget írtam. Nem is az Anzsival játszott a Loki. Ebből is látszik, mennyire érdekel ez a bundázós sport.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.08.08. 23:22:47

@BGy: Én pl. észre se vettem, úgyhogy kb. ugyanannyira érdekel, mint téged. Bár ez nem igaz, az uruguayi focit szeretem :)

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása