Megfogadtad? Megfutottad?

2012.12.30. 11:36 mgergoo

Tavaly a Nike Futóklub téli futóedzéseinek sorában volt egy különleges alkalom, amikor elmondhattátok a 2012-es terveiteket. MIndenki beállt a kamerák elé és elmondta a futással kapcsolatos terveit. Volt aki a félmaratoni táv teljesítését tűzte ki, volt aki maratont szeretett volna futni, sokan egy bizonyos kilométerszám teljesítésével lettek volna elégedettek az idei évre. Sikerült betartani a fogadalmaitokat, elérni a kitűzött céljaitokat?

Tavaly veletek együtt én is szent fogadalmat tettem. Két célt tűztem zászlómra. Az első és legfontosabb a Berlin Maraton teljesítése volt. A másik célom, hogy az összesen megfutott kilométereim száma elérje, vagy meghaladja a 2012 km-t. Nem volt egyértelmű, hogy túl vagy alálövök, hiszen első futóévemben (2010-ben) 532 kilométert gyalogoltam/futottam, tavalyi év végén, a fogadalom pillanatában 1500 lefutott kilométer volt a lábamban. Mindenesetre reálisnak tűnt, hogy idén sikerül meghaladni a 2012 km-t.

Még van 4 órányi (kb. 40km) futás az edzéstervemben, de elmondható, hogy a célt sikerült teljesíteni:

2012_diagram_k.jpg

Most azon gondolkozok, hogy milyen fogadalmat kellene tennem a 2013-as futóévre, de őszintén szólva nem nagyon van beleszólásom. Utazok egy hajón, de nem én vagyok kapitánya, és ez így van jól. Tudom, hogy a hajó jó irányba megy, én csak azzal foglalkozom, ami az én feladatom. Valójában nincs érdemi ráhatásom arra, hogy mennyit és mikor fogok futni. Ha valamit nagyon kellene tippelnem, akkor az elmúlt hónapok edzésterveiből, és főként a decemberi 300km edzéstávból kiindulva várhatóan valahol 3500-4000 km környéki távolság lesz 2013-ban a lábamban.

Persze gyorsulok az edzések meg időalapúak, szóval ennél akár több is összejöhet. Versenyek tekintetében nem érzek most különösebb motivációt, nem akarok javítani sem az 5K, sem a 10K, sem a félmaratoni, sőt a maratoni időimen sem. A magam részéről 2013-ban csak meg szeretném szerezni azokat az erőnléti alapokat, amikre később hosszú évekig építkezhetek. Nálam mindig felmerül a súlykérdés, de ezzel kapcsolatban már november elején kitűztem a célomat, azaz április 1-re 85 kg leszek.

Te milyen versenyt tervezel jövőre, milyen távokatt szeretnél futni? Milyen célt tűzöl ki 2013-ra?

13 komment · 1 trackback

Címkék: évforduló fogadalom dk

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr114984680

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Resolution 2012.12.30. 12:54:09

Megvan az egyik tavalyi újévi fogadalmam, az 1000 kilométer futás az év alatt. Sőt, túl is teljesítettem, jelenleg 1042-nél járok. Mi több, ötödik napja minden nap végigtoltam egy hosszabb-rövidebb távot, és egyelőre nem tervezem ezt a sorozatot megsza...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2012.12.30. 12:07:57

Gratulálok, szép évet zártál! Én idén teljesítettem a maratont és négyesben az UB-t, ezek voltak a célkitűzések. Most sajnos egy nyaki gerincprobléma miatt már 2 hónapja nem futok, január 1-én viszont újból elkezdem, most már odafigyelve a tartásomra, remélem rendben leszek, nekem ez a legfontosabb célkitűzés 2013-ra, mindegy mennyit és hogy, de tudjak sportolni egészségesen, tudom, hogy lassan tudok majd visszarázódni, de türelmes leszek.

pannonfunk 2012.12.30. 13:20:00

Nekem semmi nem jött össze, túl ambíciózusak voltak a terveim. Rroka nem indult a Vivicittán, helyette a Velencei tavon versenyeztünk tavaly, de a lemaradásom tőle több volt, mint amennyiben megállapodtunk. Nem sikerült az UB-n sem az 50 km 6 perc/km átlagtempóban. És valószínűleg akkor sem sikerült volna, ha az időjárás ideális lett volna. Végül nem sikerült a 2012 mérföld lefutása sem. Valahol 2500 km körül járhatok, de nem számolom már.

A túlzott tervek elveszik a futás örömét, így most csak annyit ígérek meg, hogy 2013-ban élvezni fogom a futást. És ez így van jól :)

dvorcsakl 2012.12.30. 13:46:43

Nekem sikerült:
Megcsináltam az első maratonom.
Megcsináltam a maratont 4 órán belül.
Megcsináltam a BSI Félmaratonmániát.
Megcsináltam a 4RUN-t.
Megcsináltam az 1500 km/év futást (2600 km-nél tartok idén).

kúlcsi 2012.12.30. 14:30:01

Gratula Gergő! Azért óvatosan a terhelés emelésével. 2 200km-es évre nem kicsi ugrás az évi 4 000 km. Csak ügyesen.

DSL · http://runbabyrun.blog.hu/ 2012.12.30. 21:32:54

én 2011ben, de még 2012 első felében sem tudtam, mi at a nike futo klub es hogy van olyan, hogy Spar maraton, es azt sem, h mi az az Ultrabalaton.
Azt tudtam, h nekem futnom kell, szuksegem van ra. Augusztus 17-én elhatároztam magam..A celokat amiket a jovo evre terveztem elertem iden. Most viszont uj celokkal vagok neki az evnek. Nagyot vallalok, es mindennel azon leszek, hogy ez sikeruljon. Hogy aztan megkemenyebbeket vallalhassak. A futas ajandek..

HungarianMotorMouse 2013.01.01. 01:16:03

Sziasztok!

Ez az első hsz-om, szóval először is üdv mindenkinek!

Hasonló cipőben járunk, 2011-ben kezdtem futni, 2012-re a célom egy maraton teljesítése és 2 órán belüli félmaraton volt. A legjobb félmaratonom 2:00:29 lett, a maratont szintidőn belül letudtam. 2013-ra második maratonmánia érmem és 4:30:00 alatti maraton a célom. A MyAsics edzéstervét tesztelem jelenleg.

Boldog Új Évet!

HungarianMotorMouse 2013.01.01. 01:17:07

Félmaratonmánia lesz az, bocs! :)

HungarianMotorMouse 2013.01.01. 01:20:40

Puff neki, bocs a termékmegjelenítés miatt is, ha kivágjátok ha nem.

BGy · http://babosi.blog.hu 2013.01.01. 17:05:43

@HungarianMotorMouse: nyugodtan lehet ide irkálni márkaneveket. Mi tiltaná? Adidas, Nike, Asics, Saucony, Mizuno, Salomon, Hoka, TNF.
Futóblog, ahol megbeszéljük, kinek mi tetszik. :)

brutalfitnessz · http://brutalfitness.blog.hu/ 2013.01.01. 17:51:36

2013: félmaraton. Ahogy a székely bácsi mondja a viccben: "...ha el nem baszom"... :)

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2013.01.02. 17:32:27

@pannonfunk: "most csak annyit ígérek meg, hogy 2013-ban élvezni fogom a futást. " A legjobbabb fogadalom! :) Hajrá!

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása