Álom menő – Garmin Vivofit

2014.03.24. 10:25 mgergoo

Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy tesztelhetek néhány igazán újdonságnak számító kütyüt. Múlt héten előadó lehettem az ötödik alkalommal megrendezett Telenor Okostelefon Akadémián, ahol a hordozható számítástechnika inspirációs szerepéről beszélhettem. Ciki, vagy nem, én valójában még mindig gyerek vagyok és még mindig lázba tudok attól jönni, hogy milyen menő, ha egy karkötő USB-re dugható, vagy ha az egy USB egy óra övébe van elrejtve. James Bond cuccok ezek a javából és a java még csak most jön.

Az idei év egyik nagy trendje a sportkarkötő. A mobil számítástechnikában és a telefongyártásban érdekelt cégek, és persze a hagyományosan sportórákat forgalmazó cégek is, sorra dobják piacra a maguk karkötős koncepcióját. Az első szereplő persze a Nike volt, de az előadásra megkaptam a Sony termékét, az LG egy újdonságát és a Garmin Vivofit karkötőjét is. A Sony karkötőből még nincsen tesztelhető példány, ezért az előadás végén nyomban vissza is adtam a cég munkatársainak, az LG karkötője egy szuper koncepció (de még szupertitkos és fejvesztés terhe mellett vállaltam, hogy még nem írok róla), viszont szeretném bemutatni a Garmin Vivofit karkötőt:

vivofit_colors_0.jpg

A karkötőt a Garmintól kaptam tesztelésre az alábbi üzenettel: "Mi bele vagyunk zúgva, nagyszerű kis kütyü."

Kicsit furcsáltam a dolgot. Nem egy olyan nagy találmány egy sport karkötő, napi lépésszám célt lehet megadni, méri az időt, van rajta dátum, pánttal megjeleníti a pulzust és a lépésszámból besaccol egy távolságot. Külsőre sem egy nagyon nagy szám, valahol nagyon hajaz a sportband-re, ami mondjuk nem egy új és trendi formavilág. 

Aztán valahogy arra eszméltem, hogy a sok kütyü közül ez van rajtam legtöbbet. Egész egyszerűen aranyos, hihetetlen könnyű és egyszerűségében is elegáns. Nagyon el van találva. Most ott tartok már sajnos, hogy gyakorlatilag le sem veszem, és a szívem szakad meg, hogy vissza kell adni.

Most fogom sokatoknál megint kihúzni a gyufát: imádom, hogy rögzíti az alvásaimat. Befekszek az ágyba, hosszan nyomom a gombot, kiírja, hogy "SLEEP", ezzel indítom az alvásomat, mint edzést... :) Másnap reggel egy rövid gombnyomással lezárom, és töltöm is fel a megújult Garmin Connectre. Újra egy szuper kis diagram, amit lehet elemezni, ha van értelme, ha nincs – imádom ezt a dolgot. Már kezdem is megideologizálni, hogy milyen jó, hogy látom, hogy mikor hány órát aludtam, hogy aludtam, mikor forgolódtam és még a híres alvási ciklusokat is nagyon szépen tudom követni rajta.

Egyik pénteken például így aludtam:

vivofit_diagram.jpg

Persze nem csak napi alvás diagramok vannak, hanem heti, havi, éves diagramba is láthatjuk, hogy mikor mennyit aludtunk, vannak a lépésszámra épülő kimutatások, meg tudjuk nézni, hogy mikor vagyunk a legaktívabbak és akár lépésszám alapú versenyben is lehetünk a barátainkkal.

A pihenés is nagyon fontos része a felkészülésnek, vagy megint csak próbálom realizálni a diagramok iránti indokolhatatlan vonzalmamat?

22 komment

Címkék: karkötő alvásnapló dk garmin vivofit

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr845871778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AnonymAlkoholista 2014.03.24. 12:55:05

Kár hogy az új Garmin Connect nem tud mit kezdeni a Forerunner 410 órámmal...

zalko 2014.03.24. 14:07:59

Hogy neked mennyi időd van aludni. Így könnyű készülni a futóversenyekre :-P

RoGeR 2014.03.24. 14:30:23

Valahogy nem látom értelmét az ilyen karkötőknek és a 24/7 aktivitás mérőknek.

BGy · http://babosi.blog.hu 2014.03.24. 18:19:21

Akinek van felesleges pénze, ilyenekre elköltheti. Számomra értelmetlen cuccok.

fran7 2014.03.24. 18:30:29

Indokolni, megindokoltad, de valódi indok híjján indokalatlan ez a kütyü.
Amúgy a kapitalizmusban a tömeg és élsport sem más mint egy újabb indok a fogyasztásra, vásárlásra. Nehéz bölcsnek lenni, hisz a legolcsóbb Decathlonos cuccokból tudnék hirtelen egy 10 ezres számlát csinálni. Vagyis a legmegrögzöttebb sporólónak is nehéz néha nem elcsábulni.
Amúgy én nagykrisz2 reakcióját várom.

angelday 2014.03.24. 19:01:52

/me kántál NAGYKRISZ2 NAGYKRISZ2 NAGYKRISZ2

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2014.03.24. 23:13:45

Nektek már új a garmin connect? Nekem miért nem? Na ezt (is) meséljétek el, hogy milyen az új, és, hogy jó-e hogy új, vagy bugos és by designos?

Azon kívül, hogy vszeg kurva nagy divat lesz az összes ilyen bizbasz a Livestrong, meg a mágneses, vagy milyen (ja meg fesztiválbelépős)karszalagok mintájára , na azon kívül sztem belépő drognak is jó lesz. Legalábbis engem a trackelés tett függővé.

nagykrisz_2 2014.03.25. 02:08:21

@fran7: szerintem alvajárók tudják kihasználni legjobban, bár a sima alvásmonitor is hiánypótló funkció.

BGy · http://babosi.blog.hu 2014.03.25. 06:07:09

Nálam 7 ezer euróért olyan alvásmonitort lehet kapni, ami azt is méri, mekkora fényben/sötétségben aludtál. Melyik oldaladon aludtál, horkoltál-e, stb. Alvásdiagnosztika. Egy tudományág, de akkor ehhez is fog mindenki érteni ezek után.

is 2014.03.25. 10:15:42

nem realizálni (megvalósítani), hanem racionalizálni (megmagyarázni/megindokolni). a latin műveltség már a múlté, úgysem érti senki, nem kell vele erőlködni.

blas83 2014.03.25. 11:27:54

Nekem se új még a Garmin Connect. Valamit át kell állítani rajta vagy fokozatosan kapcsolják át a felhasználókat rá?

angelday 2014.03.25. 11:50:05

@is: én ebben a voluntáris kontraktusban nem tudok részt venni

nagykrisz_2 2014.03.25. 12:00:47

most látom az árát, 37k-ért nem is drága.

alternaiv 2014.03.26. 16:51:14

Azért jó, hogy vannak ilyen cuccok és vannak akik megveszik, mert a farvizükön a hozzám hasonlóak is elevickélnek. Értsd ez alatt, hogy az olcsóbb,kevesebb funkciót tudó kütyük bőven jók nekem, ahogy nem kell 20 ezer forintos futópóló sem, de ha nem lenne aki arra költ, akkor nem lenne 1.000 forintos Decathlonos változata. Én abban is lefutom a 20-30 klikkemet, nem rosszabb teljesítménnyel ;)

2014.03.28. 06:31:43

@alternaiv: nagy igazság, ennél még egy lépéss tovább lehet menni. Igazi köszönettel ugyanis nem annak tartozunk, aki megveszi a pro cuccot 20ezerért, hogy legyen olcsóbb, hanem annak, aki sok esetben egy métert sem fut, sosem dobott/rúgott el egy labdát, de vagyonokat költ azokra a teljesen sima utcai divatcikkekre, amitől megkapja a vágyott életérzést, hogy ő mekkora Jordan/Messi/etc... Ők azok, akik hozzák a nagy $-t, és ami miatt érdemes/lehet olcsó igazi sportszert is nyomatni. (persze akadnak igazi kékvérű márkák, akik csak pro-t nyomatnak, de azoknak meg jellemzően az ára is olyan...)

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2014.03.28. 13:44:12

Én is tudom, mennyit aludtam: este is megnézem az órát meg reggel is :)

randomburvi 2014.03.28. 15:47:38

@téglánakgyors: Azért, mert nincs Vívofited. Egyelőre csak a Vívofit felhasználóknak van új felület, új funkciókkal, pl Kihívás menü.

2014.03.28. 16:27:15

@Bozót: olyan retro vagy :):):):)

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2014.03.28. 18:13:49

@viito: képzeld, még hagyományos vekkerem is van! :D (bár inkább a mobilt állítom be ébresztőre, az igaz)

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2014.03.29. 10:06:24

@randomburvi: diszkrimináció!!! A 310eseknek is vannak jogaik!!

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása