Néhány mondat a hegyekről

2009.08.21. 14:07 Winkler Róbert

Monspart Sarolta-interjú, 2. rész

- Ezzel az edzéstervvel nekem az volt a furcsa, hogy a félmaraton az 21 kilométer, itt meg ilyen tízkilométerekről van szó. Hogyan lesz ebből gyorsabb 21?

- Ha kettő órán, vagy 1.45-ön belül akarsz futni, akkor nyilván több kell. De két órán és azon kívül elég, ha heti 20-25 kilométereket edzel.

- De miért?

- Figyelj. Lehet többet futni, és futhatsz többet, de ötven éves kor után nem megy. Ötven éves kor után, hogy tartsd az előző negyven éves szintedet, egyre többet kell edzeni. És mindig egyénfüggő - ha elkezditek ugyanazt a munkát egy barátoddal, az egyikőtök biztosan többet fejlődik.

- A legtöbb sportban az aránytalanul sok gyakorlás vezet eredményre. Egy teniszező egy átlagos meccsen egy-két százat adogat, de edzésen ezrével gyakorolja az adogatást. David Beckham meg ott marad az edzés végén, és elvégez még négyszáz szögletet, hogy az a nyolc, amit majd a meccsen rúg, jó legyen. A futóknál nem lenne jobb, ha nemhogy tíz, de ötven kilométerekkel készülnénk a félmaratonra?

- Borzasztó lassú lenné tőle.

- De miért?

- Mert itt most rólad van szó. De ha a verseny végén odamennél az eső tízhez, akik élsportolók, ők elmondanák neked, mennyit futnak egy héten: heti 120, 150, 170 kilométert is. Nekik van annyi, és azok mind gyors kilométerek. Öt perc alatti kilométereket tutira nem tudsz, nem?

- Hát, még egyesével se valószínű.

- Nem is kell, nem is azért mondom. Hanem azért, mert ha a jelenlegi tempódban edzenél heti száz kilométereket, csak lassulnál: ezt a tempót idegeznéd be magadba. Nem lenne jó.

- Engem is meglepett egyébként, hogy az első félmaraton-nagyságrendet rövidebb távos felkészüléssel egész jó tempóban sikerült lenyomni.

- Az a legfontosabb, hogy a tízek legyenek egyre gyorsabbak. Aztán csinálunk egyre több ilyen gyorsabb tízet... szóval hidd el, hogy nem kell. De azért még egyszer hangsúlyozom, ebben a gyorsító edzéstervben benne van, hogy aki elkezdi, fut legalább három éve, futott már félmaratont...

- Olvasóink kérdései emelkedő számsorrendben: @lehetetlenember kérdi, mit csináljon, akinél nincs emelkedő a közelben?

- Az nem baj. Az a nagyon jó, ha van. A téli alapozásban baromi jó, ha vannak hegyi edzéseid. Ha nyár elején van egy másod-alapozásod, mert készülsz az őszi versenyekre, akkor is nagyon jó, ha van hegyed. Utána itt most már ezekkel az edzésekkel akarsz javítani az idődön, és gyorsasági állóképességet csinálsz - a hegytől nem gyorsulsz. A szinttel, az emelkedővel, a nagy melóval az alapokat rakjuk le télen, amikor lehetőség szerint sokat futunk hegyen. Itt a csajokkal egyébként szoktunk szintezni itt az Árpád-híd lejáróján, ami persze nem jó, mert elég rossz a levegője. Az a lejtős járda 130 méter, de annál nem több, arra van nekik 10, illetve a jobbaknak 20 felfelé nagyon megyek, lefelé lassan, de ott sincs megállás. Pontosan azért, hogy a pulzus nem menjen vissza az alapszintre, a hajszálereket megdolgoztassuk. Pontosan azért, hogy a szervezetüket ingerelje, és az akaraterőt karban tartsa.

- A margitszigeti Futóklubban egyébként kik vannak?

- Nálam csak amatőrök. Itt a Robi bácsinál vannak komolyabb amatőrök is. Én inkbb a 0-ból léptetem az embereket az 1-be. És egyeseket az egyről a kettőre. Aztán van, hogy ők is továbblépnek. De a Robi bácsi már időket mér, meg a jobbakkal egyesével kell foglalkozni. Engem hajtottak annak idején eleget, és most azt mondtam, szívesebben foglalkozok ötvennel, illetve lassan inkább százzal, akik most kezdik az egészet, hogy szeressék meg. Aztán edzés után hazamennek, és szerveznek maguknak társakat, és együtt futnak. Nekem ez nagyobb öröm, mint mondjuk négy profival foglalkozni, főleg, hogy minél menőbb vagy, annál nagyobb lelked van.

(folytköv!)

50 komment

Címkék: interjú tippek gyorsaság monspart sarolta futóklub

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr611327982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

M.Islander 2009.08.21. 14:30:37

gratulálok, ismét egy remek írás!
majd télre ütemezem be a hegyi (HHH) futásokat.

ezek szerint Saci néni vezeti a margitszigeti futóklub edzéseit? egyszer meglátogatom!
nagy élmény volt, hogy Hortobágyon tőle vehettem át a Félmaraton-mánia aranyérmet!

remélem, hogy ennek a kezdeményezésnek lesz 2. etapja is - ráhajtanék...

Alsó kikötő 2009.08.21. 18:23:15

Sziasztok!

Kellenek a jó tanácsok a lelkes "ostromlóknak" és vagyunk egy néhányan akiknek igazi kihívás a 21 km és a 2 óra alatti idő.
Negyven fölött vagyok, 2 éve futok ,tavaly az első fél maratonom a NIKE volt.
Idén már túl vagyok a negyediken, és még legalább 3 hátra van. Nem volt két egyforma verseny és nekem ez adja a félmaratonok varázsát, ahogy Saci néni mondja "az akaraterő karbantartását" Forró aszfalton Gyulán, homokviharban a Hortobágyon, és nemcsak fel a Kékesre hanem utána azonnal le is.
Mániás lettem!
Robi, de jó, hogy megtanáltad, Monspart Saroltát, "el ne engedd" . Tengernyi tudás van a fejében és a blogoddal mi is "vizesesek" lehetünk tőle ha nem is a Margit-szigeten, hanem mondjuk Szegeden.

2. etapra - már ketten vagyunk...

z8 2009.08.21. 23:41:04

Jó írás. Versenyig eljutni egy fajta cél amatőröknek, és onnan feljebb van még pár szint :)
De magában pár km es sikeres futás is nagy örömöt ad.Mozgástól sokkal kevesebb stresszes ember lenne, de jó lenne :)

bikila 2009.08.22. 01:26:34

"...az eső tízhez, akik élsportolók, ők elmondanák neked, mennyit futnak egy héten: heti 120, 150, 170 kilométert is.
+++ Ez a része igaz.
Nekik van annyi, és azok mind gyors kilométerek."
+++ Ez meg nem igaz. A 120-170km-nek a 2/3-3/4-ed része általában folyamatos könnyű futás. Nyilván nem 5 percben futunk, de a saját (verseny)sebességünkhöz képest lassan.
Pl.: aki 70 perc (kb. 3'20''perc/km) körül tud egy félmaratont annak a könnyű futás 4'10''-4'30'' perc/km körül van átlagban, de ez azért egyéntől is erősen függ - ki milyen gyorsan szereti/szokta futni.

musi 2009.08.22. 02:12:27

"A legtöbb sportban az aránytalanul sok gyakorlás vezet eredményre" - a gyakorlás nem egyenlő az állóképesség fejlesztésével... két különböző dolog.

zsolababe 2009.08.22. 08:58:14

@bikila: abszolut igazad van szerintem is... en pl ugy gyorsultam az elmult evben, hogy heti 100-120km-t futottam meghozza konnyeden... csak a konnyu futasom valtozott 6'30" rol 5'30" - 5'20" korulire ...szoval az en szintemen is igaz nem csak a komoly futok szintjen...

manor 2009.08.22. 09:44:48

@bikila:
Az interjúban WR szintjéhez képest beszél a dolgokról MoSa, tehát a 2h+ körüli félmaratoni tempóban futók teljesítményéhez képest kell érteni a gyors kilométereket. Bár valószínűleg a blog közönsége 95%-nak is űridő a folyamatos 4.10-4.30-as tempó:)

Critmiss 2009.08.22. 18:53:58

Megvettem az új Nike Sportbandet, holnap felavatom! Jipíí.

RexpecT 2009.08.22. 21:25:15

Majd írj a tapasztalatokról :).

reventlov (törölt) 2009.08.23. 13:05:09

14 483 Krisztina Papp HUN 15:20.36

felismertem az utolsó 2-3 körben amikor szétszakadt a mezőny. a kenyaiak nem semmit nyomtak. és ha Kriszit vigasztalja nekem 15 perc alatt a 3000 sincs meg ;) pb-vel 6-ik lehetett volna (www.iaaf.org/athletes/biographies/country=HUN/athcode=179866/index.html).

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.08.23. 14:16:51

@zsolababe: egyszer kéne futnod egy tizest maxra, hogy kiderüljön már, hogy milyen tempót tudsz, engem spec nagyon érdekelne!
furcsa hogy az edzéstervekben sosincs bélkilógós futás, ahol az ember megismerhetné a határait, meg azt, hogy meddig bírja amikor már tényleg nagyon el van fáradva, milyen az amikor fáj, mit tud még akkor is odatenni. tulajdonképpen a versenyeknek ez lenne a lényege, de legtöbbször megelégszünk a biztonságos célbaéréssel.

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.08.23. 18:12:04

@rrroka: kb. 1 hónapja izomból nyomom a 10 km-eket, tojok a "lassulj, hogy gyorsuljra". Gyorsulj, hogy gyorsulj, vazze!!!!
4:40-4:50 közötti ezrekkel simán megy a 16 km is. A versenyt én bélkilógósan akarom teljesíteni, nyerni megyek oda. :)))))))) Mit is kap az első helyezett? Már csinálom neki a helyet a polcon.:)))

zsolababe 2009.08.23. 19:16:02

@rrroka: majd kiprobalom szeptemberben:))) egy heten egyszer futok egy 10est max sebesseggel probakepp:):):) mondjuk engem annyira azert nem erdekel... inkabb az erdekel majd evrol evre, hogy 42km-en mennyit tudok gyorsulni :)))) a 10km a pihenonap :)))))

HecseDLI 2009.08.23. 20:25:15

Köszi Saci néni!!! :-))))))

HecseDLI 2009.08.23. 20:33:50

Volt valaki Kunszentmiklóson 21-22-23.-án?

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.08.23. 20:45:11

@BGy: király tempó, jó lesz az! :D 1:40en belüli félmaratonra hajtasz?

@zsolababe: jó, akkor ne csak 10kirit, ahnem 15-20-t, csak hogy meglegyen az az érzés, hogy "most úgy megyek ahogy a csövön kifér, meddig bírom és mi történik ha mégse bírom?". szerintem fontos megismerni a szervezet de főleg a fej reakcióit is a ekkora terhelés alatt.
én futottam régen úgy 4x300 méter, hogy a harmadik után hánytam a légszomjtól, na az érdekes tapasztalat volt. :)

bodlac 2009.08.23. 21:06:49

Ja, rrrokanak igaza van legalább egyszer kellene versenyszerűen futnotok, hogy a várt időt, edzéstempókat saccolni lehessen. Ehhez már egy 5 km is tökéletes, az azon elért sebesség kb 90%-ával lehet számolni a félmaratonin.

zsolababe 2009.08.23. 22:41:19

@rrroka: az mar biztos, hogy 30km-en birok futni gond nelkul 5.30 as tempot... azert 30km-en nem probalnam ki, hogy mennyi,ami a csovon kifer :))
@bodlac: gondolom azert a 28km-es futasaim atlagtempojabol mar lehet szamolni egy idot nem? :) egyebkent meg soha nem fogok ugy futni edzesen mint egy versenyen..egyszeruen nem tudok... sokkal gyorsabban szoktam futni egy versenyen mint mondjuk edzesen a leggyorsabb szakaszt is.. mondjuk en nem szoktam hajtani magam edzesen csak futok, ahogy jolesik minel hosszabbakat...szoval nem tudomanyos modszerrel nyomom :)) de eddig bevalt :)))

Ted Striker 2009.08.24. 00:19:18

B@sszus most nézem a berlini összefoglalót: gyaloglók 4 perces ezreket mentek, maratonisták 3 perceseket (ezüstérmes csórikám utolsó kilométeren ki is dobta a taccsot);
Papp Krisztinek gratulálok, U-Bolt meg nem tengeralattjáró, hanem olyan mint ET: egy mókás űrlény :-)

manor 2009.08.24. 00:46:14

@HecseDLI:
én igen, de nem futni:)
@Ted Striker:
ja, a gyaloglók tempója nálam is ledobta a láncot, az 1:18-as 20km elég szigorú

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.08.24. 05:05:58

@zsolababe: amugy maratonra készülve miért is ne lehetne egy 30ast futni próbának? :) persze nem két héttel a verseny előtt, de másfél-két hónappal nagyon is. ha én készülnék maratonra, biztos, h megpróbálnám a versenytempót 30 kirin, persze értve ez alatt, hogy nem az első biztonsági 42 kirire készül az ember. :)

zsolababe 2009.08.24. 08:20:02

@rrroka: en is a versenytempot probalgatom...de mivel 4 oran belul szeretnek futni a versenytempo 5.40... szoval tul is teljesitem neha :))))) viszont a szombati versen barhogy is nezzuk 54,4 km lesz egeszen pontosan.. szoval kiderul majd, hogy le tudok e futni 42km-t :))))) legalabb mikor odaallok a maratonhoz, akkor mar lesz egyszer a labamban 42 minimum.. remelem a bokam addig helyrejon teljesen es majd meglatjuk mi lesz ....mindenesetre ha kell begyaloglok a celba de lenyomom a tavot az biztos :)))

HecseDLI 2009.08.24. 08:41:12

@manor: Hát én sem futni voltam, de fantasztikus volt.
Melyik nap voltál és mi vonzott igazán oda?
:-)))

bodlac 2009.08.24. 09:38:12

@zsolababe: A 28km-es edzéseid idejéből átlagos edzéstempót lehet számolni, mást nem igazán. Mondjuk ha csak teljesítésre gyúrsz, akkor mindegy is milyen tempóval futsz, ha szeretnéd magadból többet kihozni, akkor viszont nem árt tudni, hogy mire vagy jelenleg képes.

manor 2009.08.24. 09:45:12

@HecseDLI:
Az első napon voltam kint. Igazából nem volt időm kellően lelassulni a dologhoz, inkább csak átfutottam rajta. A tavalyihoz képest nagyot fejlődött az egész, kíváncsi leszek a visszhangokra.

tvk · http://kodzaj.blog.hu 2009.08.24. 09:55:02

Nagyon tanulságos írás, köszi!

Ha már a hegyeknél tartunk: Mi van, ha valaki éppen hegyekre akar edzeni, azaz nem sík maratonra vagy félmaratonra, hanem konkrétan 30-100km-es terep versenyekre?

Akkor azért mégiscsak kell emelkedőkön is edzeni sokat. Vagy nem?

zsolababe 2009.08.24. 10:21:30

@tvk: az alapozasnal mindenkeppen kell hegyekre edzeni(mondom ezt en aki nem szokott :D) de gondolom neked gyorsitani is ott kellene :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.08.24. 11:13:39

@zsolababe: hát én nagyon szurkolok neked ehhez az ultra távhoz, elhiheted! majd egy hosszú beszámolót kérünk az edzésonlinera!

zsolababe 2009.08.24. 13:02:58

@rrroka: majd jol leirom, hogy hanyadik kilometernel gyalogoltam bele :))))) ...azt hataroztuk el a Sziszivel, hogy ha bele kell gyalogolni, belegyaloglunk de azert lenyomjuk :)))

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.08.24. 13:54:03

@zsolababe: hát szerintem gyalogolni ne gyalogoljatok bele, csak nagyon-nagyon-nagyon lassú, szinte dzsoggolós lépegetésbe átváltani, hogy ne merevedjen be az izmod. mert onnan már majdnem reménytelen elindulni, legalábbis nekem az lenne.

zsolababe 2009.08.24. 14:12:05

@rrroka: a belegyaloglast ugy ertettem, hogy amikor mar nincs tovabb... biztosan nem tudok tovabbfutni, akkor a hatralevo tavot legyaloglom :) remelem ez nem az utolso 20km-t jelenti :))))) eleve lassan fogok futni, abbol mar nehez lesz lassitani ha nem birom :))))) mondjuk jo lenne 6oran belul futni :))) de volt mar olyan tervem is, amikor epp szarabbul ment a futas, hogy 7oran belul futom :))) a szintido egyebkent 8ora... de szerintem, aki a hosszabik tavon indul az mar mind futott ilyet szoval nem hiszem, hogy barki is lassabb lenne nalam :))).. sokan csak a 27,2km-es tavon indulnak...nna majd meglatjuk mi lesz ....ha nem az utolso leszek mar jo...soooot ha beerek a celba mar jo ..plane, hogy par oraval kesobb mar az Alcatrazban nyomom az evadnyito koncertunket :))))

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.08.24. 14:31:45

@zsolababe: majd bárszéken ülve énekelsz... :DDD

zsolababe 2009.08.24. 14:52:54

@rrroka: Az szep lenne :))) plane az evadnyito bulin...bar mondjuk lehet, hogy kevesen lesznek hiszen meg mindenki inkabb an yitott helyeket latogatja, de majd meglatjuk:) Mindenestre azert nemulve fogom nyomni a koncertet... a Somlo Tomi lesz a vendegem, majd o ul legfeljebb ugyis eltorte a sarkat... :)

tzh 2009.08.24. 16:07:41

@tvk: Elmész nem csak versenyekre, hanem olyan teljesítménytúrákra is, ahol futók is részt szoktak venni, azaz ahol kellően nagy sebességre nyitnak a pontok. Ezekről kérdést feltenni a zindex terepfutás topikjában javaslom. Részemről teljesítménytúrázom, és csak kóstolgatom az bele-bele futást, kizárólag nem emelkedőn :))
Egyébként nem kell a gyaloglást elfelejteni, sokszor láttam már, hogy egyes emelkedőkön csak kevesek mentek tényleg futva, és nem gyalog a terepfutók közül. Akadtak már futók, akiket gyalogos szakaszban még én is simán beértem.

tzh 2009.08.24. 16:10:55

@tzh: Azért érdemes teljesítménytúrára menni, mert azok kötött útvonalúak, és többféleképpen le vannak mérve. GPS-szel mindenképpen, de mégjobb, ha mérőkerékkel, ami az egyetlen igazán pontos mérési eszköz. A lépésszámlálós kütyük terepen semmit nem érnek.

bodlac 2009.08.24. 16:15:07

Ja, gyalogolni nyugodtan lehet, a futóversenyeken nincs kötelező járásmód, csak az átlagsebesség számít. Szal' ha úgy érnél el jobb időt, hogy 9 km futás után mindig gyalogolsz 1-et, akkor úgy kell csinálni.

csétomi 2009.08.24. 18:21:19

@bodlac: Ez így van, ultrások jópáran futnak így 24 órán felüli versenyeken. De azért ez maratonon, főleg, ha számít az idő is, nem annyira frankó, és ahogy ők csinálják, ahhoz elég nagy gyakorlat kell. Szerintem sokkal jobb, ha akármilyen lassan is, de megtartod a futó mozgást (hajlított és nem nyújtott láb), különben egy séta után annyira lemerevedsz, hogy sokkal több energiát eszik meg újra beindítani a motort. Ilyenkor (ha amúgy nem így edzel) automatikusan beindítja a szervezeted a "rendszer leállítása" folyamatot, mert azt hiszi a kis buta, hogy végre vége, és ezt nagyon nehéz visszafordítani. Az megint más, ha már rohadt jól állsz a vége előtt, csak nem akarsz megszakadni, és az utolsó pár kilin besétálsz :)

zsolababe 2009.08.24. 18:37:44

@csétomi: ha rohadt jol allok a vege elott akkor inkabb megszakadok de nyomok egy hajrat :) ..az ember akkor hajlamos inkabb a belegyaloglasra ha mar ugyis mindegy mert nem tudja hozni amit tervezett

HecseDLI 2009.08.24. 19:15:27

@manor: Hiányoltam , hogy a magyar sport nem képviseltette magát az egészség-életmód sátorban előadói oldalról. MI speciel Dr Papp Lajos szívsebész és Dr Dávid Tamás rákkutató , Selmeczi házaspár mint a magyar jógaszövetség fűrerei miatt mentünk le. Nagy általánosságban a rendezvény ott volt szeren! Komoly feltöltődés volt, torokszorongatós- nem éreztem energia elszívást , mint amit pl. a szupermarketekben érez az ember a tömegben.

HecseDLI 2009.08.24. 19:16:53

Fiúk ,lányok!
Van köztetek aki vegetáriánus ?

tzh 2009.08.24. 22:09:44

@csétomi: Itt tegyük hozzá, hogy a terepfutásról beszéltünk, ami azért nem ugyanaz, mint mondjuk a sárvári 24 órás. Olyanok tudnának a különbségekről többet mondani, akik megfordultak már 24 óráson is, meg terep ultrákon is. A lényeg, hogy én az emelkedők, nehezen futható, netán sérülésveszélyes szakaszok belegyalogolására gondoltam a terepfutással kapcsolatban.

tvk · http://kodzaj.blog.hu 2009.08.25. 10:00:46

@tzh: Szoktam teljesítménytúrázni és szerintem már találkoztunk is pár éve (tvik). A gyalogosoknál gyorsabb vagyok, a futóknál viszont még lassabb. Ezen szeretnék némileg javítani.

DaMartian 2009.08.25. 10:47:45

@bodlac: nagyon nehéz ám edzésen annyira motiválnia magát az embernek, hogy bélkilógásig fusson! Ahhoz kell a verseny hangulata, az adrenalin meg a tömeg! ...szerintem. Én aztán igazán mazo módon tudom sanyargatni magam, de nem tudnék edzésen 4.00 ezerrel 10K-t futni, nekem ahhoz verseny kell!!! Ezért indulok nyáron sok versenyen, szinte minden héten, akár kisebbeken (pl. Zöldgömbös: Várfoglalás, Tisza-tó kör stb.) Ezeket edzésnek fogom fel, ezzel készülök arra a 2-3 fontos versenyre az évben, de az ellenfelek kellőképpen húznak, ahogy sima Szigetkörnél nem tudnék menni!
Off: jelentem túléltem az edzőtábort! 4 nap alatt 14 edzés!!! Ebben volt HIIT, lépcsőzés, és főleg sok-sok rövid sprint!!! Kíváncsi leszek gyorsított-e rajtam valamennyit? Egyelőre csak azt érzem dög fáradt vagyok! Szombaton Velencei tóra ki jön??? ÚÚúúúúgy tolnám a 2 kört, de PB-t akarok a Nike-n, nem nyírom ki magam a hosszúval! Kár, hogy nem Nike után egy héttel van, akkor az pont jó maratoni felkészülő lenne! : )

zsolababe 2009.08.25. 10:54:02

@DaMartian: en is meg a Sziszi is ott leszunk..csak mi 2kort tolunk leszarom a Nike felmaratoni eredmenyemet :)))) csak a felmaratonmania miatt indulok rajta :)))) jo lesz a hosszu verseny utani regeneralodasnak a rovid 21km :))))

tzh 2009.08.26. 01:38:58

@tvk: Elképzelhető, hogy találkoztunk már, csak még archoz nem tudlak kötni. Főleg, ha anno polgári néven mutatkoztunk be :))
On: Akkor nem tudok újat mondani. Jobb ötletem meg nincs, mint hogy késői indulás, és belefutás az eddig gyalogolt ttúrán.Én is ezt csinálom olykor, csak még az általam megfutott szakaszok olyan rövidek összességében, illetve szint csak ideális lejtőkre korlátozódnak, hogy azzal együtt is csak túrázásnak számított a tevékenységem ;)

tzh 2009.08.26. 01:45:21

A tárgyra visszatérve: Szerintem valami kompromisszumnak kell lennie, mert biztosan van olyan futó, aki terepen szeret mozogni egyébként is, és csak azért, mert a szintes menetek esetleg csak alapozásra jók, nem fognak lemondani a szeretett terepes gyakorlataikról, túráikról, stb.
Én legalábbis soha nem mondanék le síkfutás félmaraton, maraton kedvéért a teljesítménytúrákról, viszont gyorsulni mégis szeretnék. A kettő együtt, ha nem megy, akkor inkább nem eröltetem a síkfutós rendezvényeket.
Az már most biztos, hogy előbb lesz teljesített terepmaratonom, mint utcai félmaratonom. (megj: az említett terepmaratonra nagyon sok időt adnak különben)

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása