Amikor nincs visszaút

2010.05.06. 11:00 szasza75

Tegnap szép napra ébredtünk, aztán az időjárás folyamatosan romlott! Mivel pár napja megterveztük, hogy kocogunk egy kellemeset szerda este, így a sokasodó zivatarfelhők sem szegték kedvünk. A Dobogókői parkolóba érkeztünk este 6 órára. Ekkor már picit szemerkélt az eső, de majd eláll, gondoltuk, jól lesz ez a kis esti lazító futás.

A terv az volt, hogy a jövő hétvégi Terep 50-es utolsó résztávját futjuk le (útvonal), vagyis Dobogókői indulással a piros jelzésen elfutunk a Szakó-Nyeregig, majd onnan Dömös fele vesszük az irányt. A piros jelzést követve aszfalton elfutunk A Szentfa-kápolnáig, onnan a Vadállókövek árnyékában felmászunk a Prédikálószékre. Innen már csak egy kis gurulás Pilisszentlászlóra és kész is. Könnyed kocogással pontosabban 2 óra 30 perces menetidővel számoltunk.

Elstartoltunk, az esőcsepergés komolyabb esővé fajult, aztán abba hagyta, majd ismét elkezdte. Így ment ez egészen Dömösig. Ekkor még kissé ázottan, de különösebb probléma nélkül oldottuk meg a feladatot. Mivel a két lány kissé lemaradt, Gerivel előrefutottunk a Szentfa-kápolnáig.

A terv az volt, hogy bevárjuk őket a mintegy 500 méteres szintemelkedést tartalmazó 2,5 kmes emelkedő előtt. Ekkorra az ég ereszcsatornái leszakadtak és elkezdődött az a zápor, amiben már igen rég volt részem. Felmerült bennünk a visszafordulás gondolata, hogy most itt hagyjuk abba, de a csajok, akik már utolértek minket, hajthatatlanok voltak.

Az özönvíz igazán a Vadállóköveknél éreztette erejét, patakként zúdult a hegyoldaláról a víz. Egy riadt béka a fulladástól menekülve ugrott el lábunk elől. Magamban azon gondolkodtam, hogy vajon normális-e az, hogy most szinte négykézláb mászunk fel Magyarország (szerintem) legkeményebb emelkedőjén szakadó esőben, vízlefolyásban gyalogolva. Végül arra jutottam, hogy ez így most rendben van, igaz, nem hétköznapi dolog, de ennyi kaland "kell".

Időközben az eső is alábbhagyott és sűrű párafelhő lepte be az erdőt. Gyönyörű volt. Ilyenkor a nedvességtől talán még intenzívebb az erdő illata, a természet most igazán közelinek tűnt. A Prédikálószéken már teljesen szétázva gyönyörködtünk a Dunakanyar panorámájában, majd visszacsorogtunk a Pilisszentlászlói célunkhoz. Mindössze 18,2 km lett a távunk, de igazán emlékezetes futóélmény marad mindennyiunk számára.

16 komment

Címkék: eső kaland terep

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr481978392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_Kitu_ (törölt) 2010.05.06. 11:12:42

Nagyon emlékezetes volt, kár lett volna kihagyni! Szuper beszámoló, köszönöm a lehetőséget :)

bagolybagoly 2010.05.06. 12:49:32

Ez mekkora királyság. Nagyon irigykedem.

bitliszbá 2010.05.06. 13:04:27

Ez tényleg jó móka lehetett. Nekem csak annyi kérdésem lenne, hogy ilyenkor hogyan oldjátok meg az oda- illetve visszajutást?

Egyébkén tegnap én is futottam a zuhéban. kb 2 m látótávolság, meleg eső... nincs is ennél jobb.

Dr. Fire 2010.05.06. 13:39:09

A Vadálló-kövek árnyékában felmászni a Prédikálószékre nem rossz mulatság még száraz időben se. Nemhogy futóprogram részeként, szakadó esőben. (Bon Jovi: Slippery when wet)

light22 2010.05.06. 15:42:49

Nálam volt olyan is, hogy télen +5 fokban leszakadt az ég, szarrá áztam, és a szántóföldi utak gödrei megtelltek vízzel, én meg már meg sem próbáltam kikerülni őket, futottam keresztül a mély koszos-mocskos pocsolyákon. Előtte még valakinek a kiskertjében álló szerszámos bodegájába felakasztottam az mp3 lejátszóm, amiért később visszamentem, otthon meg slaggal verettem le a ruhámról a sarat.

Olyan esős élményem is volt, hogy akkor még kerülgettem a pocsolyákat, az bent az erdőben volt, aztán elakadtam egy gyökérben, belbukfenceztem, pördültem egyet a sárban, majd hason a kezeimen könyökölve belecsúsztam egy mocskos pocsolyába. Úgy mentem haza, mint egy disznó.

Füstbementterv 2010.05.06. 16:32:37

Egy élmény volt olvasni,behunytam a szemem és ott voltam veletek.......... Álltam az ablaknál és eszembe jutott egy régi útvonal(Galyatető-Csórréti tározó-Kékestető-Parádsasvár-Galyatető) az is elég érdekes futva esőben........ Régen volt...

M.Islander 2010.05.06. 18:51:32

tegnap engem is elkapott az eső és a villámlás a Margitszigeten az első körben, de kimondottan kedvelem és 20 fokban azért nem vészes megázni :o)

M.Islander 2010.05.06. 18:53:00

hja, és jelentem, hogy teljesen nem tunyultam el az 1-1,5 hónapos kihagyástól (AD lengette meg a véres kardot a témában tegnap), egészen tűrhető időt futtottam (1:43:44/21 km) - a PB-től 5 percnyire, de vizes cuccban nem rossz

HelloJozsi 2010.05.06. 22:17:57

Nekem tavaly a Bükkben volt hasonló élményem (www.bebielefantok.hu/archives/2009/07/27/Bukki_Hegyi_felmaraton_2009/)

Nyáron mókás tud lenni, de azért egy őszi - téli jó hideg esőt nem próbálnék ki.
Jó kis útvonal :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.05.07. 05:25:36

@mîkæl: ez egy marha jó tempó edzésnek... vmi felmérés volt? vagy simán szoktál PBt futni edzésen? :D

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.05.07. 09:54:54

@bitliszbá: ebben segítségre volt a tesóm, ő vitte át az autó...

M.Islander 2010.05.07. 22:17:43

nem volt felmérés, csak készülök a hó végi Keszthelyi Kilométerekre, szeretek esőben futni és imádom a roadkill-eket :o)

egyébként tavaly hasonló zuhéban hárman futottuk a köröket, idén már ötvenen.

élmény volt, hogy ketten (1-1 körön át a sarkamban loholtak) megköszönték az optimális tempót (5 perc/km).

HelloJozsi 2010.05.08. 10:34:22

@mîkæl: oda én is megyek, de hogy mi lesz belőle.... ha jól számolom 2 hónap szinte teljes kihagyás után vagyok. Holnap megpróbálok "kocogni" valamennyit, amennyire a bokám engedi. Kíváncsi vagyok mi lesz...

xhege 2010.05.08. 19:38:38

@NJoco: bokával csak óvatosan. Az egész február, március és április ereje emiatt esett ki nálam is :(

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.05.10. 06:06:00

@mîkæl: csak azért kérdeztm, mert a 90%-os edzés nem túl általános dolog. :)

HelloJozsi 2010.05.10. 11:17:09

@xhege: na végül is meggyőztem magam és még egy napot pihentettem. majd ma. hétköznapi mozgásnál már oksnak tűnik. meglátjuk.

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása