Éljen a mozgás!

2011.04.03. 16:01 angelday

Általában a tavasszal szoktam ezen a blogon mindenféle fogadalmakat tenni a nyári felépüléssel kapcsolatban. 2009-ben meghirdettem a Rambó-programot, tavaly a Ricky Martin programot ... idén pedig? De ne siessünk ennyire.

A Rambó-program nem tartott emlékeim szerint túl sokáig. Elkezdtem koncentrálni a kajára, néhány hét után viszont reménytelenül elsodródtam vele. 92-3 kg körül lehettem, azon a télen felugrottam 95-re. Tavaly áprilisban Ricky Martin program idején 95-öt nyomtam, elkezdtem a futást. Lelkiismeretesen csináltam mintegy két hónapig, akkor a koncepció az volt, hogy heti három futás fixen. Egyszer csak szétesett az egész, aztán lefeleződött és újra lefeleződött a heti vállalás, aztán azon kaptam magam, hogy télen már 98-99 kg-ot nyomok.

Idén március elején megtaláltam a 24 éves koromban készült képet és elhatároztam, hogy innentől már nincs értelme újabb példaképeket magam elé tűzni (Winklert akartam volna), inkább csak el kéne érnem azt, ahol voltam. Nem is emlékszem már arra, hogy mikor voltam 90 kg alatt. Évekkel ezelőtt, 2007 nyarán is 91-et nyomtam, de már akkor is megfigyelhető volt a hurka.

A mostani megfogalmazott célom a 85-87 kg.

Mit csinálok? Március elején eldöntöttem, hogy elkezdek konditerembe járni, de nem kezdtem el végül. Közben elmentünk síelni a 15-i héten, ott söröztem, mint a gödény, persze mellette sportoltam is. Utána pedig elmentünk spinningelni, az volt tulajdonképpen az első lépés ezen az úton. Azóta minden nap voltam kardiózni a konditeremben, de gyúrni igazán még nem kezdtem el.

Igazából a harmadik nekifutásra eljutottam oda, hogy nem akarok már nagyravágyó terveket megfogalmazni azzal kapcsolatban, hogy hova akarok eljutni, vagy el fogok-e jutni egyáltalán. Az a baj, hogy ez a fajta szisztematikusság és akaraterő nagyon hiányzik a karakteremből.

Egyelőre nagyon jól tartom magam és hivatalosan azt mondtam, hogy április 1 és június 1 között végzem a programot (erről még nem nyilatkoznék), aztán meglátjuk, lett-e valami eredménye.

Ma is voltam futni, lenyomtam egy 8 km-es távot, volt benne több gyaloglás és szünet is, de majdnem 800 kalóriába került és most ez érdekel: mozgás, kinn lenni a levegőn és a napon. Este lemegyek a terembe, nyomok egy kis rudat, előtte eszem, utána már csak fekszem.

Vannak egyébként olyanok, akik tudják csinálni jól a kondicionálást, a kommentelők között például Ötike ilyen, majd hamarosan küldök is róla előtte-utána képeket!

110 komment · 2 trackback

Címkék: sport program fogyás 2011 józsi

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr352796340

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 12 kilométernyi koplalás 2011.04.07. 18:28:21

Ahogy arra már korábban fájdalmasan ráébredni kényszerültem, genetikailag sajnos nem vagyok tökéletes Világevő, az elfogyasztott kalóriák nem múlnak el nyomtalanul, több szempontból is emlékezetesek maradnak.A hasamon felgyülemlő élő élményanyag eltávo...

Trackback: Handi Péter - ROVOM KÖREIMET 2011.04.04. 09:14:05

Rovom köreimet reggelente a park körül, a fennmaradás, a túlélés és a matuzsálemi életkor megközelítésének reményében. A tudatos ÉN-konzerválás gyakorlata újabb keletű, mert nagyszüleink mindezt még a Sorsra bízták, és vajmi keveset foglalkoztak testük...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bloom77 2011.04.03. 17:58:47

kb. 2 évvel ezelőtt elkezdtem olvasni ezt a blogot. Nagyon tetszettek a beszámolók és a leírások és hogy-hogy nem elkezdtem rendszeresen futni. Elkezdtem fogyni. De rájöttem, hogy ez nem elég. Elkezdtem edzőterembe járni kb. egy éve. Szépen lassan elkezdtem "testépítő étrenden" élni. Most testépítek is és kardió edzésnek megmarad a futás. Kb. egyidősek vagyunk, de én jelenleg fizikálisan inkább a 25 éves énedhez hasonlítok. Amit megtanultam:
1., a legfontosabb dolog az ÉTREND (50%)
2., Az edzés (futás és kondi terem) (30%)
3., Pihenés. (20%)
Mindig mindennek legyen oka, amit teszel. Nem szabad eszetlenül edzeni és futni, mellette meg össze-vissza enni minden "szemetet".
Nagyon sok segítség van fent a neten erről.
Akiket ajánlok:
Drugs Bunny (BB. Tv)
Vörös Zoli (Red Rock Reality)
Tőlünk szerintem mindent meglehet tanulni az étkezésről és az edzőtermi edzésekről.
...ja és a harmadik hely:
A Futóblog....:))))
(Itt mindent meg lehet tanulni a kitartásról és hogy hogyan győzzük le magunkat.)

Hajrá és kitartás. Néha Spártai a dolog, de utána nyugodt szívvel mész ki a strandra.

angelday 2011.04.03. 18:03:55

@Bloom77: az étrendet fejtsd ki nekem. Én most ott tartok, hogy este nem kajálok, csak keveset, vagy alig. Szoktam enni is, de utána 1,5-2 órával elmegyek vagy kardiózni, vagy erősíteni (mint ma is fogom tenni), utána este már nem eszek.

Milyen más javaslatok vannak még? Reggelire eszem mindent, ebédre kevesebbet, vagy ha ebédelek erősebbet, akkor igyekszem utána ledolgozni.

Bloom77 2011.04.03. 18:20:31

@angelday: Először ijesztőnek hangzik majd amit mondok, de enélkül nincs eredmény:

1., Tudnod kell, hogy mennyi fehérjét és mennyi szénhidrátot fogyasztasz egy nap.
Diéta esetén fehérje 3 gr/ testsúlykilogramonként (tsk)
szénhidrát 1-3gr/tsk

2., Ehhez mérten kell egy étrend!!! (3x
étkezés nagyon kevés)
Én 6x étkezem egy nap.

Diéta esetén: kerülni kell a cukrokat és telített zsírokat.

Megéri utána olvasni kicsit, mert ha csinálod és nem lesz eredménye, akkor könnyen feladja az ember. De ha lesz eredmény, méghozzá látványos, akkor magával rántja a dolog. Megszokja és az élete részévé válik.

Pl.: Konditermes edzés után a szervezeted kimerül. Ha nem eszel utána, akkor az izomzatodat is feldolgozza a szervezeted annak érdekében, hogy energiához jusson.

Egy hét alatt ha többet fogy 1 kg-nál, akkor már az izomzatodból is vesztettél!!!!!

És még órákig tudnám sorolni.

angelday 2011.04.03. 18:31:10

"Konditermes edzés után a szervezeted kimerül."

Erre mondják azt, hogy utána fehérjeturmixot kell inni, nem?

Előtte az ember eszik rendesen, abból lesz energiája, utána meg csak fehérjét, vagy fehérje alapút.

Bloom77 2011.04.03. 18:45:45

@angelday: Pontosan. Edzés után a legjobb, hogy ha iszol egy fehérje turmixot (tej nélkül!!!, vízzel). De ez a turmix is tartalmazzon gyors felszívódású szénhidrátot pl. szőlőcukor (30-40 gr). Ez azonnal az izomba vándorol energia felhasználásnak.

Edzés után 2 órán keresztül az ember szervezete egy szivacséhoz hasonlít (anabolikus kapu). Ezért az edzés utáni étkezés nagyon fontos! (csirkemell és rizs és zöldség) Ez az étkezés az izomépítés egyik legfontosabb pontja.

Már pedig azért súlyzózunk, hogy izmot építsünk.

És azért futunk és kardiózunk(ez esetben), hogy a felesleges zsírt eltávolítsuk az izmainkról.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.04.03. 18:53:58

Ez az étrend dolog nekem is felejtős. :( Egyszerűen túlságosan szeretem a jó kajákat. :D
Kíváncsi vagyok mit sikerül elérned. Én mikor elkezdtem futni és más életmódot élni a kajában nem voltam hajlandó kompromisszumot kötni. Reggelre tisztességes péksütemények, ebédre is amit kívánok egyedül vacsorára vettem vissza a kaját gabonapehelyre és joghurtokra. Most 20-22 kiló a mínusz. Olykor megáll a súlyom egy-egy hónapra, de azután újra beindul a fogyás. :)
Szüleim már komolyan aggódnak és könyörögnek, hogy egyek rendesen, de hiába mondom, hogy eszek. Nem hisznek nekem. :D

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.04.03. 18:55:38

@Bloom77: Én még a felesleges zsír eltávolításnál tartok. :D Az a baj, hogy fordított arányba fogy mint ahogy szaporodott. Szóval a hasamról fog utoljára eltűnni. :(

angelday 2011.04.03. 18:57:19

@BRandom: 20 kilót mennyi idő alatt érted el? Nekem is a hasam a kulcs kérdés, de nem adom fel. Ma este már szerintem nem megyek le gyúrni, viszont enni sem fogok.

Bloom77 2011.04.03. 19:12:58

@BRandom: Mint ahogy nem létezik irányított hízás, úgy nem létezik irányított fogyás sem. Jómagam is azok táborát erősítem, akinek egyből a hasán jelentkezik és onnan távozik a legkésőbb. Ahhoz hogy nekem látszanak a kockák a hasamon, ahhoz nekem is komolyan diétázni kell, és nagyon oda kell figyelni, hogy az állapot meg is maradjon.

Remélem, hogy a 20 kg fogyás nem gyorsan történt. Nem szabad gyorsan fogyni!!!! Annak csak az lesz az eredménye, hogy gyorsan több jön vissza.
Csak szépen lassan.

Jómagam is hasonlóan néztem ki ha nem rosszabbul (fizikálisan!!!), mint angelday jelenkori fényképe. És ha jól megnézném a számokat, lehet, hogy most nehezebb is vagyok, mint akkor mikor elkezdtem, csak a test szerkezetem más. Most nem a felesleg gömbölyödik ki a póló alól.

Tehát ha 34 évig nem odafigyeléssel híztunk, akkor adjunk időt a szervezetünknek az átalakulásra. Ne akarjuk 2 hónap alatt kocka hasat!.

Fokozatosság és kitartás....tisztára, mint a futásban. ;)

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.04.03. 19:14:34

@angelday: Egy év alatt vagy még kevesebb. Pontosan nem tudom megítélni mert kondizni is jártam télen ott meg szedtem fel izmot. Ha nettó súlyt nézem most értem el 22 mínuszt egy év után.

Én egyébként mindig futás és kondi után kajálok. Valahol azt olvastam 1-2 órán át bármit megehetek az nem fog lerakódni. Ilyen speckó étrendeket nem használtam kondizás idején se mégis 3 hónap alatt is jelentősen javult a teljesítményem. Persze a semmiből könnyű bármit elérni.

Igazából én nem bonyolítom túl csak sokat mozgok és remélem, hogy a sok mozgás következtében elfogy a fölösleg. A kondizás is cél lesz, de annyira még nem fontos.

angelday 2011.04.03. 19:19:39

Jó lenne akkor tiszta vizet önteni a pohárba azt illetően, hogy a kondizás és az evés viszonya hogyan van, hogyan érdemes csinálni.

Írjon ide valaki egy minta hetet.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.04.03. 19:26:58

@Bloom77: Volt olyan fogyásom ahol három hónap alatt ment le 10 kiló és visszajött 15 mikor abbahagytam a diétát.
Ezért nem vagyok hajlandó diétázni soha többé! Ha már nem ehetem azt amit szeretnék akkor mikor szeretném akkor mi a francnak az egész.
A fogyás nekem nem volt elsődleges célom. A futást időtöltésként kezdtem el és ennek volt hozadéka a fogyás.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.04.03. 19:37:00

@angelday: Szerintem ez sokváltozós.
Ha csak fogyni szeretnél az más mintha izmot felszedni. A kettő együtt nem megy gondolom, mert egyik oldalról lemegy a zsír de feljön az izom így kicsit szerintem butaság konkrét súlyt megadni mint cél.
Nekem elvileg a testtömeg index alapján ideális a súlyom, de mégis ha tükörbe nézek nem vagyok elégedett.

Csath Geza 2011.04.03. 19:51:20

@Jozsi, fajni fog de kimondom: ennyi ev kudarc utan rajohettel volna, hogy ez nem ilyen egyszeru. Bloom77nek teljesen igaza van mindenven amit leirt, annyit tennek hozza, hogy nem csak etrendet, ,de ELETMODOT kell valtoztatnod, kulonben eselyed sincs. Ajanlom Drugs Bunnyt, a Winkler haverja, o ki tud teged okositani, sot jobbat mondok: hivjatok meg ide vendegszerzonek, o a maga keresetlen stilusaban elmagyarazza neked es mindenki masnak, hogyan mukodik ez az egesz etrend dolog. Addig is,erdemes olvasgatni az Edzo valaszol rovatat, egyreszte mert iszonyuan viccesen kuldi el a hulye kerdezoket masreszt meg az Alapismeretek rovat mindent leir amit meg akarsz kerdezni a temaban. Body.builder.hu, nekem napi szinten kotelezo olvasmanzy, es nem vagyok kicsit se testepito.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.04.03. 20:31:41

@Csath Geza: Mekkora arc! Tényleg szórakoztató olvasni! :D

Bloom77 2011.04.03. 20:49:49

Maximálisan egyet értek...nem lenne rossz egyszer egy cikk itt is az étkezésről.
Sok mindenkit megkímélnénk nagyon sok felesleges munkától. Én is sokszor találkozok olyannal, aki büszkén közli, hogy megyek futni és utána már nem eszem...(ez nem jó).
Most a téli futások után (a cikkekben olvastam) volt rétes...ez nem véletlen....a cukor...futás vagy edzés után ez a szénhidrát nagyon fontos!

Angelday: nem tudunk neked kommentek keretein belül egy megfelelő étrendet produkálni...ez ennél bonyolultabb. De támpontnak tényleg nagyon jó a Bunny által leírt:
body.builder.hu/cikkek.htm4?id=563

És félre ne értsd nem szeretnénk eltántorítani. Csak azért szólunk, hogy olvass néhány dolognak utána, annak érdekében, hogy ne veszítsd el a lelkesedésed. Mert minden csak akkor működik, ha van eredménye.
Én is úgy kezdem annak idején, mint te és ha vissza emlékszem, hogy mennyi munkát végeztem el feleslegesen, akkor sírni tudnék. Ezek az oldalak, amiket ajánlottunk nagyon hasznosak a megfelelő étrend kialakításában.

angelday 2011.04.03. 21:06:40

Elolvastam Drugs posztját, mindenesetre nagyon szórakoztató a stílusa. Hangosan felnevettem itt-ott.

cole81 2011.04.03. 21:44:41

Blikk Fitt-es Attila elég látványos és motiváló átalakuláson ment át:
www.blikk.hu/blikkfitt/eddz-es-fogyj-a-blikk-fittel-2-resz-2021480?nocache

A blogjában van mintaétrend is:
attilaedz.blog.blikk.hu/

Fejben dől el minden! ;)

pannonfunk 2011.04.03. 21:56:15

Nekem most éppen az a problémám, hogy nem bírok hízni. Mondjuk még csak két kilót fogytam az elmúlt egy hónapban, amit képtelen vagyok visszahízni, de mi lesz, ha a Vivicitta után elkezdek alapozni az őszi maratonra, és 50+ kiliket fogok hetente tolni? Ami még rosszabb, hogy alacsony koleszterin diétán vagyok, így a tuti kalóriabombák, mint a mangalicazsírban sült kacsamáj meg az orosz krémtorta csokifagyival nem játszik. De így is naponta megeszek egy tábla étcsokit, egy csomag zabos kekszet, a napi háromszori bőséges étkezés mellé, de semmi hatása... :(

FeketeMacska73 · http://olcsomobilhivas.hu?ajanlom=1ha 2011.04.03. 22:14:00

Aki jó mozgási lehetőséget keres, annak ajánlom a következő oldalt: www.kuponvilag.hu/budapest/?a_aid=janicsar

paklis 2011.04.03. 22:24:28

Angelday ahhoz hogy fogyj-> kalóriadeficit (okos kajálás és cardio) a részleteket neked kell kidolgoznod magadnak a birotimusod és életviteled függvényébén, mikor mennyit hogyan bírsz: kajában bőven elég ha elhagyod a köreteket, vagy is lecseréled salátára, zöldségre, nem iszol sört és cukrosat, nincs süti...Sok hús sok gyümölcs sok saláta, sok leves. Én kb így fogytam le.
Amit meg azóta csinálok, hogy leadjak 2 kilót azt a legrosszabb ellenségemnek nem kívánom... Nehezebbnek bizonyul mint 75 öt ledobni... És ez komoly...

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.04.03. 23:54:29

Azokhoz csatlakozom, akik azt mondják, hogy inkább életmódváltást érdemes elkezdeni, tehát hosszabb távra jó tervezni. Nekem legalábbis ez vált be, egy év alatt fogytam 11 kilót (75-ről indulva), ezt tartom három éve (+/- 2 kiló). Lehet, hogy nem látványos a havi egy kiló fogyás, viszont tartós az eredmény. Kajában kb. azt csináltam, amit Paklis leírt + heti kétszer mozogtam. Azért csak kétszer, mert ismertem magam annyira, hogy tudtam, hogy ha többet vállalok be, akkor azt két hét múlva abbahagyom, ezt viszont tudtam tartani.
Futni egyébként csak később kezdtem, tavaly, és nem azért, hogy fogyjak.

dpspeti 2011.04.04. 04:41:21

Érdekes, én azok táborát erositem, akik 2-3 honap alatt le tudnak adni 20-25 kilot, es azt 1.5-2 év alatt hizzák vissza... bárcsak amikor 2 honap után látom az eredményt, ne gondolnám azt, h akkor kész is vok ehhhe

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.04.04. 06:24:32

@dpspeti: Nincsenek ambícióim és tudom, hogy ezt a 20-22 kiló fogyást csak akkor tudom megőrizni ha tartom a mozgásban gazdag életmódot. Amint abbahagynám a futást visszajönne kamatostul.

pannonfunk 2011.04.04. 07:32:58

Szerintem, AD, először a futáshoz kellene motvációt szerezned. Az eddigi kudarcaidból látszik, hogy az előnyös külcsín elérése nem elegendő motíváció. Szóval meg kellene szeretned a futást, és jó, hogy leírtad a tegnapi futásod, mert látszik az is, hogy miért nincs elég motívációd: az edzésmultadat tekintve, ha egy 8 kilis futásba még bele kell sétálnod, akkor biztos túl gyorsan futsz, frankón hypoxiás leszel, és azért kell belesétálnod. Hypoxiásan nem leszel motivált a futásra.

Szóval le kellene menned egy szép napos délelőtt a szigetre, ha hétköznap nem megy, akkor hétvégén, és tolni két szigetkört szép nyugisan, de megállás nélkül. Ha van valami szuperkütyüd, akkor mérjed a pulzusod (majd a nálam okosabbak megmondják, mennyi az annyi, 100, 120?), de lehet, hogy mégjobb, ha csak a légzésedet figyeled. 7-8 lépés alatt vegyél egy levegőt, mélyen, hasba, nyugodtan. Ha ennél gyorsabban vennéd a levegőt, azonnal lassítsál, de ne gyalogolj, hanem kocogj. Ez egy marha lassú tempó, de tuti, hogy bírni fogod két körön át. Utána nyújtsál egy jót, élvezd a napsütést. 3-4 napon belül késztetésed kell legyen, hogy ismételjed. Ismételd is, és menjél le hetente legalább kétszer, de inkább háromszor két kört futni. Ha ez már megy, akkor az egyik futás lehet kicsit több is, 13-14 kili. Majd még növelheted a mennyiséget, mondjuk mehetsz hetente négyszer is futni. Ezzel szeretni fogod a futást, és ha már szereted, akkor rendszeresen futni is fogsz, ha heti 35-40 kilit futsz, akkor nem lesznek gondok a testsúlyoddal sem.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.04.04. 08:59:37

A testépítés életforma, nagyon sok lemondással jár, de szerintem ha csak fogyni akarsz és kicsit erősödni, akkor nem feltétlenül muszáj szigorú étrendet kialakítani. Kevesebbet sörözz, kevesebb édesség (én a futás utáni jutalom falat rendszert alkalmazom :) Kicsit kevesebbet egyél, először rossz lesz, de ha majd kicsit szűkül a gyomrod megszokod. Próbálj csirke, vagy pulyka húst enni sertés helyett és sok folyadékot inni. Nekem ez sokat segített anno, 20 kilót fogytam, tavaly nyár óta még 8-at. Persze lehet, hogy nekem így is ment, másnak nem menne. A lényeg, hogy próbálj ki különböző módszereket és majd meglátod neked melyik használ. Én most egyébként kicsit hízni és erősödni próbálok, az sem egyszerű :) Többet kellene ennem, de nem nagyon megy :)

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.04.04. 09:04:27

Álítólag a zsírégetéshez alacsony pulzustartományban kell futni. Az pedig személy függő, hogy kinek mennyi ez a tartomány, de a 120-130 körüli szint az lehet.

Egyébként lehet én is azért fogytam mint a barom az elmúlt hónapokban mert a teljesítménytúránkon 6-12 órán át kapja a szervezetem a megterhelést, de a pulzusom végig alacsony zónában van. Kíváncsi lennék van-e alapja ennek vagy csak baromságot képzelek.

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.04.04. 09:05:09

Szerintem egyénfüggő a fogyás, de a lényeg tényleg az, hogy többet kell elhasználni, mint amit beviszel és akkor az úszógumiból fog a szervezet táplálkozni, amíg el nem fogy.
Én 5 éve 97-ről fél év alatt 83-ra fogytam. Minden másnap futás. Nem vacsoráztam és édes dolgokat sem ettem. Tavaly elkényelmesedtem és 86-ra felkúszott, de most belehúztam ismét.
Józsi, ilyen "hasizmom" van most nekem is, ha nem nagyobb. :))

pannonfunk 2011.04.04. 09:32:26

@pantomimes: Egy cipőben járunk :)

Szerintem ez is megérne egy posztot, hogy hogyan lehet hatékonyan a glikogénraktárakat feltölteni, mert aztán így járunk:

www.youtube.com/watch?v=MTn1v5TGK_w

(Vigyázat, sokkoló videó! És köszönet érte bitliszbának és a hosszútáv blognak...)

angelday 2011.04.04. 09:34:34

@pannonfunk: ezt már szerintem itt a Futóblogon is futtattuk.

pannonfunk 2011.04.04. 09:36:52

@angelday: Mármint a glikogénraktár feltöltését? Egy linket tolhatnál rá akkor, hogy ne kelljen keresni... Köszi!

angelday 2011.04.04. 09:38:31

Nem, a crawl videót. Tényleg brutál!

pannonfunk 2011.04.04. 10:07:13

@angelday: Akkor a glikogénraktár hatékony feltöltése még mindig potenciális poszt. Persze meg tudom érteni, ha a fogyni kívánók nem éreznek elegendő empátiát irántunk, de higgyétek el, szinte nehezebb, mint a fogyás. Folyamatosan elcsapom a gyomrom, és nem hízok...

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.04.04. 10:15:53

@pannonfunk: @angelday: hú, nagyon durva ez a videó, szinte érzem a fájdalmat a lábamban miközben nézem. Volt, mikor nem frissítettem alaposan és a lábam kezdet hasonlóan furán működni, szörnyű érzés.

2011.04.04. 10:42:14

Ha már frissíés.
Tegnap kimentem a szigetre futni úgy, hogy előtte alig ittam, kint pedig szembesültem vele, hogy nem működnek még a kutak. A tervezett 3 körből lett egy borzasztó nyögvenyelős 2 kör. Nem tudja valaki, hogy az ivókutakat mikor szokták beüzemelni, mert ez így most fájt a melegben, hosszú nadrágban.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.04.04. 10:55:11

@viito: a Kopaszi gáton ugyanez a szitu. Ráadásul meg is tévesztenek, mert a kék nejlont leszedték róla, én meg készültem, hogy a 2. kör végén majd milyen jót iszok és hűtöm a nyakam, erre egy csepp víz nem jött a kútból.

xhege 2011.04.04. 11:06:02

@pannonfunk: picit vitába szállnék saját tapasztalat alapján. Én ha a kajára egy kicsit nem figyeltem oda, akkor heti 40-50 kili futás mellett is jöttek a kilók vissza. Szóval a heti 35-40 kili önmagában nem garancia semmire. Sajna van aki nagyon hízékony.

pannonfunk 2011.04.04. 11:17:28

@xhege: Lehetnek egyéni eltérések, természetesen. Pl. én nem vagyok hízékony alkat, most délelőtt majszolok el egy tábla étcsokit meg fél zacskó tökmagot, ebédre lesz egy dupla adag rizs édes-savanyú pulykával, és meg sem látszik. Pedig most még nem is futok olyan sokat. Előre aggódom a jövő héttől meg az utána jövőktől.

angelday 2011.04.04. 11:20:30

@pannonfunk: nem írnád meg te? :) Komolyan.

pannonfunk 2011.04.04. 12:17:30

@angelday: Ha tudnám megírnám, de komolyan... :)

Tényleg úgy vagyok, hogy egy-egy edzésen lemegy másfél-két kiló, amiből persze a folyadék és sópótlással visszajön 1-1.5 nagyon gyorsan, utána meg megy a zaba ezerrel, hogy a többi fél is visszajöjjön. A 34-es nadrágok lötyögnek rajtam, az övembe egy hónapja fúrtam egy új lyukat, ami akkor pont jó volt, most már szinte megint leesik a nadrág rólam.

Április 13-tól meg heti háromszor-négyszer 16 kilit tervezek nyomni, alacsony pulzussal, 1.5-2 hónapon át. Komolyan gondolom, hogy ősszel maraton, jövő tavasztól meg ultrázás, de ha elkezdek tovább fogyni, akkor valamit ki kellene találni. Ha bárkinek bármi ötlete, tanácsa van, szívesen meghallgatom/elolvasom.

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.04.04. 12:24:27

Ma ebédre velős pacalt ettem. Emiatt ma egy ultratávot kellene futnom. :)))) 12-nél nem lesz több....

Jozsef · http://road2boston.blog.hu 2011.04.04. 12:31:27

@pannonfunk: A múlt héten vettem meg Peter Pfitzinger és Scott Douglas: Advanced Marathoning c. könyvét az Amazonból ebook formátumban (Kindle). Elég részletesen leírja ez a glikokénfeltöltés dolgot, ide túl hosszú lenne beírni.

bellone 2011.04.04. 12:55:14

@pannonfunk: Igaz, hogy nem közelítek túl tudományosan a futáshoz, de bevallom, hogy én már nem látom a rendszert. Múlt héten még az volt a baj, hogy túl lassú vagy, most már hízni akarsz, pedig a két dolog általában fordítottan arányos.

Ha tényleg ultrázni akarsz, a fogyásnak csak örülhetsz. Ultratávokon a grammokért is küzdenek, visszavágják a cipőfűzőket, kiszedik a ruhából a címkét, csak hogy kevesebb súlyt kelljen végigcipelni.

Inkább vigyél magaddal izót, mert futás végén a túl nagy testsúlycsökkenés dehidratációra utalhat, ami miatt tényleg volna okod aggódni.

pannonfunk 2011.04.04. 13:29:22

@bellone: Gyorsan futni sose akartam igazán, egyszer szeretnék egy félmaratont 2 órán belül lefutni, ami valószínűleg most vasárnap nem fog sikerülni, de akkor majd ősszel. Azért a 2 órán belüli futás még nem egy akkora teljesítmény, hogy matekozni kellene a grammokon, gondolom én. Úgyszintén az ultrázáson sem célom a kiemelkedően jó eredmény, csak élvezettel szeretnék teljesíteni néhány hosszabb távot.

Persze fogalmam sincsen még, hogy mennyire kemény ultrázni, csak az eddigi tapasztalat az, hogy nagyon jól esett futni olyan távokat, amelyeket előtte soha sem, ezért gondolom most azt, hogy kitolom a határokat, amíg kényelmes. Ha azon múlik a teljesítés, hogy levágom-e a cipőfűzőmet vagy sem, az szerintem már nem a kényelmes kategória. Úgyszintén nem fogok matekozni a testsúlyommal versenyek előtt.

Viszont azt nem tudom, hogy mennyi zsírtartalékkal kell rendelkezni egy hosszútávú futásnál, és azt látom, hogy folyamatosan megy le a zsírréteg rólam. Lehet, hogy ez még a teljesen természetes tartományban van, és felesleges aggódnom, de az is tény, hogy a leadott kilókat most nem tudom visszaszedni.

A linket köszi, ezt pl. : "Nagymértékű glikogén felhalmozás érhető el egyes irodalmi adatok szerint speciális étrenddel. Három napi emelt fehérje bevitelt követően három napos emelt szánhidrát[2] (CHO) bevitel akár 30%-os glikogén többletet is jelenthet." a magam amatőr módján most kipróbálom ezen a héten :)

A dehidratáció elkerülésére is ügyelni fogok.

bellone 2011.04.04. 14:07:47

@pannonfunk: Láttál már elit maratonistát? Legtöbbjükön hús se nagyon van a bőr alatt, nemhogy zsír. De hasznosítható zsírsejtekkel még ők is rendelkeznek.

Amit a futás szeretetéről írtál azzal maximálisan egyetértek. Ha elég nagy benned a szeretet, segít majd elfogadni az olyan "kellemetlen" következményeket is, mint a fogyás, vagy gyorsulás.:)

sanyosz 2011.04.04. 14:15:33

Józsi vesszek meg, de én nem látok különbséget a 2 fotó közt...talán a háttér

pannonfunk 2011.04.04. 14:24:57

@bellone: Azt nem mondtam, hogy kellemetlen a fogyás, csak azt, hogy kicsit aggaszt :)

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.04.04. 14:29:09

@sanyosz: Én a mimikában is látok némi különbséget...

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.04.04. 14:30:09

@sanyosz: van ott azért 5-8 kiló különbség :P

bagolybagoly 2011.04.04. 14:56:03

Az én archív fotógyüjteményemből is világosan látszana, hogy egy gyönyörű szőke királylány vagyok, akit elvarázsolt a vasorrú bába, és ez lett.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.04.04. 15:15:32

@pannonfunk: Szerintem sokan cserélnének veled! Én ugyan nem vagyok túlsúlyos, de az elmúlt 6 évben, amióta rendszeresen futok, nagyjából stagnál a súlyom. (Inkább el se akarom képzelni, milyen lennék, ha nem sportolnék.) Néha szeretnék 1-2 kilóval kevesebb lenni, mert úgy gondolom, talán ezzel (is) tudnék kb. 1 percet gyorsulni a félmaratonon, de eszméletlen nehéz! Jó, tudom, ha te problémának látod a fogyást, akkor nem nyugtat meg, hogy mások meg pont téged irigyelnek, de azért gondold el, mennyivel rosszabb lenne, ha a túlsúlyt kéne cipelni minden alkalommal.

Egyébként, ha tényleg nagyon drasztikusnak és indokolatlannak látod a fogyást, lehet, hogy célszerű elmenni egy vérvételre (ha mást nem, legalább magadat megnyugtatni).

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.04.04. 15:20:36

@bellone: tényleg, neked mennyi lett a vtm?

bellone 2011.04.04. 15:24:29

@szasza75: Valami telepátiára gyanakszom, pont most hegesztettem néhány képedet a beszámolómba (remélem beleegyezel):
venmarhak.blog.hu/2011/04/02/vertesi_terep_maraton_bovebben

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.04.04. 15:50:37

@bellone: Tök jó ez a beszámoló! Gratulálok az eredményhez, és persze a teljesítéshez, ebben az állapotban. Egyszer biztos én is elmegyek egy ilyen versenyre, de előbb egy sima maratonon szeretném letesztelni magam. Örülök, hogy úgy érzed, túléled ezt a sérülést. Láttam a táblázatban, hogy a túrázás már megy, innen már a futás is csak egy ugrás. :-)

zxn · http://online-munka-file-feltoltes.blog.hu 2011.04.04. 19:37:07

Az erősítés és a kardió együtt szerintem elég hatékony lesz. :)

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2011.04.04. 20:27:41

OFF

Itt egy röpke beszámoló a tegnapi Tóparti Futópartiról, ha valakit érdekel: hosszutav.blog.hu/2011/04/04/kemeny_felmaraton_es_ami_utana_jott !

vargatom 2011.04.04. 20:44:37

Nafene, ez a Blikkes cikk és a csávó is abszolút jó, elismerés nekik érte. Még mindig nagyon kevesen ismerik és követik itthon ezt a fajta megközelítést, még mindig a kondizás az alap, pedig - szerintem legalábbis - az igazából csak a kinézetről szól, abban profik.
Oké, mondjuk ennek a posztnak sem az a témája, hogy egészséges ízületeket, mozgékonyságot meg csontokat szeretnél öregkorodra :)

Amúgy egy ilyen személyi edzős dolgot bevállalhatnál, egy-két hónapra meglenne a szükséges motiváció (pénzt adtál érte + hajtani fog keményen a csávó) és aztán már az eredményeket látva talán ki is tudnál tartani az új életmód mellett.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.04.04. 22:55:32

@Lemúr Miki: Nagyon tetszett a te beszámolód is, meg Bitliszbáé is a szupermaratonról. Köszönöm.

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2011.04.04. 23:34:57

@azilinha: Kedves szavak, jólesnek ebben az elidegenedett világban. :)

monerd2 2011.04.05. 03:50:44

@BRandom: "Álítólag a zsírégetéshez alacsony pulzustartományban kell futni. Az pedig személy függő, hogy kinek mennyi ez a tartomány, de a 120-130 körüli szint az lehet."

--- kösz, 120 nekem séta, pedig 5p-esben tudom a félmaratont. tényleg nagyon egyénfüggő.

"Egyébként lehet én is azért fogytam mint a barom az elmúlt hónapokban mert a teljesítménytúránkon 6-12 órán át kapja a szervezetem a megterhelést, de a pulzusom végig alacsony zónában van. Kíváncsi lennék van-e alapja ennek vagy csak baromságot képzelek. "

--- ha nagyon alacsony a pulzus akkor nem maximális a zsírégetés. a séta általában ilyen kategória bárkinél aki amúgy legalább egy kicsit edzett már (tehát mittomén fut 30km-t hetente, annál a séta már túl alacsony intenzitás sztem). de ha elég sokat túráztál akkor a sok kicsi sokra megy és gondolom utána nem pótoltad vissza az elégetett zsírt, szóval akkor valóban ezért fogytál. :)

Jozsef · http://road2boston.blog.hu 2011.04.05. 10:13:58

@pannonfunk: "A linket köszi, ezt pl. : "Nagymértékű glikogén felhalmozás érhető el egyes irodalmi adatok szerint speciális étrenddel. Három napi emelt fehérje bevitelt követően három napos emelt szánhidrát[2] (CHO) bevitel akár 30%-os glikogén többletet is jelenthet." a magam amatőr módján most kipróbálom ezen a héten :)"
Ezt a módszert már többen cáfolták.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.04.05. 11:02:17

Most nem a szakirodalmat kérdezem, hanem a személyes tapasztalatokat: nektek milyen kajálás jön be a legjobban a maraton előtti utolsó napokon?

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.04.05. 11:34:27

@azilinha: tök komolyan mondom, hogy tegnap velős pacalt ebédeltem és este szárnyaltam. Ebben az évben a legjobb idővel futottam le a kis 11,5 km-emet.
Debrecenben pulykát kell enni!:)))

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.04.05. 12:37:50

@BGy: Ami 11,5 km-re jó, nem biztos, hogy maratonra is. Most jól bezabáltam diókrémes sajtos tésztából, meg ettem hozzá sok zöldséget. Ez így még szerintem jó lenne, csütörtök este viszont céges buli van, ahol rengeteg kaja-pia szokott lenni. Ott viszont már vigyáznom kell (bár lehet, hogy nem a kaja lesz igazán veszélyes :-)). Szombatra nagyon szeretném hozni a legjobb formámat.

2011.04.05. 12:47:02

@azilinha: gondolom ez is egyéni, de szvsz az alkohollal a megelőző pár napban nagyon érdemes vigyázni. Mondjuk amennyit én iszom az csak jelképes mennyiség, szóval lehet, hogy aki jobban hozzá van szokva, annak kevésbé fáj, de én már egy minimális mennyiséget is megérzek a másnapi teljesítményemen.

milyen az a diókrémes sajtos zöldséges tészta? :) ez most gondolom sós, de diókrémről még nem hallottam.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.04.05. 13:27:41

@viito: Végülis nem közvetlenül előtte van a buli, mert az csütörtök este, a futás meg szombat, ennek ellenére lehet, hogy maradok az egykor jól bevált alkoholmentes sörnél. Péntekre meg szabit vettem ki, hogy pihenni is tudjak eleget életem első maratonja előtt.

Ez a diókrémes sajtos tészta egy opció volt a céges kajáldában, és nekem bejött. A zöldségeket nem hozzá adták, azt már én szedtem külön, mert zöldség nélkül (nekem) nincs ebéd.

2011.04.05. 13:58:39

@azilinha: irigylem a céges menzádat :) Nekem ha oda kell figyelnem az étkezésre valami miatt (pl mert félmaraton lesz a hétvégén), akkor messziről kell kerülnöm a helyet, zóna adagok, és semmi sportoló szemmel emészthető cucc.

tomot 2011.04.09. 23:52:59

@Bloom77: CROSSFIT !!!!!!!!!!!!!!!

vijjjola 2011.04.12. 20:36:06

az ott nem is Te vagy, hanem Owen Wilson

Jesselton 2011.04.15. 18:22:59

El kell ismernem, nagyon jó pasi voltál :) Szóval szerintem igenis jó példakép vagy magadnak, bár 35 évesen sokkal nehezebben lehet ugyanezt a testalkatot elérni... Kitartás kell(ene)...
Sok sikert!!

angelday 2011.04.15. 18:29:28

@Jesselton: 34 vagyok még csak. Kitartás ezúttal egész jól ment, már leadtam egy pár kilót.

Jesselton 2011.04.15. 19:37:37

Bocsánat :) Látom a hiúság már megvan :)) Én nőként nagyra értékelem, ha egy pasi 30 után ;) nem családapa testalkatra vágyik, hanem igenis tenni akar és változtatni!

Baley 2011.04.16. 18:45:55

@BRandom: "Álítólag a zsírégetéshez alacsony pulzustartományban kell futni. Az pedig személy függő, hogy kinek mennyi ez a tartomány, de a 120-130 körüli szint az lehet."

Ez nagyjából igaz. A valósághoz hozzátartozik, hogy a zsírégetés mint olyan nem létezik. Amit zsírégetésnek hívunk, az valójában a zsír glikogénné történő alakítása és ennek felhasználása. A zsírégető zóna mindenkinél egyedi. Függ az életkortól, edzettségi szinttől, pszichés állapottól, táplálkozástól, stb. Jó hír, hogy a szívritmus változékonyságának mérésével esetileg mérhető, hol is található éppen a "zónahatár". Rossz hír, hogy a Polar cégnek szabadalma van rá, tehát más márkától nem várható ugyanilyen eredmény. Lényeges dolgok még, hogy egyes márkák nem EKG pontosságúak, illetve ezek sokszor csak pulzálást mérnek, ami jelentősen eltérhet a valós BPM-től (beat per minute).
Nagy általánosságban tényleg 120-130 körül van a zsírégetési zóna. (Volt már olyan, hogy az órám levitte az értéket 123BPM-re és volt már olyan, hogy 138-ig ment fel.)
A dolog lényege az, hogy zónahatár alatt van ideje a szervezetnek a zsírból glikogént előállítani. Ha túl gyors lesz a pulzus, akkor a szervezetnek erre nincs ideje, ezért ilyenkor kizárólag a már meglévő glikogénhez tud nyúlni. Ha ez elfogy, akkor jön a lábgörcs a feszülő izom és a leállás, mert nem megy tovább.
A témáról érdemes elolvasni Dömötör Edittől a Pulzus kontroll című könyvet, nagyon jól tárgyalja, körüljárja az egész pulzusmérés-zsírégetés-fitness témakört. Hozzá kell tenni, hogy a Polar szabadalom miatt kissé reklámszagúnak tűnik a könyv első olvasáskor.

Séta vs. futás energiafelhasználás tekintetében:
A könyvben van egy remek mérés, hogy x személy 60 perc sétával 350 kalóriát bont el(ebből 220-at zsírból,130-at glikogénből). Ugyanez a személy 60 perc futással720 kalóriát éget el(ebből 250-et zsírból, 470-et glikogénből). A példából jól látszik pár dolog:
- Zsírégető zónában sokkal több zsír ég el.
- Futás közben több zsírt tudunk égetni mint zsírégetéssel. (Plusz több fogy glikogénből, ami több "büntetlen" táplálkozást enged meg.)

Ami miatt mégsem megvalósítható a futással történő fogyás az egyrészt az alacsony kezdeti edzettségi szint, másrészt pedig, hogy túlsúlyal nem biztos, hogy terhelni(szétcsapni) akarjuk a térdünket.

A Polar óra ára elsőre soknak tűnik, de egyhónapos használat után már látja az ember, hogy megérte a pénzét.

UI: Elnézést, megszaladt a terjedelem.

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.04.20. 22:02:08

Felmerült a motivációs kérdés, arra egy kicsit írnék. Én 2010. elején még 122kg feletti súllyal kezdtem el futni, azaz gyalogolni inkább. 3 hónap után jutottam el oda, hogy már futni is tudtam. Lementem 115kg környékére, aztán elvitt a munka meg a család, valami mindig volt, amire rá tudtam fogni, hogy nem futok (most is lenne minden nap olyan tennivaló, probléma, ami miatt meg tudnám magamnak indokolni, hogy miért nem megyek.) Vissza is híztam 117kg-ra, de novemberben észbe kaptam. Nekem 2 dolog segített a motivációban.
1. rájöttem, hogy amit felveszek a céges teendőim közé, azt szolgalelkűen megcsinálom, ezért felvettem heti 4 futást a google calendáromba /szánalmas, de működött/.
2. Januárban neveztem a Vivicittára és elkezdtem egy 10 hetes felkészítő edzéstervet. Életem első versenyére való készülés egész télen annyira tartotta bennem a lelket, hogy a legnagyobb hidegben is napi 12-14 óra munka után is, akár éjjel 11-kor is beöltöztem és elmentem futni. Szóval végig futottam a telet és két hete a saját tempómat jóval meghaladó 6.28-as kilométerenkénti tempóval teljesítettem a Vivicittát. Persze ez sokaknak is nagypapa tempó, de én januárban úgy vágtam neki a "felkészülésnek", hogy a 7.30-as szintidőn belüli futásban sem igazán voltam biztos. Jelenleg 110kg vagyok, és az új cél a novemberi balatoni félmaraton. El is kezdtem a nikerunning 12 hetes félmaratoni edzéstervét, hogy legyen késztetést. Nem biztos, hogy le tudom majd futni, de csak azért is be fogok nevezni, hogy legyen motivációm végigfutni a nyarat, meg az őszt. Boccs a hosszú postért.

angelday 2011.04.21. 08:20:08

@mgergoo: nice. És mi most a célod? Hogyan sikerül betartani?

DaMartian 2011.04.21. 15:53:44

@mgergoo: Grat! Jól csinálod! Respect!

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.04.21. 16:21:53

A súlyom miatt úgy néz, ki hogy a fogyás miatt kezdtem el futni, pedig igazándiból nem. Két éve három rokonom halt meg szív és érrendszeri problémák miatt 55éves koruk előtt. 31 voltam és úgy gondoltam ideje változtatnom, ha nem akarok hasonlóan rövid életet.

A célom most a novemberi félmaraton teljesítése. még melegében el is kezdtem a 12 hetes edzéstervet. 12 hét után majd keresek egy másik 12 v. 16 hetes edzéstervet. Nekem kell ez a szamárvezető, hogy fussak. Így komoly lelkiismeret furdalásom van, amikor kihagyok egy "edzést", hiszen az be van írva az edzéstervbe. Becsúszott persze olyan, hogy kihagytam edzést, de akkor mindig bepótoltam 'pihenőnapon". november óta talán 1db edzést hagytam így ki. A vivicitta után már keresem az alkalmakat, hogy mikor milyen rendezvényre menjek futni, mert a nevezések is fenntartják a kötelességtudatomat, ha már beneveztem nem maradhatok szégyenben, hogy nem indulok, nem igaz? Most a május 1. Samsungos futónappal kacérkodok, de nem tudom, hogy a 7km, vagy a 14km-et válasszam. A 7km megfutamodásnak érezném, a 14-et meg irreálisnak. Na mindegy. Köszönöm a bíztatást!

pannonfunk 2011.04.21. 18:13:49

@mgergoo: Grtula, csak így tovább!

Persze mindenki más, nálad a beírom a naptárba módszer működik, de nekem meg szent meggyőződésem, hogy szerencsésnek mondhatod magadat, hogy ilyen lassan futsz, mert ebben a tempóban lehet megszeretni a futást, nagyon. Ennek fiziológiai-pszcihikai okai vannak: ilyen tempóban nem leszel hypoxiás a futás végére, és ettől olyan boldogsághormonok szabadulnak fel az agyadban, ami nagyon erős pozitív visszacsatolást ad arra, hogy legközelebb is elmenjél futni. Ha túl gyorsan futsz, oxigénszegény lesz az agyad, amit sokként értékel, és negatív, demotíváló érzést fog adni.

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.04.21. 22:46:15

Köszi, indulok is a mai 8km-es penzumra.

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.04.26. 11:10:26

Vasárnap 14.37km-t futottam 01:39:30 alatt:
connect.garmin.com/activity/81141816

Szerintetek, be merjek nevezni a szeptemberi félmaratonra?

pannonfunk 2011.04.26. 11:24:18

@mgergoo: Január közepén futottam gyakorlatilag ugyanennyit, ugyanennyi idő alatt, április 10-én frankó torokgyulladással, hetek óta tartó csípőhúzódással futottam 2:07:38-at Vivicitta félmaratonon. Tűzzél ki egy 2 óra 15 percen belüli időt, az simán teljesíthető. 2 órán belüli teljesítés necces, inkább ne sérüljél le úgy, mint én...

pannonfunk 2011.04.26. 11:27:55

@mgergoo: Még annyit, hogy a Garmint is be lehet tölteni a nikerunning.nike.com-ra, csináljál magadnak oda egy accountot, és nézd meg, hogy milyen a 12 hetes felkészülés a félmaratonra kezdőknek. Tapasztalataim szerint érdemes egy kicsit előbb elkezdeni hosszabbakat futni, mint ahogy javasolja az edzésterv. De bőven több, mint 12 heted van még.

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.04.26. 11:53:00

@pannonfunk: Köszi, Ipod is velem futás közben és jelenleg pont az általad is javasolt nikefélmaratoni edzéstervét csinálom, a héten már a harmadik hetet kezdem :-) Mondjuk nem a kezdőt, hanem a második fokozatot (intermediate1).

Köszönöm a tanácsot, akkor nevezek. Nem lesz gond a motivációmmal, már most stresszelek a záróbusztól :-)

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.04.26. 13:32:37

"Nevezésedet sikeresen leadtad a következő rendezvényre:

26. Budapest Nemzetközi Félmaraton

Rajtszámod: 2093
"

2011.04.26. 14:04:24

egyébként lehet tudni, hogy idén hova lett a Nike a névből? Teljesen kiszállt a cég, vagy csak nem névadó sponzorok.

pannonfunk 2011.04.26. 16:36:39

@mgergoo: Záróbusz miatt ne aggódjál, ha ésszel edzel és nem sérülsz le, egy jó 20-30 perccel előtte fogsz beérni.

Ha elfogadsz egy tanácsot, szerintem alapozzál a következő 5-6 hétben. Ne fussál 6'30"-as tempónál gyorsabban, még akkor sem, ha nehéz visszatartani magad, hogy fussál. Ha lehet, akkor helyette az edzések számát növeljed és az egy edzésen lefutott kilométereket. Persze ez sok időt elvesz, ha hadilábon állsz a szabadidőddel, akkor nem biztos, hogy fog menni. Viszont ha rá tudod szánni az időt májusban, kamatostul fog visszajönni szeptemberben, egy 6 perc/km körüli tempó teljesen reális lesz a szeptemberi félmaratonon.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.04.26. 17:02:16

@pannonfunk: "Garmint is be lehet tölteni a nikerunning.nike.com-ra..." => ezt hogy kell? Tudom, nézzek utána ;-), csak kicsit rohanósan vagyok, szóval lehet, hogy leegyszerűsítené a dolgot, ha kicsit segítenél. :-)

pannonfunk 2011.04.26. 17:36:09

@azilinha: Nem tudom, csak hallottam, d.pancsi nevű vidéki futó írta még a vidék-Budapest csörte üzenőfalára....

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.05.08. 14:01:33

Megfájdult a talpam, már egy hete nem futottam, de hogy ne lankadjak elmentem a helyi konditerembe. Egy népszerű testedző portál edzéstervét csináltam elég siralmasan. Kedden már kezdeném a 12 hetes félmaraton edzéstervet, ha a talpam is úgy akarja, de arra gondoltam, hogy szerencsés lenne esetleg megtartani a konditermes edzéseket is. A kérdésem az lenne, hogy jó-e ez a koncepció, próbáljak a futás mellett kondizni is is, nem terhelem-e túl magam, ha heti 4x futok, heti 3x konditermes edzést tervezek?

pannonfunk 2011.05.08. 15:38:20

@mgergoo: hagyjál legalább egy pihenőnapot hetente. Mondjuk 4 futás, 2 edzés, vagy egyik nap legyen edzés is és futás is. Pl. a 12 hetes edzésprogramban van olyan, hogy 20-30 minutes general strenghtening after running... És óvatosan a futással, megéri várni. Konzultáljál pantomimessel, nehogy úgy járjál, mint ő, és több, mint egy hónapot kelljen kihagynod.

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.05.08. 16:18:39

@pannonfunk: Igen én is arra gondoltam, hogy a könnyű napon kondizok is, és akkor marad egy üres napom. De nem gáz a kondi a futás mellett? Nem értek hozzá, nem lesznek kötöttek az izmaim, vagy ilyesmi? Mi volt Pantomimessel, linket kérek! :-)

pannonfunk 2011.05.08. 22:07:10

@mgergoo: Pantomimesnek a harántboltozatán szakadt meg vagy repedt meg valami, és egy hónapig nem bírt futni. Ráadásul relative nagy edzésmúlttal a háta mögött, futott már 2 órán belül félmaratont előtte. Poszt nem volt, a kopaszigátas csetposzt kommentjei között lehet olvasni vissza a történetet.

Megoszlanak a vélemények, hogy a kondi jót tesz-e a futásnak, mert az egyik aerob sport, a másik meg anaerob. De szerintem amíg nem futsz négyperces kilométereket, addig ez nem számít, lényeg, hogy élvezed az edzéseket :)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.05.09. 16:40:26

@mgergoo: Én ugyan a kondis gépeken nem edzek, de a futás mellett járok capoeira aerobicra, hasizom erősítő órára, zumbára és úszni. Én úgy érzem, hogy mind jót tesz, a futásra abszolút nem hatnak negatívan, sőt!

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.05.09. 21:56:13

@azilinha: csak kényszerből mentem le, de megtetszett, hogy mindenem fáj utána és érzem, hogy a szervezetem megint csak pislog és nem tud mit kezdeni a helyzettel. Most is voltam, már egyre jobban megy, Igazából nagy fába vágtam a fejszém ezzel a szeptemberi félmaratonnal (és fosok :-), mert még mindig 108kg vagyok. Úgy érzem, hogy a leghangsúlyosabb dolog amit tehetek a sikeres félmaratonomért, hogy minden lehetőséget megragadok, hogy égjen a zsír. Izmosodni nagyon nem akarok. Most a runnersworld.com-on olvastam egy cikket, hogy ajánlják a konditermi edzést cross trainingként. Remélem nem követek el semmi jóvá tehetetlent a szervezetem ellen.

pannonfunk 2011.05.10. 08:50:58

@mgergoo: A félmaraton miatt ne parázzál, mert aztán az idegeskedéstől majd jól megbetegszel a verseny előtt két nappal, mint én. Tudod, az okos a szamarak hibájából tanul :)

A talpadra vigyázzál, az az egyetlen dolog, ahol elronthatod. Pantomimes a budai sportkórházat javasolta, azt mondta, hogy ott törődnek is az emberrel. Ha van időd, nézzél oda ki. Felírnak esetleg egy lúdtalpbetétet, vagy javasolnak gyógytornát vagy valami hasonló.

Alapozással nagyon lehet fogyni, ha már rendben van a talpad, próbáljad ki a heti 30+ km futást, menni fog. Csak nyugodtan, akár 7 perc / km vagy afölötti tempóban. Én már nem bírok mit összeenni, hogy pótoljam a hiányzó kalóriákat. Te is el fogsz kezdeni látványosan fogyni, amint eléred a havi 120 km-t vagy afölötti távokat. A félmaraton meg garantátan menni fog, ha tartod a mostani edzés mennyiséget és nem sérülsz le.

Láberősítésre javasolnám inkább a kis súlyokkal nagy ismétlésszámú sorozatokat, mert azzal aerobbá válik az edzés. A többi izomcsoportra szerintem mármilyen edzést végezhetsz.
@azilinha:
Arra azért gondoljál, hogy ezek mint aerob edzések, míg a klasszikus testépítő edzés tipikusan anaerob. Ezért is mondom azt, hogy lábra nem biztos, hogy jót tesz az anaerob edzés a futás mellé. Bár ahogy tudom, erről nagy viták folynak, hogy kell-e vegyesen edzeni vagy sem.

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.05.10. 10:27:03

@pannonfunk: Utánaolvastam, Pantomimes azt írta, hogy a talpának a külső éle fájdult meg. Nekem a belső harántboltozati izom fáj, nagyon remélem, hogy nem azonos az eset. Mindenesetre, most több, mint egy hétig nem futottam, folyamatosan Flector tapasz volt rajta. Ma lesz a nagy nap, hogy megpróbálom. Ha ma is fájni fog, akkor nincsen más hátra, el megyek orvoshoz. Nagyon bízom benne, hogy nem lesz rá szükség.

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.05.10. 21:14:23

Moós Gergely:

Talpam

Erdők alatt, mint a paplan
Suhantam, de irgalmatlan
Jobb cipőmbe - a szenzor fölött-
Halk fájdalom költözött

Nem volt hangos, mint két hete
Csak jelezte: még van ereje
A táv volt hosszú? Tempó volt gyors?
Tán megmondja majd az orvos...

pannonfunk 2011.05.10. 21:30:05

@mgergoo: ajajj, nem hangzik jól...

Mindenesetre várjuk, hogy mit mond az orvos, és ne csüggedj, remek tanácsokkal tudunk ellátni, hogy pihentetés közben mit tudsz tenni, hogy utána gyógyult talppal újult erővel tudjad folytatni.

És ami talán a legfontosabb: 4 hét múlva még mindig lesz 12 heted a félmaratonra felkészülni!

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.05.10. 22:21:27

Nekem meg ma átment egy autó hátsó kereke a jobb lábfejemen :S Még szerencse, hogy nem gyorsabban futottam. De még nagyobb szerencse lett volna, ha nem dőlök be annak, hogy egyik irányból elenged az autós, és kicsit jobban körülnézek..

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.05.10. 23:02:16

@csiripiszli12: Mi lett veled?? Elég komolyan hangzik. :-(

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.05.10. 23:10:04

@azilinha: @effe: Szerencsére semmi komoly. Még futni is tudtam utána, lefutottam a hátralevő időt, és most sem látok semmi különöset rajta. Inkább abszurd volt az egész, hogy egyszercsak ott az autó és átmegy a lábamon. Meg inkább utána ijedtem meg egy kicsit.

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása