Három nap

2013.05.29. 11:51 angelday

2013. május 26., vasárnap – 7,2 km

2013. május 27., hétfő – 10,2 km

2013. május 28., kedd – 10 km

A mérlegem májusra 80,6 km pillanatnyilag. Eredetileg úgy terveztem, hogy szerda pihenőnap, csütörtök 10 km, péntek 10 km és akkor meglesz életem első 100-as hónapja.

Viszont tegnap este elkezdett fájni a bal bokám.

A Futóblog most eldönti, hogyan fejezzem be a hónapot.

I. legyek férfi és menjek el csütörtökön 10-re, pénteken szintén, ha bedagad, bedagad, de meglesz a 100

II. pihentessem már ebben a hónapban, esetleg sétálás függvényében lightos 3-4 kilik

III. zárjak 80-on

Várom a hozzászólásokat, mert nem tudom eldönteni. Az is érdekelne, hogy milyen ívvel érdemes felvinni a számokat, hogy emeljem a hosszakat. Az teljesen egyértelmű, hogy nem vagyok készen a 10+-os napokra. Inkább 5-7 egymás után, aztán néhány nap múlva egy hosszabb.

:-(

30 komment · 1 trackback

Címkék: sérülés futás km mérleg

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr515332014

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Májusi mérleg 2013.05.31. 07:36:56

Ha már – úgy tűnik – a Futóblog nem szavazta meg Angeldaynek az első 100-as hónapját, úgy éreztem csakazértis elmegyek ma reggel, hogy nekem meglegyen. Tegnap is és tegnapelőtt is vizsgáztam, ma pedig indulunk a Balatonhoz egy szakmai jelle...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.05.29. 11:58:35

mennyit futottál az előző hónapban?

negrog · http://szaladunk.blog.hu/ 2013.05.29. 12:01:58

szerintem, ha százas hónapot akarsz akkor miért az utolsó napokon akarod annak felét teljesíteni ? :-)
..szóval szerintem következő hónapban FUSS neki újra, de legyen következetesen elosztva.

2013.05.29. 12:04:55

egyébként az alapján amit eddig lehetett tudni rólad szerintem kezdesz átesni a paci másik partjára, és elég agresszíven emeled az adagot. Nem hiszem, hogy sorozatosan egymást követő napokon kell 10-10-10km-et futni, amikor nemrég még a 2db sziget kör volt a cél. Tarts több pihenő napot, meg fogja hálálni a szervezeted.

2013.05.29. 12:09:11

Egyébként nem tudom, hogy tudod e, de van ez a Nike futóklub, ott az edző nénik és bácsik a szigeten szívesen segítenek egy edzésterv összedobásában, amivel megfelelően fogod terhelni magad, nem fogsz túl sokat emelni, ami sérüléshez vezet, és a többi ;)))

Esetleg le is lehet tölteni ilyen Nike-s cuccot mondjuk egy kezdő félmaratoni edzéstervet 18 hetes felkészülési idővel 5km-ről :)

www.futas.net/cikkek/edzestervek/edzesterv_felmaraton_2_00_futas.pdf

SeSam · http://sesam.hu 2013.05.29. 12:32:03

I. Fantomfájdalom az. ;]

shortstack 2013.05.29. 13:01:51

A legegyszerubb google kereses is megmondja azt az alaptetelt, hogy hetente max 10%-al noveld a tavot, plusz ahogy feljebb mondtak, a Futoclub-ban is biztosan szivesen valaszolnak a kerdesedre.

Szerintem nalad ez a 10% ezen az utolso heten 200% lesz, gondolom nem kell magyaraznom az elterest...

Masreszt, meg mindig nem hiszem el, hogy X ev utan mindig itt tartasz, ilyen kerdeseknel, ilyen tavoknal, ilyen sebessegnel, egy olyan blogban, ahol "angelday ir a futasrol es a sportrol", ugye...

Az en valaszom: II.

Joe. · http://futonaplo.blogspot.com 2013.05.29. 13:12:35

és örülök, hogy a kommentemmel hozzájárulhattam a bejegyzés egyetlen igazi céljához: mennyiség , nem mínőség.

Jane 2013.05.29. 14:03:59

IV-es! Pihenj ma is, holnap is, és menj ki pénteken! Így meglesz a 90, és talán jövő hónapban a 100, mert tudsz majd még mozogni! Hagyd ezt a mindent vagy semmit hozzáállást Józsi, keresd az arany középutat!! :)

blas83 2013.05.29. 14:28:18

Biztos nem megfelelő számodra a meglévő cipőd, vegyél drágábbat vastagabb sarokcsillapítással...Úgyis mindig ezt mondják, nem? :D

dvorcsakl 2013.05.29. 14:38:57

@angelday: idén UB-n nem találkozunk? Mert ha futsz szombaton, nem kérdés, hogy pihenj előtte.

És amúgyis, ahogy írják, pihenj.

blas83 2013.05.29. 15:05:15

@angelday: viccet félre téve. Pontosan mid is fáj a bokádban (szallagok, forgó/porc)? Még mindig a sziget rekortánon futsz?

angelday 2013.05.29. 16:15:09

@blas83: városban futottam, aszfalton – a lábfejem balra fordítása fáj egészen pontosan

angelday 2013.05.29. 16:16:35

@shortstack:

"Masreszt, meg mindig nem hiszem el, hogy X ev utan mindig itt tartasz, ilyen kerdeseknel, ilyen tavoknal, ilyen sebessegnel, egy olyan blogban, ahol "angelday ir a futasrol es a sportrol", ugye…"

Láttál olyan feliratú táblát, hogy professzionális futóblogger? Nem? És tudod miért nem?

MERT NINCS ILYEN FELIRATÚ TÁBLA!!!444!!

shortstack 2013.05.29. 16:19:08

@angelday: a tablat nem lattam, biztos azert, mert nincs. de sztem ennyi mar radragadhatott volna, meg akkor is, ha csak olvasol rola (akar csak a sajat blogod bejegyzeseit es a kommenteket), de te irsz is (elvileg).

BGy · http://babosi.blog.hu 2013.05.29. 18:37:17

Pihenj!
Ráadásul ha most eléred a 100 km-t, akkor előjáték (80 km) nélkül érsz a csúcsra. A 80-nál már bizsereg az ember, aztán júniusban meglesz a száz. UB-n futsz?

FutoBolond 2013.05.29. 20:23:29

Először is grat a 80hoz, ez öszevethető azzal, amit én idén futottam :)

III., és UB-n találkozunk!

Herr Bruder Netzwerk 2013.05.29. 20:24:16

Pihi, amig el nem mulik, es utana egy ovatos 5km, hogy nem jon-e vissza a fajas. Nincs megalazobb, mint holnap 3km utan kiallni :). Rengeteg honapod van meg :)

cindbl 2013.05.29. 22:21:39

@angelday: heti 10% emeles oke, es minden negyedik heten egyet visszalepsz :)
vagyis futsz a-t, b-t, c-t, majd b-t, c-t, d-t, majd c-t, d-t, e-t.

2013.05.29. 23:43:27

@angelday: Most őszintén... ez igazi kérdés volt?!
Ugyanmár...

angelday 2013.05.31. 18:05:14

update: 85,9 km-rel fejeztem be a hónapot.

snow(flake) 2013.06.02. 07:09:02

Orulok hogy erre a bejegyzesre bukkantam. Eletem elso 10 km-e volt meg 2 hete, annyira felporogtem tole hogy masnap toltam ra egy 8-ast (jolesett!!), harmadnap reggel pedig alig birtam kivonszolni magam az agybol sipcsont-kornyeki fajdalom miatt - en is 100-at terveztem majusra. 4 nap pihi utan azt hittem jobb, futottam egy ovatos es lassu 6-ot de visszatert a nyavaja es most egy hete nem merek futni es nem tudom meddig ne merjek meg. Lehet hogy igy juniusban sem lesz meg? :-(

2013.06.02. 09:29:50

@angelday: @snow(flake): miért olyan fontos az a havi 100-as? (meg a többi marhaság, amit mostanában az ember futós helyeken olvas, hogy szintidőn belül 21km-et alig lefutó emberek már ultrában gondolkoznak, a 30-at, meg a maratont gyorsan átugornák, meg Balatont kerülnek 5km-es emberek, és a többi).
Tudom, hogy szép kerek szám, de a matematika szépsége pont abban rejlik, hogy bármilyen számból lehet szépet csinálni, a heti 20 is milyen jól hangzik, egy félmarcsi hetente :)

A legtöbb futó tart heti egy, azaz 1db hosszú futást, akkor futja a leghosszabb távot (és akkor sem feltétlen mindig a maxot, bár 10km környékén ez még talán nem olyan gond, de gondoljatok bele egy maratonista nem fut minden hétvégén 42km-et).
Ha jól értem, akkor nektek jelenleg a 10km a maximum, akkor miért akarjátok szinte naponta megfutni? Nem nehéz kitalálni, hogy ez fáradtsághoz, sérülésekhez vezet, abból meg nem 100-as hónapok lesznek, hanem 0-ásak mert az orvos gyakran mondja az ilyen nyavalyákra, hogy egy gyógyszer van rá a pihentetés. Kérdezzetek meg 1-2 embert akinek már volt ilyenben része, hogy milyen jó móka elérni valami szép kerek számot majd 2-3-4 hónapot kényszerpihenőn tölteni, és utána újrakezdeni az egészet.

Egy kis ésszel, visszafogottsággal, türelemmel, és főleg a futás iránti tisztelettel 10km-ből pár hónap alatt el lehet jutni a félmaratonig simán. ha a Nike már nem is jön össze a Siófoki még meglehet. Persze hozzáteszem, hogy ha nem azzal sincs gond, nem az a kérdés, hogy ki tud 0 éves futómúltból 1 év alatt maratonig jutni, mert másoknak ez sikerült, hanem az, hogy Nektek mi a jó, Nektek mi megy.

snow(flake) 2013.06.02. 20:50:37

@viito: a terv pontosan ez volt (lett volna): ami nekem jó, ami nekem megy. heti 3-4-szer futok 6-8 km-t, azzal megvan a havi 100 - gondoltam én. a 10 kili utáni nap a 8 is jólesett, nem a 100 miatt hajtottam meg (simán meglett volna anélkül is), gondoltam futok egy rövidet, és amikor elfáradtam, ránéztem a telefonra, és 8,23-at mutatott. meg is lepődtem, hogy jéé, ezt tényleg én csináltam? és mégis ez lett belőle. késő bánat.

a cél egyébként valóban siófoki félmaraton nekem (csak teljesíteni, mindegy milyen idővel), és ahogy írod a hétközi rövidebb távokat a hétvégi hosszabbakkal vegyíteném (most, hogy már tudok különbséget tenni rövidebb és hosszabb között :D), de még mindig nem merem, csak pötyögök itt egy helyben. ami bosszant, hogy futás közben tényleg nem éreztem, hogy ez túl sok lenne, és fogalmam sincs, hogy meddig kell még a fenekemen maradnom ahhoz, hogy ne legyen baj a folytatásból. :(

2013.06.03. 13:37:19

@snow(flake): mondják, hogy mindenki a saját kárán tanul. Te most megtanultad, hogy a hétvégi hosszú után tartunk egy pihenő napot, hagyunk időt a testünknek regenerálódni, aztán a jövő héten újult erővel vetjük magunkat a dolgokba, aztán amikor már jól megy a 10km hosszúnak, akkor meg lehet próbálni egy 12km-eset (persze ezt sem lineárisan kell elképelni, nem lehet heti 2km-el növelni).

De ahogy korábban AD-nek is mondtam, ilyesmiben már érdemes egy edzésterv vagy egy edző véleményét kikérni.

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása