Edzés a nyaralás alatt?

2013.07.01. 09:08 mgergoo

Sajnos az ablakon kitekintve ez nem mindig ennyire egyértelmű, de a naptárra pillantva láthatjuk, hogy itt a nyár, aki még esetleg eddig nem tette meg, az is lassan hosszú tömött sorokban a Balaton, vagy valami kafa kis tengerpart felé veszi az irányt.

Akár a saját ütemünkben, saját fejünk után futunk, akár szakember által írt és egy jól átgondolt fejlődési ívre kialakított edzéstervünk van, a nyaralás mindenképpen megakasztja az addigi ritmust. Külföldi szervezett nyaralások esetében az ember betervez néhány fakultatív programot, ami akár egész napos elfoglaltságot is jelenthet a nyaralás alatt. Mennyire egyeztethető össze a pihenéssel az edzésterv? Nem minden az edzésterv és ilyenkor le kell állni?

Tavaly Görögországban voltunk nyaralni nyolc napra. Lelkesen csomagoltam be a futócuccom és eldöntöttem, hogy ha törik, ha szakad én becsületesen meg fogom csinálni az edzéseket. Ha kell, akkor a este, vagy korán reggel foguk indulni és a szálloda környékén futom meg a kiírt penzumot. Aha. Elmondom mi volt.

nyaralas.jpg

Jól esett pihenni. Feküdni a tengerparton, sétálni a városban, részt venni fakultatív programokon és olyankor más városokban sétálni és más tengerpartokon is feküdni. Sok minden eszembe jutott, de a futás valahogy egyáltalán nem volt köztük. Utolsó előtti napra már akkora lelkiismeret furdalásom volt a futás miatt, hogy este elindultam futni, de látva a görög közlekedési és közvilágítási szokásokat 2-3 kili után visszafordultam és szerintem ez volt a jobb döntés. Nyolc nap után szinte nulla edzéssel tértem vissza a nyaralásból egy hónappal a berlini maraton előtt. Másképp alakult volna a maratonom, ha nincs ez a pause gomb az edzéseimben? Nem tudom.

Pár hét múlva kezdetét veszi egyiptomi nászutunk. Előre fogadkoztam Olivérnek, hogy a szállodában van futópad és írhatja a szokásos edzéstervet...

Van, aki képes futni nyaralás alatt, vagy ez csak rám jellemző dolog?

23 komment

Címkék: edzés nyaralás dk

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr745381521

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

angelday 2013.07.01. 09:13:19

Én speciel nem tartom magam a "futók" alaptáborába tartozónak, inkább oldalról figyelem az eseményeket és indulok EPIKUS 5-10 km-es küzdelmeimre, viszont azt már én is megfigyeltem, hogy nyaralás alatt soha nem sikerül sportolni.

Ennek okai gondolom a megváltozott környezet, programok, esti piálások lehetnek.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2013.07.01. 09:26:39

Én szeretek nyaralás közben is sportolni, tavaly a Balatonnál kergettem őrületbe a családot ezzel, belátom ott kicsit sok volt, futva mentem a strandra, ott meg kosaraztam :)

2 éve viszont Trogirnál voltunk és amíg mindenki nyugisan aludt reggel 6-7 körül én körbefutottam a szigetet, fantasztikus élmény volt elindulni az ismeretlenbe, igazi futókirándulások voltak. Persze a többiek csak röhögtek, de én bejártam az egész szigetet, még most is sokszor eszembe jutnak azok az élmények.

BGy · http://babosi.blog.hu 2013.07.01. 09:44:41

Mi az idén a Bükkben nyaralunk. Ezzel el is mondtam mindent. :))))

Szerintem a maratonodat nem befolyásolta az a nyolc nap pihenés. Néha kell ilyen is. Nekem minden évben van egy olyan futásom, amikor 3-4 km után egyszerűen megállok. Egyik pillanatról a másikra, minden előjel nélkül. Hirtelen azt érzem, nem akar a testem futni. Hazakullogok és egy citromos sörrel vígasztalódom. Ez nem a szokásos holtpont érzése, amin túl tudok lendülni, hanem egy teljes leállás.

Ketszeri 2013.07.01. 09:45:14

Tengerpart közelében futkározni nagyon jó, szinte minden nyaralásba belefeszítek egy hosszú-lassút.

angelday 2013.07.01. 09:47:32

CITROMOS SÖRREL??!!

Jesselton 2013.07.01. 10:21:09

Szia, mi tavaly Toscanaban voltunk. 35 fok, kukoricatábla, poros murvás utak. Iszonyat uncsi, 10-20km-ek voltak betervezve. A 10-ek okék voltak, a 20 helyett 15-ig bírtam a monotonitást. Reggel én keltem a legkorábban az appartmanban, és egy fejessel fejeztem be a medencében. (gyors zuhany után a medence szélén) Én voltam az, akit mindenki hülyének nézett, de az edzéstervet betartottam. A férjem szerint hülyeség volt, és lehet neki volt igaza. De a lelkiismeretem rendben volt.
Mi éltünk Görögországban. Ott tök mindegy, hogy reggel mész, vagy éjfélkor, vagy az aszfalt nyomja a meleget, vagy épp tűz a nap már 5 órától. Szóval ott hozzá lehet szokni a meleghez :) Egyébként az összes görög ismerősöm "lunatic"-nak tartott a futás miatt... :)
De nincs is jobb korán hajnalban kelni, és futni 1 órát a homokos tengerparton mezitláb... (kivéve, ha a homok leszedi az összes bőrt a talpadról és utána napokig lépni sem bírsz! Szóval a homokon futással óvatosan!! Romantikus, de csak cipőben ajánlom...)

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2013.07.01. 10:38:56

Szerintem nem dől össze a világ, ha egy hetet pihensz :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2013.07.01. 10:51:25

@angelday: be kell vallanom, edzések után ezek az ízes sörkeverékek jobban esnek, mint a sima sör. Talán az édes/cukros ízük miatt. De este felsétálva a főtérre, csak szüretlen búzasört iszom. Utána hazafelé a parkban "locsolgatom" a fákat. :)))

ubp 2013.07.01. 11:28:34

@BGy: Akkor már szűrt sörrel :D

iramszarvas 2013.07.01. 11:34:03

Nehezen tudom elképzelni a nyaralást futás nélkül. Végre új útvonalak! Nehogy már kihagyjam!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2013.07.01. 15:05:53

szerintem nyaralás alatt fusson mindenki úgy, ahogy jól esik. ;)
én szoktam futni, ha úgy adja ki a program, iylenkor vagy újból, nagyobb körben bejárom az előző napokban meglátogatott helyeket, vagy felderítem a következő napokra, hogy mit érdemes sétálva, nyugisabban is megnézni.
Ha komoly, szigorú edzésterve van valakinek, akkor 50%-nál többet nem nagyon érdemes kihagyni, de két-három futás szkippelése csak növeli a regenerációt. Talán úgy a legjobb nekimenni anyárnak, hogy eleve nincs olyan kemény edzésmunka előírva, amiből baj lenne pár kihagyása. :)

spiderbond 2013.07.01. 16:13:03

Mivel alapvetően "recreational runner" vagyok, ezért számomra a futás a kötetlenséget, szabadságot jelenti. Ebbe beletartozik az is, h akkor és annyit futok amennyit kedvem tartja. A futás számomra szórakozás és nem munka. Edzéstervvel, kényszerből futni fusson az akinek ez munka, én köszönöm nem kérek belőle.

A nyaralás alatt én pont fordítva vagyok, mindig megfogadom h most nem futok, aztán nem sikerül betartani. Volt olyan h direkt nem vittem futófelszerelést, de így is sikerült összeválogatni pár cuccot amiben elmentem futni 15k-t.

Ha lenne edzésterv akkor biztos jól esne fityiszt mutatni neki, szabi alatt.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2013.07.01. 16:56:22

@spiderbond: azért az edzésterv az nem feltétlenül jelent kényszert. :)
@Lemúr Miki: te meg szétspammeled itt a posztot, majd jól kitiltanak. különben is az én mátrai és bükki futásaimat miért nem linkelted akkor már? :D

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2013.07.01. 17:03:56

@rrroka: Most hasonlítsd össze ezt a fejet az én tájképeimmel: hosszutav.blog.hu/2011/07/22/a_matraban_futni

Na ugye. LOL

angelday 2013.07.01. 17:19:49

@BGy: próbáld ki az Indian Pale Ale kategóriát! Ajánlom ezt: csakajosor.hu/index.php?productID=567

BGy · http://babosi.blog.hu 2013.07.02. 11:21:15

@angelday: Húha, nem két forint! Sokat kellene innom, hogy 3 deci sörért 900 froncsit adjak. Bár nem mondom, hogy soha nem fog ez megtörténni. :)))

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2013.07.02. 13:28:00

@BGy: most mar a citromos sört nem nevezheted sörnek, bar azt nem tudom, hogy minek kereszteltek at... :-)
Idegen, uj helyeken en inkabb "nezegetö" futasokat csinalok, ahol nem az idö/sebesseg a lenyeg, hanem kicsit megismerem a környeket. Nagyon szeretem öket, sokszor mar hetekkel elötte azt nezem terkepen, merre tudok majd menni, ott miket lehet latni.
Egy het lazasag szerintem bele kell hogy ferjen barmilyen edzesprogramba.

Gyűrött Papír 2013.07.02. 21:40:16

Nyaralás alatt futni egy dolog, de ha lesz erőd futni a nászút alatt, akkor valamit rosszul csinálsz. :)

kofy 2013.07.08. 10:44:14

Az már betegesnek minősül, ha az ember oda tervezi a nyaralását, ahol a környéken van egy futóverseny? :)

angelday 2013.07.08. 11:11:11

@kofy: nem, az a normális. :)

angelday 2013.07.08. 11:37:59

Vannak, akik golfpályákhoz igazítják a nyaralásaikat, mások jó éttermekhez, miért pont a futás maradna ki?

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása