Időközben a Futóblog szerkesztőségében...

2008.09.04. 09:07 angelday

Épp most olvasom Miliás "Milka" László barátom blogját ausztráliából, aki meglepetésként részt vett az ottani Hu-Ra melbourne-i eseményen. Egy szégyenkezős 60 perccel, és, ezen a ponton tessék figyelni, "negatív sebességgel" futotta le a távot. (Gyk: egyre gyorsuló tempóban.)

Tegnap kifejtettem a vacsoránál gondolataimat a tenisz és futás sportkörben. Ezeket osztom meg most zanzásítva az olvasóval:

- a kollektív futás sokkal viccesebb és élménygazdagabb, mint a teniszmeccs

- míg futóversenyen mindenki boldog, addig teniszben kettő ember acsarkodik egymással: aki oktat boldog, akit oktat nem

- az ember futás közben többnyire önmagát akarja legyőzni, míg teniszben a másik térfél játékosának aprítása a cél

- a teniszt az egyik legnehezebb technikai sport: kis labdát kell tökéletes ritmusban megütni, míg ezzel szemben a futás egy kikapcsolódási tevékenység

- teniszben az ember stresszes lesz, a futás ugyanakkor megnyugtat

Ettől függetlenül szükség van a teniszre továbbra is, ne temessük még ezt a kiváló sportot!

18 komment

Címkék: tenisz összehasonlítás félmaraton melbourne human race negative speed

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr96647679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FutoBolond 2008.09.04. 09:33:08

Ja, nalam is rendre 6,03; 5,43; 5,26; 5,32 os kilometereket toltam. Az elsonel eroteljesen latszik a bemelegito tempo plusz a startolas kornyeki dugo.

Bezzeg Gergo 2,58-al kezdett, 3,17; 3,18, 3,15-tel folytatta, nem rossz... :)

Wedlinger az elso checkpoint utan viszont baromi egyforma tempoban nyomta: 2,52; 2,59; 2,58; 2,58,
szerintem ez egy gep.

jajistenem (törölt) 2008.09.04. 10:29:24

Bocs, offtopic, de ha már szóbakerült a tenisz... Mennyire drága sport? Edző, pálya, cucc?

angelday 2008.09.04. 10:32:30

Edző 3 ezer (sztenderd), pálya nyáron 2 rugó körül szóródik. Erre jön még a felszerelés, húrozás, mint költségtétel.

www.salak.hu a wiki

Mikor Sodrócki 2008.09.04. 11:32:56

Azért nem rossz az a tenisz. Mivel koncentrálsz a játékra ,nem figyelsz annyira a futásra,így "játékosan" égeted a zsírt . De abban igazat adok,hogyha valakit nagyon oktatnak,annak könnyen el tud menni a kedve a tenisztől :-) !

Amúgy jó dolog ez a HuRa , de azért tessék már visszagondolni , réggeben is volt Samsung Challange Day, ott is kapott mindenki pólót,én nagyon szerettem .

jajistenem (törölt) 2008.09.04. 11:42:44

Angleday, köszönöm az infót. Utoljára akkor volt "edzőm", amikor lovagolni tanultam. Az tényleg elég drága sport volt, de szerencsére hamar összetörtem magam, különben ráment volna a gatyám.

ekkerjoz 2008.09.04. 12:14:09

Lovagolni jobb, mint teniszezni. Viszont sokkal drágább élmény.

Jay Phix 2008.09.04. 16:42:47

OFF:
Ugye, milyen klassz az iPhone sms-kezelő része is? :)))
ON.

almee 2008.09.04. 16:46:58

Ja, Samsung Challenege Day volt életem első futóversenye. 5 km volt, Debrecen, Nagyerdő, kaptunk egy fasza kínai pólót és 20 perc alatt letoltam, minden koncepció, felkészülés nélkül. Régi szép idők.
Most a nikeplus-pn a legjobb 5k is valahol 22-23 körül van.

angelday 2008.09.04. 17:38:23

Jay, úgy kell sms-t forwardolni, hogy lescreenshotolod a telefonnal (menü + bekapcsoló gomb), aztán a képet elküldöd a címzettnek csatolmányként. Már csináltam. :DDDDDDDDDDDDD

Wannabe 2008.09.04. 17:54:20

...és azt is csak emailben :)

Ras · http://futo.blog.hu 2008.09.04. 18:25:09

mindig kicsit erősebbre futom a táv második felét legyen az 10k vagy maraton mindegy.. akkor most gép vagyok? :)

a legjobb utcai 10km-t amúgy Gebre futotta Dohában 27:02 2002-ben /iaaf.org -> world records -> 10K/

Jay Phix 2008.09.04. 19:15:02

Ras, szerintem a "gép" attribútum inkább a rendre másodperce ugyanolyan km-eknek szólt.

OFF: angel, én meg SMSD-t használok a default helyett, abban van fwd is! :P

boibo 2008.09.04. 21:01:47

Basszus, én ma de nagyon lehellet-gyenge voltam...! Drága kedves hozzáértő Futótársaim, mondjátok, mitől lehet az, hogy néha ennyire szar vagyok? Elkeserítően alulmúltam önmagamat. Össze vagyok omolva. :-(((

Jay Phix 2008.09.04. 22:43:32

Kurva meleg van, boibo. Hátha ez.

Critmiss 2008.09.04. 22:52:44

És lehet, hogy nem ettél-ittál eleget. Például. Én legutóbb azért futottam szarul, mert kipróbáltam egy háromezer forintos cipőt. Merthogy pont a félmaraton előtt akarja feladni a régi.

boibo 2008.09.04. 23:26:19

Lehet, J P. De ha két hét múlva neki akarok menni annak az állat távnak, akkor most muszáj melegben is futnom. De így meg csak a kedvem megy el az egésztől. Az egyetlen dolog, amire a ma este jó volt: azt már eldöntöttem, hogy előnevezni semmi esetre sem fogok (nem vágom el a menekülési utamat).
ZaZie - mondjuk a vízre én is gondoltam. Na azt viszont adnak a versenyen, ezt nem használhatom fel ürürgynek a megfutamodásra :-)

FutoBolond 2008.09.05. 13:16:21

boibo, van hogy az embernek szar napja van.

lesznek jobb napjaid is. lenyeg, hogy gyartsal le sok kilometert. folyamatosan fogsz erosodni, egyre nagyobbakat es egyre gyorsabban futni.

a versenyre mindenkeppen nevezz. a verseny olyan pluszt ad, ami a hetkoznapi kocogasnal nincs meg. kerdezd meg AD-t

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása