Szezonális a black metal?

2008.10.27. 08:00 Winkler Róbert

Az elmúlt télen valahogy rákaptam arra, hogy skandináv black metálra fussak. Magam is csodálkoztam, mi abban a jó, mármint futáshoz, de egyszerűen azt kívánta a vérem. Aztán ahogy kitavaszodott, mintha megcsömörlöttem volna a sok Bathorytól, Immortaltól, Gorgoroth-tól és Burzumtól, még a Celtic Frostot se kívántam, gondoltam, biztos megcsömörlöttem. Vagy kiöregedtem belőle. Vagy mit tudom én.

De most, hogy megrövidültek a nappalok, látszik a lehellet és a csípős levegőben megjelent ez a kellemes, téli fatüzelés-szag, határozottan megörültem, hogy épp be volt tárazva egy Dimmu Borgir, az In Sorte Diaboli. Benyomtam, és áááááá! Még csak azt se mondhattam, hogy mert a sötéthez illik, mert ma épp délelőtt mentem futni, szép verőfényben, de a Dimmu Borgir, ami óskandinávul ködös várakat jelent, tökéletesen illett hozzá. Szóval úgy látszik, nálam ismét bejött a black metal kurzus.

Szaladgálás közben az indexes Bede kolléga ötletén gondolkodtam, hogy tényleg, mennyire nem menő ez az október 23, és hogy igaza van-e abban, hogy ezt nagyban a - többnyire - szar, nyomott idő okozza. Aztán az is eszembe jutott, hogy legutóbbi hídonfutó posztomról perverz kommentelőinknek egyből az jutott eszükbe, hogy végig kéne futni az összes hidat, persze rendszvény-szerűen, tömegesen, lezárással. Borzasztó. Nálam ilyen fel se merül, én teljesen jól elvagyok a civil kocogással; indulok, amikor ráérek és teljesen jó nekem a járda, nem érzek késztetést, hogy a belső sávban fussak. Mások ellenben éreznek, és lehet, hogy nekik van igazuk. Ebben az esetben pedig csodálatosan egybevágnak a körülmények. Az emberek 23-án elmenekülnek a fővárosból, és átadják a terepet a beszámíthatatlanabbjának. Az október 23. tökéletes hídlezáró időpont egy kiadós városi futáshoz: a többi időponttal épp az a bajom, hogy nem lehet megjegyezni, és a legváratlanabb pillanatokban futok bele egy városvédő futásba. És akkor még nem is említettem a nagyszerű mellékkörülényt, hogy a Bécs-Budapest szupermaraton is ilyenkor érkezik.

Na már most az időpont megvan, már csak valami happening kell. A forradalom ügye ilyenkor nem nagyon érdekel senkit. Viszont kell valami stílszerű attrakció, hogy bekerüljünk a világ televízióinak szilveszteri tücsök és bogár-blokkjaiba. Miután a mezőny végigfutotta a hidakat, a célegyenesben kéne valami forradalmi. Nekem csak modern jutott az eszembe: egy kis kukaborogatás. Persze csak azoknak, akik valamilyen szintidőn belül futnak be, hogy legyen értelme sietni. Vagy legyen villamosborogatás? Az mégiscsak közösségibb program. 2009 októberig azt hiszem, részletesebben is kidolgozom.

52 komment

Címkék: index gondolatok edzés közben black metál 8bede

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr86733412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NorbiGO 2008.10.27. 10:16:45

Black Metal-ra nem csak futni jo ;)

[Atrum]

kardinálispinty 2008.10.27. 10:34:33

Jah, black metalra lehet még disznót gyilkolni, házat bontani vagy autókat borogatni. Hagyományos használata sajnos ellenjavalt mindenkinek, aki meg tud különböztetni egy D-mollt egy kávédarálótól:)

NorbiGO 2008.10.27. 11:11:26

hath szerintem meg mindig jobb mint technora ami engem a szomszed falbontasara emlekeztet. (en sem a favago Black-re gondoltam, hanem valami emeszthetobbre. Dallamosabbra pl: Graveworm, vagy Satyricon de sorolhatnam :) )

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2008.10.27. 11:51:47

Azért az In Sorte Diaboli elég messze áll a black metal-tól, meg sajnos a minőségi zenétől is.

Lunchtime 2008.10.27. 12:22:00

Nem a belső sáv a lényeg, hanem az "együtt futás" hangulata...
Persze nekem is van ismerősöm, aki kiborul, mikor vasárnap a Suzukin viszi a szennyest az anyjához mosni és egy-egy futóverseny belerondít neki a fantasztikus programjába... Én megértem a fájdalmát - talán ha venne egy mosógépet, vagy szombaton szállítaná a szennyest...

Nem jó ötlet a 23-i futás - futni könygázfelhőben és kordonon át azért Skandináv melódiákkal a fülben is igen komoly hendikep.

blue bob 2008.10.27. 12:26:53

Kedves Róbert,
és hol tartunk a garminos kalandokkal?

Pepinke 2008.10.27. 13:48:41

Ha már a különbségeknél tartunk, akkor a moll hangnemeket kisbetűvel, a dúr hangnemeket nagy betűvel kell írni. F-dúr és d-moll.
Azért nem gondolnám, hogy a forradalom ügye nem érdekel senkit. Van, akinek jelent is valamit, nem csak egy újabb szabadnap.

angelday 2008.10.27. 13:51:39

blue bob, a Garmin jelenleg nálam van -- még nem volt rá érkezésem.

Pepinke kommentjét kinyomtatom és a városban fogom osztogatni, mint egyfajta pozitív példa.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.10.27. 17:48:23

pepinke ,,hogy a forradalom ügye nem érdekel senkit." Tudod, hogy te is túlzol.

Én pl. így emlékeztettem:
olaszforum.blog.hu/2008/10/24/olasz_dal_56_rol

Amúgy, mikor a félmaratonit futottam, akkor nagyon sokat segítettek nekem - ilyen és olyan - zenekarok. Így utólag is: köszönöm nekik! :))

Pepinke 2008.10.27. 18:41:38

Ha jól látom , akkor azt írtam, hogy VAN akit érdekel.
Persze nekem sem tetszik minden ezzel kapcsolatban! Például nem tetszik, hogy mindig ilyen lelombozó hangulatban kell telnie ennek a napnak. De ez csak az én észrevételem.
Hogy megvidámítsam a szíveket: a blog olvasása miatt komolyan fontolóra veszem, hogy végre sportolok valamit, lehetőleg futok!
Vidám lett a szívetek? :)

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.10.27. 19:14:25

Pepinke, vaze én durva fáradt vagyok, vagy csak felületes. Bocsánat!

DaMartian 2008.10.29. 11:02:52

Robikám én nem akartam lezárni semmit, nekem tökéletesen jó ha néhány vidám-bolond-fanatikus futótárssal a járdán megfutjuk valamikor ezt a hidas harmincast!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.10.30. 06:12:27

DaMartian, ha jól emlékszem mbemba viszont szorgalmazta a nagy városlezárós futást... :)

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.10.30. 21:23:46

Hrrrrroka. :))
,,a nagy városlezárós futást... :)"
De most tényleg, szerintetek olyan városokban, ahol nagy maratonik vannak, ott a szervezők csak arra figyelnek, h kedves autósok nehogy feszültek legyenek, mert amúgy olyan kis aranyosak.:)
Isztambulban aggódnak, hogy megszakad a kontinensek közötti kapcsolat? NY-ban is megáll egy kicsit a forgalom, gondolom.

Index, ha megszervezed, ez lesz az első maratonim!:))

angelday 2008.10.30. 21:26:37

Futóblog van, emberek. Futóblog.

Ras · http://futo.blog.hu 2008.10.31. 08:24:14

Nincs az a budapesti politikus, hivatalnok aki egyszerre le merné zárni Bp összes hídját. Egyrészt nem elég tökösek, másrészt én elég hardcore bringás-futó vagyok, de így kibaszni az autósokkal nem kéne (és ne mcska a pestiekke lbasznál ki hanem az egész országgal gyakorlatilag, a magyarországi közlekedés is nagyon Bp központú :( ez Berlinre vagy New Yorkra nem igaz.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.10.31. 09:11:09

mbemba: nem azt mondom, h nem lenne jó, ah meg lehetne csinálni egy ekkora murit, hanem azt, hogy így is anyáznak a futókra, amíg ez nem változik (lassanként fog, remélem) addig legalább ne provokáljuk őket. :)

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.10.31. 10:16:11

OK, értem, csak ezt nem érzem provokációnak! Máshol le lehet zárni, itt is le lehetne 6 órára! Én pedig a magam részéről lezárom :)) a vitát, egy kísérőképpel: olaszforum.blog.hu/2008/10/31/a_new_york_i_maratoni_olaszai

Ras · http://futo.blog.hu 2008.10.31. 11:28:00

mbemba: ha nyewyorkban lezárják a belvárost attól még mindenki tud közlekedni. De ha budapest összes hídját lezárnánk akkor magyarárszégi főági dunahidak közül 19ből le lenne zárva 8 (plusz van még kettő vasúti meg egy az M0-on). Szerinted ez ésszerű? fügetlenül attól hogy futásról van szó vagy bármi másról, ez azt jelentené hogy Budapestnél csak az M0-on lehetne átmenni a Dunán autóval, a következő híd délre Dunaújvárosnál lenne, "északra" meg Esztergomnál.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.10.31. 12:41:05

ras
Keresnék megoldást!
Pl. Megyeri híd és Lánchíd között lenne a verseny, vagy, csak Lánchíd éa az Árpád híd között. Vagyis maradna használható híd. Nem is egy!
És ismétlem, Olaszországban - igen, Olaszországban, vagyis autótól elszakadni képtelen népek - vannak autómentes napok, vagyis senki nem megy autóval a városba. Senki!!

Ras · http://futo.blog.hu 2008.10.31. 15:06:17

mbemba: itt arról volt szó hogy fussuk végig az összes budapesti Duna-hidat. Most is lezárnak(tak) pár (kettő?) hidat a Plus maraton kapcsán...

Budapesten annyira nem tökös a főpolgármester és brancsa hogy az Andrássy utat merték lezárni autómentes nap címén... :D

És azért az olaszokat vagy bármely más kultúrnemzetet ne hasonlítsuk a magyarokhoz, mi nem vagyunk kulúrnemzet...

DaMartian 2008.11.03. 15:17:08

Nem akarom én szivatni az autósokat, lévén én is többnyire azzal járok, DE: Emlékszem 2 éve márc 15-én le volt zárva a Margittól az Erzsébetig az összes híd, plusz a belváros jó része, a Szabadság.híd meg ugye üzemen kívül, én meg gyanútlanul elindultam reggel snowboardozni a hosszú hétvégén.. Szabadon választhattam az Árpád és a Petőfi között.. kevesebb, mint 2 óra volt a sztrádán Ausztria..no ennél tovább tartott a Dunán átkelni és kiérni a városból! Akkor lehet szivatni az autóst? Nyáron a Lánc híd minden hétvégén le van zárva, a Margitnak pedig egy sávja a bicikliské (amivel hétvégére is állandósították a körúti dugót) hogy a traktorosok félpályás forgalomlassításairól ne is beszéljek, ami miatt anno órákat vesztegeltem az országúton, amikor dolgoznom kellett volna.. Okos tervezéssel és kommunikációval szerintem megoldható lenne! Ráadásul nem kellene a teljes hidat lezárni! Pl: Vasárnap, amikor kamion stop van, zárjuk le a Megyerit, az nem okoz nagy bajt. Az Árpád elég széles amúgy is, és mire a Margitot elérné a futás, már úgy szétszóródna a mezőny, hogy ha ezer futó indul, akkor is elég lenne 1 sávot lezárni, attól beljebb a keskeny hidakon szintén.. Még működhetne is! A NATO futáson is azt b@szták el (szerintem) hogy pár száz embernek lezárták a fél Andrássyt. Még a mezőny legsűrűbb részén is bőven elég lett volna 1 sáv! Azzal is lassul ugyan a forgalom, de nem lettek volna olyan felbőszült állatok, mint amilyenek voltak.. De továbbra is azt mondom, pár lelkes futóval bármelyik este benne vagyok egy partizán hídfutásban a járdán!!!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.11.04. 08:46:11

nekem tetszik ez a hozzáállásod, tervezésed, csak így tovább. szervezz!!! :)
este? délután négykor már este van. :(

DaMartian 2008.11.04. 10:04:03

Hát igen.. pont ezért szinte mindegy, hogy délután 4 vagy este 10! Ráadásul 4-kor én még javában az irodában ülök, 10-kor viszont talán kevésbé van már teleszmogolva a város! Tegnap fél 10-kor kijöttem a Vígszínházból, és még mindig olyan gyönyörű volt az idő!!! Legszívesebben ingben élrevasalt nadrágban is nekiindultam volna a Szigetnek..főleg hogy még közel is volt! De most komolyan. Addig kéne nekiesni egy ilyennek, míg ennyire enyhe az idő! Balaton Maraton előtt jó kis melegítés lenne! Ki tart velem egyik este?

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.11.04. 12:56:00

amikor felvetettem én mondtam, hogy jövőre, nekem most még sok a 30 km. :)

DaMartian 2008.11.04. 17:26:07

rrroka akkor Te indulhatsz váltóban! Más esetleg aki benne lenne egy éjszakai hídfutós harmincasban? Akinek sok, az beszállhat rrroka mellé váltóba! Nos? : )

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.11.05. 11:00:29

jó, de ha mondjuk eljutok a megyeri hídi féltávos váltásig, akkor mit csinálok ott futógunyában...? :D

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2008.11.05. 11:42:19

Amúgy csináltam egy hídtervet:
URL for this route is: www.gmap-pedometer.com/?r=2377414
21-22 killer kb, kimaradt a Szabadsághíd! Mondjuk ha visszafut az ember a rajthoz nincs logisztikai probléma!

DaMartian 2008.11.05. 11:43:16

Ha valamelyik szélső hídról indulunk nem a belvárosban lenne a féltáv? Ott meg már relatív könnyű közlekesni akár este is! : )

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.11.05. 13:21:16

mondom, én ezt idén téli időszakban biztos nem tudom bevállalni. Kedvem lenne, de egy 20+ kiri nekem még kihívás edzésként. Illetve ennyi időm se lenne. tegyük fel, h négykor végez az ember, 17re kiért a rajthoz meg felkészül, fut két órát, eldumálunk még egyet, és akkor még mehet haza. és cuccokkal mi lesz, addig hova rakjuk?
ezt egy egész délelőtt/délutános nyugis programnak kellene megszervezni, beszélgetősre, nem rohanósra.
ilyen szempontból szerintem a két szigetkör a kivitelezhető.
ettől még persze letesztelhetnétek! :)

DaMartian 2008.11.05. 14:07:32

Nem tudom.. én időnként szoktam 20-30-akat futni csak úgy, hogy elindulok a városban, és futok arra és addig amíg jól esik. Nem kell se cucc, se pia (max viszek pénzt és beugrom egy non-stopba útközben) aztán 10-15 körül úgy irányítom az útvonalat, hogy közeledjek az otthonhoz, amit jó esetben elérek, vagy ha már nagyon elegem van vagy nagyon messzire mentem, akkor vissza BKV (bár ilyen eddig talán 2x fordult elő) így én pár hasonló lelkes bloggerrel nekiindulnék egy kellemes friss levegőjű estén ennek a hídtesztelősdinek. Nyilván ekkora táv már nem lesz egy sokak számára populáris program így ettől a már emlegetett blog futást ne ejtsük (5-10K valahol, akár a Szigeten) csak érdeklődtem van-e olyan, aki futná velem az esti hidast.. egyedül nem olyan buli!

Nylonman 2008.11.05. 16:18:39

Hídfutás javaslat:
1., Leteszem a kocsit az Info parkban,
2., Aki akar hagy benne váltó ruhát
3., Szaszanova eljön értem és elvisz a Rajthelyhez
4., Elindulunk és lefutjuk a távot
5., Visszaviszek mindenkit (aki befér) a rajthelyhez.

Nos?

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2008.11.05. 17:36:25

Részemről... ha nem férek a kocsiba hazafutok. No problem

DaMartian 2008.11.05. 17:49:33

Jól hangzik! Mikor megyünk???

boibo 2008.11.05. 23:36:20

Szerncsések vagytok ebből a szempontból azzal a nagy várossal. Én ebben a kicsiben (kb 3000 fő) még ennél is nehezebben találok edzőpartnert - lassan már nem is keresek, úgy megszoktam egyedül, lehet, hogy már zavarna is, ha valakihez igazodnom kellene.

A Winklert mindenképpen szervezzétek be legalább egy rész-résztávra, biztos remek videóanyagot készítene dokumentációnak :-)

Nylonman 2008.11.06. 10:11:24

boibo: Gyere Te is hidat futni!
Hogy lehet az, hogy 3000-ből nem tudtál legalább 1000 hívet szerezni kicsi piros szoknyában?

Nylonman 2008.11.06. 10:13:10

Nekem csak november második felében aktuális. Hétkönapokon csak 21.00 után. Remélem nem gáz...

DaMartian 2008.11.06. 12:15:02

Este 9 után jó.. Nov második fele is jó (Balaton maraton után) pontosítsunk napot! Alakul a Gerilla hídfutósdi!!! : )

boibo 2008.11.06. 13:01:49

Nylonman!

NEM a szoknyám piros, hanem a cipőm, nahát!!!
Lehet, hogy ez a baj?!

Nem tudok menni hidat futni. Tovább tartana az oda-vissza út, mint maga a cselendzs :-(

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.11.06. 13:17:31

muhaha, a 3:45kor kelés után én 21kor már rég szunnyadok (a ház doki kellős közepén általában...) :D

Nylonman 2008.11.11. 12:29:45

No, hát akkor az hidaknak nagy futása:
Vita, és futásindítónak javaslom a November 19. (Szerda) napot este 9 körül.
A 3:45 kor kelők is jöjjenek, majd a kanyarokban felébresztjük őket ;)

Szóljatok vissza, ha megfelelő a dátum (és a rajtidő)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.11.11. 13:49:35

mondom, nekem nem csak az idő késői, hanem a táv is sok egyelőre, pláne a balaton félmaraton után két nappal.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.11.11. 13:54:17

de jó futást kívánok ám nektek!!!

Nylonman 2008.11.11. 14:53:06

rrroka:
esetleg résztáv?

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.11.11. 15:50:12

nem, nem, sajna nem, az időpont sem túl jó, meg el sem tudom képzelni, hogy miként keverednék haza akár egy résztávról is futócuccba, hova tenném addig a pakkot, és hogy este kilencig amugy mit csinálhatnék. messze lakó, vidéki, tömegközlekedős gyalogbéka vagyok. :)
a sziget azért jó nekem, mert a déli közel van, tűzhetek haza vonattal.
köszi, hogy ennyire invitálsz! :)

zsolababe 2008.11.11. 16:19:12

Mi lenne ha Balatonon jol megbeszelnenk mindenkivel aki ott lesz, hogy mikor es hol es milyen hosszu blogfutast szeretnenk? :)

DaMartian 2008.11.11. 16:57:29

Én a 19-ben is benne vagyok (bár 9-ig meccsem van, így nekem fél 10 utáni indulás lenne ideális) de Balcsin is ott leszek, így ott is megbeszélhetjük a futó.blog futás részleteit!
A pólótervek is készülnek, nem felejtettük el! Néhány nap és a nagyközönségelé tárjuk a dizájnötleteket!

boibo 2008.11.11. 17:02:47

Balatonnal kapcsolatban:
rrroka (és rrrokáné?) rajtszámát már tudom, meg DaMartianét is, többiek? Ki jön még? És aki ott helyben nevez, és így még nem is tudja a rajtszámát, őket miről fogom megismerni? Megbeszéltetek már vmit erre vonatkozólag?

zsolababe 2008.11.11. 20:00:56

okos :))) tenyleg meg kelene valamit beszelni...mert bar meg soha nem voltam ilyen futoversenyen, gondolom nem 10 ember lesz ott:).. onnan gondolom, hogy felhivtam egy baratomat, akie az egyik hotel ott es azt mondta, hogy "valahogy" ad nekem meg egy szobat:)))
az en rajtszamom 1725 allitolag :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.11.12. 06:01:23

boibo: rrrokáné is jön, de csak szurkolni, hontalan az edzőtársam. :)

felőlem összefuthatunk megbeszélni, de azt verseny után tegyük, előtte én mindig izgulok és nem tudnék döntéseket hozni... uh ne csodálkozzon senki ha összefut velem mégis, h rövid és tömör mondatokban beszélek. :) a helyszínt viszont nem ismerem, szóval nem tudok talipontot javasolni.

Nylonman 2008.11.12. 09:30:13

Én a 801-es sz. "Nylonman" nevű váltóban indulok. Szombat reggel a második távot futom, vasárnap pedig az elsőt. Ha láttok, szóljatok és pacsizunk.

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása