2009 NYÁR - program

2009.01.20. 13:00 angelday

Tapasztalataim szerint harminc éves kor felé megváltozik ez ember teste. Annak idején bármennyit lehetett kajálni és úgy néztünk ki, mint C. Ronaldo (nagyjából! közelítőleg!), mára az irodai ülőmunka következtében dagad a szalonna köldök alatt, illetve maga a köldök is eltűnik a ráomló zsír miatt.

Winklair szerint "az milyen jó, ha van az emberen egy kis bél", de ez szerintem kis kiegészítéssel állja meg a helyét: a jónál, ha van az emberen egy kis bél sokkal jobb, ha az emberen konkrétan kevés bél van és úgy néz ki a BEACH-en, mint aki benéz.

Ezennel meghirdetem a "2009 NYÁR" programomat, melyben célul tűzöm ki, hogy elérjem a tökéletes testet:

A programot minimális költség felhasználásával fogom megvalósítani, így csak az egészségesebb étkezésre, a rendszeres (!) futásra és az otthoni hasizomfejlesztő gyakorlatokra, illetve a fekvőtámaszokra (esetleg húzódzkodásokra) támaszkodom majd. Nem fogok sem edzőterembe menni, sem egyéb huncutságokat művelni. Ettől a rendszerességtől azt várom, hogy hosszabb távon, azaz nyárig eljutok a Sly-álomszintre, vagy annak közelébe.

Én magamban az alábbiakat raktam össze, de nyugodtan egészítsetek ki a hozzászólások (és nem kommentek) közt:

  • futás minimum hetente háromszor, legalább 40 percben
  • otthoni erősítés hetente minden kurva nap esténként, legalább 15 percben
  • étkezés este 6 után csak mértéktartó jelleggel (ahogy Zsola mondaná: elfelezni a szokásos adagot), e mellett zöldség és gyümölcs, ásványvíz fogyasztásának növelése
  • sertés-alkohol-sörözések-bulik: havonta egy maximum két alkalommal

Ha ezt képes leszek júniusig csinálni, véleményem szerint leapad a zsír és én leszek a KONVERGÁLÓ SLY! A programot elkezdtem január 18-án vasárnap este. Alkalomszerűen beszámolok majd itt is, de most feldobom ide a postot, hátha ti is hozzá tudtok még tenni tudást.

Aztán nehogy tökön lődd magad, Sly!

92 komment

Címkék: program test életmód sly tervek álmok

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr85888551

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

angelday 2009.01.20. 13:12:48

Igen, ismertem a csávót még régebbről. A 2003-as évben nézett ki a legjobban, azóta átment bodybuilderbe, ami egy hülyeség.

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2009.01.20. 13:17:23

Világos! Meg kell tudni állni a Stallone szintnél! :)
Egyébként beszállok!...

boibo 2009.01.20. 13:19:11

Nagyon derék!
Az adottságokat és a lehetőségeket kihasználva elég gyakran, mondhatni: napi szinten jelen vagyok nyaranta a bícsen. Időnként sírva tudnék fakadni a pasifelhozataltól.
Hajrá AD!

boibo 2009.01.20. 13:20:01

Akkor IG is hajrá! :-)

Trobi 2009.01.20. 13:21:25

Hogy kell kiegészíteni hozzászólások és nem kommentek között???

4Si · http://www.autoteszt.eu 2009.01.20. 13:29:54

Otthoni erősítéssel sokra fogsz menni...

Asszem 2009.01.20. 13:32:06

Érdemes minden nap feljegyezni az aznapi teljesítményt, akár sima papíron, akár mondjuk itt: memiary.com, vagy valami hasonló helyen, vagy excelben.

A lényeg, hogy ha mindig írod, amit csinálsz, az fenntartja a tudatosságot és a motivációt, plusz nagyn frankón néznek ki az előtte/utána fotók, vagy simán mondjuk egy súlycsökkenési grafikon, amit kinyomtathatsz és kirakhatod a lakás illusztris pontjaira (hűtő, bejárati ajtó, wc-ajtó és számítógép felé) :D

angelday 2009.01.20. 13:46:41

Asszem, igazad van. Én egyébként 2003 óta napi szinten vezetem azt a táblát, hogy mikor mit sportolok. 2003 óta 798 órát teniszeztem például. (Az nem sok, egy profi évente megcsinál legalább ennyit.)

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.01.20. 14:06:28

Én a 100 fekvőtámaszt akarom elkezdeni már két hete. Valaki említette itt egy régebbi bejegyzésnél. Kár, hogy a futás a felsőtestet nem edzi látványosan. :(
@boibo: sajnos a lányoknál is egyre rosszabb a felhozatal. Dupla fenekűek lettek és láthatóan nem zavarja őket.

zzke 2009.01.20. 14:11:54

Az a baj, hogy az erősítés kontra fogyás/zsírégetés ellentétes táplálkozást kíván, ezért egyidőben nem nagyon végezhető. Max az izmok tónusának szintentartására érdemes erősítgetni, de egyidőben muszklinövelés és zsírégetés nem nagyon megy.
Azon kívül elárulom, a köldök alatti párna megy le UTOLJÁRA, legelőször arcról meg kinek honnan jön le, amitől az ember nyúzottnak meg öregnek néz ki, amit általában nem mulaszt el senki sem aggódó arckifejezés kíséretében megemlíteni...
Nálam legalábbis ez volt a helyzet kemény fél év és 3-4 kg súlyvesztés után (eleve nem vagyok kövér)

.Adrián. 2009.01.20. 14:14:21

@angelday:

hasizom fejleszto gyakorlat lesz most?:)

plastik.hu/2006/05/25/sport-vajon-mi/

- a hasizomfejlesztő gyakorlatoktól nem ment le az úszógumim, hiszen kardio edzéseket kell tartani (egyébként csináltam 10-éig naponta a felüléseket és nem lettem jobb “pasi”, csak le tudtam nyomni több situp-ot egyben)

Akkor a kardio hianyzott. Remelem most sikeresebben jarsz.

dpspeti 2009.01.20. 14:20:21

Ezt irtam meg neked, hogy paran ezt csinaljuk, es ha leeht, hirdessed itt meg :P :) Sok sikert :)

ratrider02 2009.01.20. 14:34:25

Véleményem szerint ha lassan is de fogy a zsírréteg erősítő edzések során is.
Évekig jártam konditerembe, sajnos egy idő után elvesztettem a motivációt. 2 éve nincs rendszeres mozgás az életemben. Most egy tipikus otthonülő lassan elterebélyesedő férfi vagyok, akin még első blikkre észrevehető a sportos múlt. December óta kattog az agyam azon, hogy ez így nem mehet tovább. Egyrészt egyszerűbb lenne otthon fekvőtámaszozni, és hasizmot erősíteni, másrészt van egy motiváló hatása a közösségi edzésnek is(konditerem). Futni alkalomszerűen futok sajnos, de lassan ebben is megemberelem magam. Most vagyok 90 Kg a 174 cm-hez képest, és 28 éves. Csúcsformámban sem voltam kevesebb 76 kilónál. Tehát nekem a cél 14 kg leadása. Veled tartok angelday, én is elkezdem.....

Britte 2009.01.20. 14:37:22

@Ivan Grasso:
Atya!!! Ez nem kamu???? Ez most komoly, hogy 5 hónap alatt ennyit változott????
:)

mobo 2009.01.20. 14:38:32

Ha olyan leszakadt és visszadrótozott jobb mellizmot akarsz, mint Stallonénak a fenti képen, akkor versenyezz fekvenyomásban Franco Columbuval, ő úgy csinálta.
De utána pár hét rekuperációval számolni kell majd. : )
Ezzel az edzésprogrammal kissé feszesebb leszel majd és javul az állóképeséged és az étvágyad, de ez minden...

angelday 2009.01.20. 15:19:13

@ratrider02: én 191 cm / 94 kilo karácsonykor. Mai mérlegelésemen 92 kilo. Az úszógumim látványos. Az asszony "love handle"-nek hívja, de ez több szempontból sem mulatságos.

FutoBolond 2009.01.20. 15:26:30

AD, pedig a barátnőd áldott jó asszony! :)

Biztos bukik rád így mackósan is :)

Viszont: nekem sikerült a mutatvány, hogy karácsony óta is szedtem fel, úgyhogy ma reggel volt a nagy elhatározás részemről, amikro megláttam a mérlegen a 90-et.

Elemei hasonlóak: kevesebb kaja, felesleges kalóriák sztornózva, több, rendszeres sport.

A konditeremmel-fekvőtámasszal viszont csak óvatosan bánok, mert a hirtelen növelt bekötött izmok akadályoznak az úszásban. Izom amúgy is van rajtam elég, csak ki kell hámozni :-)

A fogyásban motiváció az egészség, és az őszi maratoni megkönnyítése. Ez lebeg majd a szemem előtt. Meg persze, hogy AD-t nem hagyhatjuk cserben, példamutatásunkkal segítjük egymás projektjét.

ratrider02 2009.01.20. 15:42:42

AD! Helyzetemet súlyosbítja/könnyíti, hogy nincs asszonypajtás, azaz egyrészt motivált vagyok, hogy férfias alakot öltsek, a sikeres préda érdekében, másrészt nincs senki aki a nekem így tetszel drágám típusú szöveggel demotiváljon.

dontotti 2009.01.20. 15:46:59

Beszállok én is. Egy dolog lesz kemény. Az esti csoki elfelejtése...

angelday 2009.01.20. 15:59:11

@dontotti: szerintem az nagyon egyszerű. Ha az ember eldönti, nincs nasi. Nem esik onnantól jól. Én vasárnap óta nem csokizom este.

boibo 2009.01.20. 16:04:39

@BGy:

Tudod, a lányokat nem nagyon nézem, de elhiszem Neked. Elég szomorú.

Bár...
Tavaly nyár elején volt itt a legközelebbi strandon egy vízimentőcsaj, aki teljesen úgy nézett ki, mint a Taxi filmekből Petra, és ráadásul fényes sellőpikkelyes bikinit hordott. Na akkortájt aggódtam kicsit, hány derék családapa fuldokol majd az amúgy 60 cm mély vízben... :-)

kardiomaca 2009.01.20. 16:05:40

Azért a minden nap erősítéssel óvatosan, azzal is kell pihenőnapot tartani, különben hamar ott találja magát az ember, hogy sérülés miatt ugrottak a szép tervek. Amúgy hajrá! :)

CsabaÚr 2009.01.20. 16:38:11

Köszönöm a segítséget minden érintettnek, feketenadálytő valóban csodát tett. Ma már sántikálás nélkül gyalogoltam, elmentem egy rövidebb túrára is, holnap reggel megpróbálkozom egy kocogással.
AD, gratulálok az ötlethet, 40esen már nem vágyhatok ilyen testre, de az entázist le kellene dobni, ráadásul hétfőtől megint Pesten az asztal mellett... beszállok hát én is!

.com 2009.01.20. 16:44:12

@angelday: kemeny vagy! igy kedd delutanig birtad :o)

Asszem 2009.01.20. 16:51:26

hasra ami nekem bejött, amíg meg nem húztam a hátam, mert bénán csináltam, az a pilátesz. tudom, hogy hülye neve van, meg főleg nők csinálják, de akkor is. rohadtul hatásos, látványos és megerőltető, mindez napi 4, azaz 4 darab percben. Ebben az a jó, hogy semmilyen kifogásod nem lehet, hogy nincs négy perced hasazni.

Kivéve az, ha hasazás közben meghúzod a hátad, mert akkor kell két hónap, hogy kiheverd a sérülést :D:D

zsolababe 2009.01.20. 17:15:44

beszallok en is :) vegul is en most ertem a vegere a fogyas/atalakulas sztorinak es nem artana most mar tokeletesiteni... lassan talpraallok majd a mutetbol es abszolut csatlakozom a "mozgalomhoz" ma is megtettem, amit lehetett :) www.edzesonline.hu/edzes/134612

2009.01.20. 18:28:59

Ha emlékeztek rá, tavaly elkezdtem csinálni a 100 fekvőtámaszos oldal edzéstervét. A célom nem a "rambósodás" volt, hanem egyszerű erősítés, hogy futás közben erős lábaimmal ne hagyjam el a felsőtestemet. Most megnéztem, november 30-án kezdtem 10+10+8+6+10 darab fekvőtámasszal, és vasárnap már 25+19+19+17+22 csináltam. Így majd nyolc hét alatt az előírt három hetet végeztem el, igaz, minden napot kétszer, tehát kb. két hetet pihentem.
Na, nem is ez a lényeg, hanem hogy láthatóan is erősödtem, azt nem mondom, hogy rambói izomkötegeim vannak, de már majdnem. :-)
A honlap szerint még van ugyanennyi hátra, így magamat is a projekt résztvevőjének érzem.

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2009.01.20. 18:33:47

@Britte:
Átnézve a fickó honlapját szerintem nem kamu. 2003.01.06. óta minden nap frissíti az oldalt. A civil munkája rendszergazda, otthonról dolgozik és otthon is edz. Mindent feljegyzett, naponta lefotózta magát, minden edzése, étkezése (fotókkal!) lejegyezve, grafikonok tömkelege, napi blogbejegyzés, stb.. Saját bevallása szerint jelenleg naponta 1-2 millió közötti látogatója van az oldalnak (!). A leginkább motiváló, hogy néhány hónap alatt már elérte azt testalkatot, amivel sokan teljesen kiegyeznénk, később "csak" az izomtömeget növelte és periódikusan szálkásított (ez már engem annyira nem érdekel). Nem biztos, hogy működni fog a link, de az oldalon van egy film amit az első 371 nap fotóiból csinált (Audio&Video menüpontnál van egyébként). Érdemes megnézni:
www.johnstonefitness.com/images/1year.mov

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2009.01.20. 18:35:24

Ja, és 34 évesen kezdte 2003-ban.

felician 2009.01.20. 18:50:03

@angelday: én tavalyelőtt karácsonykor 190 cm, 95 kg. Akkortájt kezdtem rendszeresen futni, elég sokat, meg amikor nem felejtettem el, a már említett panelkondi. Most még mindig 190 cm (sehogy sem akar változni), viszont 80-85 kg között mozgok. Nyár végén és ősszel haverok és havernők erősen hiányolták a hasamat, hogy hova lett. Szóval működik a dolog, bár valszeg a futás a felelős leginkább, mert felülésből 20nál, fekvőtámaszból 15nél többet még most sem vagyok képes megcsinálni egyszerre. Egy nap meg nem állok neki kétszer. Most karácsonykor erősen a fölső határ közelében volt, nagy is a hasam a sok zabálástól, még most is. Az izomtónus lehet a felelős, meg a kevesebb evéssel csökken a gyomor térfogata, így nem nyomja le-/kifele a beleket. Jó, hogy jött ez a poszt, eddig még tessék-lássék se csináltam, de most akkor beszállok én is, nyáron meg miénk lesz az összes csaj az összes strandon, oszt jónapot.

cs (mi más) 2009.01.20. 19:56:56

Én tavaly 284 ezer kcal égettem el futva és bicajon, de egy kilót nem fogytam. Igaz a zsír alatt izmosabb lettem:)

angelday 2009.01.20. 20:09:16

John Stone nem kamu. Én több év óta ismerem a honlapját.

vargatom 2009.01.20. 21:13:03

John Stone gyors fogyás:
HIIT azaz High intensity interval training. Volt már róla szó a blogban; pihenő nélküli, váltakozva nagyon magas (akár 90%-os) és laza intenzitású edzés, lehet csinálni futópályán, futópadon, szobabiciklin stb.
Annyira felpörgeti az anyagcserét, hogy edzés után 2 nappal is magasabb az oxigénfogyasztás és így tényleg ég a zsír (bármennyire utálom ezt a kifejezést :) Ha az ember becsülettel csinálja, akkor tényleg ilyen hatásos is, bár piszok erős terhelés. Vannak róla edzéstervek a csávó oldalán is.

Szulej 2009.01.20. 21:17:51

Akkor még egy kis motiváció és néhány hasznos gyakorlat a napi otthoni erősítéshez:
www.youtube.com/user/fitnessvip

almee 2009.01.20. 23:49:58

@vargatom
HIT óra lesz egy közelgő rendezvényen, a Füzessy Balászék szervezik és vmi nemzetkközi menő isntruktor tartja:

www.fitline-education.com/images/stories/V_Nike_Move_ya_orarend.jpg

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.01.21. 08:06:29

@Asszem: és milyen a jó 4 perces pilatesz hasazás? mit kell tenni? 4 percem még akad talán... :)

én speciel híztam a futástól, volt hova 180/62ről.

xhege 2009.01.21. 08:46:37

Hajrá angelday!

Én Zsolához hasonlóan (nem olyan nagy mértékben), de jelentős fogyáson mentem át. 2008 jan 5-én 102 kg voltam (182 cm), 2008 április 25-re (31. szülinap) 82 kg volt a testsúly. Jelentős étkezés megreformálás és a futás elkezdése voltak segítségemre. Most karácsony után 85 kg vagyok, tehát 3-4 kg-t megint le kellene dolgozni.
Mondjuk én a futás mellett elkezdtem erősíteni is kicsit fekvőtámaszokkal. Jelenleg ez azt jelenti, hogy futás előtt mindig lenyomok 50 fekvőtámaszt egyben.
Hasazni viszont nem szoktam, pedig lehet hogy kellene, így a 4 perces pilates érdekelne engem is.

a7 2009.01.21. 09:25:20

10 év henyélés után (előtte kézilabdáztam), 2006.05.01.

127.9 kg-ról le 80-ig, 14 hónap alatt,

aztán 80-ról 94-ig 10 hónap alatt, csak ezt már izomban.

Semmi tabletták, csak étkezés, és kitartás.

Apu acélos ökle vagyok!

a7 2009.01.21. 09:31:36

(193 cm, 31 év)

Jozsef · http://road2boston.blog.hu 2009.01.21. 10:52:29

Itt sok erősítő gyakorlatot lehet találni, ráadásul a futáshoz is köze van:
www.runnersworld.com/video/1,8052,s6-6-0-2,00.html

Salvatore Bonanno 2009.01.21. 10:55:48

12-én én is elkezdtem, de nekem szükségem van a motivációra, így konditerem.
130 kg/190 cm/27 év
Még az edző is meglepődött a súlyon, szóval az akár maradhat is, csak izomban.

Trobi 2009.01.21. 12:25:46

@CsabaÚr: jobbulást, de ha nem tudnád, 40-től kezdődik a férfiélet!! :-)

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.01.21. 12:33:08

Én is beszállok az adataimmal: 3,6 kg, 0 év, ja és 56 cm. Ehhez képest fejlődtem 84 kg, 186 cm, 34 év. Motiváció volt. Semmi tabletta, csak az étkezés és kitartás. :)

2009.01.21. 12:50:27

boibo!

haj, de megnéznélek, hogy mennyire vagy te jó nő...

da 2009.01.21. 13:14:22

Az, h ha 6 utan nem eszel, jobb, ez egy urban legend. A napi osszkaja mennyiseg szamit.

www.bmj.com/cgi/content/full/337/dec17_2/a2769


Ez ugye az egyik legnevesebb orvosi lap.

Nimandi 2009.01.21. 13:51:58

A programnak lehetne női vonala is (lehet a neve bikinivonal, hehe). Szóval szívesen leadnék én is pár kilót, vagy nem is, az sem baj, ha marad a súly, csak a másfeles fenékből lehetne sima egyes.

A pilates napi 4 perc is érdekelne.

A HIT-től én bizony félek, az ilyen erős felpörgetés valamiért azt az érzetet kelti bennem, hogy a turbó fokozat magas terhelése nem egészséges, még ha hatékony is. Ez butaság?

Szóval jó lenne fél év alatt leadni 5-6 kilónyi zsírt úgy, hogy közben nem egyszerre csoffad össze az ember, hanem van ideje a bőrnek, meg mindennek (pl. az étkezési szokásoknak is) szépen és stabilan alakulnia.

Britte 2009.01.21. 13:58:19

@Ivan Grasso: Hihetetlen hogy egyes emberekben mekkora kitartás és elhatározás van. :)

a7 2009.01.21. 14:03:29

BGy> Próbáld ki a súlyos elhízást! Majd előkerülne a fiókból a "motiváció", ha alig látnád a farkad a hasadtól! ;))

Britte 2009.01.21. 14:04:09

@vargatom:
Anno jártam konditerembe és ajánlotta egy testépítő srác, hogy ne szenvedjek 40-45 percet a szobabicajon, hanem inkább tekerjek 20 percet váltott iramban, vagyis 1,5 perc normál tempó és fél perc intenzív tekerés és ezt így 20 percen keresztül.
Hát mit mondjak, durva volt, de bejött...
Elég hihetetlen hogy heti 3x20 perc ennyire hatásos tud lenni, de az volt, mert nem hinném hogy a súlyzók emelgetésétől fogytam. :)

Trobi 2009.01.21. 14:17:10

@BGy: jó a blog-od! :-) most már tudom, hogy alulpronáló vagyok, de ez természetes..:-)

CsabaÚr 2009.01.21. 15:17:54

@Trobi: köszönöm, ne aggódj, nem is vagyok kétségbeesve, sőt, csak hát az "alakformálás" már picit macerásabb már ebben a korban. De azért is beszállok és megmutatom :oD!
Egyébként ma reggel már tudtam futni egy tizest, hála a sporttársak által javasolt gyógymódoknak. Este kezdem a felüléseket és fekvőtámaszokat.

boibo 2009.01.21. 16:05:00

@Bölcs Ész:

Hát ez bizony nagyon releatív.
38 éves vagyok. Kihordtam, megszültem, szoptattam három gyereket. Meg nevelgetem őket, meg dolgozom, és háztartást is vezetek.
A 18-20 éves lányokkal, akiknek esetleg még nincs is más dolguk, mint hogy önmagukkal törődjenek, sőt, esetleg még plasztikai sebészhez is elmennek - na velük nem veszem föl a versenyt.
Ez nem is célom.
A "saját mezőnyömben" megállom a helyemet jónőségben. De ez kevésbé fontos. Ennél többet jelent, hogy egy-két számmal kisebb ruhák között keresgélek a boltban, mint gimnazista koromban. Jólesik, mi tagadás. És ami még fontosabb: az évi egyszeri labor- és EKG + vérnyomás vizsgálatokon egyetlen nem megfelelő értéket sem bíííírok produkálni. Azt gondolom, az ország lakói közül ezt sajnos nagyon sokan nem mondhatják el magukról. Na ez az, ami igazán szomorú, nem a bícsen való megjelenés fílingje.

zsolababe 2009.01.21. 17:34:07

13km es 40meter hianyzik a 100hoz :) asszem, holnap delutanra teljesitem :).. remelem er igy is, hogy power walking es nem futas :) sajnos meg mindig par nap azt mondta az orvos :(

csendesbob 2009.01.21. 18:48:44

bakter, itt az 5 tojás, hagyma, sajt, fűszerek az asztalon, az óra 18:41-et mutat... most mi a jó eget csináljak?:)

sok sikert AD!

én is megfogadtam valami hasonlót, bár kifejezett súyfeleslegem nincs
- idén az alkoholt lehetőség szerint teljesen kerülöm(eddig sikerült), jelenleg a sörről próbálok lejönni és már nagyon utálom, hogy mindehol csak lejárt alkoholmentes sört árulnak a környékbeli ábécékben
- heti 3 futás ez alapján: www.furman.edu/first/
- minimál erősítés heti 3 alkalom szintén a fenti könyv szerint ill. felülés/fekvőtámasz
- a kajálásra egyelőre sajnos csak "figyelgetek"

happy_harry (törölt) · http://talkard.blog.hu/ 2009.01.21. 18:52:26

Én azt csináltam tavaly tavasszal, h az íróasztalom mellett ott volt egy 8kilós súlyzó. Amikor eszembe jutott és összefutott a nyál a számban egy kis csokira, kekszre >> súlyzoztam 2 sorozatot és elmúlt a vágy...
Másik amit használtam esténként, h egyből fogat mostam mikor megjött a nassolási kedv (nem akartam súlyzózni, mert felébredtem volna tőle).
Btw csakis akkor ettem amikor korgott a gyomrom (persze sokszor korgott) és akkor is csak keveset és sok félét (színes legyen), így kb. napi 5x kajálás lett a vége.

nahh és így meg egy kevés, igazán kevés mozgással leadtam a 81kilómból 8-9-et...

happy_harry (törölt) · http://talkard.blog.hu/ 2009.01.21. 19:01:08

Meg még valami...
Reggeliztem minden reggel kb. fél órával felkelés után és egyből nyomtam annyi fekvőtámaszt amennyit csak bírtam, jól elégeti az energiát meg felpörget aznapra, termeli az endorfint.
Pár hétre a kezdés után már minden kajálás után nyomtam amennyit csak tudtam, legjobb trükkk. :)

CDColt 2009.01.21. 20:09:41

Kellene egy benchmark kép: AS IS vs TO BE

angelday 2009.01.21. 20:11:26

Ma is nyomtam a fekvőket, húzódzkodásokat.

colika 2009.01.21. 20:28:06

én is beszállok! bár lányként kevésbé szeretnék ilyen izmokat :) , de van egy pár kiló amit le kéne adnom. Elkeztem a 100 fekvőtámasz programot, de csak amúgy lányosan, térdek lent :D

Akit csinálta már ezt a HIIT-t, ezt mégis hogyan kell csinálni? A gyors és a lassabb szakaszok milyen arányban legyenek?
pl. 1 perc gyors - 2 perc lassú?

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2009.01.21. 21:09:20

Elővettem a szabócentit, rátapostam a mérlegre és feljegyzeteltrem a méreteimet. Február 28-án ismét egy felmérés. Jövő héten beszámolok a tervről és hogy októberben hogy szabadítottam meg magamat 6 kilótól 1 hónap alatt.

vargatom 2009.01.21. 22:26:28

Britte
Most képzeld el ugyanezt szobabicaj helyett 10-20 percnyi fekvőtámasz -guggolás - ládára ugrálás - súly emelgetés gyakorlatokkal. Na az még hatásosabb, de elsőre annyit érzel belőle hogy csak feküdni bírsz a padlón... :)

HIIT edzéstervek vannak a neten, csak rá kell keresni. Két "i"-vel, nem elírás ;)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.01.22. 05:21:07

@boibo: te érted, h miért is kötöttek beléd...?

boibo 2009.01.22. 08:11:20

@rrroka:
Mert nagy az arcom.
De van is mire! :-)P

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2009.01.22. 09:52:13

Tud valaki segíteni abban, hogyan lehet a húzódszkodást szobában megoldani nagyobb falbontás nélkül ? Ez nagyon hiányzik, és szinte minden edzéstervben benne van. Ti hogyan csináljátok? (93 kg vagyok)

Britte 2009.01.22. 10:36:40

@vargatom: Hát gondolom, milyen lehet. :)

TaDaM87 2009.01.22. 10:36:42

AD, szerintem hatásosabb lenne erősítés terén a minimum limitet 25-30 percre emelni, és inkább tartani 2 pihenőnapot egy héten.

Britte 2009.01.22. 11:30:23

@vargatom: Amúgy, ahogy rákerestem kapásból találtam egy Tabata Method nevű módszert is. Az egy rövidebb változat. Arról tudsz valamit? Az is ilyen hatásos? Bár hülye kérdés, ha belegondolok, akkor először gondolom végig sem tudja csinálni egy kezdő ember. :)

mata68 2009.01.22. 11:58:44

@Ivan Grasso: A múltkor láttam L*DL szórólapon ajtókerethez rögzíthető húzódzkodó rudat vmi 1800 pénzért.

Nálam bordásfalhoz van applikálva húzódzkodó keret, amit egy ismerős hegesztett.

zsolababe 2009.01.22. 14:15:40

Orommel jelentem, hogy mutet ide vagy oda nekem is meg van a 100 ebben a honapban :) a mai 14-el :)
www.edzesonline.hu/edzes/135164 azert februartol remelem visszaalok a havi minimum 300ra de most epp buszke vagyok magamra.... szoval csak dicsekedni jottem :)))

Dumper 2009.01.22. 14:17:24

Az otthoni edzeshez ajanlom a kettlebell-t. (www.kettlebell.hu) Erdemes egy tanfolyamra is elmenni hasznalat elott, nagyon jol megtanitjak az alapgyakorlatokat. Egy alkalom benne van az eszkoz araban.

DaMartian 2009.01.22. 15:31:59

A HIIT (High Intensity Interwall Training - ha jól tudom) nagyon jó! Alapozásnál én is csináltattam a kosaras jányaimmal! De erről a blog indulásakor már egészen átfogó értekezések mentek!

Én is beszállok a Baywatch programba. Bár fogynom szerintem nem kell, inkább ellenkezőleg. Most 2 hónapig a hízás sem jó ötlet ha teljesíteni akarom a Balaton Szupermaraton teljes távját, ugyanis ezt vettem a fejembe, de utána erőteljes felsőtest építés, mert az évekkel ezelőtti kartörésem óta nagyon elcsoffadtam, és nagyon nehezen veszem rá magam az emelgetésre, inkább megyek 3x futni helyette! Pedig az vicc, hogy 10 fekvőt ne tudjak lenyomni! Szóval én jelenleg 182cm, 75kg és 32év.. Ez nagyjából jó, csak pocaktájékról a kisbojlert át a karokra, a helyükre meg sakktábla.. : )

Jön valaki vasárnap Yours Truly-ra? 25 vagy 50K! Jó lenne nem egyedül nyomni! Ott már lehet virítani az új Futóblog pólókban!

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2009.01.22. 20:25:58

@mata66:
Köszi!
Gondolom ilyesmi lehetett:
www.tacticalshop.hu/index.php?page=product&spid=420
Viszont ha szétb*szom vele az ajtókeretet az asszony leszedi a fejemet! :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.01.23. 05:23:36

@DaMartian: a teljes balcsi távot? az több mint 200 kiri?! ésaztígyhogy?

DaMartian 2009.01.23. 21:34:43

Igen rrroka a teljeset, 4 nap alatt. Az napi 45-52 kili. Kemény lesz, de ezt most a fejembe vettem, nekimegyek..
Vasárnap akartam futni egy teszt 54-et (2 Velencei tó kör) nagyon lassan, hogy meglássam a következő napon lábra tudok-e úgy állni, de közben faszául influenziás lettem, így jelenleg a konyháig nem tudok kimenni... Mondjuk inkább most legyek túl rajta, mint hogy február végén döljek ágynak, így most lesz majdnem 2 hónapom felkészülni, ami tekintve, hogy egész télen komolyan toltam, még ezzel a pár nap kihagyással is elég kell legyen..remélem..

felician 2009.01.24. 13:59:39

@DaMartian: elég lesz! Nem tudom tervezted-e, de előtte 3-4 héttel csinálj sorozatterhelést, meg akár azelőtt is, mégegyet (én 20-25-30at, aztán 20-30-40-50-et tervezek). Akkor is csináld meg, ha második, vagy harmadik nap semmi kedved az egészhez. legfeljebb a távot csökkentsd kicsit, de legyen legalább egy ilyen mindenképp.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.01.24. 17:56:22

@DaMartian: ez nagyon durván hangzik! :O el nem tudom képzelni, h 50 kiri lefutás után másnap hogy veszi rá magát az ember, h megint tolja. aztán megint. aztán megint...
én szurkolok neked! imaszönyeg minden teljesítő elé.

felician 2009.01.24. 18:17:18

@DaMartian: ja, juteszembe, menetközbére javaslom a bébiételt. almás-krumplis a legjobb.

zsolababe 2009.01.24. 18:46:15

Ma vegre a mutet ota eloszor futasra valtottam a gyaloglast.. meg eleg lassu de latom a fenyt az alagut vegen..(remelem nem a vonat:))
www.edzesonline.hu/edzes/135819

DaMartian 2009.01.25. 16:24:29

Köszönöm a tippeket felician! Megfogadom!

Critmiss 2009.01.26. 12:44:55

@angelday: én négy hete nem sütizem-csokizom, tökjó! Hamar meg lehet szokni. Pluszban rá lehet erősíteni egy kis almaecettel. Meg persze mozgással.

islanđer 2009.01.26. 16:49:33

azért ne feledjük, hogy az izmosodás mellett mennyire fontos a lazítás - rendszeres edzés mellett nyújtógyakorlatok nélkül olyan leszel, mint a fatörzs!
én heti két jógával ellensúlyozom a heti egyszeri 21 km futást.

haan-chee · http://www.wellnesscafe.hu/futoblog 2009.01.26. 19:01:18

Én is csokielvonón vagyok, mondjuk néha ölni tudnék egy jó kis Lottó szeletért. :-) Ezt ellensúlyozandó, legalább 3 liter folyadékot magamba döntök naponta, és csak a legvégső esetben csábulok el. :-)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.01.27. 08:14:41

csokielvonás? az nagyon durva. szerintem elvonási tüneteim lennének... :)

Domesticdragon · http://domesticdragon.blogspot.com/ 2009.01.27. 10:43:00

@Nimandi:
Pilates 13 percben hogy hangzik?
www.agipilates.hu
ezt próbáljátok ki!!!!!NAGYON hatásos!

Nimandi 2009.01.27. 12:29:27

@Domesticdragon:
Köszi a tippet! Nem akarok kukacoskodni, de a belinkelt oldal több olyan paramétert is felmutat, amitől én elriadok, ha egy terméket keresek egy weblapon. Nagyon sok a szöveg, és alig találtam meg, hogy voltaképp akkor mit tudok megvenni és mennyiért. Ha esetleg közöd van hozzájuk, akkor építő kritikaként mondom.

Egyébként anno jártam Callanetics tornára - ami nekem bejött-bejön azóta is, szoktam otthon egyedül -, és ott volt pilates is, egy-két hónapig ki lehetett próbálni, tetszett is, de kevesen jártunk, így végül abbamaradt.

Azért a dvd-k között körülnézek, jó lenne otthon, amikor idő engedi, nyomni pár perceset. Még egyszer köszi!

Gerik001 2009.01.27. 13:11:06

probáljátok ki a kettlebell-t a futás mellé.

Én pont a bicajt fogom a kettlebell mellé tenni ,de gondolom müködik igy is. :)


www.kettlebell.hu

Domesticdragon · http://domesticdragon.blogspot.com/ 2009.01.27. 14:56:39

@Nimandi:
Nincs "közöm hozzájuk"-sajnos,csak egy nagyon lelkes pilatesező vagyok,akit ez a program vezetett vissza a rendszeres pilateshez.Régebben is gyakoroltam DVD-kre,de ez a csaj szuper!
Ezért ajánlom mindenkinek,mert valóban hatásos,futás pedig azóta valahogy jobban megy,a hólyagpocakom ha lassan is de visszahúzódik,nem fáj a hátam....sorolhatnám!
Mindenkinek jó edzéseket kívánok!

Ras · http://futo.blog.hu 2009.01.27. 17:20:19

aranyos ez a kettlebell, de amikor állóképességen az 1000m futást értik, feláll a szőr a hátamon...

potyesz 2009.01.29. 16:47:55

@mr. bobby peru: a lazításról jut eszembe... 7 alkalom thai masszázs után "csoda történt", újra meg tudom érinteni a lábujjaim. Első alkalommal nagyon merevek voltak az izmaim, de alkalomról alkalomra jobban éreztem, hogy lazulok. Tök jó, már csak fönn kellene tartani ezt a "lazaságot".

ken07 2009.03.01. 12:21:52

@Ras: szia, nem tudom ki mondta de "kettlebellesek" állóképességen ha már futás hasonlattal élnek akkor 3000m futást értenek.
Ez a táv azért már a középtáv végéhez tartozik és pl. akik ebben versenyeznek azokra mondhatjuk hogy nem egy sprinter állóképességével rendelkeznek.... egyébként kettlebellt érdemes kipróbálni főleg ha valaki anaerob állóképességet szeretne növelni

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása