Milyen futócipőt vásároljak az induló futószezonra?

2009.03.11. 11:58 angelday

A hozzászólások között látni, hogy sokaknak okoz gondot a megfelelő futócipő kiválasztása (és most nem akarok Winklerig visszanyúlni, aki ugye notórius Pega lábfeltörő hírében áll, de úgy tűnik, van megoldás!). Nekik szeretnénk némi útmutatást adni.

A Nike 6 üzletében a futószezon elején, 4 héten át minden szombaton képzett szakemberek segítik a cipők kiválasztását. El fogjuk tudni dönteni, hogy a stabil, párnázott vagy könnyűsúlyú cipők közül melyik a nekünk legmegfelelőbb választás. A futócipő nem olcsó mulatság, érdemes informált döntést hozni.

Helyszínek:

Budapesten az Árkád, Europark, Aréna, Váci utcai üzlet
Debrecenben a Fórum
Győrött, Pécsett az Árkád

Időpontok:

március 14 (szombat), 21, 28, április 4. (Az Europarkban csak 28 és 4-i időpont lesz, mindenhol máshol végig fut viszont az okosítás.)

Aki esetleg online kérdezne, ennek a posztnak a hozzászólásai között megteheti, hiszen a szakemberek olvasnak bennünket is.

28 komment

Címkék: tavasz szolgálati közlemény nike futócipő szaktanács futószezon

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr16995530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Critmiss 2009.03.11. 12:37:24

Köci, ez jól fog jönni, mert az új szezonra mindenképp új cipőt kell vennem. Igaz, kicsit későbbre terveztem financiálisan, de ha már itt a lehetőség... :)

harzol2 · http://forum.tozsde.hu/ 2009.03.11. 12:52:12

Tavaly Nike futócipőteszt is volt. Én Tatán vettem részt rajta és kipróbáltam 2 olyan cipőt, amit egyébként soha fel nem vennék.
Az egyik katasztrófa volt, de a másik legnagyobb meglepetésemre szuper volt.

Az már más kérdés, hogy a télre nem vettem belőle, de most tavasszal még megtehetem.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.03.11. 15:51:51

Most vettem meg a futócipőmet az idei szezonra:(

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.03.11. 19:11:03

Titokzokni? Borotvált lábszár? Remélem, női futó van a képen! :)))

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.03.11. 19:16:15

@BGy: szerintem hapi...
de nem beretvált csak csillog, nem kell mindeniknek gorlilla alfahím szőrűnek lenni... :D
titokzokni, hát biztos vmi nagyon tech. tudod, az a 4gramm is számít amit a 3 centi szár nyomna. bár akkor lehet mégis szőrtelenít a légellenállás miatt...

adam182 2009.03.11. 19:22:04

freestylefoci.hu/torta1.jpg
freestylefoci.hu/torta2.jpg
freestylefoci.hu/torta3.jpg

én ilyen tortát kaptam életem 24. idényére (évére)
puncsból volt és finom volt:)

első futócipőm, egy supernova sequence ihlette, s barátnőm ötletességét dícséri

decibells (törölt) 2009.03.11. 21:28:33

@adam182: Ez tök tuti. Isten éltessen!

Ez tényleg férfiember lábnak tűnik, a szőrök meg elvesztek a pixelek között, vagy a nagy menetszél súrlódása lepörkölte a lábáról. Harmadik lehetőség a képmanipuláló szoftver.
Egyébként biztos számít hosszútávon, hogy mennyire szőrös az ember lába.
A zokni meg fekete, titokban akár más márka is lehet. :-)

haan-chee · http://www.wellnesscafe.hu/futoblog 2009.03.11. 22:32:09

@BGy: Ez tuti egy férfi! A nőknek sokkal szebb lábuk van! :)

@adam182: Gratulálok a szülinaphoz, a tortához és az ötletes barátnőhöz is! :) De ugye a lábad nem dugtad bele ebbe a cipőbe? :D

@decibells: Láttam már borotvált lábú férfit, a mai világban minden lehetséges. :)

Critmiss 2009.03.11. 23:04:23

Igen, sajnos szőrtelenített férfi. Meg kell mondjam, nem túl szexi.

Domesticdragon · http://domesticdragon.blogspot.com/ 2009.03.12. 07:41:19

Ősszel vettem csukát,szerintem kitart egy darabig,mert nagyon szeretem....

Domesticdragon · http://domesticdragon.blogspot.com/ 2009.03.12. 07:43:53

A szőrtelen lábú férfiakról:láttam pár szőrtelen lábú NBI.-es focistát.Elkapott a nevetés-pedig náluk érthető....de akkor is furcsa egy férfi szőr nélkűl....

araklapgyarto · www.csomagoljonfaba.hu 2009.03.13. 09:30:26

Sziasztok!

Egy ideje rendszeresen olvasom a bolgot. Nagyon megörültem ennek a cikknek. Pont aktuális számomra a téma. Már jó pár boltban jártam, de eddig sajnos sehol nem kaptam pozitív választ. De hátha itt tudtok segíteni.
Amatőr szinten szoktam futni, főként aszfalton. Szeretnék egy rendes cipőt venni magamnak, de eddig sajnos nem sikerült. Mivel a "sors" elég nagy lábmérettel áldott meg, ugyanis 49-es lábam van.
Szeretnék abban tanácsot kérni, hogy milyen irányba induljak el. Esetleg konkrét bolt, vagy márka vagy bármilyen tanácsot szívesen veszek.
Segítségeteket előre is köszönöm!

decibells (törölt) 2009.03.13. 13:04:58

@sebike: Ha rendszeresen olvasod a blogot, biztos láttad már a két közismert futóboltot a kommentek között. Az egyik a Spuri futóbolt: www.futanet.hu/bolt/fr_aktualis.html A másik a Nyúlcipőbolt: www.nyulcipobolt.hu/ Itt biztos tudnak segíteni.

balota 2009.03.13. 16:22:19

@sebike: Ha illik a stílusodhoz, nekem van egy eladó cipöm, amit alig használtam, és 48.5-es méret. Asics Gel GT-2130. Belül támaszt, és kegyetlen jó a csillapítása, olyan, mintha nem is aszfalton futnál. Ha gondolod, küldök fotókat, vagy megmutatom személyesen is, tényleg alig mentem benne, 80 km-t ha beletettem. Ha érdekel, szólj!

Critmiss 2009.03.14. 18:34:45

Hát srácok, bevittetek a málnásba. Elmentem az Árkádba, mert gondoltam ott majd nem kell tolongani. Ez végülis bejött. Viszont szakembernek se híre, se hamva. Ráadásul kettő (!) darab modell közül lehetett választani. Tiszta botrány, tényleg. A pasim rábeszélésének engedve átmentem az Arénába. Na ott már minden rendben volt, mert tényleg volt ott egy srác, akinek volt köze a futáshoz és több modellt is fel lehetett próbálni. Szerencsétek!! :)

araklapgyarto · www.csomagoljonfaba.hu 2009.03.15. 11:22:55

@decibells: Köszönöm a segítséget! Körül fogok nézni náluk! Remélem valóban tudnak majd segíteni.

almee 2009.03.16. 11:36:37

A Váci utcai Nike bolt a tuti, ott van futócipőből a legtöbb és ott ha minden igaz van egy futó srác, mint dolgozó.

Milad 2009.03.16. 14:07:07

@almee: Szombaton telefonon érdeklődtem van-e Pega v. Vomero, nem volt. El sem indultam.

DaMartian 2009.03.16. 14:19:17

Sajnos nem lehet minden üzletben teljes kínálat! Bár ne kéne ezt mondanom, de pillanatnyilag nálunk nincs annyi futó, hogy annyi cipőt megvásárolnának. Pega a legtöbb helyen azért van, mellette még 1-2 modell. A cél az, hogy mind a három típusú futócipőből legyen boltonként 1-2 fajta, mert az az igazi választási lehetőség! A Nike törekszik rá, hogy a futásnak dedikált boltjaiban ez így legyen, hogy legalább ott tutira megtaláljátok amit kerestek. De a készlet nem egy konstans dolog. Fogy és töltődik. Ha az előbbi történik akkor a vásárló nem találja meg amit keres, ha az utóbbi akkor meg a tulaj fogja a fejét, hogy rajta marad a cucc. Nehéz megtalálni az egyensúlyt! A futó szakértők bevonásával, az eladógárda képzésével és a sportoló eladók (pl. Ossó Zoli a Váci 28-ban) felvételével pont az a cél, hogy segítsük mind a tanácstalan kezdő, mind a részletekre kíváncsi és azokat már értékelni tudó haladó futók választását. Persze az üzleten belül nyilván azokból a modellekből kell gazdálkodni, ami épp ott van, de a hozzáértő eladó és a futó ambassador segítségével legalább abban biztos lehet a futó/vásárló, hogy nem sóznak rá illetve nem választ rossz terméket! A Futócenter oldalon teljes boltlista van, ha valaki konkrétan keres egy cipőt (pl. Vomero) érdemes körbecsörögni, hogy melyik üzletben van belőle, és akkor nem meg yaz ember potyára sehová! Ha pedig a teljes modellpalettára kíváncsi mielőtt dönt, akkor a cipőtesztet ajánlom, aztán ha megvan a kiszemelt típus, azt már könnyebb megtalálni, hogy az hol kapható! Sok sikert mindenkinek és sérülésmentes hosszú futószezont!

levifiju 2009.03.17. 19:36:04

sziasztok en kaptam egy zoom limitless+
cipellot
azt mondjak hogy konnyu felepitesu cipo
igazabol nallam a futas sohasem a hosszu tavrol szolt hanem inkabb a pulzusszam egekbe tornazasarol
magyarul a HIIT hive vagyok
ahhoz szerintem tokeletes cipo
bar nem ertem hogy az irtak rola hogy ez is legbetetes de olyan vekony a talpa pl a victoryhoz kepest hogy csodalom hol van benne a betet??!!
))

DaMartian 2009.03.18. 13:39:45

@levifiju: Ne aggódj, ott van benne a légbetét! Bele van ágyazva a szivacstalpba. És mivel összesen 3-4 mm vastag, a teljes talp meg legalább 2cm így bőven elfér! Ráadásul ebben a cipőben ha jól emlékszem Zoom Air van, ami épp ideális HIIT, Fartlek vagy résztávos gyors edzésekhez!

hcpeter1 2009.03.24. 20:53:42

Sziasztok!

Most jött el az idő, hogy nekem is futócipőt kellene vásárolni, méghozzá Nike-ot szeretnék most (ipodom van, chipem meg lesz kölcsön, már csak cipő hiányzik, régi adidasom jól szólgált, de már elfáradt). Szóval mit javasolnátok betonra? (Tudom, futást nem nagyon, de ha mégis kénytelen az ember...) Milyen típus lehet a nyerő? Jah, és valamennyire legyen költséghatékony is:)
Köszi!!

angelday 2009.03.31. 18:33:35

@hcpeter1: megkérdeztem DaMartian szakkollégát (aki ugye hátulról visszafelé is tudja), ez a válasza:

Betonra jól párnázott cipő kéne. Ha csak ezt az adatot veszem, akkor a Vomero lenne a legjobb, de az 35ezer pénz.
Kifejezetten aszfaltra készült még a Moto is, de az sem egy olcsó darab. Jó a csillapítása a Zoom Startnak, az "csak"
25ezer forint, s mint ilyen a legolcsóbb használható (és pluszos) modell. De ha az illető az átlagnál nehezebb, akkor
azt nem tanácsolom, mert szétgyúrja a talpát. Akkor esetleg Span 6-ot javasolnék. Annál jobb lenne a Structure, de
az megint 30ezer körül van. Így hogy semmit nem tudok róla, a legbiztosabb ajánlatom a Pega lenne! Tudom, Winkl-air
úrnak nem jött be, de ezzel nagy kapufát biztos nem lőnék, és betonra is jó. De a 27ezer pénz költséghatékonynak
számít? Amúgy ezek mind plusz kompatibilisek, így az nem probléma, de ezzel a felsorolással szerintem most nem
sokat segítettem! Vagy több adat kellene az úrtól, vagy a legjobb, ha elmegy egy cipőtesztre. Info: www.futocenter.hu

Burgermeister 2009.06.21. 15:43:33

Üdv! Ez egy jo kérdés, hogy milyet. Egy kis érdekesség. Magam sem fűztem hozzá sok reményt, de ma beigazolodott, hogy lehetséges. Kb. 1 éve vettem egy Mizuno wave akármilyen futócipőt az egyik üzletláncban. Fizetéskor mondja a pénztáros, hogy 2 év garanciát/cserét vállalnak. Ez pontosan mit jelent? Kérdeztem? Szakadás, talpleválás, stb. Beviszem a cipőt+blokkot és visszaadják a cipő árát. Faszás, gondoltam. Elkezdtem használni a cipőt. Az egyik edzésen volt egy kisebb esés. Beakadt a lábam egykiálló kőbe a Hhhegyen. A cipő orránál lévő varrás kibomlott és a honapok alatt ez tovább bomlott. A cipő talpa is rendesen megkopott. Na!!! Ma el a boltba, mutatom....cipő vissza és kezembe az egy évvel ezelőtti ár. :) Most ujabb cipő, ugyanaz a márka...blablabla....egy év mulva vagy akár előbb, megy vissza a cipő. Meggondolandó nem? :)

manor 2009.06.21. 21:27:30

@Burgermeister:
ez Magyarországon történt?:)

Burgermeister 2009.06.22. 11:28:32

@manor: Persze!!!
nike, adidas, asics, new balance, mizuno, és saját márkát forgalmaznak (néha feltűnik brooks is)

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása