A Margitsziget futhatatlan

2010.02.15. 13:37 Winkler Róbert

Szerencsésen megérkeztem a Totalcar Nagy Szerkesztőségi Szarpasszírozásáról a tiszafüredi wellnesshotelből. Este persze nem mentem futni - különlegesen undorító idő volt, és ahogy a sötétben ki tudtam venni, lehet ugyan, hogy az a bizonyos bicikliút ott lapult valahol a hó alatt, semmi kedvem nem volt megkeresni. Főleg hogy végül aztán az úttesten fussak a sötétben.

Hazaérve viszont rögtön felcsörögtem barátomat és életmód-tanácsadómat, Gábort, hogy tartsuk ezúttal rendes heti hosszúfutásunkat a Margitszigeten. Más hely úgyse alkalmas semmire. Minden tiszteletem Szaszáé és a pszichopata ultrásoké, hogy még ilyenkor is effajta próbatételekkel szórakoztatják magukat, de nekem most jó lesz a margitszigeti körözés is.

Ráérősen elbeszélgetünk közben, meg elemezzük a többi futó szettjét. Gábor szkeptikus volt a szigeti pálya állapotával kapcsolatban, és azt találta ki, hogy felhívja egy barátját, aki a közelben lakik, sétáljon már egyet a Margitszigeten, hogy vajon milyenek az állapotok. A barát persze nem került elő, én viszont már hetek óta nem futottam, mondom oké, akkor legalább lecsekkolom a híres rekortánt.

A jeges szél nem a legegyértelműbb örömforrás, de nagyvárosban becsüljük meg a tiszta levegőt is, úgyhogy beöltöztem és elindultam. Az, hogy a szigetig nincs letakarítva a bicikliút, még belefér: végül is minek takarítanák a bicikliutakat, még a végén megfázik az a sok biciklis. A Margitszigeten azonban már előjött belőlem a vérbeli, proli politológus. Mert hogy egy-két rövid hómentes szakaszt azért találtam, de a nagy kör 90%-a keményre fagyott, gidres-gödrös jeges hóból áll. És hiába hallgatok közben zenét, óhatatlanul is a politizálás irányába csúszok. Például ha most megkérdezném Demszky Gábortól, bocsika, egy kétmilliós nagyváros központi futópályája miért így néz ki ilyenkor, vajon melyik sztenderd kifogásával jönne?

Nem a fővároshoz tartozik, hanem valamelyik kerülethez? Vagy a hóeltakarítást Hagyó Miklós intézi kézi vezérléssel, és már régóta sejti, hogy itt nincs minden rendben? A magyart persze már alaposan megedzette a politikai elit, és tudja jól, hogy ha a legutóbbi polgármester-választás másként alakul, lenne egy Tarlósunk, aki tán még azt sem tudja, mi fán terem a Margitsziget, hiszen itt nem szegődik mellé három tévéstáb, ha sétálni indul egy decibelmérővel.

Egyszerű: ha a hólapát negyvenmillióba kerülne, és a közbeszerzésnél be lehetne árazni ötvenre, amit ugyanazzal a lendülettel el is lehetne lopni, több száz hólapátot telepítettek volna a Margitszigetre, meg a megfelelő pártokhoz közeli hómunkás kft-ket, de a hólapát, vagy még a hóekés kerti traktor is tök olcsó. Egyszóval csúnyán megszívtuk. Az elmúlt héten több futót is láttam, aki az Árpád-hídon át a szigetre tartott. Akkor azt hittem, azért, mert a Margitszigeten lehet futni, de most már tudom, hogy ők egyszerűen csak hősök. Azt tessék elképzelni, hogy a szigeti futópálya nagy részén világítás sincs. A túlpartról szűrődik át egy kis fény, úgy lehet botorkálni. Nesze, bazmeg, világváros.

Így aztán elfogadtam Gábor javaslatát: ne fussunk, hanem edzőteremben nyomjunk egy pörgető negyvenperces zsákolás-árnyákolás-ugrálókötél edzést, szaunával. És állítólag jövő héten már 5-6 fokok lesznek, előbb-utóbb úgyis lehet futni. A türelem önmagában véve nem hangzik valami komoly alapozásnak, de valószínűleg ez az a helyzet, amibe bele kell törődni.

82 komment

Címkék: sziget szauna lapát kis politika gödrök

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr51760093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

svrider AKA stig · http://riderblog.hu/ 2010.02.15. 14:07:45

mennyivel lehetett volan rosszabb a betonon futni, mint az esetlegesen letakarított, de kökeményrefagyott rekortánon? :)

csétomi 2010.02.15. 14:11:07

A rekortán már hetek óta felejtős, de a belső úton lehet futni. Igaz, ott is csak a Budapest szoborig.

csétomi 2010.02.15. 14:12:44

Rekortán már hetek óta felejtős, de a belső úton lehet futni. Igaz, ott is csak a Budapest szoborig.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2010.02.15. 14:56:54

A rekortán amúgy is olyan, (legalábbis a pesti oldal nagy részén) mint egy viktoriánus zselé. Sokkal jobb a murván menni mellette.
A központi út az teljesen ok, bár a tiszta levegőt néha kedvesen átalakítja 1-2 26-os busz.
Bécsben a Ringen még az ágakat is folyamatosan nyesik, nehogy szegény bringásnak a nyakába essen valami. A Práterben meg 2 sétálóösvény egy murvás lófuttató sáv és egy 3 autó széles út van a sportolóknak. A Duna-szigeten lévő 3 x 21 kili görkorizható-futható aszfaltcsíkról nem is beszélve...

koholmány 2010.02.15. 15:11:34

Akkor miért nem Bécsben futsz?

felician 2010.02.15. 15:33:53

@koholmány: lehet, hogy nem ott lakik...

Karcsi75 2010.02.15. 15:47:43

Igazad van,de a "mi" Gáborunk többek között Pekingben volt tanulmányúton! Ott pedig nem dívik az ilyen testedzés úgy látszik.

pakesz (törölt) 2010.02.15. 15:56:47

miert nem inditanak egy szemkifolyas.blog.hu -t?

tom sailor 2010.02.15. 16:02:01

Esetleg, ha fognátok egy hólapátot és eltakarítanátok a havat a pályáról? Az is jó sport...

/laki Gy." 2010.02.15. 16:05:42

Sziasztok Mindenki!

Amit takarítanak télen és fagymentes útvonal:
Duna Corso, Széchenyi rkp., Kossuth téri bringa út, Újpest felső rakparti bringa út,

Csak egy két kikerülhetetlen pocsolya nehezíti a futást!

Kerti Öröm 2010.02.15. 16:22:33

1. Lehet kapni szöges edzőcipőt, ez nagyon jó jégen is.

2. Ilyenkor sífutni kell a szigeten. Klasszikus, pikkelyes talpú léccel pillanatok alatt egész jó nyomot lehet taposni, után már teljesen élvezetes a dolog, és legalább a felsőtestedet is átmozgatja. Jelenleg a széles letaposott sétautak még a korizós stílushoz is jók.

3. A sziget főútját már nagyon meg kellene csinálni. Görkorival már nagyon off-road fíling. Állítólág már tavaly tervben volt a felújítás, de végül kihúzták a listából a válságra hivatkozva.

Egyébként tudomásom szerint a sziget a XIII. kerülethez tartozik, de a rekortán pályát a MAC üzemelteti. Abban sem vagyok biztos, hogy a rekortán felületének jót tenne, ha valaki hótolóval, vagy hómaróval rámenne.

Mylady 2010.02.15. 16:51:04

@tom sailor: tegnap a lakótelepi pályán csúszkálva pont azon gondolkodtam, hogy jövőtélen kellene szervezni egy pályatakarítós bulit az odajárókkal (melegtea, forraltbor, süti), és akkor nem lenne hetekig ez...

M.Islander 2010.02.15. 16:56:50

a rekortán amúgy is eléggé buckás, mellette szoktam futni.
abban egyetértünk, hogy szégyenletesen szar állapotban van és a XXI. század hajnalán már überciki, hogy nincs megoldva a világítás (így a rekotránon sötétben futni igazi extrém sport, páran már biztosan kirántották a bokájukat ezen).
(kérnék helyzetjelentést, hogy az aszfalt/kavicsos rész mennyire alkalmas erre)

én majd arra szavazok, aki megoldja a margitszigeti világítást és épít még legalább 10 futópályát a városban (na nem ígérgetés szintjén, mert azzal jól állunk - ha jól rémlik Demszky 4, Schmidt Palkó meg 6 új Duna hidat ígért anno)!

most ingadozom, hogy vegyek-e újabb 8 alkalmas bérletet az útálatos edzőterembe, vagy jövő héten már használható a Margitsziget...

egyébként brit tudósok 100.000.000 fős minta alapján megállapították, hogy a maratoni lefutásához elsősorban rendszeres futóedzésre van szükség (the rest is just icing on the cake) :o)

cs (mi más) 2010.02.15. 17:06:49

Én nem szopatnám magam a szigeten, amikor ott az egész Budai-hegység.

Idióták! 2010.02.15. 17:10:23

Ne haragudjatok, de ez már szánalmas...
Ahogy valaki már előttem is írta: ott a hólapát, hajrá sporttársak!

ihatethisindapassthingy 2010.02.15. 17:16:14

Még a Margitsziget sincs letakarítva? Zsír. Akkor meg sem próbálom a Városligetet, pedig már nagyon mennem kellene futni.

Lunchtime 2010.02.15. 17:17:22

én egy 3.5 milliós európai nagyvárosban lakom, és itt is le van fagyva minden, a város (és európa) legnagyob parkjában még csak rekortain sincs, és a murvát is folyamatosan aszfalt váltja fel ... mégis itt van európa legnagyobb maratonja. (és én teremben futok)

vagyok59 2010.02.15. 17:26:33

Ajánld fel, hogy havi hetven milláért takarítod, amiből 40-et szívesen elajándékoznál.

Holnap már benne lesz a Blikk-ben, hogy a főpolgármester szíve csücske mindig is a Margítszigeti futópálya volt és most végre pénzt is tud átcsoportosítani.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.02.15. 17:30:13

@Idióták!: nemár te fasz, de miért is a futóknak kéne letakarítani a pályát? az autósoknak is maguknak kéne eltakarítani a havat az útról? te mennyit lapátoltál idén? az a szánalmas, hogy beestek röfögni indexcímlapról, azt azt sem tudjátok, hogy nem a MAC pálya 400as rekortánjáról van szó.
mindezek ellenére azt mondom, hogy előbb takarítsanak le a városban minden járdát, meg parkolót, meg amit lehet és hagyják a végére a futópudingot. mostmár úgyis mindegy, aki meg futni akar az tolja belső körön, vagy akárhol máshol.
a hó nem ok csak indok.

Niterider · http://sportpalyafutas.blog.hu/ 2010.02.15. 18:24:19

en a multkor csak azert mentem el a Nepszigetre futni, hogy hoban futhassak. ezert sirni, hogy nincs letakaritva, eleg szanalmas. a zselen (mivel ez nem rekortan!) meg nem is szabad futni, mert tonkreteszi az izuletet.

Bluesrider 2010.02.15. 18:35:15

Nem ilyenkor kell a szabadban futni, teniszezés, fallabda, és még érdekes is...

kúlcsi 2010.02.15. 18:39:09

Hétvégén futottam a külső körön, annyira azért nem volt durva.

dyan 2010.02.15. 19:05:23

Én ma a 3H-n voltam futni, az szuper volt. A szigetre majd csak 10 fok felett megyek.

flicka 2010.02.15. 19:26:06

@ihatethisindapassthingy: A beton tegnap egész jó volt, másutt a latyak olvad szanaszét, csúszik gyönyörűen.

@rrroka: Jaja, egyetértek. Elvileg az fkf kéne, hogy takarítson, de én ezen a télen hómunkást is csak 'hébe' láttam, 'hóba' csak 1:4 arányban a dolgozó és nézelődő fajtát, kb összesen 10 darabot.
Az viszont számomra érthetetlen, hogy a Városligetet miért kell autóparkoló, taxiállomás, taxismelegedő, turistabusz pihenőhelyként használni. Ha valaki sétálni akar, a járdákon járhat a nyakig mocsokban, mert azt szökőévente pucolják, évszaktól teljesen függetlenül. Ráadásul a kerületi meg a fővárosi önkormányzat mindig a másikra fogja, mert ha jól emlékszem, talán a főváros tulajdona, vagy hasonló a helyzet.

911 Turbo 2010.02.15. 19:44:46

A futópálya le van szarva . Az úttestet kéne megcsinálni , rettenetes állapotban van . Csak lépésben lehet végig menni rajta .

janoka 2010.02.15. 20:14:14

Mindenkinek tudom ajánlani a belső utat, ott lehet normálisan futni. Ma is voltam kint. A nagy kör jelenleg inkább akadálypályához hasonló, a Budai oldalon a betonos részen is sok a jeges szakasz.

ihatethisindapassthingy 2010.02.15. 20:42:38

@flicka: Igen, ez a csúszós rész az, ami miatt annyira nem tetszik most a futás gondolata. Még a PeCsa előtti részen oké, de a rendes körömön a külső íven is futok (Közlekedési Múzeum - Felvonulási tér), ahol eleve nincs közvilágítás meg tré az út. Ott elég lefutni a bokatöréshez arról a félméteres aszfaltcsíkról.

Fell Bandi 2010.02.15. 20:44:21

Arra már kicsi az esély, hogy Deszkáj vagy Hagyó a Gyorskocsi utcából kézzel levezérli a szigeti pályakarbantartást. De bízzunk a szebb jövőben, rosszabb már úgy sem lehet. Amúgy emlékszem, amikor még tízegynéhány évvel ezelőtt a Demszkáj mester mindig ott futkározott a Budakeszi úti Külker Sportpark rekortánján, én persze oda csak úszni, teniszezni meg szaunázni jártam, futni ott volt a hegy... Akkor is nagyon lógott már a nyelve néhány kör után, de ahová azóta süllyedt, az már nagyon gáz...

rinceWIND 2010.02.15. 20:48:38

Eleve ott kezdődik, hogy nem ócska rekortánt kellett volna lerakni körbe x millióért, hanem a közvilágítást kiépíteni mindenhol. A kavicsos-földes ösvény sokkal jobb, mint ez a rágógumi keménységű műanyag.
Másfelől a sok amatőr futó veszi a betonra való cipőket, és megy föl a körbepuddingra, ami nem igazán szerencsés kombináció.
Bár, én nem értek hozzá úgy mint a városházán.

Detective Rizzo 2010.02.15. 20:55:08

Igen... hetek óta nem lehet biztonságosan futni a szigeten. Fórrumot sem találtam, ahol meg lehetett volna kérdezni, milyen az aktuális állapota... De asszem megtaláltam :)

flicka 2010.02.15. 21:03:42

@ihatethisindapassthingy: Jó, hát a teljes Liget elég gáz, de mondjuk lehet alternatív megoldást találni. Pl. nem a mgszokott körödet futod. Bár múltkor arra gondoltam, megnézem, mennyire gáz a Csömöri úti sportpálya. A 40 centi hó alatt biztos jól van, meg hát zárt kapun nem szokásom bemászni. Nem tudom, az egyébként nyitva van-e a "köz"nek jobb időben?

@rinceWIND: Persze, de a rekortánnak a bringóhintó se tesz jót. Igaz, egyszer mikor tank üzemmódra kapcsolva mentem, akkor én nyertem, a szemközti monstrummal lementek a csíkról. Pedig az utolsó pillanatban úgyis el kellett volna ugorjak előlük... :-)))

Unommáazegészet 2010.02.15. 21:18:41

Főleg a teniszpályák melletti rész. legszebb emlékem, mikor úgy 1987 körül beszólt nekem egy kigyúrt kopasz, odafutottam, bokán rúgtam, azt uzsgyi! nem is ért utol. :-)

A gumiszalag még nem volt akkor, betonon futottunk... szép emlékek.

flicka 2010.02.15. 21:23:57

@Unommáazegészet: Én kigyúrt kopaszokat még az egyenjogúság nevében sem merek molesztálni. :-) Jobb békesség. Bár a pórázeregető bunkó típusú kutyatartóval már volt szerencsém szót váltani.

buksikutya 2010.02.15. 21:31:59

szerintem teljesen rendben van a belso kor a szigeten, es a szobortol is fol lehet osonni a sorompoig.

aki viszont a kulso koron fut sotetben, az nem 100-as. (mondjuk en vilagosban sem ajanlom senkinek)

Mylady 2010.02.15. 21:35:37

Szerintem itt többen félreértik: nem a hóval van a gond, hanem a letaposott, nappal kásásodó, éjjel visszafagyó bokatörőre buckásodott egybefüggő jégtömbökkel, amik mindent borítanak a városban. És sokára fog teljesen elolvadni.

A rekortánnak szerintem nem árt, ha letolják róla a havat. Régen a BEAC pályán (most nem tudom, évek óta nem oda járok) mindig tudtak tisztán tartani egy csíkot.
Mondjuk az a puding, ami a szigeten van, az nem is rekortán...

szobatars 2010.02.15. 22:03:26

@felician: nyitott volna kávézót...

Szűcslaci 2010.02.15. 22:13:48

A FIDESZ az oka - ha nem a JOBBIK.

egy hang a hátsó sorból 2010.02.15. 22:40:43

Jo estet kivanok, arrol szeretnek erdeklodni, hogy a rekortant nem bassza-e szejjel a holapat, ha es amennyiben.

Valaszukat elore is koszonom.

tom sailor 2010.02.15. 22:45:57

@rrroka: Te mennyi adót is fizetsz a futásért? Mert én az az autóval sokszorosan megfizetem a hókotrást. Egyébként is csak a főutakon takarítanak, a kisebb utcákban "majd eltakarítja, aki leszórta".

Kacorka 2010.02.15. 22:52:06

A Margit sziget felejtős, tavasszal is csak a csajokért érdemes.

Kacorka 2010.02.15. 22:59:00

@tom sailor:

Vmi lehet ebben amit Te mondsz. Adóztatni kellene a sok állat futómarhát, ha már ez a hülye mániájuk van nekik, hogy télen is futnának, amikor más normális ember még a budira is x5-össel megy ilyen időben.

FutoBolond 2010.02.15. 22:59:15

@egy hang a hátsó sorból: Amig meg oda jartam, a MAFC palyan mindig letisztitottak egy csikot, annak nem artott. Mondjuk ott valami rendesebb muanyagkevereket hasznaltak.

@Mylady, az lehet, hogy a BEAC palya = MAFC palya?

Ppix 2010.02.15. 23:48:35

Ha már a szigetnél tartunk, akkor azokat a rohadékokat is falhoz kellene állítani, akik engedélyezték, hogy az atlétikai centrumban megnyíljon a chachacha nevű lepratelep és így futás előtt és után bagózó alkoholistákat kelljen kerülgetni.
Régen le lehetett ülni kicsit lazítani, friss levegőt szívni - mára ez a múlté, marad az egészséges cigifüst.

zsolababe 2010.02.15. 23:55:00

Nem ertem a problemat ..amiota futhatatlan a kulso resz azota a belso uton futunk vigan 15kilometereket..ma pl 26ot toltam es feny-pompa..egyedul az zavar hogy 5percenkent megy el egy busz amin nem ulnek csak 3an..szoval felesleges..de siman lehet futni..a tel, a ho meg a hideg csak kifogas azoknak, akik lustak futni menni :))))

eLzsÉ 2010.02.16. 00:23:59

Szigetre azóta nem megyek, hogy szombat reggel szarrá büntettek a közterületesek, biztos nagyon zavaró az a pár autó, aki a tilosban áll, mert nem akar 2000 Ft-ot fizetni egy futásért...

Viszont a Népliget teljesen jó.
Havas az is, persze, de jópár út, ösvény már teljesen száraz és a nagy kör is kisebb bonyodalmak árán futható.

Arról viszont elképzelésem sincs, hogyan képzelnék némelyek a futók által kivitelezett hólapátolást.
Most vigyek egy lapátot magammal, keresztül a városon és lapátoljak el 10 métert?
Ha itt, az én házam előtt valaki hanyattesik és betöri a fejét, akkor engem jól seggberúgnak, ha nem takarítottam el a havat.

Megint a Népligetet kell felhoznom, ahol egy komplett kertészbrigád tevékenykedik egész évben. Még az avart is kis kupacokba söprik, gereblyézik a murvát, a havat a főbb utakról azonnal lekotorják kis traktorral.
Végülis sokkal frekventáltabb hely, mint a Sziget, itt van, hogy 3-4 futóval is találkozom...

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.02.16. 05:42:28

@tom sailor: ez most hogy jön ide? én pont azt mondtam, h milyen lenne már, ha az autósoknak kéne takarítania. pláne annak ellenére h fizetnek. de mi meg mindannyian fizetünk 26 féle adót, abból nekem nem baj, ha nem a futókört takarítják le, de a többit tegyék már meg.
nem is értem mit akartál ezzel, és miért kéne adózni a futásért!? beépítenék a sportitalokba? az isoitalra ráraknának 85% sportadót? a futócipőre?
vagy csak nem olvasol rendesen...
szóval mi volt ez a demgóg, nagy mellényű, szar autós duma? :DDD

@FutoBolond: régen beac-mafc volt, és fent volt a beacon 8 sávos rekortán. oda jött a tüskecsarnok, pont a szuper pályára. jó pár év múlva kapott a mafc 6 sávosat (ha jól emlékszem). most a pályából egy fél kanyar lóg ki az ojjektum alól, és nyáron romkocsma volt. a tüskecsarnok meg sosem hasznosult.

Mylady 2010.02.16. 07:21:59

@FutoBolond:
Azaz, a Bogdánffy úton. Én valamiért BEAC-nak hívom.
@rrroka: 8sávos a pálya és (szerintem) elég jó.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.02.16. 07:53:40

@Mylady: elhiszem, h jó, meg is érdemlik, h jó pályát kapjanak, a semmiért szétcseszett másik helyett... Pedig a beac rész nagyon jó volt, voltak teniszpályák, meg két földes edzőpálya a focisoknak. a résztávos edzéshez helyben be lehetett melegíteni ezek körül a legideálisabb földes-füves kombináción, sőt a tempós, vagy fartlekes hosszabbakhoz is ideális volt. a futócsapatunk a pálya lerombolásakor volt kénytelen átigazolni a csepelhez, aminek akkor még nem volt rekortánja, csak kb 2 év múlva csináltak. ezután vmivel kaphatott a mafc rész is pályát, de oda már sosem mentünk vissza.
nagyon szerettem a beacot, vagy három futóedzőnek volt ott 5-10 fős csapata, volt az öreg ET, ami az egyetemi tanárból jött, a rendes nevére nem emlékszem, de többek közte a nike futócenter BEACos XI. kerületi edzőjét Jakab Ágit is ő edzette (futocenter.hu/extra/futoklubb.php). volt még Szása, aki tényleg orosz volt, és főleg triatlonosokat edzett, ők voltak a mi nagy konkurenciánk.
mi meg voltunk a vidéki kis hülyék Érdről, akik Pásztor Zsoltnál edzettek, akinél a kb százszoros OB bajnok lányával és később Kálovics Anikóval is edzettünk. Anikót nem szerettük, elég furcsa makacs csaj volt, egy-két év után vissza is ment Szombathelyre edzeni. azóta meg elég szép eredményeket ért el úgy hallom.... :)

is 2010.02.16. 08:13:53

köszönjük a proli politizálgatás irányába történt kitérőt. bizonyára te is tudod, hogy Demszky miért felelős, meg miért nem, csak a tényleg felelős nevét nem ismerjük, ezért Demszkyzel.

mi lenne, ha megkeresnéd némi guglizással az igazi felelőst, elküldenéd neki a poszt linkjét, meg egy kör lebaszást? hátha megmozdulna valami. nem nagy esély, de előrefele így mennek a dolgok, a Demszkyzés nem visz előre sehova.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.02.16. 08:15:37

@is: dehogynem visz: látod mennyi kommentet ( átogatást, oldalletöltést) hoz.

Karcsi75 2010.02.16. 09:07:45

@is:"A Levegő Munkacsoport ismét levélben fordult Elbert Gáborhoz, a sportért felelős államtitkárhoz a Levegő Munkacsoport a megszűnt és megszűnő fővárosi sportpályák ügyében, ugyanis a korábbi levelében feltett kérdéseire nem kapott érdemi választ. A civil szervezet előző levelében azt firtatta, hogy összesen hány új sportpálya épült a mintegy 60 megszűnt helyett. A sporttörvény ugyanis tiltja a pályák megszüntetését. "

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2010.02.16. 09:11:47

Most jöttem a Szigetről 2 kört toltam a külső körön. Annyira nem vészes, bár senki nem fog PB-t futni rajta.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2010.02.16. 09:15:34

Egyetértek a legtöbb véleménnyel, de a világítás nem szimpi. Ez a sziget egyik vonzereje a szememben, hogy van egy hely, ahol nem folyik ki a szemed a sok k*va mesterséges fénytől.

Mylady 2010.02.16. 09:24:10

@peetmaster: Akkor próbálj meg úgy futni este, hogy a pesti oldal egy jelentős részén az egyetlen fényforrás a pesti rakpart közvilágítása. Ez elég gyér. Nem látod, mikor lépsz gödörbe, vagy éppen csak le a pályáról, és megy ki a bokád.
Nem látod, mikor mész neki valakinek, aki pont a pályán ácsorog vagy éppen fekszik és esel keresztül rajta.
És nem látod, mikor ugrik rád valaki a bokrok közül.
Baleset- és életveszélyes.

Lehet a szigeten olyan helyeket hagyni, ahol nincs világítás, de az nagyon nem jó, hogy pont a futócsíkon van töksötét.

bagolybagoly 2010.02.16. 09:48:22

Én is borzasztóan kreatív vagyok, amikor kifogásokat kell keresni, hogy miért nem futok: hogy hó, meg világítás, meg választások ... a végtelenül igazságtalan adórendszer, ahogy azt tom sailor is kifejtetette. Ha egyszer még a hajam is lobogna már a világnak is vége lenne.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.02.16. 10:22:11

@Karcsi75: milyen 60 sportpálya szűnt meg? volt egyáltalán annyi? :DDD

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.02.16. 10:41:03

valamelyik reggel pont ezen gondolkodtam, hogyha a külső körön futnék szerveznék valami hólapátoló brigádot. Poénból keresztedzés! De mivel ilyenkor kizárólag a belső úton futok így, elhesegettem a lelkesedésem. Amúgy meg ott futok, ahol tudok vagy akarok. Valamikor meg pont az az ötlet, hogy ott fussak ahol nehéz vagy éppen a lehetetlent súrolja. Szóval ez az egész nálam sokadrangú.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2010.02.16. 10:59:42

@Mylady: mondjuk én nem futok a sötétben, úgyhogy csak a csendes romantikára sóvárgok :)
Pedig lehet, hogy kéne.

Mylady 2010.02.16. 11:53:03

@peetmaster: jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :D

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2010.02.16. 12:18:11

@koholmány: Szögezzük le: Nem elvágyódom, hanem próbáltam szemléltetni, hogy másképp is lehet, mint ahogy azt a demszky-hagyó-ikvai stb. fémjelezte városvezérek csinálják...

weakest link 2010.02.16. 13:37:28

@flicka: sajnos így, a városliget körül mindig meg a huzavona. A járdák és az ösvények (olvadás miatt) használhatatlanok, de azért a trolik szélárnyékában még lehet gyűjtögetni a kiliket. :-)

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.02.16. 15:10:12

Mindez itt csak urbánus picsogás! Most, hogy természetközeli lett a Margitsziget, már nem is tetszik? Télen-nyáron erdőben futok és élvezem, ha néha-néha erősebb a természet, mint a lábam. Most is az, el kell fogadni.
Pár napig nem olvasom a blogot és mennyi új pajtás lett itt hirtelen! :)

bitliszbá 2010.02.16. 15:20:31

Winklernek igaza van a Sziget kívül 3 hete futhatatlan!

pif-nek is igaza van vannak olyan helyek is a világban, ahol ránk futókra is odafigyelnek!

Azoknak is igazuk van akik a város vezetését szidják, mert volt már ezzel propagandát folyató városvezetőnk és miniszterelnökünk is!

Azoknak is igaza van akik a szigeti gumicsík (szándékosan nem rekortán) állapotát szidják, mert aki reklámot fúj (szinesben vagy fekete fehérben) a gumira 100-200-500 méterenként, az fel is újíthatná időnként!

A lapátolást ajánlóknak is igaza van - aki ezek ellenére szeretne kívül futni akár itt akár más fórumon szervezheti a csapatos lapátolást - végül is eléggé őrült dolog -10-ben futkározni, akár közösségi munkát is végezhetünk a többi őrülttel :) !!!

Igaza van azoknak is akik a közterületi (sziget belsőkör, Városliget, népliget stb..) futóhelyek állapotát szidják - valóban gyalázatos mindegyik.

Szóval jó magyar módra lehet mindenért siránkozni !!!!

Ám ha futni akarsz FUSS!!!

Ha meg nem akarsz akkor NE FUSS!!!
DE NE KEND ERRE VAGY ARRA!!!

effe 2010.02.16. 15:28:25

nem is értem,mi a probléma: ha hó van,akkor sokkal világosabb van a pesti oldalon. nem hogy örülnénk :D

az a legszebb,amikor pesti
oldalról a nemtudommilyen sportpálya reflektora a szemedbe világít a sötétben. na,az a tuti botorkálás.

bitliszbá 2010.02.16. 16:20:37

Végül kié is a gumicsík?
Végül is valakié, vagy valakinek a kezelésében van (hiszen időnként "foltozzák"!) akkor lehetne tőlük kezelési jogot kapni.
Ha teszem azt, valamelyik jogász vagy éppen cégalapításban jártas futókolléga alapítana egy alapítványt mondjuk "A Margitszigeten futókért" néven, és az alapítvány célja a futópálya karbantartása lenne, akkor 1 év után lehetne közhasznúvá tenni, és minden futó az adója 1%-át fordíthatná a gumicsík karbantartására hómentesítésére...

persze csak ötlet...

hidegchaco 2010.02.16. 21:16:02

Nos, az egy dolog, hogy a szigeti futókör futhatatlan, de amikor 6-án a hendikepre mentem, akkor a Margithídról levezető járdák is szinte járhatatlanok voltak, mert azokat sem takarították le, holott nem előző éjszaka esett le a hó...
Erről egy 2009-es hosszú 7vége jutott eszembe: gyönyörű idő, meleg, napsütés, de a lejárónál már iszonyatos bűz, és végig s szigeten tele szeméttárolók fogadtak. Nyilván hétvégére minek takarítsanak, a sok baromarcú külföldi menjen a plázákba sétafikálni, ez nem a Balkán, ahol az elmaradott ex-szoci népek hatalmas, tiszta parkokba járnak családdal szórakozni...

flicka 2010.02.16. 21:59:59

@weakest link: A trolik jók, csak mindig leelőznek :-) , a trolisofőrök meg általában normálisak.
@Enemy No 1: hm,hm, szerintem csak a hendikep szó jelentését próbálták érzékeltetni, azért nem takarították a járdákat...

fejdip · http://marathon.blog.hu 2010.02.16. 22:30:45

Úgy látom egy cipőben járunk ami az amtőrséget illeti, viszont úgy gondolom nagyon fontos elmenni már most ilyen körülmények között is lenyomni a heti adagot. Az biztos, hogy nem "leányálom" a futás jégben-szélben, de neki kell fogni és sikerül, nincs kifogás!
Egy kis önreklám: nemrég indítottam el saját blogomat, hogyan készülök fel életem első marathonjára. Majd rendszeresen ránézek, hogy te hogyan állsz: hajrá, drukkolok! A blogom címe marathon.blog.hu, várom a látogatókat, sorstársakat, okosokat és a véleményeket én is!

zsolababe 2010.02.17. 10:42:54

tegnapelott 26 tegnap 21 ma egy 20as lesz a Szigeten..ami allitolag futhatatlan..meg hat hideg is van meg minden..ne vicceljetek...lehet menni terembe is csak szerintem ott felfele ugralsz mikozben a talaj megy a labad alatt hatrafele..az nem futas :)) arrol nem is beszelve, hogy a friss levego tobbet er barminel..meg akkor is ha minusz 14 fok van eppen(volt ra pelda iden) fel kell venni a teli futoruhat es menni ..vay kifogasokat keresni es majd tavasszal eklezdeni ujra..elolrol :))

bitliszbá 2010.02.17. 12:45:55

@zsolababe: egyetértünk. Ez itt a FUTÓblog. Aki futni akar az írjon ide! A többiek a NYAFOGÓblogra írjanak! :)))

angelday 2010.02.17. 13:07:54

Jelentem értettem!!

ritti18 2010.02.17. 16:36:00

na most már bele kell szólnom - aki fázik az menjen Bikram jógára, mint a Winklair meg a Szasza. többiek meg vegyék magukra Zsola tanácsait... Józsi, lehet, h.lassan megcsinálhatnánk a nyavalygas.blog.hu-t és minden negatív kommentet oda iránytanánk át, mit szólsz?

Leggy 2010.02.18. 16:37:49

épp futni készültem, de volt nálam valaki egy megbeszélésen. alig vártam, hogy menjen már el, átöltözhessek és mehessek futni. amikor kikísértem, udvariasan mondta, hogy menjek gyorsan vissza, nehogy megfázzak :-) nem sejthette, hogy alig várom hogy a szabad levegőre kijussak mozogni... nagyon sok embernek a tél=hideg=brrr..addig el sem jutnak, hogy nem fáznának, ha mozognának

monerd2 2010.02.18. 17:53:09

most komolyan nem értem azokat, akik szerint futhatatlan a margitsziget.

a belső úton kell futni és kész.
na igen, marha gödrös-pocsolyás helyenként, hát azt meg ki lehet kerülni.
meg a buszokat is :)))
de este gyönyörűen ki van világítva az egész.

a külső úton én csak akkor erőltettem, amikor először lett havas januárban. utána nem volt kedvem ott szenvedni, pedig akkor még nem is volt csúszós meg gödrös a hó. látom nem sokról maradtam le.

a külső kör világításáról annyit, hogy elég furán futhat az, aki ha nem figyel oda rögtön letér a pudingról. :) viszont tényleg veszélyes lehet a többi felsorolt ok miatt.

bombike 2010.02.19. 10:16:36

Már kezdtem hiányolni melós bandiék "újabb" képét :)

zsolababe 2010.02.23. 07:38:38

valoszinuleg a hideg es a ho meg a nyavajgas miatt nem futottam iden meg csak 560km-t :) jelentem a Sziget mar futhato sot tegnap a Pesti oldalon mar kifejezetten meleg volt a teli futofelso futodzseki kombinacio..kesztyu, sapka mar nem kell..talaj rendben van..kifogas nem lehet tobb :)))

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.02.23. 07:47:30

@zsolababe: én tegnap azért nem futottam, mert rásütött a nap a szomszéd macskájára. Ez nem csak kifogás!

Mylady 2010.02.23. 09:26:40

@rrroka: jujj, nagyon jól tetted, hogy nem futottál! az álmoskönyvek szerint a szomszéd macskájára eső napsugár különösen nagy szerencsétlenséget jelent! ilyenkor ki sem szabad dugni az orrod a lakásból.
egyszer feljegyeztekegy hátborzongató esetet, amikor valaki látta ugyan, hogy a szomszéd macskájára sütött a nap és mégis elment futni... ne tudd meg!
a futás végére teljesen leizzadt szegény...
máig nem értik a tudósok...

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2010.12.07. 20:46:56

MEGGYÓGYULT! VAN FÉNY! VAN VILÁGÍTÁS !! VÉGIG VAN VÉNY, őőőőőő FÉNY!

:))))

(Bocs, ha már megírtátok volna, de nem találtam!)

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása