Végre itt a lehülés!

2010.07.18. 21:50 angelday

Gyorsan el is mentem futni az enyhén szellős estébe. Winklerre rádobtam egy SMS-t, hadd tudja, mi a vasárnap esti program. 30 másodpercen belül válaszolt:

Belvárosi futókört iktattam be, jól esett. Megfigyeltem, hogy a Lánchídon egészen konkrétan mindenki turista. Engem is fotóztak loholás közben, a japánok bizonyára nem láttak még — jóképű! — futót. Már majdnem hazaértem, amikor eldöntöttem, hogy kevés még a kityó, így tovább kell mennem a buszmegállóig (nagyjából 1,5km onnan).

"Azok vagyunk?" — bömbölt a fejemben a kérdés, amire ezúttal helyesen feleltem.

Elmentem a buszmegállóig, viszont a busz indulásáig 8 hosszú perc volt még hátra. Az emberek szépen ücsörögtek rajta, én viszont kitaláltam egy új játékot: elindulok futva a következő buszmegálló felé. Nem lehet messzebb, mint egy kityó, megteszem 6 perc alatt, tehát ott majd lenyújtok és felpattanok. Egészen pontosan a harmadik buszmegállóig jutottam el, mire kényelmesen fel tudtam pattanni a buszra lenyújtott állapotban. Logisztikai csoda!

Összesen egy 6,5 km-es távot tettem meg bruttó 50 perc alatt (busz, nyújtás, miegymás).

Holnap el kell mennünk háztartási nagybevásárlást tartani, de tervezem, hogy egy 8-as távval ismerkedem a hét elején.

Most pedig a 2010 őszi Nike szlogent mondom be:

CSAK FUSS!

71 komment

Címkék: sms nyár hétköznapok lehülés

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr162159699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stones70 2010.07.18. 23:14:46

Bakker, nem fura, hogy 1- 1.5 év futás után 6-7 kityókat futsz nem pedig 10-12-et ?! Nem bántás képen mondom :)

Mylady 2010.07.18. 23:21:15

Hát, én annyira vártam ezt a kis enyhülést, hogy végre kellemesebb időben lehessen futni, erre tegnap belerúgtam egy halom deszkába és az egyik ujjam szépen belilult (nem birom terhelni)...

Mylady 2010.07.18. 23:24:27

@Stones70: én azon csodálkozom, hogy a táv után "csapjunk hozzá meg egy kicsit" felkiáltással még 3 buszmegálló belefért a 6,5 km-be. Azaz eredetileg max 4-et futott. Én ha a második szigetkörért küzdenék, akkor nem 4 km-ben gondolkodnék. (Persze lehet, hogy ez valami csalafinta edzésterv része, de már nem először olvasom a párkilométert)

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.07.19. 05:11:44

Én is örülök a lehűlésnek, közvetlenül utána 3 órán keresztül a vizet hordtam ki a pincéből. :))) El is maradt a futásom emiatt.

doncii · http://doncii.blogspot.com 2010.07.19. 06:02:00

Angelday, qvara erik mar neked az a 2 szigetkor, hasznald ki a lehulest es karcold be vegre, you CAN do it !!

Motivacionak megosztom veled a par kepet, amit tegnap lottem a Central Parkban. Itt New York-ban biza meg 34 fok van, melle jon 60-80% paratartalom, kesz szauna, szivinfarktus setalni is. Na szal ilyen fejek voltak a tegnapi jatszos 4 merfoldes versenyen: picasaweb.google.com/daniel.varga12/NYRRRunForCentralPark4M

Hajra John Rambo!

angelday 2010.07.19. 09:23:30

@Stones70: télen teljesen leálltam, áprilisban majdnem nulláról kezdtem újra.

@doncii: poraten félmaratonos posztjához is hasonló pozitív dolgokat írtál. Nagyon hiányolom a hozzád hasonló hozzáállású kommentelőket a magyar blogoszférából. Thanks.

balpeti 2010.07.19. 09:31:49

Nos sikerült tegnap nyomni egy 6-ost, bár eléggé durva szél fújt. De még mindig jobb volt mint a kánikula.

Bloom77 2010.07.19. 09:53:56

Múlt hét csütörtökön futottam a szokásos 8 km-t.....már vagy 2 hónapja minden második napon lefutom...kipihentségtől függetlenül azért a végére elfáradok kellemesen......na csütörtökön rekkenő hőség volt igen magas páratartalommal..ezt onnan tudtam meg, hogy úgy a negyed távnál rájöttem, hogy már annyit izzadtam, mint máskor az egész távnál.....mire a végére értem nem maradt száraz ruhadarab rajtam..(sehol)..még ilyen nem volt..ja és amikor megálltam, akkor magamévá tettem egy 1,5l -es ásványvizet orálisan.......(átlagban 0,5-0,75l szoktam inni). Szóval rájöttem, hogy nagyon meleg volt. Tegnap megint elmentem futni a szokásosat.....el sem fáradtam..............most már nem érzem elégnek a 8 km-t...:))))) Szerintem erre jó a meleg....:)....Mostantól szeretek melegben futni.....:)

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.07.19. 10:46:39

Én a tegnapi 3 órás terepet, szinte síknak konvertáltam át, így nem is lett 3 óra (2:38), viszont 30 km összejött. Enyhülés ide-enyhülés oda, az utolsó 5 kilire rendesen megborultam a meleg miatt. Örömteli sörözés és dinnyeevés lett a vége.

balpeti 2010.07.19. 11:02:45

Szeretném megkérdezni tőletek, hogy a 6'18''/km-es sebesség 6km-es távon mennyire jó vagy rossz eredmény egy 104kg-os embernek. GyorsÍtsak v. lassÍtsak a tempón?
Zúzott kövön futok, és még sajna nincs pulzusmérőm.

angelday 2010.07.19. 11:19:20

@balpeti: én is ennyivel futok. 96 kiló vagyok.

balpeti 2010.07.19. 11:38:54

@angelday: Köszi, akkor egyelőre maradok nagyjából ennél a sebességnél és inkább a hosszabb távra próbálok gyúrni, meg hogy bÍrjam tartani a heti 4-szeri alkalmat.
Mondjuk jó lenne már ledobni pár kilót is.

Bloom77 2010.07.19. 12:32:40

@balpeti: Én 83 Kg-al 6' 40"/km-et futok...tehát....ez nem mérvadó...

A pulzusmérő..főleg az elején a futásnak FONOTOS!!!!!! Én is sokszor vettem vissza, amikor kezdtem, mert a pulzusom megugrott az edzetlenség miatt....aztán egy idő után már stabilan nyomtam végig... (szigorúan zsírégető tartományban).....

Szóval javaslom, hogy szerezz be egy pulzusmérőt.....lehet egy infarktust kerülsz el vele...
És hajrá.....:)

balpeti 2010.07.19. 12:57:53

@Bloom77: Szerencsére (szerencsémre) edzetlen az nem vagyok, csak eddig nem tulajdonÍtottam nagy jelentőséget a futásnak+az utóbbi időben sikerült vagy 20 kilót felszednem (mintha 1 vagon követ húznék magammal:)).
A tanácsodat azonban majd igyekszem megfogadni és pótolni ezt a hiányosságot.
És nem utolsó sorban hálás köszönet a buzdÍtásért, ez a blog már magában is kiváló motiváció az embernek.

xhege 2010.07.19. 14:45:14

@angelday: biztos vagyok benne, hogy a két szigetköröd már menne, ha te is elhinnéd végre :)
@balpeti: érdekes lehet, hogy hány cm vagy ehhez a súlyhoz. Ha 210 cm, akkor nem is sok, bár abból következtetve, hogy az utóbbi időben ugrott fel egy 20-as a magasságod inkább 180 körül lehet. Én 182 cm vagyok 102 kilóról indultam és 82 lettem. Aztán már jött egy félmaraton 5'38-as átlaggal (aztán később még egy 5'16-ossal).
Most van rajtam 6-7 kg plusz újra, amitől szívesen megválnék, de érdekes módon a tempómon nem hagy különösebben nyomot. Most is kb. 5'10-5'20 közötti átlaggal megy a 10 km. Remélem, hogy ha sikerül megválni ettől a plusz súlytól, akkor gyorsulni is fogok, hiszen most olyan, mintha lábsúllyal nyomnám :)
Azt hiszem számodra nem mi fogjuk megmondani, hogy jó-e a tempód, hanem szigorúan a pulzusmérő. Szóval hajrá, szerezz be egyet, akár kölcsönbe egy pár hétre.

xhege 2010.07.19. 14:47:58

@xhege: ja ás AD, ha más nem megy vidd magaddal Winklert futni és kérd meg rá, hogy suttogja folyamatosan futás közben a füledbe, hogy "puha vagy öcsi ha nem nyomod le". Szerintem ez ad akkora motivációt, hogy behúzott hassal 1 órán belül lesz a 2 köröd :)

balpeti 2010.07.19. 15:12:23

@xhege: Jól beszélsz, 181cm vagyok, a kölcsön pulzusmérő meg faja ötlet.
Megkérdezhetném mennyi idő alatt jutottál erre a szintre?

bitliszbá 2010.07.19. 15:15:12

@xhege: ...és ha AD megkérdi, hogy "mennyit nyomunk Winkler?" akkor jön a válasz hogy
"10 Ezer Öcsi!!!!"

laciii79 2010.07.19. 15:32:46

@angelday: Maximálisan egyetértek xhege-vel. Menne már az a 2 kör, biztos vagyok benne. Csak nem mered megugrani, úgy értem, hogy nem mered elhinni, hogy basszus, én képes vagyok rá.

Nylonman 2010.07.19. 15:35:40

@balpeti: Nem kell ehhez pulzusmérő. Ha már nem tudnál közben beszélgetni, akkor túl gyors. Próbálj "beszélgetés határon" mozogni, és akkor jó lesz.
Ne törődj annyit az órával, elég azt a versenyeken nézni!
@szasza75: dinnyére sört?

xhege 2010.07.19. 15:53:40

Hát ennyien sem értettek még velem egyet egyszerre :)

@balpeti: 2008 januárjában kezdtem el. 3,5 hónap alatt lement 20 kg. 2009-ben akadtam rá erre a blogra és onnantól jött a plusz motiváció. Addig elégedett voltam a heti 3-4 alkalommal futott 7-8 km-el (mikor elkezdtem egyben a 3 km sem ment). Aztán itt olvasgattam, hogy a félmaraton teljesíthető táv és kezdtem elhinni. 5-6 hónap múlva, azaz 2009 májusában elmentem az első félmaratonomra, ami 2 órán belül lett meg. Szóval a kezdetektől kb 1,5 év alatt jutottam el a félmaratoni szintig, de ha hamarabb találok rá a blogra, akkor ez kicsit gyorsabb is lehetett volna.
Most pedig úgy döntöttem, hogy 35 éves koromra kell egy teljesített maraton. Erre még rendesen gyúrnom kell, de van még majd 2 évem addig.

xhege 2010.07.19. 15:54:23

Na most lehet, hogy elszállt a hozzászólásom?

Nylonman 2010.07.19. 16:06:18

@xhege: nem :)
hajrá a maratonhoz!

balpeti 2010.07.19. 16:10:22

@Nylonman: Ok, ezt majd kipróbálom, bár már rákattantam a pulzusszámlálóra :))

@xhege: Ez aztán szép tempójú fejlődés, de legalább már látom hogy nem lehetetlen, ez alapján 42 szép km-el ajándékozhatod meg magadat a 35. szülinapodra.

Bloom77 2010.07.19. 16:25:15

@bitliszbá: "10 Ezer Öcsi!!!!" ...ez a nap poénja.....:)))))))

Zime 2010.07.19. 16:30:31

Múlt szerdán a Hegyalja feszten gondoltam, felfutok én arra a hegyre, az adótoronyhoz. Na felfelé nem annyira futottam a 78 fokos emelkedőn, de nagyon sétálni sem lehetett, mert üldözött egy szúnyograj... Na oda-vissza 8,65 km lett, erős rambós félmeztelenül, fasza leégéssel, természetesen a legnagyobb melegben... :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.07.19. 16:43:10

@Zime: egyszer én is próbáltam felfutni a Tokaji-hegyre, Tarcal felől, de belesétálás nélkül nem sikerült. Onnan 6 km a szerpentinen. Mindez 5 éve volt, a közeljövőben ismét meg kellene próbálni.

xhege 2010.07.19. 19:23:04

@BGy: Kösd össze mindenképp a fesztivállal, úgy az igazi a kihívás :)))

xhege 2010.07.19. 19:26:48

@balpeti: Köszi! Ez a fejlődési tempó nem túl gyors és látványos szerintem. Ennél csak jobbakat találsz itt a blogon, de én elégedett vagyok vele. A maraton meg remélem tényleg összejön majd.
Ha gyakran jössz erre a te fejlődésed gyorsabb lehet, bár nem kell semmit siettetni, csak nyomni becsülettel a "kityókat", aztán a többi jön magától. Hajrá!

Domesticdragon · http://domesticdragon.blogspot.com/ 2010.07.19. 19:40:41

Lehülés-lehülés!Közben meg csattog ám marhára!Marad a futópad!

Steff76 2010.07.19. 20:56:13

@balpeti: Szerintem a nagyon motivált de hobbi szinten futóknak (én ilyen vagyok), kell pulzusmérő. Én hajlamos vagyok rá, hogy túlfussam magam... Tudom nem a reklám helye, nekem Polar van, azt - ha van - egbizt pénztár is elszámolja, de drága, Decathlonban van ennek töredékéért is, de nem elszámolható. Nekem nagyon bejött!!!

A kellemes vasárnapi reggel engem is hosszú futásra inspirált, 19 ment ebből 9 komoly szinttel erdőben, a maradék pörgősebben síkon. Mindezt reggeli nélkül 3 szelet csokival, 1:54 alatt. Nem világrengető idő, de talán egy ilyen hét után elmegy... Igazából ez még nem az 1:45-ön belüli félmarcsi, de addig még van pár hét...

Mylady 2010.07.19. 22:31:36

@angelday: Én nem cikizésnek szánom, csak furcsállom. Tényleg érdekelne a stratégiád. Lehet, hogy rosszul emlékszem, de nem a félmaratonra készülsz? (Vagy az párban/váltóban lesz?)
Én is gondoltam rá, de annyira elmaradtak a futások (meg egyéb problémák is adódtak), hogy lazán elhalasztottam jövőre.
Pedig ha belegondolok, egy október-novemberire még fel is lehetne készülni...

cole81 2010.07.19. 23:09:15

Naív kérdés, de miért rossz az ha nagyobb intenzitású futóedzést tart az ember, azaz nem a közben beszélgetni tudót, hanem a légzésre odafigyelős: orron be, szájon ki, nem zihál... de jól megizzad közben?

egy hang a hátsó sorból 2010.07.20. 00:06:16

Neha en is megprobalkozom egy lassabb futassal, de ennek nalam csak az az eredmenye, hogy alacsonyabb atlagpulzussal es hosszabb ido alatt futom le ugyanazt a tavot. A vegen viszont pontosan ugyanannyira elfaradok, mintha az elejetol fogva kihajtottam volna a belemet.

Steff76 2010.07.20. 00:27:07

@cole81: www.fogyas.info/aerob-anaerob_edzes.php

Amíg a szakértők nem válaszolják meg....A cím ellenére itt egész jól össze van foglalva.

Egyébként ha megnézed a korábbi postok edzésterveit, ott van ebből is abból is. Ezt kell tudni értelmesen összerakni...

xhege 2010.07.20. 08:55:54

@Mylady: Szerintem a novemberi siófoki félmaratonig még simán elegendő időd van a felkészülésre, és az egyik legjobb verseny (nem csak amiatt, hogy nekem helyben van :) ).

thomasmakmusz 2010.07.20. 09:04:43

@Bloom77: Ugyanez a javulás nálam is, pénteken elmentem du. 3-kor egy szigetkörre - 4 emberrel ha találkoztam - a copfom végéből nem csepegett, hanem szabályosan folyt a víz, majd vasárnap este először sikerült 1 órán belül megcsinálnom a 2 szigetkört, úgyhogy tényleg jó a meleg :-)

csétomi 2010.07.20. 09:27:55

@cole81: @egy hang a hátsó sorból: a kettő között "csak" annyi a különbség, hogy miből nyered az energiát. Bizonyos terheltség felett (ennek a mutatója a pulzusérték) a szervezet már nem jut elég oxigénhez (ezt jól látod onnan, hogy nem tudsz már beszélgetni, vagyis 4-5 szót egyben kimondani), így nem zsírt éget, hanem szénhidrátot. Ergo nem fogysz, csak a szénhidrát raktáraidat üríted, amit utána újra fel is töltesz. Persze ennél jóval bonyolultabb a dolog, de így talán érthető. Egy biztos, attól, ha CSAK alacsonyabb intenzitáson futsz, nem lesz semmi bajod, viszont ha CSAK magas intenzitáson, annak rengeteg káros hatása lehet. Igazából a kettőt kombinálva tudsz fejlődni, de ez már eggyel magasabb szint, érdemes utánaolvasni

monerd2 2010.07.20. 09:51:04

@egy hang a hátsó sorból: ez fura, mert én meg nem fáradok el annyira ha ezt csinálom. pl. félmaraton versenytempóban 190-es pulzussal azért fárasztóbb nekem, mint ugyanaz a félmaratoni táv 160-as pulzussal. az utóbbit meg se érzem erőnlétileg, kb. mintha nem is futottam volna :) másnap nyugodtan ki lehet megint menni.
jó, mondjuk a versenytempós félmaraton után se voltam túl fáradt (eddig 1 db ilyen volt :)) ), de azért a célvonal után néhány mp kellett, hogy magamhoz térjek. tehát az érzés futás közben igencsak más volt :P és másnap nem esett volna jól a futás.

monerd2 2010.07.20. 09:53:02

@csétomi: azért úgy is lehet fogyni ha a szénhidrátraktárat üríted, ha utána nem eszel többet, mint máskor :P a szervezetnek ugyanis újra kell töltenie, és ezt a kajából tudja csak megtenni. máris megvan a kalóriadeficit!
de abban teljesen igazad van, hogy magas intenzitás veszélyesebb.
meg az alacsony intenzitáson közvetlenül a zsírt égeted le magadról, biztosan az sem rossz (azért fogalmazok így, mert én nem fogyás miatt futok így).

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.07.20. 10:22:32

@csétomi: Lehet, hogy rosszul tudom, de nem úgy van, hogy amikor elkezdessz mozogni, akkor először elfogy a glikogén a raktárakból (izmok, vér, máj), és amikor így kiürülnek a szénhidrát raktárak, akkor kapcsol át a szervezet más anyagok égetésére (zsír, fehérjék). Amikor elfogy a szénhidrát, az az "eléhezés" érzése. Ha fogyni akarsz, és eljutsz idáig, innentől elkezdi a zsírt bontani a szervezet. Ha túlságosan gyors vagy és nincs elég oxigén, akkor inkább a fehérjéket bontja, mert azt könnyebb. Ha túl gyors vagy és végig anaerob tartoményban nyomod, akkor már a kezdetektől, a szénhidrátot is tejsavig bontod, így egyszercsak leáll a gép, ha már a sejtmembránok nem bírják a tejsavszintet.

Én legalábbis így emlékszem iskolai tanulmányaimból, javítsatok ki, ha rosszul :-)

Bloom77 2010.07.20. 10:27:09

Ha már ilyen mélységekbe mentünk a témában, hadd mondjam el, hogy mióta dög melegben futok este, azóta nagyon jól alszom, de csak azon a napon, amikor futok..........ez miért van?....Ezt szeretném mindig. Valaki..valami megfejtés..akár sejtszintig is lehet elemezni...érdekel a téma.

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.07.20. 11:40:50

@Sekiwake: jól emlékszel! Először mindig a szénhidrát ürül(előtte még az ATP), mert azt könnyebben égetjük el, a zsír csak utána jön. Állítólag amikor a holtpont van, olyankor áll át a szervezet a zsírra. Úgyhogy nem "ég a zsír" rögtön.

bellone 2010.07.20. 11:52:17

@BGy: A szervezet mindig ATP-t éget. A szénhidrátból, zsírból vagy fehérjéből származó energia esetében is. Több generáció nőtt fel a powerhikeren, az ilyen jellegű megbeszéléseknek most is logikus lezárása lehet a linkelés:
www.freeweb.hu/powerhiker/

Jozsef · http://road2boston.blog.hu 2010.07.20. 12:06:14

@Nylonman: "Nem kell ehhez pulzusmérő. Ha már nem tudnál közben beszélgetni, akkor túl gyors. Próbálj "beszélgetés határon" mozogni, és akkor jó lesz. "
Az a helyzet, hogy a beszélgetés módszer akkor működik, ha még elég kezdő vagy. Ha már kialakul az állóképességi edzettség, akkor félmaratoni- maratoni versenypulzus mellett is simán tudsz beszélgetni, ami azért edzéspulzusnak magas.

Bloom77 2010.07.20. 12:45:18

Vigyázz, mert ha egyedül futsz és közben beszélgetsz, akkor lehet, hogy a futásod végén már ápoló bácsik fognak várni.....:))))))

csétomi 2010.07.20. 13:28:32

@monerd2: ez így van, de azért kalóriadeficittel elég nehéz komolyabban sportolni. A "zsíron futásnak" a fogyási szemponton kívül más előnyei vannak.
@BGy: a zsírégetés a megfelelő pulzustartomány elérése után 40-45 perccel indul be, és lehet hogy érezhető ilyenkor holtpont (én bevallom még nem éreztem, de ezután jobban figyelek:)) ennyi idő alatt nem ürülhet ki a glikogén raktár.
A bellone által belinkelt powerhiker amúgy tényleg elég kimerítően foglalkozik ezzel a témakörrel, érdemes böngészni. Én olvastam valahol máshol egy nagyon jó leírást arról milyen folyamatok zajlanak egy amatőr futóban percről-percre miközben maratont fut, a szokásos módon picit gyorsabban kezdve az elejét a kelleténél. Ha sikerül megtalálnom, belinkelem. Nagyon tanulságos, kicsit magamra ismertem :))

kg_kilo 2010.07.20. 14:05:59

AD: lehet, ha leállnál a "kityó"-zással, menne még egy Szityó-kör? :D:P

Bloom77 2010.07.20. 14:12:55

@csétomi: Ez felkeltettet az érdeklődésem...nagyon jól bemarketingelted a cikket. Most már akarom. Találd meg!.... Olvasni akarom!....:)))))) Viccen kívül, tényleg érdekel, remélem megtalálod....:)

leilana 2010.07.20. 15:13:08

@csétomi: Engem is érdekelne! Pláne, hogy amatőrként nyomulok :-)

thomasmakmusz 2010.07.20. 15:14:51

@csétomi: Én is nagyon kíváncsi vagyok a cikkre. Ha jobban belegondolok vasárnap nálam10 km futásnál tényleg kb. 45. percnél - 2. kör Árpád híd forduló (Margit híd start) jött el a holtpont.

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.07.20. 15:34:01

@csétomi: én sem éreztem még holtpontot, Kropkó Péter beszélt erről WinklAIRnek, itt a Futóblog hajnalán.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.07.20. 16:13:36

@kg_kilo: :D:D:D Ilyen kifejezések már kimondottan hallójárat-bénítóak. Valaki buzoidnak nevezte a kityót, szityóval kiegészítve viszont már ennek is az extrém változata. Elképzelek egy ilyen beszélgetést, hogy "hány kityót futottál a szityón?" Auh, inkább elmennék a Kopaszi gátra kilométereket róni. ;-)

egy hang a hátsó sorból 2010.07.20. 20:59:21

@monerd2: Jo hat nalam nem ilyen szeles a pulzustartomany - a belemet kihajtos pulzus 170 korul van, a kocogos 155. 190-et szerintem semennyi ideig nem birnek.

Lehet, hogy akkor megprobalok egyszer 140 koruli pulzussal futni egy kort, de nekem az kb 6:30-as km-eket jelentene szerintem (most 160-165 kozti atlagpulzussal megy az 5:15-os km egy szigetkoron keresztul). Nemtom annak lenne-e ertelme.

Mylady 2010.07.21. 07:22:14

@Bloom77: én énekelni szoktam :)

csétomi 2010.07.21. 09:26:32

@Bloom77: @leilana: @thomasmakmusz: itt a cikk: www.futas.net/cikkek/maratonmg.pdf Az 52. oldalon van a beharangzott fejezet:)) de a többit is hasznos elolvasni, és nem csak azoknak, akik maratonra készülnek

bellone 2010.07.21. 09:38:00

@csétomi: Azért, a Muhari Gábor nem éppen amatőr futó...:)

csétomi 2010.07.21. 10:25:10

@bellone: hát nem :) csak a történet alanya az amatőr

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.07.21. 11:30:12

@csétomi: Hát igen, durva. Ebből látszik, mennyire más a teljes maraton mint a fél. Én csak 2-szer futottam 30 km-nél többet, és tapasztaltam azt a bizonyos határt, amiről a doksi ír. Az első alkalommal (6 kör a szigeten) olyan állapotba kerültek az izmaim, hogy utána sétálva is alig tudtam átmenni a hídon. Szinte minden lépésnél üvöltöttem a fájdalomtól, aztán a kocsiba is alig bírtam beszállni. Félmaratontól még nem jönnek az ilyen érzések, tehát aki rendszeresen csak félmaratonokat fut, talán el se tudja képzelni.

Ettől függetlenül jövőre tervbe van a teljes maraton. Szerencsére a fájdalom-tűrésem elég jó, meg kellően mazochista is vagyok, ez talán hozzásegít a sikerhez. :-)

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.07.21. 12:23:57

én azt vettem észre,hogy a változatos helyszín segit hogy az ember túllépje a határait.én épp keszthelyen nyaralok,itt is futok természetesen,és olyan simán toltam le a 15 kotyogóst hogy csak na,ráadásul szinte végig sprinteltem,nagyon jó volt,fürkészni a tájat,várni mi lesz a következö falu.

Jozsef · http://road2boston.blog.hu 2010.07.21. 12:32:14

@azilinha: Jó látod, hogy a félmaraton teljesen más tészta, mint a teljes. Azonban, a fájdalom nem szükségképpen tartozik sem a felkészüléshez, sem a a versenyhez. Sőt...
A kulcs a megfelelő felkészülés.
Épp a múltkor gondolkoztam azon, ha el akarja érni a saját határát az ember félmaratonon, mennyivel nagyobb szenvedés a felkészülés, mintha ugyanezt maratonon szeretné elérni.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.07.21. 12:52:26

@pantomimes: A Balatonnál tényleg nagyon jó futni, és valóban segít a változatos táj. Csakhát aki épp Pesten húzza az igát, az örül, ha a legközelebbi futóhelyre kiszabadulhat a meló után. :-)

Amúgy ha Keszthelyen vagy, jöhetnél szombaton a Balaton-átúszásra (ha nem halasztják el, mert állítólag vihar lesz). Én nagyon szeretem ezt a rendezvényt, és kimondottan jó kikapcsolódás egy futónak.

thomasmakmusz 2010.07.21. 13:48:46

@csétomi: köszi szépen, minden nap benéztem, hogy linkelted-e már, megyek olvasni....

thomasmakmusz 2010.07.21. 16:09:48

@csétomi: elolvastam, ezentúl, ha izomlázam lesz, biztos, hogy csak annyit mondok, hogy az "aminosavak energetikai hasznosítása révén okozott izomszerkezeti károsodás"-om van.
Bár maratont futni nem tervezek, sok érdekeset meg lehetett tudni a cikkből, köszi még1x.

Airhead 2010.07.21. 17:34:42

@pantomimes: igen, ezt megerősítem, én pár hete Siófokon toltam le 10 km-t a férjemmel a parton este, gyönyörű volt a Balcsi, külön mókásnak találtam, ahogy a diszkóba igyekvő fiatalság találgatta, hogy hány évesek lehetünk:-) (lehet hogy azt hitték, 38 évesen már járókerettel járnak az emberek....bár lehet hogy 18 évesen én is azt hittem)

monerd2 2010.07.26. 07:34:00

@Jozsef: fura módon nekem kezdőként nem működött a beszélgetési teszt. 185-ös pulzussal beszélgettem már akkor is simán :D

monerd2 2010.07.26. 07:36:35

@egy hang a hátsó sorból: igen, ha neked a 170 meghalós, akkor sztem a 155 túl magas lenne ha tényleg alapozást szeretnél csinálni. 130-140 között lehet jó. akkor van értelme, ha versenyeknél azt látod, hogy minél hosszabb a táv, annál rosszabb a tempód (aránytalanul rosszabb). ez sok emberre igaz, és ilyenkor van értelme a 6:30-as tempónak. :) meg azért is, mert ha eddig csak 5:15-ben futottál, akkor ez új stimulus a szervezetednek a további fejlődésre (elvileg:).

monerd2 2010.07.26. 07:48:17

@csétomi: hát pontosan a kalóriadeficit vs sportolás ellentétét oldja meg az alacsony pulzuson futás. ;)

monerd2 2010.07.26. 07:49:00

@BGy: nyugi, azért ennél hamarabb is beindul a zsírégetés, ha megfelelő intenzitással futsz. :)

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása