Flesselgetés a vékony jégen

2011.01.11. 12:23 Winkler Róbert

Valami kezd végre kialakulni a Balatonnál. A férgese még mindig siránkozik, hogy rövid a szezon és nem jönnek a németek a londoni árszabású lángosra, de egyre többen tesznek valamit a rövid szezon ellen. Van, aki csinál egy normális éttermet Balatonszemesen, nagyjából annyi a lényeg, hogy olcsó és jó, és tessék: a Kistücsök pörög télen-nyáron. Ennyi. Balatonakaliban működik az egész korrekt Fék étterem, ahol a klotyóban nem kisebb személyiséggel futok össze a kézmosónál, mint Németh Sándor vezető lelkész, dicsértessék, köszönök rá, mindörökké, így ő, majd a szomszéd asztaltól egy ismeretlen ad egy szórólapot, hogy még januárban tartanak forraltbor versenyt és valami egyéb-sütést, amire már nem emlékszem.

Kardos Gáborék meg Badacsonyban kitalálták a Balatonátcsúszást, és elkezdtek kampányolni azért, hogy a szűk látókörű polgármesterek ne riogassák feleslegesen az embereket, ahogy például Ausztriában is meglincselnék az olyan városvezetőt, aki elkezd arról prédikálni, milyen veszélyes a síelés, és hány haláleset történik a fekete pályákon.

Csináltak egy honlapot Átcsúszás.hu címen, és szerveztek egy jégkarnevált Balatonfüreden. Karneválnak speciel kicsit vékony volt, amennyiben egy csávó egy vécécsészén csúszkált két vécépumpa meghajtásával, a tökéletes szélben pedig mozdulatlanul álltak a jégvitorlások és jégszörfök, hiába terveztek nekik futamokat. Viszont 200 forint volt a fakutya bérleti díja (per óra), ugyanennyiért volt egész jó forralt bor, annyi szegfűszeggel, hogy még mindig zsibbadt a nyelvem. Na de a Balatonon korcsolyázni, az mindennél komolyabb.

Igazából a para-faktor sem rossz: néha picit megroppan a jég, akkor megijedünk és továbbállunk, de az is durva látvány, amikor becsúszunk a parttól több száz méterre, nagy csend lesz, és a lábaink alatt korábbi olvadások során széttört jégtáblák siklanak el, természetesen újra összefagyva. Két éve kicsit jobb volt a jég, de én most már annyival is beérném, hogy kevésbé idiótán oszoljanak el a meleg és hideg periódusok. Ebben a ködös-szmogos időben most inkább teremben futok gépen, és hétvégente korcsolyáznék, ha nem jött volna be ez a végképp semmire se jó hőmérséklet.

20 komment

Címkék: balaton tél korcsolya jég

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr532576347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.01.11. 12:29:21

Nem lehetett rossz! Tavaly hallottam az Ezeröcsiben ezzel az "átcsúszó" sráccal a beszélgetést, akkor is mindenki ellene volt.
Robi, a Nike-tól egy hálós bézbólsapkát kellene kérned, úgy egy sztájliszt sem kötne bele az öltözetedbe. :)

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2011.01.11. 13:50:38

Csúcs! Még sose koriztam a Balcsin!

angelday 2011.01.11. 15:12:55

@Bozót: voltál is, vagy csak kedvet kaptál hozzá?

Domesticdragon · http://domesticdragon.blogspot.com/ 2011.01.11. 15:56:36

@Bozót: még sosem koriztam!!! féltem a lábam...
ennek ellenére nem semmi élmény lehet a befagyott hatalmas felületen állni a csöndben....sajna,mára elovadt a jég,ez az idő gusztustalan!!!

csétomi 2011.01.11. 16:40:39

A Kistücsök tényleg nagyon jó, de az, hogy olcsó ici-picit túlzás.

manonia 2011.01.11. 17:04:58

igen, itt születni, itt nyaralni-telelni, vitorlázni, korcsolyázni, bicajozni nagyon-nagyon jó! nagyon jó itt futni is! csak futótárs nincs :-(
a kezdőkhöz haladó vagyok, a haladókhoz meg zöldfülű.

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2011.01.11. 17:37:55

@angelday: Sajna nem voltam, kicsit odébb van a Balcsi :( Viszont itthon koriztunk a srácokkal - a kaszálón! :)

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2011.01.11. 17:38:43

@Domesticdragon: Bocs, de nem igazán értem, mit féltesz benne? Máshol is el lehet esni, a kori se sokkal veszélyesebb.....

xhege 2011.01.11. 21:23:04

Az olcsó és drága relatív fogalmak. A Kistücsök nagyon jó hely, de szerintem sem olcsó. Siófokon (régi hetes Zamárdi felé Lidl után) az Öreghalász étterem az, ami szerintem nagyon jó hely. Olcsóbb, mint a Kistücsök és remek a konyhája. Halételekben verhetetlen a halászlé világbajnok, de nem csak halételek vannak.
Közöm nincs hozzá, nem azért reklámozom, de ha valaki épp erre jár és megéhezik ajánlani tudom. Ja és ez sem szezonális, hanem egész évben üzemel.

effe 2011.01.11. 21:59:40

Balcsin még nem koriztam, csak a Velencei tavon. Az is fantasztikus élmény, habár a hó buckásan rá volt fagyva a jégre, de akkor is sokkal élvezetesebb, mint egy zsúfolt jégpályán.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.01.12. 06:22:05

én a korizástól mindig daráztam, sose nem volt a lábamon. vmi nagyon durva dolog a tudat, hogy be lehet kerülni a jég alá...

effe 2011.01.12. 11:11:10

@rrroka: gondolom, repülőre és hajóra sem szállsz... :)

2011.01.12. 16:05:14

@rrroka: menj műjégre. Ott csak akkor kerülsz a jég alá, ha lemész a pincébe, vagy beszólsz a keresztapának és a betonba tesz :P

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.01.12. 17:11:00

@rrroka: a Balaton délen olyan mély, hogy térdtől felfelé kilátszanál úgyis.

Én hatodikos koromban pofára estem a jégen. Orral és szájjal tompítottam, azóta nem vettem új korcsolyát, az akkori meg nem jó rám, ezért nem tudok korcsolyázni. :)))

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.01.13. 05:58:20

@effe: repcsire egyszer ültem, akkor volt ejtőernyő egy tandempilóta hátán és rá voltam szíjazva, biztonságos volt. :) hajó nem para annyira, de a jég _alá_, brrr!

@viito: túl sokan vannak ott az én ízlésemnek. meg asszem most épp nincs is műjég.

@BGy: ha egyszer mégis jégre megyek, akkor az a déli parton lesz, szigorúan a partközelébe. és ha esek, akkor a te orroddal tompítom! :D

2011.01.13. 10:35:19

@rrroka: a városligeti jégpálya valóban zárva van, de azért legalább egy fél tucat helyen lehet korizni csak Budapesten. Az is változó, hogy mennyien vannak, a múltkor voltam újpesten, dél körül még nagyon kevés ember volt, estére telt csak meg a pálya, amikor már úgyis távozóban voltam.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.01.13. 11:27:49

@viito: tényleg, a budaőrsi decathlonban is van kis koripálya ha jól emlékszem.

effe 2011.01.13. 17:17:13

@rrroka: az annyira picike, hogy egymagad is tömeget alkotnál.
amúgy nem jég, hanem műanyag. rosszabb, mint a futópadon futás.

2011.01.14. 12:39:07

@effe: a műanyag műjeget már csak azért is érdemes kerülni sokat korizóknak, mert rettenetesen gyilkolja a pengét.

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása