Félmaratoni eredmények

2011.09.04. 15:36 angelday

Néhány Futóblog eredmény:

  • Csétomi 1:26:14
  • DaMartian 1:27:23 (és ez PB — vagy Ecs, kinek hogy tetszik) 
  • Jani 1:30:00
  • Bitliszbá 1:34:51
  • Szasza 1:35:13
  • Winklair 2:01:43
  • mgergoo 2:05:24
  • Juanék csapata a Next Wave Running Lab Trióban 2:07:22
  • Józsiék csapata a SchaSchaLo Trióban 2:21:39

Minden teljesítőnek gratulálunk! DaMartian idejéhez annyit kell tudni, hogy pöccre 4:10-es km-eket kell hajtani hozzá. Amikor a harmadik trió váltóponthoz ért, épp ott kóricáltam én is, még egy gyors videót is el sikerült kapnom róla:

Én a harmadik etapot futottam, már pusztán a 30 perces napon várakozástól majdnem felforrt a fejvizem. A váltással gyakorlatilag egy időben érkezett meg mgergoo (Dagadt Köcsögös pólóban), akivel egy-két kilométeren együtt mentem, viszont ő 5:15 - 5:30-as tempót ment és hát azt már nem tudtam tartani. Sajnos nem jött neki össze a 2 órán belüli, de higgyétek el, nagyon komolyan vette. Egész egyszerűen nem fér a fejembe, hogy egy évvel ezelőtt konkrétan NEM TUDOTT FUTNI, most meg elhúz mellettem, kész.

103 komment

Címkék: videó eredmények félmaraton

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr283202025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dvorcsakl 2011.09.04. 16:56:43

Mindenkinek erőteljes gratula, időtől függetlenül.

Én az összeíráskor még 1:50-1:55-öt vállaltam be, de aztán 1:45 volt a cél. Sajna nem jött össze, a nem hivatalos időm az 1:47:49 - hivatalos az +/- 1-2 másodperc lesz - lett így elsőre.

angelday 2011.09.04. 16:59:34

@Polacheck: nem jöttél pénteken a két rendelt pólóért — csak nincs valami baj?

b.fruzsi · http://kmkovek.blog.hu/ 2011.09.04. 17:06:33

Gratula mindenkinek, nekem 1:54:40 lett, ami nekem pb vagy ecs magyarosan, bár jobbat szerettem volna, de ez a meleg hazavágott. :-) Ez van. :-) DaMartiannak és Janinak külön gratula! :-)

karma.koma 2011.09.04. 17:28:51

Nekem életem első versenye 34 évesen, 2 órát terveztem, 1.58 lett - THIS IS FUN!

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2011.09.04. 17:45:47

Nekem 1:39:42 lett a vége, úgyhogy épp beleférek a vállalt zónába! :)

bitliszbá 2011.09.04. 17:46:41

saját mérés szerint 1.34.52 - ami nekem hatalmas PB, de a meleg miatt sokkal több, mint amit tudok, mondjuk 20-25 fokban.. de elégedett vagyok, mert a hónapok óta együtt edző csapatból simán elsőnek értem be. Pedig mindannyian ott mozgunk az 1.30 határán. uh jó volt, csak Szasza oltogatott barátilag kicsit a célban ...(de azért előtte értem be...)

wilco 2011.09.04. 18:13:58

a múltkori táblázatban vállalt cél (1.35-1.40) teljesítve :)

Jancsa Jani · http://burger.blog.hu 2011.09.04. 18:24:51

hoho Józsi, pedig akkor egy valtoponton voltunk, de nem lattalak, te hanykor indultal kb?

angelday 2011.09.04. 18:27:07

@speed: sajnos totál elfelejtettem az órámat, én viszont láttalak téged a befutónál, elcsigázottan mentél a folyosón

Edward Nygma 2011.09.04. 18:56:16

A vállalt 1:55 helyett úgy 2:02 körül estem be - majdnem szó szerint.

A melegben futást szörnyen utálom, most egyszerűen kilométerek estek ki, hogy én ott mit és milyen tempóban csinálhattam. Csak az út szélén ápoltak látványa maradt meg bennem...

csétomi 2011.09.04. 18:58:58

Én nem teljesítettem a célomat, és emiatt elég rossz is a kedvem :( Jelenlegi álláspont szerint mindnet a melegre fogok, persze azért ez nem ilyen egyszerű... 1:26:14 lett. Minenkinek gratulálok, aki pb-t futott!!!

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.09.04. 19:05:23

Köszönöm, ne haragudj, hogy elhagytalak, ott még úgy éreztem, hogy jól vagyok :-)

angelday 2011.09.04. 19:06:16

@mgergoo: miért, nem voltál? Egyébként nem baj, mondtam is, hogy nekem az a tempó még sok.

Tschöppy · http://elsomaratonom.blog.hu 2011.09.04. 19:12:06

Bár előre nagyon szídtam magam, hogy nem sikerült felkészülnöm a félmaratonra (kimaradt melók okán az egész augusztus tulajdonképpen + péntek reggel után szombaton este kerültem ágyba), és milyen gáz már, hogy csak váltót futok, utólag visszagondolva...
Ez is kínszenvedés volt. Többször felmerült bennem, hogy kész, vége, de aztán végül valahogy beavászkodtam a célba.
Ilyen időben embertelen volt futni.
Talán októberben jobb idő lesz, akkor megpróbálkozom a félmaratonnal megint (váltóban futunk a bátyáimmal, enyém a 21km...)
Meglátjuk.

Gratulálok mindenkinek aki teljesítette!

hercules 2011.09.04. 19:12:20

Ebben a számomra überbrutál melegben, életem első félmaratonján örülök hogy végigfutottam. 2óra 5 perc lett a vége, de nekem itthoni futáson soha nem volt 2óra 3 perc alatt a 21 kilométer. Hát nagyon meglepődtem az út szélén a rengeteg rosszul lett emberen, azt néztem, hogy a többség stram, erős testfelépítésű férfi volt.Egyébként 39 éves vagyok és tavaly május óta futok, amiben a kezdőlökést futóblog adta meg.
Néztem verseny után a Nike cipőteszt buszt, kerestem volna angeldayt egy bemutatkozás erejéig, de sajnos nem láttam:(

hercules 2011.09.04. 19:17:13

Ja és az első frissítőpontnál nagy meglepetés fogadott, hogy minden folyadék elfogyott, de utánna már nem volt gond ezzel. Én azért a szervezők helyében kialakítottam volna ivókutakat a Városligetben is.
Saci néni buzdítása jól jött, utánna nekem már elég nehezen akartak fogyni a kilóméterek.

Tschöppy · http://elsomaratonom.blog.hu 2011.09.04. 19:20:25

@hercules: nem zavart volna, hogyha sűrűbben vannak frissítőpontok (bár ez nyilván sok egyéb kérdés függvénye - logisztika, munkaerő, stb.)

_akos 2011.09.04. 19:23:58

Úgy láttam davidzoli is hasonlóan ment, mint csétomi: 01:26:28

Eredmények már fent vannak:
www.futanet.hu/versenyeredmeny.php?versenyeredmeny%5Bmethod%5D=keres

Grat mindenkinek!!!

vargatom 2011.09.04. 19:24:33

Hehh, mindenki írja a jobbnál jobb eredményeket, ideje egy kocafutónak is felbukkanni ;)
2:10 körüli eredmény lett végül, ennél eredetileg jobbat szerettem volna, hiába első félmaraton. Valószínűleg mégse volt elég csak pár 18k-t futni felkészülés közben, meg két hónapot rászánni az egészre...
De a meleg miatt így is megszenvedtem a dolgot, főleg az utolsó három km volt kemény; az emelkedőkre se számítottam hogy ennyire fárasztóak (a Nyugati téren már nagyon elegem volt)

Ami egyébként a kidőlt futókat illeti, nagyon komoly elismerés jár azoknak a futóknak, akik semmivel se törődve egyből kiálltak nekik segíteni.

Aztán nemtom jövőre mi lesz, most az első benyomásom az volt hogy hülye vagyok ha újra belevágok ebbe, de így kora estére már elbizonytalanodtam... :)

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.09.04. 19:26:20

Tervem 1:59:57 volt a végleges 1:59:53.

vargatom 2011.09.04. 19:27:29

Ja és a betyárruhás srác nagyon komoly volt...

angelday 2011.09.04. 19:37:15

@hercules: én csak rövid ideig voltam most a kamionnál

Tschöppy · http://elsomaratonom.blog.hu 2011.09.04. 19:43:23

@vargatom: kocafutók unite! :) Eredetileg nekem is 2:10 körüli idő volt a terv - amikor még úgy volt, hogy félmaratont futok. Az első nekem 2:14:36 lett, tavasszal.

pannonfunk 2011.09.04. 19:46:05

Mindenkinek gratula, ezek űridők, ebben a hőségben. Én teljesen megborultam, a végén örültem, hogy célbaértem, a tavaszi eredményemnél 7 perccel rosszabb idővel...

wegi 2011.09.04. 19:55:56

Nekem 1:58:34 lett, első félmaratonom volt, eddigi életemben a leghosszabb futásom 15.2 km volt. Jobbat akartam de nem tellett többra ma sajnos.

M.Islander 2011.09.04. 20:05:13

hetekkel korábban még 1:35-öt terveztem, de pár napja a várható meleg miatt ezt 1:38-ra módosítottam, ez majdnem összejött, 1:38:50 lett, S1 kategóriában ez a 86. helyre volt elég.
melegben elég nehéz PB-t futni...
mindenkinek gratula!

Szirénke 2011.09.04. 20:10:12

Nekem ciki lenne ideírnom az időmet, de mivel a teljesítés volt a célom, és tudom, hogy nem fogtok lehurrogni, hát legyen: 2:25:47.. Az első félmaratonom volt, idén februárban kezdtem futni, de jobbra számítottam.. Elvesztettem a fonalat 8km-nél hogy nem volt víz, és utána nehezen találtam vissza.. Soha életemben nem küzdöttem még ennyire, hogy ne adjam fel.. de beértem, ha lassan is.. ennyi :)

pannonfunk 2011.09.04. 20:11:54

@Szirénke: Szerintem ez hatalmas gratulációt érdemel! És ugyehogyugye, hogy tudtad teljesíteni? És ez a lényeg!

angelday 2011.09.04. 20:17:48

@Szirénke: ne viccelj, mi hárman rosszabbat futottunk :D

angelday 2011.09.04. 20:22:26

@Szirénke: bocs, elnéztem, jobbat futottunk nálad egy kicsivel, kinn vannak már a Trio eredmények is:

www.futanet.hu/versenyeredmeny.php

effe 2011.09.04. 20:23:02

@Szirénke: abszolút nem ciki, sőt.
te sokkal tovább szenvedtél ebben a melegben.

amúgy mindenkinek gratulálok, én csak este 6 után dugtam ki az orromat a lakásból egy laza 5 km-re (1 hónap kihagyás után ennyire tellett).

Szirénke 2011.09.04. 20:25:34

@pannonfunk: Köszi, és igen, tényleg tudtam.. legközelebb jobban fog menni!@angelday: Sebaj, magamat győztem le!@effe: Köszönöm! puhára főttem :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.09.04. 20:31:55

Mindenkinek gratulálok, jó időt futottatok ilyen melegben. Én fűnyírót szereltem az árnyékban, amíg ti a budapesti aszfaltot szántottátok fel. :))

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.09.04. 20:45:30

@Szirénke: szerintem egy hurrrrr-on pendülünk :-)

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.09.04. 20:52:59

@angelday: Ferdinánd híd környékén kipukkantam, akkor is 6 perc körül voltam, csak már kifejezetten rosszul éreztem magam. Azt gondoltam, hogy Atyaég ilyet én soha többé. Azóta ez változott :-)

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2011.09.04. 21:13:18

@Szirénke: Abszolút nem számít, ki mennyi idővel futott be. Az számít, hogy az adott paraméterekkel (kilók, miegyéb), az adott edzettségi szinten ki mennyire van ott fejben, és mennyi akaratereje van végigfutni, kihozni magából a legtöbbet, ami kihozható. Maximális respekt mindenkinek, aki célbaért!

diceMan 2011.09.04. 21:36:49

hatalmas grat mindenkinek, ilyen körülmények között óriási PB-t vagy egyáltalán tervezett időt futni.
(nálam 10nél elfogyott a power, utána már csak becsúsztam a célba egy tavalyinál rosszabb idővel...)

szistvanka · http://szisa.com 2011.09.04. 21:59:02

@angelday: Szerintem innen majd le lehet vadászni a felvételt: tv2.hu/videok?c=aktiv

Gratula minden indulónak!

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.09.04. 22:13:20

@bitliszbá: én a tervemen belül voltam : 1:45, kicsit elkalandoztam az elején gondolatban, hogy mi lenne ha megküldeném, de aztán elhesegettem a gondolatokat... Miért kell mindig időt javítani, amikor a futás élvezni is lehet. :-)

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.09.04. 22:15:21

@Lemúr Miki: Teljesen igaz. Rám délibáb óta rám sütötték, hogy feladós köcsög vagyok ezért most mindenképpen ki kellett köszörülni a csorbát.
@diceMan: én szusszal bírtam, de a lábaimban már nem volt erő 18 után. :(

ubp 2011.09.04. 22:18:47

Gratulálok minden teljesítőnek, időtől függetlenül!!

A lassabb futók többet voltak a napon, ezért nekik nehezebb volt :)

Lóri Vérkutya · http://lorimennimaraton.com 2011.09.04. 22:21:14

Első félmaraton, 2:13, gonoszság betenni az útvonal végére két emelkedőt is :)

bitliszbá 2011.09.04. 22:33:33

egyébként asszem ezt végülis...

MrCain 2011.09.04. 22:48:17

Előszöris mindenkinek hatalmas gratula! Első félmaratonomon sikerült beférni 2 órába, a Nike+ szerint 1:57:31 lett! Emlékeim szerint ezt is terveztem, de ebben a melegben annak is örültem volna, ha végigérek. A vége már nagyon nehezen ment, ilyen melegben 2szer is meggondolom kimenjek-e egyáltalán futni, nemhogy félmaratont fussak...

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2011.09.04. 23:26:25

@pannonfunk: Szerintem a 2008-as Nike-n sokkal melegebb volt. Most a pesti rakparton szellő volt és egész sok árnyékos szakasz.... De persze meleg volt, nem tagadom, de talán 30fok se javarészt.

De én se futottam PB-t :) 2:00:15 (első tizes 55:44 aztán rájöttem, hogy nem kell ez ma nekem annyira :P

Gratu mindenkinek! A kiborgoknak és mgergőnek különösen!

Polacheck 2011.09.05. 07:36:34

@angelday: az elején voltam ott 9 körül, akkor te még nem, aztán meg 11:30 körül értem csak vissza, akkor meg te már nem. Mondjuk a szervezők a futóblog, futópóló, angelday kulcsszavakra nem sok mindent tudtak mondani.
Átveszem a héten majd a szigeten (ha megvan már, hogy mikor lehet).

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2011.09.05. 08:35:02

Eletem elsö felmarcsija: 2:22:13 Messze nem a legjobb, de ebben a hösegben örülök, hogy teljesiteni tudtam. Az egesz felkeszüles alatt 1szer futottam hasonlo hösegben, akkor is 10km-ig birtam, szoval ahoz kepest a 21... :-)
Az elsö 10km-t pontosan 6perces atlaggal futottam (igy is terveztem), de a nyugatinal a felüljaro, illetve a Westend mögötti kerülö nagyon megtört, es csak a 20km-nel szedtem magam össze.
Elmenynek remek volt, bar tegnap meg nem tudtam igazan örülni az eredmenyemnek, de ma mar azt mondom legközelebb is megyek! Viszont sajnalom, hogy egy emberrel sem talalkoztam a blogrol. :-( (egyedül DaMartiannal meg szombaton...)

davidzoli 2011.09.05. 08:48:08

Gratulálok én is mindenkinek! Nem volt gyenge :)

01:26:28 lett, 32mp-es egyéni. Most már nem titok, hogy 25 volt a cél, de út közben volt egy kis újratervezés :) És remélem ma már az is elégedett, aki az időért ment és kicsúszott kicsit.

Külön köszi a szervezőknek, hogy próbáltak néhol improvizálni a nagy melegben, hogy segítsenek nekünk. Gondolok itt Budán a (talán) tűzcsapos vízfüggönyre, a magasnyomású mosóval ácsorgó lányra a Parlamentnél... Nem a legjobbak, de látszott, hogy nem betervezett dolgok voltak :)

és én is gondolkodtam azon, hogy ha nem másfél óra, akkor sokkal nehezebb lett volna. Aki 2 meg több órát volt kint a napon, annak külön nehéz volt. Nekem 3-4 percenként jött egy-egy vizes téma, de aki lassabban ért, annak ez több idő volt, biztos nehéz volt.

@_akos: nagyon figyelsz :) köszi ;)

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2011.09.05. 09:07:47

Nezem a Futanet-en a kepeket, es onnan juott eszembe a kis srac skot dudaval. Nagyon kiralyul nyomta, az egyik legjobb pillanata volt a futasnak, amikor öt lattam. :-)

bitliszbá 2011.09.05. 09:55:09

tudom, hogy ez csak érdekesség, de azért nektek így szűk baráti körben elmesélem: BSI versenyen legelőkelőbb eredményemet értem el a Fuss Budapest Trión. És még csak nem is neveztem. A fiam, a barátja és annak barátnője beneveztek, de a srácok lebetegedtek, így én futottam a teljes távot az ő csipjükkel az egyik lábamon. ÉS!!! a 12. helyet csíptem meg a Trió-s versenyben :)

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.09.05. 10:03:05

@bitliszbá: gratulálok az eredményekhez!! nem semmi ez a triós dolog :) A srácok meg majd biztos mutogatják a haveroknak, hogy még betegen is összehoztak egy 12. helyet :)

dvorcsakl 2011.09.05. 10:16:15

@bitliszbá: :-)))))))))))))))))))))))))

Mediacapa 2011.09.05. 10:40:00

Hobbifutó vagyok. 2003-ban kezdtem félmarathonokat futni, ez volt a hetedik, és azt kell mondanom, ez volt a legszörnyűbb. Még a 3 évvel ezelőtti hőségriadós futásnál is jobban megszenvedtem ezt.

Két hónapja az almádi esti félmarathonon 20 fokban hasítottam egy 1.56-ot (ez akkor egyéni csúcs volt) és akkor a futás minden percét élveztem. Most az első kilométert kivéve szenvedtem, árnyéka voltam önmagamnak, 2.13 lett a vége. Pedig készültem erre is rendesen. Igaz, nem napközben kánikulában, hanem este 7 után. Lehet, hogy ez volt a gond?

Igazából 17 km után azt számolgattam, hogy gyalogolva mikortól érnék be szintidőn belül, aztán valahogy bedöcögtem.

Minden elismerésem mindenkinek, aki végigbírta ezt a távot, szerintem emberfeletti teljesítmény akármennyi idő alatt is ért célba. Utólag az egyik legnagyobb veszélyt a kiszáradásban láttam. Majd minden frissítőponton ittam 2-3 decit, már-már azt hittem túlittam magam, mert kerekedni kezdett a hasam, de a verseny után estig kb. 5-6 liter folyadék ment le a torkomon, és nyomtalanul eltűnt bennem... Az igazsághoz tartozik, a hosszútávfutáshoz némi túlsúlyom van (180 cm 90 kg).

Persze ez a kudarcélmény nem tántorít el. Nekem a futás inkább életforma és ezek a versenyek inkább csak habok a tortán, de most ez a hab nagyon keserűre sikeredett. Azért szerintem ez a verseny sokaknak tanulságként szolgál, mennyire más műfaj hőségben futni, két-három esti Sziget-kör köszönő viszonyban sincs egy ilyen megmérettetéssel.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.09.05. 10:46:04

Gratulálok mindenkinek. Ahogy látom, a legtöbben nem tudták teljesíteni a tervezett időt, de egyértelmű, hogy az időjárás szólt közbe. Nyugodjatok meg, lesz még idén félmaraton, ahol felülmúlhatjátok ezt az eredményt.

Egész hétvégén nem voltam net közelben, most meg nem bírom végigolvasni a rengeteg erről szóló írást. A női eredménylistát nézegetve úgy tűnik, valahol a 40-ik és az 50-ik hely között végeztem volna. Iszonyatosan sokan voltatok, és úgy látom, az összes "nagy" ott szerepel a résztvevők között. Kemény volt a mezőny.

Nagyon ügyes volt mindenki, aki végigfutotta, külön gratuláció, akiknek ez volt az első. Remélem, már várjátok a következőt.

pirosmate 2011.09.05. 10:50:39

@mgergoo: A Ferdinánd-híd látványa nagy átverés. Amikor először láttam meg a nyugati-téri felüljáró tetejéről, hogy a tömeg elindul felfelé, komolyan, majdnem elsírtam magam. (37. kili volt, valami ilyesmi.) Optikai tunning, wazze. Pár méter felfelé, aztán mehetsz a híd alá... :-)

Amúgy én 1:50-et terveztem, és 1:51 lett. Hepi vagyok vele, 6 percet javultam tavasz óta, plusz még elcseszett meleg is volt.

bitliszbá 2011.09.05. 11:06:56

@Mediacapa: mi itt többségében mindannyian hobbifutók vagyunk. De jól látod, a helyzetet. Az egyik alaptétel, hogy olyan körülmények között készülj fel a versenyre, amilyenek várhatóan lesznek. A reggeli versenyre az esti készülés átveri a szervezetedet. Próbálj meg mindig a verseny előtt legalább egy-két edzést arra az időpontra tenni, amikor a versenyed is lesz. Így a nem csak a hőmérsékletre készülsz fel, hanem a frissítést is ki tudod tapasztalni.

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2011.09.05. 11:27:01

@bitliszbá: erre meg nem is gondoltam, köszönöm a tanacsot. Munka miatt en is inkabb este edzettem, neha koran reggel.

Mediacapa 2011.09.05. 11:35:12

@bitliszbá: Én is köszönöm. Legközelebb kipróbálom...

vora 2011.09.05. 13:13:51

Gratulálok mindenkinek, Bitliszbának külön a 12. helyért :o)
Én 16-nál kiszálltam, pontosabban felszálltam a buszra, és nem bántam, hogy így alakult, tudni kell azt is, mikor kell megállni.
Augusztusban szinte nem is edzettem, hosszúkat meg végképp nem futottam, családi dolgok vonták el a figyelmemet a futásról. Azért eldöntöttem, nekiindulok, lesz, ami lesz, legfeljebb futókirándulás lesz belőle. A rajtnál éreztem, hogy kezdek szomjazni, pedig sokat ittam, még negyedórával előtte is, kellő energiát is vittem be reggel. Na, majd az első frissítőpontnál iszom egy jót, gondoltam naivan. Képzeljétek, az 5-ös pontnál a segítő lány kezembe nyomta az üres poharat, én meg azt hittem azért, mert tudja, hogy kicsit arrébb majd töltenek bele. Nem okozott volna törést, ha nem számítok annyira a frissítésre, végül is ezt is megvásároltam a nevezési díjjal. Persze lehet, hogy ezzel együtt kiálltam volna.
Két fontos tapasztalatot szűrtem le:
1. saját frissítő nélkül nem indulok el versenyre
2. verseny előtt 1-2 héttel lefutom a táv 80%-át.

vora 2011.09.05. 13:15:21

Ja, én is egész nap ittam, a versenyen legalább 2 litert, délután 2-t, és ma reggel is szomjasan ébredtem.

LosBanditos 2011.09.05. 13:53:29

@vora:

Ez volt az én problémám is.
Nagyon számítottam a frissítésre 5km-nél, erre csak a széttárt kezű segítőket láttam, akik azt mondták, hogy hozzák majd a vizet!
Mit gondoltak, addig ott várok????

Aztán persze a következő frissítőnél rutintalan módon túlittam magam...
Ezzel el is búcsúzhattam az időtervemtől, és már csak az volt a cél, hogy valahogy beérjek.
17km-nél totál görcsöt kapott mindkét vádlim, de nem mertem leállni nyújtani, mert a távolban megláttam a rémálmomat, a BUSZT!
Na, ennek fele sem tréfa, gondoltam, és sántikálva-görcsölve csak behúztam magam a célba!

Tanulság?
Több edzés (az mindig jó! :) ) és övkulacs (sose bízz 100%-ig a szervezőkben), meg azért egy tizest nekem is le kéne dobnom :)

vargatom 2011.09.05. 13:57:54

Szerintem a 80% nem elég, én legalábbis 18k-t futottam párszor, ráadásul este. Nagyjából ennyi után kezdtem el nagyon le is lassulni és szenvedni a félmaratonon, plusz a meleg is betett... Ha vállalok ilyet legközelebb, akkor legalább egyszer tényleg le kell futni a 21k-t délelőtt is hozzá, mondjuk egy héttel előtte.

bitliszbá 2011.09.05. 14:54:34

@Sz.Lacc: @Mediacapa: tudom hogy szenvedős a dolog, de szerintem a szombat vasárnap délelőtti, meg a kánikulai délutáni edzések nagyban segítettek abban, hogy nem haltam meg a pályán, sőt a novemberi PB-mhez képest 2,5 percet javítottam.

Az, hogy nem lett még jobb az csak részben fogható a melegre (a budai rakpart 3 kilije volt a számomra a leginkább szenvedős - főleg fejben), inkább a frissítést kell még jobban megtanulnom. A gyomrom a Vigadónál majdnem megborult, de egy kis savval megúsztam. Legközelebb próbálkozunk mással, mint a versenyen adott izóital...

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.09.05. 15:00:19

@vargatom: Én általánosságban azt hallom, hogy nem kell megfutni, de fél perccel jobbakat azért kell futni, mint amit a versenyen tervezel.
Edzéstervet kaptam én is személyre szabottan és 15 kili volt a max amit futottam a cél 2 órán belül és ez teljesült is.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.09.05. 15:03:58

@LosBanditos: sokan pont az övkulacsot nem szeretik, mert kényelmetlen nekik, próbáld ki és meglátod mennyire kényelmes. Nem dörzsöl-e ki stb... Alapvetően nem kellene félmaratonra magaddal vinni folyadékot. Azért az is plusz súly. A kilók ledobása fontosabb szerintem és a versenyt megelőző folyadékbevitel.

Gratula, hogy görcsösen is, de beértél. Nekem nem tudom lett volna lelki erőm akkor tovább nyomni.

LosBanditos 2011.09.05. 15:12:20

@BRandom:
Köszi :)

Azért egyszerűbb venni egy övkulacsot, mint ledobni egy tizest :)

pannonfunk 2011.09.05. 15:42:20

@vora: konyhasó, teáskanállal. Mélytorkosan, mint a pornósztárok, úgy elviselhetőbb :) Utána meg küldjél rá egy pohár vizet, ne marja a gyomrodat. Hiába iszol, ha Na+ hiányod lesz, akkor csak a só segít.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.09.05. 15:50:04

Sokaknak itt van az eredménye, én azonban kíváncsi lennék minél többetekére. Megtennétek, hogy csak egy-egy szám erejéig itt válaszoltok?

Winkler Róbert 2011.09.05. 16:35:48

@azilinha: 2.01.43. De az életben maradás is nagy élmény volt.

Perrito 2011.09.05. 17:08:05

2:12. Rosszabb, mint az előző félmaraton, de elég megterhelő napjaim voltak előtte, meg hát a meleg...Persze a zuhany és a frissítés is sokat elvett az időből, de végigfutottam, megcsináltam, ez a lényeg.

Perrito 2011.09.05. 17:09:08

Ja és persze gratulálok mindenkinek:-)

2011.09.05. 18:50:37

@bitliszbá: erre már lehet építeni!!! a maratonon akkor egy 5 fős ekiden váltó egyedül :)

egyébként zseniális sztori, azért a váltóhelyekre benéztél legalább? :D

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2011.09.05. 19:19:13

@azilinha: 2:22:13 - szerettem volna jobbat, de a körülmenyekhez kepest elfogadhato...

vargatom 2011.09.05. 23:20:14

Nézegetem a különböző site-okon megjelenő képeket, de szinte teljesen reménytelen bárkit is megtalálni, ha nem az élbolyban futott (ahol még viszonylag kevesen vannak).
Még ha rajtszámok alapján nagyjából meg tudod nézni, hogy 5 perccel a keresett személy előtt vagy után ért-e be, az sem elég mert a legtöbb ember valószínűleg teljesen összevissza tempóban futott a gyakorlatban :)

Kéne valami automatikus rendszer, ami rajtszám alapján taggel a képen, és akkor egyből meg lehetne találni péládul a futóbloggereket, vagy saját magunkat...

vargatom 2011.09.05. 23:23:31

@BRandom: Én futottam simán fél perccel jobb kilométereket, de az nem segít azon amikor 19k-nál elkezd szúrni az ember oldala. Ezért gondolom hogy a távolsághoz is igenis szokni kell.

A 10k-d eredményem pl. úgy volt 59 perc, hogy legalább egy-másfél percet vesztegettem belőle visszafelé sétálással, mert azt hittem hogy elhagytam valamit. Szóval ez alapján vagy 10 perccel jobbat kellett volna futnom, aztán mégse jött össze, mert sok volt a 21k a gyakorlatban.

Aztán persze ez ilyen abszolút kocafutó elmélkedés, a fene tudja hogy mennyire van igazam ;)

Perrito 2011.09.06. 11:00:12

@Szirénke: Egyáltalán nem rossz eredmény, szerintem sok futóból a meleg rengeteget elvett. Olvastam egy beszámolót, miszerint "elpancsolta" az időt, hát valahogy én is így jártam. Ügyes vagy, jobb időben ez még jobb lett volna, de a lényeg, hogy megcsináltad! Gratulálok! (nagy küzdelem volt nekem is...)

Szirénke 2011.09.06. 11:27:28

Először is köszönöm Neked, és mindenkinek, hogy nem lassúcsigázott le :) 10km-ig tökéletesen tartottam a tervezett 6:30-as tempómat (pontosan 1:05 lett a 10K). De aztán annyira túlhevültem és elfáradtam, hogy sztem min. 5 percet vesztettem azzal (persze összesen), hogy a frissítőpontoknál vizet vadásztam, vödörből locsoltam magam, vagy szép lassan átcammogtam egy locsolótömlő alatt... 2:20-at terveztem, 2:25 lett.. Semmi baj, a pancsoló kislányt legalább nem a mentő vitte el :)

Szirénke 2011.09.06. 11:31:20

@Perrito: az előző neked ment :)

Perrito 2011.09.06. 11:42:39

@Szirénke: Én is a vizeskedéssel töltöttem el sok időt, de ez jó, hogy a pancsoló kislányt legalább nem a mentő vitte el:-)))))

DaMartian 2011.09.06. 12:57:19

@vargatom: Általában nem kell lefutni az első előtt a teljes távot... Legalábbis fizikálisan nincs rá szükség, max ha ez a lelkedet megnyugtatja. A mostani verseny azért volt kivétel, mert az extrém melegben hamar fejreáll, aki nincs hozzászokva, vagy aki még nem tud rutinosan frissíteni... Ez volt inkább az oka annak, hogy a legtöbben a verseny 2. felében drasztikusan leromlottak..

vargatom 2011.09.06. 13:23:07

@DaMartian: Ezt biztos jobban meg tudod ítélni, én egyedül azért gyanakszom felkészülésbeli hiányosságra, mert 18-19k után valahol a nyugati felüljáró és a Ferdinánd-híd között elkezdett szúrni az oldalam és muszáj volt sétára lassítanom.

Viszont lehetne egyet írni esetleg arról hogy hogyan kell jól frissíteni, például gondolom szinte mindenki túlitta magát, akinek nem jutott víz az első ponton...

2011.09.06. 13:26:27

@DaMartian: Maistro! most, hogy visszatértél a szaktanácsadás területére.
Alábbi szélbe kiáltott szavaimra nem tudnál valami (biztatót) mondani nekem? :)

futo.blog.hu/2011/09/05/nike_felmaraton_2012/fullcommentlist/1#c14362154

2011.09.06. 13:30:35

"Általában nem kell lefutni az első előtt a teljes távot... Legalábbis fizikálisan nincs rá szükség, max ha ez a lelkedet megnyugtatja."

Én az első félmaratonom előtt futottam 19km-et (egy héttel a félmaraton előtt), akkor ez volt a leghosszabb távom amit egyben megtettem. Főleg a lelkem miatt mentem el, és fizikálisan is hülyeség volt, de mentálisan még nagyobb.

Persze minden ember más, de azt gondolom nem véletlenül mondják a legtöbb kezdő edzéstervben, hogy a táv ~75%-át elég lefutni, és nem kell a 90-100%-ot. A haladó edzéstervekben persze már van olyan, hogy igazán gyors félmaratonra készülve akár 30km-es hosszú futás is akad, de ott már tapasztalt az ember.

DaMartian 2011.09.06. 13:32:55

@vargatom: Én az első ponton alapból nem szoktam inni, mert tömeg van... Illetve 14-ig most se nagyon ittam, mert pohárból 4 perces ezrek körül nem lehet rendesen, csak 1-2 kortyot locsoltam a számba. Inkább locsoltam magamra folyamatosan a vizet hűtésként combra, karra, fejre, hátra... Meg a vödrökben mindig vizesítettem a sapkám.
Más versenyeken sokszor egy fél literes cumis itallal indulok el, abból akkor iszom amikor jólesik, és tudom futás közben is használni. (Ez most elmaradt) illetve ha tudok féltáv vagy 2/3 környékére odarakok valakit, aki kezembe nyom még egy italt. Ez most is megtörtént. Bár az utolsó harmadon már nem lett volna jó fél litert meginni, így kb. 3 deci után eldobtam a flakont hogy ne cipeljem...
Az oldal beszúrás meg nem az a fajta dolog, ami azon múlna, mennyit futottál verseny előtt. Az egyszerű rossz levegővétel miatt van. Kapkodva meg nem azért veszed a levegőt, mert még nem futottál korábban ennyit, hanem mert rosszul választod meg a tempót... Mindegy hogy az edzettségedhez vagy az időjáráshoz képest túl gyors, a lényeg hogy zihálsz... Viszont az oldalszúrásról jó tudni, hogy nem múlik el és nem lesz jobb sem attól, hogy belesétálsz, vagy megállsz... Idővel így is úgy is elmúlik. Ki kell bírni azt a pár percet és nyomni kell tovább olyan tempóban, ahol normális a légzésed....

DaMartian 2011.09.06. 13:35:51

Nnna.. Sikerült a videót ott csinálni, ahol a legjobban kész voltam... Fejbillegetésből lehet látni, hogy ez már a robot üzemmód... : )

dvorcsakl 2011.09.06. 13:42:38

@DaMartian: szúrást úgy oldom meg - ha épp előjön, de az elmúlt másfél évben tán 3x volt, hála a sok éves gyakorlatnak, meg a lassú tempónak - , hogy egy darabig nagyon odafigyelek a levegővételre: lassan tele, lassan ki.

Ha megállnék, sose indulnék tovább :-)

eviko 2011.09.06. 13:58:14

Sziasztok! Nekem sem sikerült a nagy terv. Az edzések alapján három célom volt: 1., végigfutni életem első félmaratonját, 2., két órán belüli, lehetőleg kb. 1:55ös eredmény, 3., megmaradjon a futás öröme. Na, ebből csak az első sikerült. :-) 2:02 akárhány lett az idő, és inkább azt mondanám, hogy voltak pillanatok, amikor élveztem a futást, de inkább szenvedős volt. Nem tudom teljesen az időjárásra fogni, a felkészülés vége nem úgy sikerült, ahogy kellett volna. De nem baj, edzeni kell tovább, novemberben a Balatonnál bizonyítok (magamnak)! :-)

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.09.06. 15:44:26

@vargatom: Szerintem ha egyszerűen a képekre kiírnák az órát és a percet meg a készítés helyét (bár azt be tudod azonosítani) akkor könnyen megtalálhatnád magad. Azt tudod a saját idődből becsülni, főleg ha kütyüd van, hogy mikor hol voltál. Így már kiszámíthatod, hogy melyik helyen készült fotónál hol kellene lenned.

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2011.09.06. 15:51:19

@DaMartian: van egy bünöm! :-( Mint igertem, viszek neked sört, mert atvetted a polot es elhoztad nekem szombaton. Nos a sör ott maradt az auto csomagtartojaban... :-( Jelenleg ugy all a helyzet, hogy a sör tul van az 1000km-en, de meg nem ert celba. De most mar csak azert is el fogom neked juttatni, meg kigondolom hogyan... :-)

DaMartian 2011.09.06. 20:12:45

@Sz.Lacc: Ejnye! Na majd valahogy valamikor. Nem menekülök el a sör elöl! : )

vargatom 2011.09.06. 22:35:12

Köszönöm a tippeket, azt még meglátom hogy lesz-e mód hasznosítani őket jövőre ;)

Dormie 2011.09.07. 15:56:47

@azilinha: 2:12:24
Az 1. félmaraton versenyem. Én is 3 dolgot terveztem erre a versenyre:
1. Élvezni a futást
2. 1:55 körül futni
3. A legrosszabb esetben "csak" beérni.
Sajnos a 3. pont jött be. 5 km-ig nagyjából nevetve és könnyedén ment az 5 perc/km, aztán a frissítések után/közben kiestem a tempóból. A 10km 56 perc volt. A Margit-híd után összeomlottam, sokszor bele kellett gyalogolnom. A Nyugati felüljárót megfutottam gond nélkül. Rossz volt látni a Ferdinánd-hídtól a sok földön fekvő futót. Már messziről lehetett látni az Amway kaput a Hősök terén, valamiért azt hittem, hogy az a cél. Aztán valaki benyögte, hogy már csak 20km a célig, ez nagyon rosszul esett. Valahogy beértem, de csak annak örültem, hogy nem adtam fel. Nembaj, majd legközelebb:-)

pannonfunk 2011.09.07. 16:08:11

@Dormie: hú, de hasonlóan mentünk :) Németh Csabiék után kb. 300 m-rel indultam, már az Andrássyn utolértem őket, úgy kellett visszafognom magamat, hogy előzés után ne húzzak el előlük, mert azt tudtam, hogy túl gyors lenne, és visszaütne. Aztán a végére én is kivoltam. Utólag már szinte büszke vagyok, hogy nem sétáltam bele, de ott el voltam keseredve, hogy nem bírtam emelni a sarkamat és csak vánszorogtam. Mintha ólomból lettek volna a lábaim.

Dormie 2011.09.07. 16:20:00

@pannonfunk: A terv az volt, hogy egy darabig megyünk az 1:45-ös lufikkal, de már a rajtnál elvesztettük:-( Aztán mentünk a saját fejünk után, majd a Margit-híd után elengedtem a társamat, hogy ne tartsam fel. Egyszer csak a hangosbemondó mondja, hogy kövesd a lufit, meglesz a 2 óra. Felnéztem és ott voltak a lufik, majd reménytelenül távolodtak.

pannonfunk 2011.09.07. 16:31:20

@Dormie: Ha 1:55-öt akarsz futni, akkor nem szabad az 1:45-ös iramfutókkal menned az elején, mert elfutod az elejét.

karma.koma 2011.09.07. 17:51:02

Ha már Németh Csabáék szóba kerültek: én innen köszönöm neki a segítséget - az iramfutó szerepe óriási tud lenni, én a Kossuth téren csapódtam hozzájuk (na jó, utolértek), és onnan gyakorlatilag két edzővel futottam, akik folyamatosan segítették a velük futókat tanácsokkal, példamutatással. Nekem ez volt az első félmaratonom, nekik köszönhetem hogy egy pillanatig sem volt holtpont, a Nyugati felüljáró is simán megvolt, sőt a Ferdinánd híd után mindenkit biztattak, hogy aki 120 p. alatt akar beérni, az most húzzon bele és én hülye bele is húztam. Meg is lett az 1.58, ami persze nem egy nagy szám de én nagyon büszke vagyok magamra :-)
Szóval köszi!

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása