"Irigylem a problémáidat"

2012.02.13. 11:22 Winkler Róbert

Egy hete nem futok.

Őrületes formában voltam pedig, már jó ideje tartottam a stabil 50 kilométeres heteket – az az én szintemen jó. Az utolsó hómentes szombaton még szaladtam egy 15-öst – azért csak annyit, mert a szembeszél befújt a nem igazán futásra való sapkám alá, és lefagyasztotta a fülem, de rendesen. Azóta nem futottam, mert inkább kivárom, mi lesz ebből az állapotból, esetleg a jövő héten végzek egy óvatos, felderítő futást. Mert én a hótól félek: akar a rosseb zakózni egy orbitálisat. 

Barátom és életmód-tanácsadóm, Gábor például nem volt ilyen óvatos, azóta is azon parázik, vajon látták-e, amikor üveges tót módjára hanyatt esett egy gödi csárda előtt a jégen. (A csárda ablakai ugyanis le vannak sötétítve, nem látszik, vannak-e emberek odabent, az pedig főleg nem, hogy merre néznek.)

És akkor most, hogy így magam is ráérek marginális problémákon töprengeni, ismertetném az anomáliát: az utolsó futásomkor már igazi hideg volt, úgy mínusz 10 fok körül. Tudom, tudom, Dorogon -20 volt, de nem mehetek pusztán a hiteles önkínzás kedvéért minden reggel Dorogra futni. Szóval futottam szépen a -10-ben, ami egyébként engem nem igazán zavar, jól elvagyok benne, főleg megfelelő sapkában és kesztyűben. Olyan problémám sincs, mint Motordoktor kollégámnak, aki szintén fut, és neki az a gondja, hogy -10 alatt beragad az orrlyuka a belégzéstől.

Úgy érzem, majdnem ennyire érdekes problémát fejlesztettem: nekem kibomlik a cipőfűzőm.

Az utolsó futásom első 7,5 kilométerén négyszer, a visszafelé vezető szakaszon háromszor. Egyre erősebben kötöttem meg, de hiába. Alapjában nem zavar, hogy néha meg kell állnom, notóriusan leguggolok például az acsarkodó házőrző kutyákhoz, hogy gügyögjek, meg énekeljek nekik egy kicsit, hogy kizökkentsem őket a napi taposómalomból, de cipőfűző visszakötéséért megállni valahogy idegesítő.

Orrbefagyás, cipőkibomlás... MI JÖHET MÉG?!

18 komment

Címkék: hideg jég göd cipőfűző

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr654100570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

effe 2012.02.13. 13:34:00

a dupla csomót próbáltad már?

Winkler Róbert 2012.02.13. 14:38:21

@effe: Nem. Hogy néz az ki? Igazából dupla masni? mert volna olyan igényem, hogy azért oldható legyen a kötés.

himmelhergott 2012.02.13. 15:08:54

nekem újabban a jobb szemem könnyezik, valószínűleg a hideg miatt.

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.02.13. 15:42:16

@Winkler Róbert: Kettőre kell kötni. Egy sima masnis, aztán a masni füleit a hagyományos kötéssel. A terepcipőmön a fűző olyan, mint a sok kis bécsi virsli, így nem tud kikötődni. De még azt is kettőre kötöm.

Kis-Szölgyémi Ákos 2012.02.13. 21:48:13

Lehet csak simán Te is rosszul kötöd be a cipőd :) Itt 2 perc alatt megtanulhatod, hogyan tudod úgy megkötni egy apró mozdulat változtatásával, hogy ne bomoljon ki:

www.ted.com/talks/terry_moore_how_to_tie_your_shoes.html

Jancsa Jani · http://burger.blog.hu 2012.02.13. 22:05:39

nekem is ilyen cipom van, es szinten bomlik (ne bomolj!), a megoldas, duplamasni, nem tul erosen a masodikat, es igy tokeletes lesz :)

Siluka 2012.02.14. 07:20:07

az én nikemban is ilyen fűző van, az is állandóan bomlik :/ a duplával csak az a bajom, amikor az ember hazaér, nagyon gyorsan kéne levenni és ehhez jön a hosszú köröm meg a két macska aki dörgölőzik a lábadhoz és semmit nem látsz... fantasztikus élmény :D

Belus Tamás · http://kmkovek.blog.hu 2012.02.14. 09:19:39

Csak egy új fűző lesz tartós megoldás. Elkopott a felület és túl könnyen elcsúszik egymáson a két fűző. A duplát és sem csípem. Az lesz belőle, hogy egy 30-as terep után nincs kedvem kibogozni - szóval rálépek a sárkára és kiszenvedem bogozás nélkül a lábam ami meg szar szegény cipó talpragasztásának. Egy másik fontos kérdés: hova a rákba tűnnek a fél pár zoknijaim??? áááárggh

Heorogrim 2012.02.14. 12:39:01

Nekem a dupla kötés is simán kibomlik, ha úgy tartja kedve. Akkor többnyire tartja magát, ha nem ér hozzá semmi, ami szétdörzsölné - de aki ezt -10 fokban meg tudja oldani, az előtt le a kalappal. :P

bicskeib 2012.02.14. 12:58:55

Nekem a dupla masni egyetlen egyszer bomlott ki: 2010-ben a Budapest Maratonon 25nél. :) Akkor nem nevettem rajta. Azon kívül soha semmi baj nem volt a dupla masnival, az a jó megoldás. :D

davidzoli 2012.02.14. 13:09:09

Megkötöd normálisan, majd a csomó két "fülét" addig húzod, amíg lehet. Amíg a fűző két vége már majdnem eléri a csomót.

Fogod a két nagy fület és a cipőn a fűző legalsó kereszt-szál alatt átdugod. esetleg az első kereszt alatt is. Tehát a két fül rögzítve lesz és meg sem moccan a fűző végei picik, hogy szétrázzák a csomót. Ha kell csinálok képet :)

Oldáskor meghúzod a fűző random végét és az egész rendszer kibomlik.
Viszont futás közben sosem fog kibomlani.

DaMartian 2012.02.14. 13:09:36

Hát elég komolyan kifogásszagú ha valaki emiatt nem indul el! Ismerek egy Futónagykövetet, aki mezitláb is elindulna ebben a hidegben, ha momentán nem lenne 3db ötcentis csavar a lábába fúrva... : ( Szóval ez gyenge indok... Amúgy a dupla csomó atombiztos megoldás. Sokszor nekem sincs türelmem beérkezés után kikötni csak lerúgom a cipőt a sarokba, és később már kiengedett ujjakkal kézbe véve nyugodtan kibogozgathatom...

Fussmamifuss · http://fussmamifuss.blogspot.com/ 2012.02.14. 13:18:11

Nekem a hajgyöngy vagy mi a rendes neve vált be. Amikor nincs befűzve akkor is a fűzőn van és nem veszítem el. Futás közben viszont nem engedi elmozdulni a fűzőt. Bár kis időbe telt megtalálni hol tegyem rá, de megérte.
ekszer-ora.zsibvasar.hu/estatic/html/popup/zoom.html?IMAGE_INDEX=0&IMAGES=%271802/1802971.jpg%27
Ilyesmi, de ezek vannak sok változatban. Nekem sima fehér műanyag.

Motordoktor 2012.03.01. 16:39:30

Amíg lehet orrlégzéssel futok (lásd még: Butejko) és így befagy az orrom -10 alatt. Aki liheg szájon át, mint a kutyák, azoknak nem.

Mikrobi 2012.11.29. 00:03:47

Nekem már +5°C problémát jelent. Bedugul és elkezd folyni az orrom:-(

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása