Markocsán Sándor VS Józsa Gábor
2012.09.10. 11:24 angelday
Tudtátok, hogy Markocsán Sanyi tegnap a félmaratonon 2 órás iramfutó volt és 1:59:48-as idővel zárt végül?
És azt tudtátok, hogy Józsa Gábor 1:06-os ideje, amivel megnyerte a versenyt, Markocsán Sanyi legjobb félmaratoni idejével nagyjából azonos?
No, és azt tudtátok, hogy a Nike Running Hungary Facebook lapján egy baromi ötletes alkalmazással a két futót össze lehet hasonlítani egymással?
Persze ebből ne azt olvassátok ki, hogy Sanyosz régen és most, hiszen most iramfutó volt, ha időre ment volna a félmaratonon, akkor olyan 1:40-es idővel zárta volna. Ennyi még ma is benne van a vén rókában!
Sőt, bármelyik két indulót össze lehet mérni természetesen. Próbáljátok ki, nagyon jó!
50 komment
Címkék: videó eredmények félmaraton
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
dvorcsakl 2012.09.10. 13:11:49
Amúgy meg hatalmas gratula neki, mert egészségügyileg nincs a toppon, de bevállalta, tökéletesen megcsinálta (és a többi iramfutó is), respect, biztos, hogy sok embernek segített a triója.
Józsa Gábornak is gratula, és persze mindenkinek, aki elindult, eredménytől függetlenül.
Mikrobi 2012.09.10. 13:37:09
cindbl 2012.09.10. 14:06:29
gyakorlatilag 20 indulo volt 2:15-on tul.
kivancsi vagyok, miert van ez a nagy kulonbseg (miert indul itt csak az, aki le tudja futni 2 oran belul? :))
BGy · http://babosi.blog.hu 2012.09.10. 14:23:15
tuono 2012.09.10. 14:34:55
szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2012.09.10. 15:14:32
- Te még nem futottál félmaratont?
- Nem.
- Mikor fogod az elsőt?
- Hát..
Én amúgy megvártam a záróbuszt a Margit-hídnál. Eléggé összeszorult a szívem. Sokakon látszott, hogy nem éppen a futás élvezetéért, a mozgás öröméért csinálják...
BGy · http://babosi.blog.hu 2012.09.10. 15:44:54
A legelső pösti félmaratonom előtt éreztem ezt a kiprovokált tömegpszichózist.(A provokáció célját nem szeretném szavakba önteni). Szóval én is így gondolom. Sok helyen (fácse, egyéni blog) elmondom a véleményem, hogy fél év után nem a 21 km-re, hanem maximum egy stabil 10 km-re kellene gyúrni. De nem, menni kell, mert ment ez is, az is. Előtte két hétig a "záróbusz paráról" olvasunk mindenhol. De a főszponzornak és a BSI-nek is az a célja, hogy sokan legyenek, mert nem a két szép szemünkért dolgoznak ők sem. Én sem. Sokat jártam már külföldi versenyeken. Láttam, hogy ott tényleg a 21 km-re felkészült futók alkotják a többséget. A tavalyi kassai félmaratonon az indulók 95%-a 2:30-on belüli, 60%-a 2:00-n belüli időt futott. A lényeg, amit mondani akarok, hogy a 21 km nem, de a 10 km a könnyen legyőzhető táv.
Joe. · http://futonaplo.blogspot.com 2012.09.10. 16:23:33
dvorcsakl 2012.09.10. 17:09:07
spiderbond 2012.09.10. 22:42:15
Eperszemke · http://sportmano.blogspot.com/ 2012.09.11. 09:39:21
Na majd jövőre. :) Vagy novemberben...
cindbl 2012.09.11. 09:54:56
a nagyobb versenyeken, ahol van maraton meg ultra - ezeken altalaban walkers are welcome -, de jocskan 60% felett szokott lenni, aki 2 oran belul beer, es 2:30 alatt siman 85%.
en kezdo es oreg futo vagyok, nekem kb a 10p/mi lenne a tempom, azzal ugye 2:10-2:15 lenne, de a hetvegi felmarcsin ezzel mondjuk az utolso 30-ban lettem volna :)
angelday 2012.09.11. 10:15:21
2012.09.11. 10:27:18
egyébként szerintem annak sok oka lehet, hogy valaki felkészül aztán miért nem jön össze mégsem a 2:00:00 mondjuk (vagy bármilyen más célidő).
Én a magam részéről arra nem találok inkább magyarázatot:
- oktogonnál sétáló (sőt, bár nem idén láttam, de az operánál már a versenyt feladó) egyéni nevezőkkel is lehet találkozni bőséggel
- már az Andrássyn robot mozgású, lihegő, totálisan átizzadt egyéni nevezők. Ez talán még durvább, mert aki feladja, az lehet, hogy csak rosszul lépett, megrándult, megsérült, de aki már a 3. km-nél úgy megy, hogy látszik az 5.-et már sétálva a 10.-et sosem fogja elérni?
- ami engem mindig a legjobban demoralizál, az a pár km után ápolásra szoruló, a földön fekvő, félájult emberek látványa. Persze, itt is lehet valami hirtelen egészségügyi probléma a háttérben, de valahogy mégis mindig azt érzem, hogy ez a felkészületlenségből fakad inkább (főleg elnézve 1-2 "harcost" az elsők között mentőbe kerülők közül).
Nekem ezek az esetek a legérthetetlenebbek, mert ha valaki a tervezett időhöz képest csak km-enként pár másodperccel lassabban fut, akkor mindjárt összeszed 5-6 perc csúszást az eredeti álomhoz képest, de ha valaki minimálisan is felkészült félmaratonra, akkor azért az első 10km-en (3km-en, 5-ken) nem igazán lenne szabad meghalni
Mondom mindezt úgy, hogy nekem sem jött össze a 2 óra, és nálam egyértelműen félkészülésbeli okai vannak (ha csak 5-7-10km-eket futok edzéseken, akkor a versenyen is baromi jó leszek 10-12km-ig, de onnan még messze a vége).
2012.09.11. 10:28:57
ugyanis a szoftver ismeri az utat, és az időt is, tehát meg lehet úgy oldani, hogy az adott útszakaszt egyenletesen tegye meg, ne pedig az utolsó pár pixelen korrigáljon...
2012.09.11. 10:33:27
A múltkor a netet böngészve ráakadtam valami blogra (talán a runners world-ön), ahol pont arról volt szó, hogy az USA-ban milyen sok olyan maratont rendeznek, amit bárki teljesíteni tud, mert 8 (azaz nyolc) óra, vagy még több a szintidejük, a mellékelt fotókon pedig kedves nyugdíjas nagymamák, és nagypapák mosolyogva, melegítőben, túrabottal tolták a versenyt
nbcee 2012.09.11. 23:19:41
Tudom, hogy előjött már számtalanszor ez a vita, pl. az Attila keresztnevű úr maratonjának leírása alatt is. És igazat adok BGy-nek, aki mindig leírja, hogy a túlerőltetett terhelés, a gyenge felkészülés nem egészséges. Pontosan. Sokkal de sokkal jobb lenne, ha mindenki rendesen edzene, és tégláról téglára építené fel magát. Ebben nem is vitatkozom.
Viszont ez megítélésem szerint a kisebbik rossz. Inkább csinálja rosszul, mint hogy ne csináljon semmit. Van rá esély, hogy aki nem megfelelő módon próbálkozik, az előbb-utóbb szemléletet vált, és elkezdi komolyan venni a dolgot. És persze biztos lesz jópár, aki a kudarcélmény, vagy egy sérülés miatt abbahagyja. Viszont aki egyszer sem próbálkozik, az per definitionem soha nem fog felhagyni a lustasággal.
Pirx 2012.09.12. 08:58:11
Viszont az is igaz, hogy pont emiatt megy el nekem, az igazi kocafutónak a kedve az egésztől. Mert 1óra 8 perc alatt futok 10 kilométert, így ha le tudnám futni a félmaratont, akkor jó eséllyel két és fél óra felett. Tehát jegyem lenne a záróbuszra. Ezért inkább futkosok magamban, élvezem, és majd egyszer csak a saját magam megmérésére a szigeten lefutom egyedül.
Értem, hogy az itt megszólalók élvezik a határaik feszgetését, ahogy én is. Csak a határok messze vannak egymástól.
Mindent összevetve én is úgy gondolom, lehet, nagyobb teljesítmény azoktól, akik lassabbak...
2012.09.12. 10:13:24
ezzel teljesen egyet tudok érteni. itt a futo.blogon de másfelé is megy a hype, hogy XY fél/egy év alatt maratont futott, emellett az elmúlt két évben legalább 3db brutális fogyás után villám gyorsan maraton projektről lehetett olvasni etc... ezek az esetek persze nagyon szépek és inspirálóak, de akkor is azt gondolom, hogy egyedi esetek, hogy erre nem mindenki szervezete képes, viszont értelemszerűen azoknak a története akik mondjuk villám gyorsan megsérülnek, és emiatt leállnak sosem jut el a közönséghez...
Ha meg mégis lehet olvasni nem sokkal utána, hogy az illető megsérült, törés, repedés, etc, akkor valahogy nem kötődik össze a két dolog, hogy a fél év alatt felkészültem a maratonra, meg a nem tudok edzeni, mert baromira fáj, repedést mutat a röntgen, szétment a térdem, stb között van valami összefüggés...
ezért is tetszett a múltkor DaMartian megjegyzése, hogy valami figyelmeztetést kellene kiírni az ilyen cikkek alá, mint a kaszkadőrökkel forgatott videóknál :)
Pirx 2012.09.12. 10:38:14
Amikor ezeket a történeteket olvasom, egyrészt hatalmas tisztelet van bennem. De ugyanakkor azt gondolom az átlag erre nem képes, és van akit ez el is kedvetlenít.
Voltam egy versenyen. 10 km-en indultam, utolsó előtti lettem. Jó volt, a hangulat remek, de elgondolkodtam azon, hogy kell ez nekem? Mit adott? Sikerélményt? Ha csak annyiban nem, hogy lefutottam.
Vannak olynan amatőrök, mint én is, akik nem tudnak időben annyit szánni az edzésre, hogy jelentősen javuljanak, eredményeket érjenek el. Belátom, hogy nem egy NIKE félmaratonnak kellene helyet adni ezen sporttársak próbájának, de talán nem is kellene őket úgy kezelni, hogy miért is áll oda a rajthoz? Tudom, egy városi versenyen nem lehet órákat várni, míg az utolsó is elvánszorog. De talán ők az igazi amatőrök. Nem?
Joe. · http://futonaplo.blogspot.com 2012.09.12. 12:58:37
nbcee 2012.09.12. 15:00:23
Elég ritka az a futó, aki a kezdet kezdetétől abszolút tudományos alapossággal építené fel magát. Azért vannak a profik, hogy jó tanácsokkal lássák el a tapasztalatlan amatőrt, hogy megmutassák neki, mit kell változtatnia. Ahogy olvasgattam, DK és Hegyi Attila is sokkal tudatosabb lett az idők során.
És még egy dolog. Ha mondjuk már 18 évesen 30-35 között van egy srác BMI-je, várhatóan 5 évvel fog hamarabb meghalni, mint egy normál BMI-s egyén. 35 fölötti BMI-nél ez már kb. 10 év mínusz. (Forrás: Effect of BMI on Lifetime Risk for Diabetes in the U. S., Narayan et al, 2007, Diabetes care 30:1562-1566) Ez nem üres riogatás, ez nem olyan, hogy mondjuk ezerből egy-két elrettentő példát kiemelünk. Ez többszázezer egyéni életút elemzésének az átlagos eredménye.
2012.09.12. 15:31:52
Másrészt nem hiszem, hogy a célnak annak kellene lenni, hogy a szintidő nyújtásával mindenki számára lehetővé válik a teljesítés, mert akkor előbb utóbb kilyukadunk a fent említett 8órás szintidővel rendelkező amerikai maratonokhoz, amik szvsz sokkal inkább egy teljesítmény túrára hasonlítanak, mint futóversenyre.
Ha valaki felkészül, akkor 2:30 óra alatt azért lehet abszolválni bőven a távot, a hangsúlynak inkább a felkészülésen kell lenni.
Persze az is világos, hogy nincs mindenkinek ideje/lehetősége/energiája heti X km-et futni edzés gyanánt, én például ezért nem is vágok neki egy maratonnak, mert tudom, hogy a felkészülésre szánt éves km mennyiségem nem elegendő hozzá, ugyanúgy van akinek egy 5k vagy 10k-s versenyt kellene megcélozni, mert az ő lehetőségeibe pedig az fér bele.
Eperszemke · http://sportmano.blogspot.com/ 2012.09.13. 13:01:42
Novemberben Balcsin remélhetőleg tökéletes futó időben remélem még le tudok ebből dolgozni pár percet. :)
Az elején rosszul levőkkel amúgy nem az lehet a gond, hogy valami tőlük sokkal gyorsabb tempóban próbálnak bele kezdeni?
A másikat amit nem értek, hogy ha valaki elkezd szédülni, konkrétan bele szédül az emebrek karjaiba, akkor miért akar vissza állni mindenképpen? :(
Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2012.09.14. 20:49:49
Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2012.09.14. 20:53:04
2012.09.15. 01:56:10
De szerintem azért egy utcai futóversenynek (mert ettől függetlenül ezt annak tartom, hiszen a kiírásban sem teljesítmény túra szerepel) nem célja, hogy teljesítmény túrázva is lehessen teljesíteni. Csak magamat tudom ismételni ezen a téren, nem biztos, hogy a szervezőket annak kellene, hogy vezérelje, hogy bárki bármilyen felkészültséggel elmondhassa, hogy ő (fél)maratont futott (mondjuk 4 vagy 8 óra alatt).
Szerintem ez hatalmas (ön)becsapás, ha valakiből úgy lesz (fél)maratonista, hogy ideje mint a tenger kényelmes korzózással célba érni, éppen csak hordszéket nem biztosítanak neki, hogy meg ne kelljen erőltetnie az izmait...
egyébként ilyen elven egy csomó sport teljesítményt ki lehetne még találni, ahol elmondanánk, hogy nem a teljesítmény a cél, hanem a hegy megmászása (ok, a táv nagy részét helikopterrel teszik meg az emberek), céllövészet úgy, hogy a céllap mondjuk 1.5 méterre van (én szemüveges vagyok, meg készülni sincs sok időm, szóval igazságtalan, hogy olyan messzire teszik), etc :)
persze, azon lehet polemizálni, hogy mi is a sport teljesítmény, de szerintem bőven 2:30 alatt lehet egy félmaratont úgy teljesíteni, hogy az ember mondjuk a frissítő pontokon vagy a nyugati felüljárón még kényelmesen sétál is egy keveset, semmi szükség nem lenne a 3 vagy még több órás szintidőre.
2012.09.15. 01:57:54
Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2012.09.15. 02:40:01
Pirx 2012.09.15. 07:14:31
2012.09.15. 10:31:08
az egész ugye onnan indult, hogy az emberek teljesen felkészületlenül állnak a rajtvonalhoz, és most ott tartunk, hogy kit zavar, ha valakinek csak 3 órán belül megy... szvsz senkit nem zavar, de ha az eredeti kontextusban vizsgáljuk, akkor azt gondolom, hogy nem rossz a 2.5 órás szintidő.
Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2012.09.15. 10:48:52
Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2012.09.17. 12:15:29
@Bozót: @Pirx: akinek nem megy 2,5-3ora alatt, az menjen olyan versenyre, ahol nincs idökorlat, illetve probalja ki magat edzesen, otthon. Nekem sem adatott meg az olimpiai reszvetel, de erre nem az a megoldas, hogy minimalizaljuk az olimpiai szintidöt es akkor boldog-boldogtalan ott tobzodhat a megnyiton. Lehetünk humanusak (en is annak tartom magam), de azt azert fogadjuk el, hogy bizonyos sikereket CSAK teljesitmennyel lehet elerni.
Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2012.09.17. 12:35:10
A teljesítmény amúgy itt nagyon nem jó szó, szvsz. Hidd el, sokak részéről nagyobb teljesítmény az a 2,3-3órás feles, mint egyesek részéről az 1:30.....
2012.09.17. 12:39:39
Nekem például tériszonyom van, így hiába álmodok egy rakás dologról a sziklamászástól a műrepülésig, ha egyikre sem vagyok képes.
Egy felnőtt embernek szerintem fel kell tudnia dolgozni azt, hogy van amire ilyen olyan okokból nem képes, hiába vágyik rá, és nem biztos, hogy a megoldás a szabályok végeláthatatlan könnyítése.
Pirx 2012.09.17. 12:59:15
És itt a sikert a teljesítésben látom, de könnyen lehet, tévedek. :) Nem arról van szó, hogy tériszonnyal sziklát akarok mászni, hanem arról, hogy sziklát akarok mászni, ugyanolyan magasra, de lassabban.
ggt00 2012.09.17. 14:06:13
Futottam én is a nike félmaratonon és meglepett, hogy a verseny előtt két hétig zéró futó múlttal rendelkeztem, és hogy ez a két hét elég volt felkészülni, ill. 2,01,36 időt elérni. Maga a szervezés pedig kiváló volt, úgy érzem sokkal többet kaptam ettől az eseménytől, mint amennyit magányos futások alatt összeszednék. Mit gondoltok, bepróbálhatom az okt. 7-i spar maratont, vagy azzal még várni kéne?
2012.09.17. 14:27:53
Most 20%-al nyújtanád meg a szintidőt, hogy a 2:45-2:50-es futók is kényelmesen elindulhassanak. De 3:00-ás szintidőnél a 3:15 körüli futók fognak ugyanilyen elven 3:30-at kérni teljes joggal...
(ui: egyébként ugye a gazdasági racionalitást se felejtsük. Minél hosszabb egy verseny, annál tovább kell a terület használatot, technikát, embereket fizetni)
Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2012.09.17. 14:51:02
A teljesitmeny tökeletes szo ide...
@Pirx: persze, az hogy egy versenyen a szintidö 2,3 vagy 8ora, az a szervezökön mulik, egyszerüen valahol meg kell huzniuk a limitet. Szerintem is 3ora lehetne egy fm-nal. Ha valaki ebbe nem fer bele, akkor vagy gyorsuljon, vagy keressen olyan versenyt, ahol ö is beer szintidön belül a celba.
Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2012.09.17. 14:55:54
Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2012.09.17. 15:06:00
Joe. · http://futonaplo.blogspot.com 2012.09.17. 18:06:32
Az olimpiára nem tudod befizetni magad, míg itt a futó befizeti a részvételi díjat, hogy futhasson a fővárosban.
Pirx 2012.09.17. 20:41:20
Szerinted azok nem dolgoznak meg érte?
Miért kell egy alapjában vidám, remek dologból ugyanazt csinálni, mint az élsportból?
2012.09.17. 21:19:08
de tényleg kíváncsi vagyok :)
Pirx 2012.09.18. 08:13:55
Természetesen a rendező dolga eldönteni, hogy az aezzel járó többletköltség megéri-e neki. Azt is elfogadom, hogy egy város forgalmát, még vasárnap se lehet lezárni, hisz mint tudjuk, az apukák nem érnek időben haza a rántotthúshoz.
De akkor én is visszakérdezek. Mondd csak, miért baj neked, aki tudja a két órát, hogy olyan is szeretne részt venni egy ilyen rendezvényen, aki nem? Rontja ez valamiben a te dicsőséged? Hozzáad az idődhöz?
2012.09.18. 10:40:39
Miért nem vehetsz a 18. születésnapod előtt 1 héttel egy üveg páleszt, egy hét múlva pedig már simán? Ki húzta oda a hatért, és miért nem húzta egy fél évvel korábbra/későbbre?
Szerintem a képet borzasztó egyszerű: a félmaraton kiírása 2:30 perc, aki erre nem tud felkészülni, azt szeretettel látják a rendezők liget körön, váltóban, stb...
Mellesleg, nem tudom mennyire vagy képben, de az utóbbi időben eléggé borzolta a hazai futó közösség idegeit egy celebbé avanzsált úriember, aki magát többszörös maraton futónak és ultrafutónak szereti nevezni, miközben igazából bevallottan sem maratont nem futott sem ultrát nem nagyon teljesített. Pedig ebből a szemszögből nézve, őt sem kellene bántanunk, hiszen, mivel képtelen volt a maratont lefutni egy elfogadható időintervallumon belül, ezért nem tett mást, mint a maraton célidejét kb 16 órásra nyújtotta, ezen idő alatt teljesítve a 42km-et... Nem is értem, miért zavarja a hazai, már bizonyított ultrás közeget, hogy valaki szintén ultraFUTÓnak hívja magát attól, hogy komoly belegyaloglásokkal, meg több órás pihenésekkel, gyakorlatilag 3 részletben képes teljesíteni a maratont :) Biztos, csak irigyek...
Pirx 2012.09.18. 11:57:03
Lehet, szerinted roppant egyszerrű a képlet, szerintem nem. Azért nem, mert ha országos bajnoki versenyt rendezek, akkor természetesen van egy kritérium, amit el kell érni ahhoz, hogy részt vehess a versenyen (Azért emlékszel Erikre az angolnára? :) ) Viszont ha egy sportszergyártó nem titkoltan reklámcélból névadójáváv válik egy olyan eseménynek, ahol hangsúlyozottan a tömegsport jelleg van domborítva, ott ez a limit rossz. És ha ez annak aki egy óra alatt, másfélóra alatt képes teljesíteni nem tetszik, az ne induljon el rajta. Ha ettől úgy érzi, hogy kisebb presztizse van a másfél órájának, akkor fussa 50 perc alatt és induljon profi versenyen.
Sajnos volt "szerencsém" az úriember csepeli rajtjánál jelen lennem. Egyezzünk meg abbn, hogy ő nem azért csinálta ezt, hogy 10-16 óra alatt futhassa a maratont. És maradjunk abban, hogy ez nagyon rossz példa. :)