Vacsorám

2009.01.26. 19:50 angelday

Winklairnek odaadom a bokszolót, ő lehet Rocky, én viszont még nem döntöttem el, hogy Cobra, vagy inkább Rambo képekkel tapétázom a falam.

Néhán poszttal lejjebb meghirdettem a 2009 NYÁR programot, és arra gondoltam, hogy sokkal működőképesebb a koncepció, ha írok róla, mégpedig. Eleve ugyanis van ez az esti zabálás dolog: a mindennapi melóban, az irodai ülő munkában kifáradva este az ember elcsábul. Csoki, szelet, mesemézes (!) és még ki tudja mi minden lakik itthon. Ennek lehetne keresni az okait, de ne tegyük. Csináljunk valami hasznosabbat!

Terápiás célzattal most megírom, mi volt a "kvázi" kalóriaszegény vacsorám, a Futóblog programhoz csatlakozott személyeit (ahogy elnéztem, lehettek páran) pedig arra kérem, a hozzászólások közt osszátok meg velünk ugyanezt. Ennek az lesz az eredménye, hogy az átgondolás és leírás után sokkal fegyelmezettebbek leszünk: kevésbé képzelhető el az, hogy elcsábuljunk és bűnözzünk este miután felelősen lenyilatkoztuk a személyes menüt. Lássuk!

2009. január 26, Józsi:

  • egy tányér porból készített, ám sűrű paradicsomleves néhány krutonnal, mártogatva két szelet friss házi kenyérrel (imádom a héját!)
  • egy kefír
  • egy szelet tönkölypászka
  • egy nyers répa
  • szénsavmentes víz

9-10 körül még el tervezek fogyasztani egy golden delicious almát, vagy magányos foltos banánt.

A Futóblog posztjait (így például a jelenleg alkotói éhséggel küzdő Winklairt, aki a kutyás futó EPOSZÁN dolgozik) esténként meg fogom szakítani ezzel a vállalással, megnézzük, mi "sül ki" belőle. Ha nem működik, akkor elhagyjuk.

Inkább csatlakozzatok minél többen a RAMBO programhoz nyárra. Ez egy ilyen blog.

65 komment

Címkék: életmód hétköznapok vacsora challenge cél amatőrök

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr12904496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CsabaÚr 2009.01.26. 20:23:05

A múlt héten én is megfogadtam, hogy csatlakozom, úgyhogy íme a mai vacsorám a RAMBO programomhoz:
- 1,5 paradicsom, egy mozzarella
- 1 virsli.

Az esti nassolás elől valószínüleg az alvásba menekülök, igaz, akkor korán felébredek, és reggel lesz nehéz. Nem baj, legalább lesz időm, és egy körrel többet futok a szigeten...

boibo 2009.01.26. 20:25:03

(14 km futás UTÁN)(!)
Egy óóóriási bögre kakaó felturbózva egy kanál mézzel és egy szem Supradyn F-fel. Majd este tíz körül még egy (két) pohár vörösbor.

angelday 2009.01.26. 20:34:17

Komment teszt. (...)

grafitember 2009.01.26. 20:35:28

kávésjoghurt, két szelet puffasztott rizs, mézestea.

boibo 2009.01.26. 20:41:13

Jó. Akkor nem csak én vagyok méz-párti.
@angelday: nem az édesség a főgonosz, hanem a mértéktelenség!

angelday 2009.01.26. 20:45:49

@boibo: Egyetértek. Az eddigi kommenteket végigolvasva meglepő, hogy milyen mértéktartó volt mindenki. Impresszív! (Vagy ez futóblog sajátosság lenne?)

svrider AKA stig · http://riderblog.hu/ 2009.01.26. 20:52:47

egy zacskó kölesgolyó és egy ARO konzerv cukros lében áztatott őszibarack :)

adam182 2009.01.26. 20:59:19

hat tojásból rántotta. feldobtam egy kicsit a hűtőben talált fél konzervnyi babbal. de wellness volt, mert csak egy zsemlét ettem hozzá :D

palyi 2009.01.26. 21:19:55

Álljon itt egy negatív példa: bolognai spagetti sajttal :) 18:00 után, mentségemre legyen mondva, nem tudtam az itteni szövetkezésről.

tapika 2009.01.26. 21:36:04

1 alma egy banannal, es kb 2 marék földimogyoro, a férjem utálja a szagát ilyenkor szokott Dumbonak nevezni.

lasportiva 2009.01.26. 21:41:26

én is csak most olvasom, este 7kor kajáltam.
hogy mit?
3 vékonyra szelt graham pirítóst, libamáj pástétommal kenve, néhány pöttynyi bio ketchuppal megbolondítva:)
utána 2 kocka málnadarabokkal vadított étcsoki (tibi), továbbá 1 nagy pohár víz.

angelday 2009.01.26. 21:42:59

zizilány, ez elvileg nem sok, ugye?

Itt mindenki ilyen keveset eszik? OHNOES!

lasportiva 2009.01.26. 21:46:39

@angelday:
háááát,,, a 3. szelet kenyér és a 2. kocka málnás csoki már nem kellett volna... :)
amit te ettél, azok közül talán a szénhidrátban gazdag házikenyér lett volna hanyagolandó, plusz a porleves... ugye....

Ras · http://futo.blog.hu 2009.01.26. 21:48:15

- kb 7-8 deci leves vegeta+tészta (sok)+zöldborsó
- 5-6 deka kesudió
- 1l meggylé (50%)
- 0,5l almalé (100%)
- 45g sós ropi

Ras · http://futo.blog.hu 2009.01.26. 21:52:47

jahh és ez a zóna adag volt... mert épp csak nekikezdtem az edzegetésnek :)

a sűrűjében negyed kiló tészta 40 deka szósz plus 25 deka sajt után még lecsúszik egy tégla gesztenyepüré és egy fél flakon tejszínhab is az egy két liter folyadék mellé...

Ras · http://futo.blog.hu 2009.01.26. 21:59:32

még valami.. október még sokára lesz Józsi ;)...

angelday 2009.01.26. 22:11:13

@Ras: Fel nem foghatom, miért írtam októbert. Javítva.

bodlac 2009.01.26. 22:13:35

Narancs, meg körömpörkölt főtt krumplival. Hehe.
Az esti étkezés károsságát egyébként nemrég láttam egy új évi fogadalmakkal kapcsolatos orvosi / életmód urban legends gyűjteményben. Egy svéd vizsgálatra hivatkoztak, meg kellene keresnem. De ártani biztos nem árt, ha este nem esztek annyit.

Különben mi az a tönkölypászka?

angelday 2009.01.26. 22:16:09

A tönkölypászka Winklair találmánya. Valami low-fat recsegős cucc.

sylverdevil · http://sylverdevil.hdweb.info 2009.01.26. 22:16:12

egy bögre forró karamellás tej, és 5 vagy 6 lindt tejcsokis bonbongolyó volt a vacsora, de gyakorlatilag elég sokszor étkezem egy nap :)
viszont a te -bejegyzésben említett- adagod nekem soknak tűnik, persze én a napjában többszöri falatozáshoz vagyok szokva

almee 2009.01.26. 22:32:26

Na jó, akkor rombolok. Illúziót. Bocs AD:

- 3 törésnyi parasztkolbász, házi....
- pár szelet fehér paprika
- 1 kis szelet Gouda
- ásványvíz
+ ráadás: egy kocka mogyorós svájci csoki

DE!
Nem ettem kenyeret. És még eszek vmi gyümölcsöt így 11 felé....

angelday 2009.01.26. 22:42:30

Én megettem most még egy banánt és elkezdtem egy vizet is.

Szerintem almee nem ettél sokat. Nagyon jó nekem ez a reality check, mert legalább kiderült, hogy korábban kifejezetten sokat zabáltam estére.

Remélem Winklair is kidugja a fejét az elefántcsont barlangjából és MEGOSZTJA a saját listáját.

2009.01.26. 22:49:31

Előrebocsátom, hogy a mai vacsorától inkább rosszul vagyok, mint jóllakott.

-két kifli - enyhén barnák, de égett ízzel és rongy állaggal,
- némi felvágott hozzá, ez se esett jól, pedig már harmadik napja eszem, és eddig nem volt bajom vele,
- egy darab jégcsapretek,
- egy pohár gyümölcsjoghurt,
- 3+3 dl víz.

Viszont, miután küszködve lenyomtam a fekvőtámasz adagomat /és kiengedtem a felesleges gázokat/, kicsit máris jobban vagyok. :D

manor 2009.01.26. 22:51:48

Mi ez itt, valami fogyiklub?:) Tessék kimenni futni, azzal meg lehet váltani az esti bűnöket:)

felician 2009.01.26. 23:02:13

na én még csak most jöttem meg az esti futkározásból, mindjárt vacsi, mégpedig egy tányér kelkáposzta-főzelék (reszelt zelleres, sárgarépás, krinolinos) képében, valamint valószínűleg egy alma is lemegy.
(ja, és ma elkezdtem a 100fekvős programot)

grafitember 2009.01.27. 06:29:07

@manor,
Ha LÁTNÁL engem, hogy MI van rajtam, tudnád, hogy csak a futás itt már nem elég.... : ))))

Nimandi 2009.01.27. 07:48:41

Vacsi helyett nekem este, ha hazaérek, beindul a konstans evés. Evvan, ehhez igazodom. ,)
Kezdet: egy bio joghurt (almás-banános), egy zacskó tiszta almaszirom, fél zacskó kölesgolyó (savak szétcsapatására), később egy biokefír, egy-két mandarin (mind szar, száraz). A kölesgolyó be tudja tölteni az egész estét, és a dőzsölés képzetét kelti, főleg ha hull a morzsa az ágyba olvasás közben.

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.01.27. 07:55:39

Én most fogyasztok a prágai félmaratonra, kellene 3-4 kg mínusz. Ezért csak reggeli és ebéd, este már semmi, csak szenvedés, ahogy nézem a tévében a főzőműsorokat. Alig várom, hogy reggel legyen és ehessek.

Salvatore Bonanno 2009.01.27. 08:25:09

Kirúgtam a hámból: gyrostál sok zöldséggel. Nem bírtam megenni, a végét otthagytam, és nagyon büszke voltam magamra. :-)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.01.27. 08:27:03

én zabálok, mindig, de nem is akarok fogyni mondjuk. vacsim 18 óra körül:
- két szelet rántott hús (egy karaj, egy pulykamell), főtt-sült krumplival, sóskamártással, utána két csík óriás tesco mogyorós csoki.
ja és nem futottam.

most reggeliztem meg 25 deka kuglófot fél lityi kakaóval, és mindjárt rátolok egy banánt...

xhege 2009.01.27. 08:29:59

Én is leszeretnék dobni 3-4 kg-t, így a tegnap esti futásom után a "vacsim" 1 db alma és sok ásványvíz voltak.
Mondjuk általában ennél több szokott lenni pl. 3 db virsli (kenyér nélkül) vagy fél liter tej zabpehellyel (szigorúan natúr teljes kiőrlésű zabpehely).

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2009.01.27. 08:33:03

mozzarellasaláta paradicsommal, körítésnek feketeerdősonka pár deci fehér borral csúsztatva.

p.G. 2009.01.27. 08:33:05

-4-6 között könnyed kaja, h kibird, és futni is legyen kedved
-edzés után kivárni amig éhes vagy és
-max 8ig: 4dl tej, egy banán, kis méz ha kell, és egy nyers tojás. A tojás a fehérje miatt kell, meg a habja miatt, a tej folyadék, és a köölessel felpuffad a gyomorban így nem lesztek éhesek. a banán és a köles remek szénhidrát forrás ami segít a regenerációban, tele van vassal, és vitaminokkal.

NB I/B-ben kosaraztam, most futok. az őszi, és tavasz alapozás utáni diéta vacsija ebből állt. talán 2dl tejet lehet yoghurttal helyettesíteni h jobb legyen az állaga meg az íze. Fogysz, mégis megtartod az erőszinted, és a lelkesedésed, ráadásul finom!!

p.G. 2009.01.27. 08:34:35

azt elfelejtettem persze h turmixold össze!anélkül a nyers tojás elég rettenet, és a habját is keresheted....

CsabaÚr 2009.01.27. 08:46:55

Reggel 10 km futás után 4 dl tej és 2 banán összeturmixolva.

evita 2009.01.27. 09:02:05

Sziasztok! Én még új vagyok itt, de ha esti vacsiról és rombolásról van szó, akkor abból nem maradhatok ki! Nekem a tegnap estém kimeríti a bűnözés teljes fogalmát:
- kezdetnek egy kis kolozsvári szalonna, persze finom friss sajtos kiflivel, aztán egy baracklevárral megspékelt fánk, majd egy jó nagy bögre kakaó! Ez mind este 8 után!!
Na jó, ilyet ritkán művelek és miután végigolvastam a hozzászólásaitokat, mocskosul lelkiismeretfurdalásom lett, szóval ez volt az utolsó ilyen estém!!! Jöhet a zöldség, gyümölcs!! :-))

Petyuritisz 2009.01.27. 09:23:28

Nesztek fitneszbogyók! :-)
19 órakor 3 tükörtojás, édesapám házi készítésű sültkolbászával (kb. 15 cm-es rúd), almapaprikával, 1 szelet kubikus kenyérrel, 1 doboz sör
22 órakor még egy narancsot betoltam mert jól nézett ki...

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy 28 évesen minden nehézség nélkül ingadozom 73 és 75 kiló között, bármennyit eszem. Ja, 175 magas vagyok...
Ez valami örökletes dolog lehet, mert apu és a nagypapa is úgy 35 éves koráig tartotta kb. ezt a súlyt. Azóta egy harmincat rátettek, szintén mindenféle megerőltetés nélkül :-)

chrispooh 2009.01.27. 09:25:15

Kicsit offtopic, de érdekes egy kis vacsora előtti futáshoz :)
Hogyan fűzzük be helyesen a cipőfűzőnket.
www.hunrun.com/futas/helyesen-van-befuzve-cipofuzod

ciao - chrispooh

zsolababe 2009.01.27. 09:45:47

Huh en csak most lattam a postot mert tulsagosan lefoglalt a vacsorazas es nem volt idom ranezni a blogra :) en a szokott modon lefekves elott vacsoraztam ket szelet rantotthus megfelelo mennyisegu milanoi makaronival jol alazsaluzva az egesz tisztessegesen beoritva reszelt fustoltsajttal es hozza kb masfel liter Diet Coke :) de tegnap delben is futottam 11km-t szoval szerintem nem fogok hizni ettol a vacsitol :) ..nem tudom miert mindenki a vacsora ellen van..pedig gondoljatok bele az osember egesz nap nem evett csak szaldgalt mindenfele vadak utan es maximum ha talalt valami gyumolcsot akkor csipegetett es miutan 30-40km-t mar lerohangalt es sikerult elejtenie valami zsakmanyt, akkor azt bizony este joizuen befalatozta, meghozza annyit amennyi csak belefert es utana jolesoen elaludt... megsem tartom valoszinunek, hogy olyan koverek lettek volna az osemberek :).. a tanulsag.. a nap elso feleben csak gyumolcs es sok mozgas este meg egyel nyugodtan.... egyebkent nemreg olvastam egy will smith interjut a Playboyban(tudom meztelen nok is vannak benne de epp olasgatni akartam:D) es o azt mondta, hogy szerinte ha az ember reggelente fut 5-6 merfoldet akkor utana azt eszik egesz nap amit akar.. ez nem is olyan hulyeseg... bar ha valaki kockahasat akar, akkor nem art a testzsirszazalekat lecsokkenteni 9%ala... szoval nem tudom... okosakat nem mondtam csak megszaladt a billentyuzetem es kicsit irogatni tamadt kedvem... :)

zsolababe 2009.01.27. 09:54:25

ha mar megszaladt az elobb, akkor folytatnam is.. ugyanis most olvastam vegig az osszes kommentet... en ugylatszik hiaba koptattm a szamat ugy ket honappal ezelott arrol, hogy csak olyat csinalj, mit eleted vegeig tudsz tartani... kolesgolyok? egy alma es asvanyviz? ...ne vicceljetek..eletetek vegeg ugysem fogtok igy kajalni.. es csak annyi lesz az egesz, hogy majd amit nagy szenvedesek aran leadtok az egy kicsit hamaabb visszajon es akkor meg oruljetek ha nem tobb jon fel.... ha valaki fogyni akar, akkor egyen kevesebbet mint eddig.. de azokat egye amiket szeret... es akkor barmeddig tudod ezt csinalni.. ha valaki a rantotthust szereti krumplival, akkor ne egyen fott csirkemellet salataval, mert alig fogja varni hogy vegre telizabalhassa magat valami"tisztesseges" etellel... senki nem 5eves mar mindenkinek kialakultak ak edven etelei, etkezesi szokasai.. ezeken csak aprankent lehet valtoztatni.. de egy biztos, ha a megszokott kajaidat eszed a kozerzeted jo lesz.. ha csak felennyit eszel belole mint eddig, akkor pedig fogyni fogsz..nincs mese ugyanannyit mozogsz, ugyananny energiat hasznalsz fel mint eddig, de kevesebbet viszel be.. tehat.. egyszeru matematika.... ja es a salata SZAR!!!!!!! :)))) borjuporkolt rulez :)

Domesticdragon · http://domesticdragon.blogspot.com/ 2009.01.27. 10:21:17

Lehet hűledezni:
tegnap fogorvosnál voltam-nincs gond,csak kicseréltettem az amalgám töméseim egy részét fehérre,így jó sokáig nem ehettem,reggelről két pohár otthoni narancslé és egy bögre tejeskávé volt,rendes igazi tehéntejből,mielőtt elindúltam a dokihoz megettem egy banánt is.Este,olyan öt óra felé megettem egy lecsöpögtetett tonhalkonzervet uborkasalátával,kenyér nélkűl,utánna küldtem kétszer fél szelet-a kisebb fele-tojásos bundás sertés karajt és még egy kis uborkasalátát.Leöblítettem kb 1 liter otthoni-nem tartósítós-tiszta,szűretlen és cukrozatlan almalével.Lefekvés előtt elfogyott még kb.1,5 liter víz is.
Reggel nem tudtam,miért kell annyira a legkisebb helységbe sietnem!

Petyuritisz 2009.01.27. 10:24:36

zsola: Egyetértek! Magyarázhatnak nekem mindenféle egészséges izékről meg a nagykirály grillezett padlizsánról! Nem mondom hogy soha nem eszem ilyet, de azért a régi, jól bevált kajákról nem tudok leszokni.
Nem az örök élet titka ha minden nap velőscsontos húslevest eszel véres hurkával. Valahol középen van az igazság...

CsabaÚr 2009.01.27. 10:44:52

@zsolababe: a saláta tényleg szar, de néhány pontban vitatkoznék: 10 éve futok heti átlag ötször napi 6-15 km-t, és mégis állandóan a súlyommal küzdök - rendszerint januártól márciusig leadok egy tizest rettenetes önsanyargatással, és utána -rendszeres futás mellett- ezt szépen visszaszedem áprilistól decemberig (megjegyzem ráadásul nem is vagyok nagy zabálós). Persze az életmód-váltás nyilván jobb lenne, de hidd el, van akinek egy életen át kelll küzdeni, ha nem akar lemondani a burjupöriről - ami egyébként tényleg rulez!

xhege 2009.01.27. 11:08:55

@zsolababe: Az alma és ásványvíz én voltam, így megszólítva érzem magam :) Leírtam, hogy ennél azért több szokott lenni a vacsim.
Abban egyetértünk, hogy nem az önsanyargatásról kell szólnia adolognak, hanem olyasmiről, amit az ember egy életen át tud tartani. Én személy szerint szeretem a salátákat is nagyon, és szerencsére a száraz húsokat (csirke-pulykamell, hal) is mindig jobban kedveltem mint a zsírosabbakat, szóval nekem nem gond ezt tartani. És a kevesebb vacsi, szénhidrátok mérséklése, baromi sok gyümölcs és mozgás eredményezte a -20 kilómat és annak lassan 1 éve történő megtartását. Igaz 3-4 kg kilengéssel.
Szóval csodamódszer szerintem nincs, mindenkinek meg kell találni azt, ami neki beválik. Fontos: mozgást nem elhanyagolni, lehetőség szerint egészséges kajákat enni, és mindezt úgy csinálni, hogy az ember hosszú távon tudja tartani.

xhege 2009.01.27. 11:10:44

Bocsi a sok hibáért az irományban (az embert nem hagyják nyugodtan kommentelni a munkahelyén), de talán így is érthető :)

ratrider02 2009.01.27. 11:32:51

Na én is itt vagyok. Múlt héten hatalmas lelkesedéssel csatlakoztam Angelday felhívásához: az elmúlt néhány nap persze totál máshogy jött össze mint ahogy terveztem: a bejegyzést követő estén kezdtem neki a fekvőtámaszoknak és a hasazásnak, amolyan bemelegítő jelleggel. Már akkor éreztem, hogy a közérzetem nem valami fényes, másnap reggel már értettem is ennek okát. Elkaptam valami vírusos sz*rt, 3 nap láz, szédelgés nehéz levegővétel, orrfolyás, majd lassan múlt a láz, és szépen átcsapott görcsös köhögésbe a napi program :S. Még másnap este megpróbáltam fekvőtámaszt nyomni, de egyszerűen le voltam gyengülve és nem kaptam levegőt. Ezzel egyidejűleg az étvágyam is visszafogottabb lett, (gondolom a gyógyszerek hatása) ennek eredményeképpen, néhány nap alatt lement 3 kiló, miközben a folyadékbevitel nem változott (3-4 lier/nap). Most a gyomrom némiképp összeszűkült, és igyekszem ezt a kis előnyt megtartani, úgyhogy tegnap este visszafogottan vacsoráztam: 1 magvas zsemle kettévágva vékonyan megkenve camping sajtkrémmel, néhány szelet kolbász, és vastagon beborítva jégcsapretekkel, kígyóuborkával paprikával és paradicsommal. Rádobtam még 2 mandarint, és másfél liter ásványvizet szigorúan szobahőmérsékleten. (a forró teát már untam)Ma ismét nekiveselkedek a 100 fekvőtámasznak és a 100 felülésnek....

Nimandi 2009.01.27. 11:33:06

Zsola, ki mondta, hogy a kölesgolyó és az alma önkínzás? Én szeretek enni, eszem is, de számolnom kell azzal, hogy az a stílus, amit annak idején, 30 alatt, cigizve, ezerrel pörögve, idegeskedve kialakítottam, most öregen, nem cigizve és higgadtan (bölcsen ,) már nem megy, a fele kaja fent marad, nem ég el. A nagy vacsorák ezen felül pazar éjszakákat tudnak okozni szürreális trippekkel.
Beláttam, hogy ha szeretnék továbbra is folyamatosan rágcsálni, akkor ahhoz megfelelő kaja kell, és a kölesgolyó, az alma, az almachips tökéletes, egész este folyamatosan eszem, mint a hörcsög. A saláta sem szar, csak nem kell bele reszelt répa meg ilyenek, hanem friss, érett zöldség, uborka, fokhagyma, paradicsom, jófajta sajt.
De ha valakinek más jön be, akkor más jön be, nincs egyetlen üdvözítő megoldás.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2009.01.27. 11:49:49

TÉNYLEG!

A répáról jutott eszembe :)

Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok hogy ki az aki veget. vagy valami ehhez közeli táplálkozással rendelkező egyén itt? :)

Jó lenne megosztani a tapasztalatokat...

Ja és a másik, van aki még blogol a nagyatádi felkészülésre?

Nimandi 2009.01.27. 12:11:19

@WITCH: Én szinte vegetáriánus vagyok, funkcionális, mert a fickó laktovega, tojást sem eszik. Viszont én még csak a heti 3*6-7 kiri futásnál járok, szóval holmi ironman edzéshez passzoló kajálásról fogalmam sincs. Hetente eszem halat, havonta egyszer húst, akkor mindig valami jófélét családnál, így is el lehet hízni, és így is lehet fáradt az ember, és nem kell szeretni a szóját, ennyit már tudok. ,)

Még annyi, hogy én most ősszel kezdtem el futni, 34 évesen, előtte semmi aktív sport, és eddig megúsztam betegség, minden nélkül, pedig eddig minden héten mentem, akár esett, akár fagyott. Kicsi a mintavétel, de valahogy gyanús, hogy erősített ez a 3-4 havi futás is, de ha csak placebo, le van ejtve, nekem az is jó. ,)

FutoBolond 2009.01.27. 12:36:19

Ha vallani kell, hát vallani kell. Én tegnap vacsora helyett egy órát tollasoztam (yuppiül Badmintonoztam). Sajnos viszont a pálya mellett van egy olasz étterem, ahol elémgurult egy pizza, majd rámvetette magát, mint az alien lárva állapotban, és lecsúszott a torkomon :)

Na, de félre a tréfával: tegnap ettem egy finom pizzát, bár ez mostanában inkáb kivétel. Meghonosítottam a Zsola féle felező eljárást. Amennyiben nem vagyok nagyon éhes/csak átlagos kajával találkozom, akkor lefelezem a szokásos adagot. Ha úgy érzem, most igazán éhes vagyok, vagy kihagyhatatlan kulináris csemege van terítéken (pl. a múltheti látogatásom egy tapas bárban), akkor beiktatunk valami extra sportot másnapra, és máris helyrebillent az egyensúly.

Valahogy így. Zsolával egyet értek: meg kell találni azt a megoldást, ami hosszú távon, önsanyargatás nélkül, vidáman kivitelezhető. Ahogy futni is olyan tempóban kell, hogy jól érezd magad, tudj mosolyogni, haverral megbeszelni az elet nagy dolgait.

Azthiszem, a megnövekedett növénybevitel furcsa konfucianus betöréseket okozott a tudatlanomban...

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.01.27. 14:49:36

@p.G.: a nyers tojással könnyű fogyni, kérdés, hogy célravezető-e a hányás miattil fogyás... :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.01.27. 15:13:00

@FutoBolond: "megnövekedett növénybevitel urcsa konfucianus betöréseket okozott a tudatlanomban" de akkor azt nem megetted...

DaMartian 2009.01.27. 15:27:51

@ratrider2 üdv a klubban, nekem is szóról szóra ugyanezek voltak a tüneteim! Viszont én tegnap csak egy kis kukoricás rizst tudtam napközben magamba eröltetni, a vacsi kimaradt. Mára csak a köhögés maradt, de kíváncsi vagyok, mikor futhatok újra, mert fogy az idő az Ultráig..

zsolababe 2009.01.27. 16:10:56

@CsabaÚr: pontosan itt a baj, amit mondasz, hogy rettenetes onsanyargatassal leadsz egy tizest mjd utana ugyanugy eszel mint mielott elkezdted az onsanyargatast..persze, hogy visszajon... erre mondtam, hogy nem sanyargatni kell hanem egyszeruen kevesebbet enni.. de ugyanazokat mint amiket eleve szeretsz..akkor nincs sanyargatas.. ha valaki a salatat szereti akkor egyen azt, ha meg mast akkor azt... mindig is ingadozni fog a sulyod ha sanyargatod magad majd abbahagyod a sanyargatast... en is ezt csinaltam egesz eletemben... most egyenlore ugy tunik nem szedem vissza a kilokat pedig eszem rendesen... csak egy kicsit atalakultak az etkezesi szokasaim.. most vagyok 77-81kg kozott valtozo de ekkora ingadozas meg belefer... mar kb fel eve tartom ezt a sulyt minden erofeszites nelkul elotte pontosan 1ev es 2honap alatt fogytam le 91kg-ot.... es mivel egy dekat sem szedtem azota vissza.. szerintem nem csinalom oyan rosszul...

islanđer 2009.01.27. 20:15:09

isteni vacsi: csésze bableves, 1 banán, 3 narancs, 20 dgk eper
(hozzátenném, hogy napközben összesen két piritóst ettem, hogy a délutáni jógaórára üres gyomorral érkezzek)
amint valaki már említette, azért fontos, hogy MIKOR tartjuk az utolsó étkezést (ideális esetben lefekvés előtt legalább 4 órával korábban), ill. hogy mennyit eszünk egész nap! biztos jó ötlet reggelire bezabálni, de ha béltágulást okoz, akkor ott tartunk, ahol a part szakad.
szerintem a NAPI rendszeres mozgás a legfontosabb (ez lehet akár minden reggel 15 perc fekvőtámaszokkal súlyosbított gimnasztika, én személy szerint a tibeti jógagyakorlatokra esküszöm).
egy éve kezdtem rendszeresen futni, tavaly már két félmaratonit lefutottam (az őszit 1:40-en belül!), pedig csak heti egy alkalommal futok 21 km-t heti két bikram jóga mellett).
minden futónak ajánlanám ezt a mozgásformát, ezzel a 40 fokon/50%-os páratartalom mellett 26 gyakorlat (1,5 óra) kiválóan alkalmas a sérülések megelőzésére, ill. gyógyítgatására (a magas koleszterinszint/vérnyomás beállítására is alkalmas - bár az első pár hét ebben az esetben irigylésreméltó erőfeszítést kíván!
jó éjt,
Miklós

tapika 2009.01.27. 20:34:05

@mr. bobby peru: ez a joga gondolom annak szoba sem jon aki nem birja a legenyhebb szaunat sem, vagy meg lehet szokni?

zsolababe 2009.01.28. 10:53:51

meg lehet szokni.. en nem is tudtam, hogy itthon is van ilyen. Nyban rendszeresen mentem ugy hivjak hogy hot vignasa es tenyleg jo.. altalaban en futas utan mentem mindig es nagyon komolyan lenyujt, arrol nem is beszelve, hogy a joga legzes segit egy csomo mindenben es helyre is rakja az izuleteidet.. szoval a jogat azt tudom en is ajanlani mindenkinek kiegeszito "sport"nak ...igazabol a legjobb az lenne ha mindenki legalabb felora jogaval kezdene a napot.... de mondjuk gondolom minkahely, ket gyerek stb stb mellett azert nem a legkonnyebb ezt osszehozni..

L'âne Trotro 2009.01.28. 12:55:49

Rambó, Svarcenegger, Roki? hm. Én inkább a Jetixen futó lazy tovn (www.lazytown.com/) sorozat Sportakusz nevű hősét tüztem ki példaképnek.

Egyetek ti is sok sportcsemegét!

DaMartian 2009.01.28. 16:55:54

@L'âne Trotro: de akkor kötelező hozzá a valószerűtlenül egyenesen álló hetykebajusz is! : )

islanđer 2009.01.29. 10:05:47

tapika 2009.01.27. 20:34:05
meg lehet szokni, sőt, egy idő után kimondottan élvezetes - annyira bemelegednek az izmok, hogy sokkal hajlékonyabb leszel, mint valaha.
a runnersworld-ön látom, hogy ők is ajánlanak jógagyakorlatokat futás előtt és után www.runnersworld.com/video/1,8052,s6-1-0-5,00.html
mondjuk amit itt bemutat a madár, az nudli, de kezdetnek nem rossz... és ezt is érdemes fűtött teremben, bemelegítés után végezni.

bright 2009.01.29. 12:31:11

Sziasztok!

A súlyfelesleg leadásához használjátok Norbi táblázatát. Ne azt nézzétek, hogy esetleg milyen ellenszenves, vagy úgy gondoljátok, hogy a pénzre megy, stb. Egy a lényeg. Működik. Úgy fogyhatsz, vagy tarthatod a súlyodat, hogy nem koplalsz. Eszel. Akár este borjúpörköltet is. Legfeljebb nem krumplival és kenyérrel, hanem savanyúsággal vagy Hamlettel.
Amúgy november elején én is elkezdtem a 100 fekvőtámaszt. A 3. hét 1. napja 4 hétig tartott.

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.01.29. 13:11:44

Én is elkezdtem a 100 fekvőtámaszt, de rosszul emlékeztem, mert csak egyszer néztem meg az oldalt. Azt hittem, 100-at kell megcsinálni minden nap, tetszőleges felbontásban, ahol a felbontások száma konvergál az egyhez. Ma reggel a fogkefét alig bírtam a számhoz közelíteni. :)))

2009.01.29. 14:32:34

Én is nyomom a "100 fekvőtámasz"-okat. A harmadik oszloppal kezdtem, de a harmadik hét elérésével át kellett térnem a középső oszlopra, mert az első napot többszöri próbálkozás után sem bírtam teljesíteni nagyhalál nélkül, pedig a tesztben előírt fekvőtámasz számot megcsináltam. Most ott tartok, hogy a harmadik-negyedik hetet megcsináltam a középső oszlop alapján és - gondolom - visszatérhetek a harmadik oszlopra. Egyébként a fekvőtámaszok számát ha megnézitek ez stimmel is.
Ha valaki az első oszloppal kezd, nem tudom mit csináljon a harmadik héttel. Talán térjen át az első hét második oszlopára.

potyesz 2009.01.29. 16:13:23

Én is ugyanezt éltem át a 100 fekvőtámasszal... 3.hétig megy a 3. oszlop, ott viszont olyat vált, hogy meghlasz :)... Két hét most kimaradt (szabadság), de mostantól visszatérek a dolgos hétköznapokban. Ha magamhoz térek az utazásból, akkor holnap reggel elkezdem a futást is. A nagy hír, hogy elmúlt a térdfájásom, legalábbis most egyáltalán nem fáj. Lehet hogy a pihentetés és a meleg idő együttes hatása, de nem is érdekel. Holnap letesztelem egyhe terhelésre hogy reagál :)

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása