Fusd át a monszunt

2008.12.03. 14:39 Winkler Róbert

Érdeklődve figyelem, mi sül ki a Fusd át a telet-kihívásból. Bizonyos a szempontból kívülálló vagyok, nekem például a nyár átfutása kicsit nagyobb kihívás, a téli futás valahogy természetesebb. Az északi összekötő vasúti híd építői természetesen megszívattak: novemberre ígérték az átadást, most felszaladtam a rézsűn, hogy na, mi a pálya, mert a szerkezet látszólag egyben van, az esztergomi piros is rendre átóvatoskodik rajta, de futásra alkalmatlan, amint a Tavaszig Tilozas Á-táblából, meg a drótkerítésből kiderül. Tehát idén se mehetek át a Rómaira, hogy rohadjanak meg.

A tél ígéretesen indult, már elkezdtem fixírozni a tárolóban a nejlonzsákot, amiben kissé szétfutott téli futócipőm tartózkodik. A téli futócipőn, mint kifejezésen egyébként még nálam sokkal többet futók is rendszeresen elcsodálkoznak. Az általános az általános cipő, talán azért is nézett annak idején olyan döbbenten az eladó, amikor téli futócipőt kértem. Ha valaki komolyan gondolja a téli kihívást, nehezen ússza meg. Nyári cipőben a vastag, rendes futózokniban végülis lehet bírni a hideget, bár a szél elég cudar, ahogy átsüvít rajta. Aztán ugye sötétben mi sem természetesebb, mint telibe kapni legalább hat jeges tócsát. Hamar átmelegszik, oké, de nem jó. A téli cipő is átázik, de sokkal lassabban, szinte csak jelzésértékkel szivárog bele a víz, nem is vészes. De a legfontosabb, hogy a téli cipőtalpnak más a mintája - ha jól emlékszem, tulajdonképpen egyszer sem estem el, bár sokszor voltam hozzá nagyon közel, főleg befagyott tócsákra esett friss hóra lépve. 

A kis lépéses, megfontolt aerob kocogás elég biztonságos, bár a Rómaira mindig vittem magammal kis zacskóban telefont, hogy nyílt lábtörés esetén hívni tudjam a mentőket. De most?! Eddig elég sittes a tél, de annyira, hogy vasárnap majdnem belesültem a jégeralsóba, a kesztyűmet még el se kezdtem keresni a szekrényben, és ma az sem riasztott vissza, hogy nincs már tiszta polárfelsőm. Minek is az, még beleizzadnék. Ja igen, a legújabb projektem, hogy minden este futok, már ha alkalmas. Eddig azt csináltam, hogy másnap mindig rápihentem, mert ugye Kropesz azt mondta, olyankor fejlődünk. De én hová fejlődjek? Eszem ágában sincs fejlődni, ha viszont minden másnapot kihagyok, mikor futok? Az élet oly' rövid.

48 komment

Címkék: római gondolatok edzés közben fusd át a telet jégeralsó fejlődni minek

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr22801577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FutoBolond 2008.12.03. 15:31:54

"De én hová fejlődjek? Eszem ágában sincs fejlődni, ha viszont minden másnapot kihagyok, mikor futok? Az élet oly' rövid."

Remek műkedvelő poszt! :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.12.03. 15:40:11

igen, má hiányzott! csak ez is rövid. remélem Robi fut nagyokat és közben töri a fejét hosszú vicces postokon. :)

Trobi 2008.12.03. 16:12:30

Druszám! :-)

November óta nyitva van a (zaranykapu) Megyeri-híd, leánykori nevén Colbert-híd! :-))))
én kezdő amatőrként négyévszakos :-) gumit, izé cipőt használok, mínuszban két futózoknival... :-)
komolyra fordítva a szót, esti futás mennyivel hasznosabb a reggelinél?? én egyszer próbáltam, de úgy felpörgetett, hogy éjjel 1-ig nem tudtam elaludni, utána meg olyan voltam egész nap mint a mosott sz*r. A reggeli futás viszont, hideg-meleg váltott zuhannyal befejezve kész adrenalin bomba...:-)

FutoBolond 2008.12.03. 16:43:38

Trobi, en lefekves elott csak rovidebb, es szigoruan lassu futast tolok. Ha nagyon lefaraszt, attol faradt leszek, viszont nem almos... Egy kellemes lazito aerob futas es melegvizes furdo utan viszont zuhanok az agyba...
Ha 7-8 fele futok, azt siman meghuzom, ejfeles fekvesre mar siman alvokepes vagyok...

Domesticdragon · http://domesticdragon.blogspot.com/ 2008.12.03. 16:54:00

A tegnapi maffetone-os futásom dusztfutás lett!Futógatya-melegítőalsó,póló-polár-esődzseki.Mire hazaértem csekély 6 km múlva,úgy gőzölögtem a 6 fokban mint egy gőzbábú!Messziről annyi látszott belőlem,hogy valami nagydarab nő "füstöt" húz maga után!Röhejes lehettem!
Szabadalmaztatni fogom!
A reggeli kontra esti edzés:a futás reggelről oké,de este inkább tornászok!
Mindenkinek jó edzést!

BGy · http://babosi.blog.hu 2008.12.03. 17:13:22

A cipő beázásáról jutott eszembe, hogy a katonai surranó nem ázik be. Amikor sorkatona voltam, akkor nekünk abban kellett futni. Surranó, kék mackóalsó (a szár végén gumipánt!), piros szélű atlétatrikó. A Cooper-teszt nem is sikerült olyan jól. :))) Surci Pegazus+

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.12.03. 17:37:22

BGy, beázik az, csak megfelelően el kell hanyagolni. :D
persze ez katonáéknál nem volt kivitelezhető, de ha véletlenül (khm) valahogy (khm, khm) hazakeveredett az a surranó, akkor otthon kezelgetni kellett szalonnabőrrel a vízhatlanságért.
kutyám hogy szaglászta utána! :D

Drea (törölt) 2008.12.03. 20:02:49

Sziasztok!
Így újoncként a kommentelők sorában. Milyen az a téli futócipő egészen pontosan? Soha nem találkoztam még vele, a normál futócipőmhöz meg nem jó a túl vastag zokni, mert akkor feltöri a sarkamat. Abból érdemes nagyobbat venni?

boibo 2008.12.03. 22:30:23

@ Drea

Előre bocsájtom, csak tapasztalati alapon, nem tudományosan! Tehát: egyébként is jobb a fél számmal nagyobb cipő futni, mint amilyet alapból hordasz, nem tudom, miért, de már mások is mondták, én is így vettem észre. Ennek okán téli meg mondjuk egy egésszel. Ha eleve vastagzokniban mész cipőtvenni, arra próbálod fel? És a gyöngyvásznas jobb szellőzése, ami nyáron kellemes, télen kellemetlen. Állítólag a bőr a tuti, de kinek van arra pénze?! Én műbőrben futok télen, nekem bevált, vastag zoknin keresztül nem zavar, de DaMartian majd biztos mond pontos típust is.

Nimandi 2008.12.03. 23:26:35

Sziasztok!

Kicsit offolok, ha szabad.
Végigolvastam az egész blogot. ,) Őszintén szólva szinte emiatt futok, előtte kezdtem el két héttel, többen javasolták, hogy ide érdemes betérni, és tényleg. Az a két hét két alkalom volt, konkrétan egy-egy szigetkör, utána szétesés, másnap-harmadnap terminátorszerű mozgáskultúra. Azóta már kikupálódtam itt: mérem a pulzust, meg lassan futok, és talán kicsit hűbelebalázsként, de egyik lassúfutás alkalmával jóbarátommal és futótársammal úgy éreztük, még egy kicsit futhatunk egy kör után - na, ebből lett a két kör, ez eddig személyes csúcsunk. Büszkék vagyunk rá.

Most ott tartunk, hogy 6 hete nyomjuk, rákaptunk, próbálunk öltözködni, odafigyelni, hetente kétszer stabilan lemenni, és lassan beszuszakolni a harmadik alkalmat is a hétbe. És nincs izomláz, nincs szenvedés másnap, csak gyönyörű haj.

Hogy ontopik is legyek, tegnap este megvolt a monszunfutás, csak egy kör fegyelmezett futást terveztünk ("ésszel, okosan"), de félkörnél már dőlt az eső. Mondanám, hogy azért jól esett, de ezért kigolyóznak a tisztikaszinóból.

Viszont gyarló az ember, és szereti, ha van terv, meg cél, meg előtte lógó répa, még ha a végén ugyanúgy csak fut a maga örömére jó helyeken.

Szeretnék kis segítséget kérni: hogyan lehet kocából fejlődni? Most 7 perc alatt futunk egy kilométert, ha figyelünk a pulzusunkra, de inkább lassabban. Javulni fog ez az állapot, vagy örökre a Margit-sziget kedvencei leszünk, mint stabil akadály a rekortánon? Mit tehetünk a javulás érdekében? Fussunk így, és majd lesz valami? Van-e edzésterv olyanoknak, akik csak úgy futnának, de azért szeretnék érezni azt is, hogy fejlődnek? Kinek mi a tapasztalata, hogy kezdett neki? Lehetne esetleg egy olyan post, ami direkt a kezdőknek szól? És egy hozzászólás után ér pólót rendelni? ,)

bodlac 2008.12.04. 08:32:46

Nimandi:
Azt mondják a legfontosabb, hogy az ember jól válassza meg a szüleit. Ha erről lekéstél, már limitáltak a lehetőségeid. :) Mindenesetre a következőkre kellene helyezned a hangsúlyt: fokozatosság (ne növeld a terhelést több mint 10% / hét), rendszeresség, és ha még nincs vegyél egy rendes futócipőt. Ha ez megvan, szép lassan javulni fogsz ahogy a keringési rendszered meg a tüdőd, izmaid fokozatosan fejlődnek. Aztán egy bizonyos fokon túl ilyen kocogással már nem fogsz tovább javulni, ezt látni fogod az idődön mikor beáll a stagnálás. Ez után pedig ha tovább akarsz jutni, fel kell készülnöd rá, hogy nem fogod mindig jól érezni magad, 'no pain no gain' ahogy az angolszászok mondják. Ha olvasol angolul, nézd meg a runnersworld.com oldalt, van egy csomó anyaguk és edzésprogramuk kezdők számára is.
Én 28 évesen kezdtem futni, dohányozva (azért nem közben), úgy, hogy egy 1 hónapra lévő 5km versenyre kezdtem el felkészülni. Az akkor 20:30 körül volt, azóta majd 3 percet még sikerült lefaragni, szóval bizonyos mértékig fejlődni lehet. Mondjuk nekem könnyü, mert közben leszoktam a dohányról, és az nagyott lökött rajtam. :) És sosem futottam 5:15 min/km-nél lassabban.

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2008.12.04. 08:33:04

Nimandi!
A végéről kezdem, persze hogy ér pólót rendelni. :-) Nos pár hete kezdted, ne légy türelmetlen önmagaddal szemben. Abban a stádiumban ahol te jársz, azt gondolom a pulzusmérő sem igazán indokolt. A lényeg hogy élvezd a mozgást, figyeld a tested jelzéseid. Ha teheted menj a szigetről el a természetbe. Vannak dombok hegyek, kicsit más terhelés lehet hogy lassabb is a tempó. Ha sokat és rendszeresen futsz, magától jön a fejlődés, észre fogod venni. A sok-sok lazafutás között egyszer egyszer feszegesd a határaidat, amikor belemérsz bemelegítés után 1 teljes szigetkörre. Szigorúan nappal és nem csúszós talajon. Látni fogod hogy csökkennek az időid és ez még nagyobb elszántságra fog sarkalni. van ötletem egy kezdő Hogyan kezdtem posztra?

Drea (törölt) 2008.12.04. 09:12:29

Én sem túl régóta futok, az időm javulgat, de nem eszelős mértékben. Az elején 7:30-as km-eim voltak, mostanra ez olyan 6:50-7:00 körüli lett, pedig nem örököltem rossz géneket sportolásilag. Apám is fut mind a mai napig, majd 63 évesen - persze ő 5 perceseket, igaz hogy legalább 20 éve folyamatosan. Úgyhogy kitartok.

Szasza: Mit szeretnék a Hogyan keztem posztban leírni?
Ahogy én kezdtem, április végén, az a klasszik 1 perc futás 1 perc séta volt, ebből akkor összesen hetet tudtam megcsinálni. :)

Drea (törölt) 2008.12.04. 09:13:13

(Írni sem tudok - Mit szeretnél a "hogyan kezdtem" posztban leírni? :)))

Overdose 2008.12.04. 09:25:41

Nimandi,
nyárom még én voltam az akadály a rekortánon, már nem vagyok az. Nagy öröm ha már egy-két embert ki tudsz előzni. Én nem olvastam tudományosan utána, de kb. Ras elvei szerint futottam jó sokat magamtól, és meg is lett az eredménye: egy félmaraton. Érezni fogod, hogy mi a jó neked.
SZóval kitartás, a szigeten mindíg vannak újabb "akadályok"

zsolababe 2008.12.04. 09:28:22

En egy evet gyalogoltam a legmagasabb emelkedore futopadon 4km/h val mindennap 40percet... szerintem azzal mar fel lehet kesziteni az izmaidat es a keringesi rendszeredet a futasra :)

potyesz 2008.12.04. 10:12:28

Nimandi, en 7 honapja kezdtem el futni rendszeresen, eleinte 20 percet futottam, ahogy tudtam (birtam). Nyilvan nem akartam kinozni magam, de meg a kis terhelesek utan is izomlazam volt. Aztan kb 4 het utan emeltem 30 percre, ujabb 4 het utan 40 percre, es igy tovabb... Mostanaban olyan 70 perceket futok, ha "hosszu futas"-t nyomok, akkor 100-110 percet. Ne aggodj, hogsz fejlodni. Amire figyelj (sajat karomon tanultam), hogy ne lelkesuld tul magad, mert akkor tobbet akarsz majd futni, mint amennyit a szervezeted akar. Nekem az lett a nagy lelkesedes kovetkezmenye, hogy csonthartya gyulladast kaptam, ami a doki szerint egyertelmuen a tul hirtelen novelt edzesadag kovetkezmenye volt. Azota jobban odafigyelek es nem is faj ugy a labam :)

verthed 2008.12.04. 10:22:22

Én úgy kezdtem a futást, hogy mindenféle edzésekre vittem a gyerekeket, ebből kifolyólag volt hetente 3-4 üres egy órám, míg vártam rájuk. Elhatároztam, hogy ezekben az időkben én is csinálok valami hasznosat. A klasszikus 2 perc gyaloglás, 1 perc futással kezdtem tavaly októberben, 41 évesen. Előttes sosem futottam és nem sportoltam semmit. Mindig szigorúan lassan futottam (örök hálám a tanácsadómnak, aki nagyon jó tanácsokkal látott el), figyeltem a pulzusra, de nem mániákusan, mert akkor még nem is volt pulzusmérő órám. Heti háromszor vagy négyszer mentem. Most ott tartok, hogy 6 perc/km körüli tempóban futok 145-ös átlag pulzussal, 7-8 km-t heti kétszer és 140-es átlag pulzussal meg 12-15 km-t hétvégenként. És ott tartok, hogy már nem tudnám elképzelni az életem futás nélkül. Sosem indulnék versenyen, de két év múlva kimérek magamnak egy maratoni távot és lefutom.

Nimandi 2008.12.04. 12:18:39

Hú, köszi a sok választ. Akkor megnyugodtam, lassabb folyamat ez, mint hogy méricskéljek, versenyezzek valami fiktív ellenféllel.

Én 34 vagyok, és igazából nem sportoltam még ilyen dinamikusan, tornázgattam, próbáltam kondizni, emiatt, azt hiszem, kis rugalmasságom, izmaim vannak, és ez visszaköszön, hogy gyakorlatilag az első ész nélküli futás óta nincs se rándulás, se húzódás, se izomláz. Viszont anyu tüdeje és szíve még fejlődhet, de akkor ezért majd fut anyu. ,)

Az a baj, hogy első futásra megvolt a szigetkör, és a hormonok mellett még ez is egy adag kábszer, mármint az a nagyon erős boldogság, hogy na, most átléptem valami határt, megcsináltam, ki hitte volna. Roppant könnyű rákapni, és aztán ostobán menni neki a nagyvilágnak, hiszen egy idő után már nem lesz kunszt az egy kör stb., de kell valami, ami megadja ezt a határfeszegetős érzést. Nekem ezért segít a pulzusmérő, ad egy kontrollt, hogy ne rohanjak, mert már megint 160 körül vagyok, és ez nem fejleszt.

Célok között ott van a Vivicitta, mert az úgy lefuthatónak tűnik 4 hónap múlva, illetve én bizony fogyni is akarok, és nem úgy, hogy nem eszem, mert vagy én vagyok peches, vagy minden csaj átka, hogy diétával akkor megy fenekéből, ha már elfogyott a melle. Szóval futva kellene fogyni.

Amúgy én szeretem a szigetet, jó bámulni a fényeket éjjel, és kezdem megszokni, hogy hol van hupli, hol van unalmas rész, melyik szakasznál jön el a mélypont, és mi bizony cseverészünk is, aztán abba-abbahagyjuk, mert felmegy a pulzusunk, de azért jól esik közben.

Még olyan kérdéseim vannak, hogy mi az udvarias viselkedés pl. a rekortánon? Hova húzódjon le az ember, ha előzni akarják. Van-e egyéb etikett?

Ras · http://futo.blog.hu 2008.12.04. 12:32:22

Nimandi: üdv a klubban :)
szerintem a margitszigeti rekortánon a legjobb ha futsz tovább egyenest. Aki gyorsabb úgy tutira eldöntheti honna nekrül, én mindig azokat rühelltem akik amikor meghallják hogy jövök mögöttük kilépnek oldalra. 50% hogy arra amerről előzni próbálok. Ez mondjuk 4 Sziget-körön már komoly stressz 5perces tempónál, plusz a sérülésveszély.
Atlétika pályán eleve csak akkor illik az egyesen futni ha időre nyomod (mármint résztáv vagy felmérő), hogy kíméld a pályát. Ha meg épp nálad gyorsabbak vannak az egyes pályán, eleve úgy választod meg az indulást hogy ne akadályozd a másikat.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.12.04. 12:37:23

nunzsu, a versenyek pedig marha jó bulik, egyszer érdemes kilátogatni, meg fogod szeretni, hidd el! :)

Nimandi 2008.12.04. 12:56:34

Ras, köszi!
Sajnos mi is félreálltunk eddig, és a rekortánon egy ember is alig fér el, mi meg pimaszul néha egymás mellett futunk. És arra gondolok, hogy annak, akinek számít minden másodperc, lehet, hogy a kerülés is számít. Pl. illő ketten egymás mellett futni? Vagy akkor mindenképpen úgy helyezkedjünk, hogy egyikünk fusson inkább a pálya mellett?

BGy · http://babosi.blog.hu 2008.12.04. 13:49:22

Nyáron, ha hátulról közeledek egy futóhoz, nagy levegőt veszek és nagyívben kikerülöm, hogy az izzadtságszagunkkal ne zavarjuk meg egymást. :)) Bár a lányokéba bele szoktam slukkolni. :))

bodlac 2008.12.04. 14:13:19

Nekem lövésem sincs mi az a szigetkör, azonkívül hogy sejtem, a Margit-szigeten van.

verthed 2008.12.04. 14:13:50

Nimandi, fogyni is fogsz, ne félj. Én hét kilót fogytam ezalatt az egy év alatt , úgy hogy ugyanúgy ettem mint előtte. És főleg fenékből és hasból ment le, de az egész testem sokkal formásabb lett.

rrroka:
verseny: nem nagyon tudom elképzelni, hogy miért is lenne jó egy versenyen elindulni :). Nem érdekel igazán sem az időeredményem, sem az hogy másokat megelőzzek, sem a 35 fokban futás városban, aszfalton, ezer ember között. De lehet, hogy valamit nagyon félreértek, nem tudom.

FutoBolond 2008.12.04. 14:28:30

nimandi,

folyamatosan fogsz erosodni. egy-ket honap alatt kezd a keringesi- legzesi rendszered erosodni, fel ev alatt az izmaid, majd lassan az izuletek-inak is alkalmazkodnak.

mivel egyre tobbet es gyorsabban is fogsz futni, egyre nagyobb minuszokat tudsz majd betenni az energiamerleg minuszos felebe...

legyel turelmes, es ird fel a mostani ertekeidet... fel ev mulva magad is meg fogsz lepodni a fejlodesen :)

bodlac, en sem vagyok pesti, de : a szigetkor a Margit-szigeten korbevezto kiepitett futopalya, hossza kb 5.6 km korul van.

FutoBolond 2008.12.04. 14:29:42

nunzsu: en is igy gondoltam. de a legtobben nem is emiatt jarunk a versenyekre, hanem a tarsasag, a sok futo es a kozossegi elmeny miatt... foleg, ha a barataid is mennek, de egyedul is elmeny.

FutoBolond 2008.12.04. 14:31:07

nimandi, es neha tenyleg erdemes beiktatni gyorsabb szakaszokat, esetleg mericskelni.
kethetente, havonta... erosit mas izomcsoportokat, meg ad onbizalmat.

_Budabitch_ (törölt) 2008.12.04. 14:50:46

Télen, hóban, esőben nagyon klassz a Margitsziget. Tényleg csak az megy ki, akit nagyon érdekel. Nyáron, ill. zabálósabb ünnepek után 2-3 napig elég nagy a tolongás, aztán beáll normális szintre.

Monszun. Én már futottam úszószemüvegben, elég szar és furcsán is néztek rám. Lehet, hogy a liftben le kellett volna venni.

Nimandi 2008.12.04. 14:57:13

Köszi ismét a válaszokat, jól jön a megerősítés.

_Budabitch_, az úszószemüveg megoldás? Nekem nagy gond volt, hogy a szakadó esőben a szemüvegem sajnos használhatatlan volt, még jó, hogy vezetett az út, különben a Dunának megyek. Erre sapka segítség lehet?

FutoBolond 2008.12.04. 15:30:43

Nimandi, baseball sapka jot tesz, ha nem is lesz cseppmentes a szemuveg, de legalabb kozepen kilatsz :)

a futosapkaknak kicsi a schirmje...

boibo 2008.12.04. 15:31:59

@ Nimandi

1
Sildes sapi ("bézból") jó arra, hogy a szemüveged nem lesz vizes, viszont bevezeti a vizet a kapucni alá, onnan meg már folyik mindenfelé. Ezzel a problémával én is küszködöm.

2
Sajnos járunk itt egy páran rossz példával elől fogyás - vagyis pont hogy NEM fogyás - terén, ez nem biztos, hogy összejön. De akkor is sokkal csinosabb leszel, mert teljesen átformálódik az alakod, izmos leszel és arányos, csak kitartás!!!

Nimandi 2008.12.04. 15:52:42

boibo, voltaképp lehetek én akárhány kiló, nagyvonalúan legyintek. ,) (Pláne, hogy a számok alapján nem is kellene fogynom.) Csak jöjjön fel néhány szűkebb nadrág, meg kevésbé legyen megpróbáltatás a fürdőruha.

A sildest meg megnézem, esetleg simán a sild nem lenne jó? Az a hagyományos zöld műanyag, gumipánttal. ,)

Trobi 2008.12.04. 16:57:27

@Nimandi nunzsunak igaza vagyon, én április (idén vagyis 2008) óta kezdtem, a "klasszikus" 1 perc futás 2 perc tüdőkiköpéses módszerrel...:-) most már 40 percnél és 8 km-nél járok...izé futok.
Nekem 10 kilót sikerült fogyni, de ehhez nem csak a futás, hanem élet- és ételmód váltás, valamint heti 2-3x kondícionáló edzés is kellett. a pulzusomat nem mérem, mert nincs mivel, 1-2x ellenőriztem stopperrel, erőteljes futás után, nehogy gondom legyen, de csak 138-140 között volt.
ami még érdekes, most voltam véradáson és 112/70 volt a vérnyomásom, mire a doktornő megkérdezte, hogy sportolok-e. naná... :-) és egy éve még nem adhattam vért, mert 100 alatt volt a vörös vértest értékem, most pedig 148!!! bár ehhez lehet, hogy az a heti 2-3 pohár vörös bor is hozzájárul, amit szigorúan orvosi rendelvényre esténként megiszogatok...:-)

zsolababe 2008.12.04. 17:29:20

az esovel nem kell foglalkozni szerintem... ma esoben futottam 21km-t es se sapka se szemuveg nem kellett... ha nagyon esik, akkor erdemes sapkat venni es szemuveget, hogy lass is valamit:) ..a kapucnit en nem szeretem mert zavar a futasban... fogyni meg biztos lehet a sporttal es kis odafigyelessel a kajara.. legalabbis mar hallottam olyanrol :)

verthed 2008.12.04. 20:43:35

boibo,
nem fogyás: nem emlékszem, hogy valaha is azon morfondíroztam volna futás közben, hogy mi lehet a hűtőmben. Talán itt lehet a probléma:)).
És tulajdonképpen nem is úgy van, hogy ugyanannyit eszek mint előtte, mert azért futás előtt kétszer is meggondolom, hogy mennyit eszek, utána meg valahogy még egy-két óráig nem is nagyon tudok enni. Szóval lehet, hogy mégis kevesebbet eszek. De nem azért, mert fogyókúráznék, hanem azért, hogy a futás könnyebben menjen.

boibo 2008.12.04. 21:56:02

Én meg azt gondolom, hogy normál, vagy ahoz közeli testalkatú embereknek fölösleges folyton azon görcsölniük, hogy adott nap adott órájában hány kilót mutat a mérleg. És ha elcsábultál, és ettél egy nagy szelet kenyeret paprikás szalonnával meg paradicsommal, akkor már súlyos lelkiismereti válságba kerülsz és rögtön öt km-rel többet futsz... ezt én hülyeségnek tartom. Elveszted az evés örömét is, mert már közben úgy érzed, hogy bűnözöl; meg a futásét is, mert a zsírégetés céljából futsz, és nem azért, mert AZ NEKED JÓÓÓÓÓ!


(Asszem ma mindenkin átgyalogoltam kicsit (vagy nagyon), e helyről kérek elnézést. Igyekszem megjavulni!)

Nimandi 2008.12.04. 22:43:10

@boibo
Szerintem teljesen igazad van, élvezni kell mind a futást, mind az evést. Na, az tenne be, ha nem ehetnék jóízűeket. ,) Csak sajnos egy-két év elhajlás és iparihulladék-fogyasztás elegendő ahhoz, hogy kialakuljon az ún. chipssegg (már elnézést), ahogy valaki már írta itt valamelyik posthoz. ,) Az viszont csak odafigyeléssel, erőfeszítéssel tüntethető el, és naciban nem is biztos, hogy látszik.

Az evésről is lehetne majd egyszer egy jó post, pl. mi az a gél?

Ras · http://futo.blog.hu 2008.12.04. 22:43:33

boibo: szerintem no problem. Én úgy látom itt mindenki igyekszik pozitívan felfogni a másik álláspontját (na jó talán szegény bodlacról le lett húzva a vizesruha kicsit, engem féltésből, de feleslegesen :)), szóval nincs miért bocsánatot kérni :).
Ettől fügetlenül egyetértek azzal hogy nem feltétlen kell fogyni minden határon túl, és főleg: élvezni kell amit cisnál az ember: akár a futsát, akár az evést, akár mást...

verthed 2008.12.04. 23:20:25

jaj boibo, bocs, ha felbosszantottalak, talán félreérthetően fogalmaztam. Én igenis élvezem az evést, és simán benyomok bármit, csak nem futás előtt, mert meghalok akkor futáskor, és nem rögtön utána, mert akkor még nem vagyok éhes. Nem méregetem magam és a fogyás csak úgy bónuszként jött a futással, nem fogyókúrázom egyáltalán.
Igazából Winklernek a vicces hűtős posztjára próbáltam utalni, de azt sem ejnyebejnye szándékkal tettem. Bocs mégegyszer.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.12.05. 06:02:29

nunzsu: a versenyen nem a mások megelőzése a fontos, mondjuk ha az időd (teljesítményed) sem érdekel (engem szokott, követ rám ;) ), akkor csak azért érdemes elmenni, mert baromi jó sok hasonló futó ember között lenni. jó látni, h milyen sokfélék vagyunk. meglepő, hogy pár ezer ember milyen jól meg tud lenni együtt ellentétben más ilyen népes rendezvényekkel. engem motivál, élmény.
ja és póló! pólót adnak!!! ez a legeslegeslegfontosabb! olyan versenyen indulni, ahol nem adnak pólót, vagy legalább egy fejpántot, érmet nincs is értelme indulni... :D

boibo 2008.12.05. 10:54:55

@ nunzsu

Dehogy is! Én bocs. :-)


OFF
Láttátok ezt?
hvg.hu/hetilap/200847_MIBoL_ALL_A_GALoPPTRENING_A_versenylo_elete/page2.aspx
Ezek szerint egy versenyló kevesebbet edz, mint egy nem-is-verseny-futó-ember?!

bodlac 2008.12.05. 11:10:32

Ezek a lovak sprinterek.

boibo 2008.12.05. 11:48:04

Világos, persze, hogy sprinter. De akkor sem gondoltam volna, hogy ez "csak" ennyi. Gondolom, amelyikek 100 km-eken át húzták a postakocsit, azok teljesen más felépítésűek voltak. Csak fura.

_Budabitch_ (törölt) 2008.12.05. 15:01:31

Nimandi, csak vicceltem. Hülyeség az úszószemüveg. Én egész évben futok (hobbi, semmi komoly), idén összesen kb 5-6 napot hagytam ki, mert nem akartam pofára esni a jégen. Ezen a blogon szvsz mindenki komolyabb futó nálam, de chip-segg ügyben nálam érdemes érdeklődni! A jó amatőr segghez a következőket teszem én, és ajánlom másoknak:
1. futás
2. táncsport (mindegy mi, balett fáj a legjobban, de az hat is - heti 3-4 óra, viszont szépen lehet nyújtani is közben) Pilates, jóga is jöhet, az is jó.
3. diéta (Pl. nem szabad chipset enni... )
Az eredmény sajnos nem látszik azonnal. Alkattól függően 1-2 év. Ja, és nem nagyon szabad abbahagyni.

Ras · http://futo.blog.hu 2008.12.05. 15:38:47

boibo: kétlem hogy egy sprinter (ember) heti 30-40 kmnél többet futna.

Ras · http://futo.blog.hu 2008.12.05. 15:39:33

amúgy a Polarnak van pulzusmérője lovak számára is...
Na nyilván kevésbé a sprintereknek, inkább a hosszútávon nyomulóknak :)

Nimandi 2008.12.06. 18:45:14

@_Budabitch_
Én beszívok mindent. ,) De tegnap megint esőben futottunk, nem szajkadt annyira, így lehetett látni, szóval mégsem aggódom.

A hátsó formálásához köszi a javaslatot, 70-80%-ban már meg is fogadtam. ,) (Chipset már szerintem 3 éve nem ettem, már csak az emlékét őrzöm hátul. ,)

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása