Nike és Apple

2009.02.15. 20:13 angelday

(apró megjegyzés: a poszt egyes linkjei az iTunes alkalmazás releváns részeit nyitják meg.)

A világ talán két legismertebb márkája, az Apple és Nike között évekre visszanyúló üzleti kapcsolat és viszony van. Kiegészítő termékeket gyártanak, nem zavarják, inkább erősítik egymás piacát.

Bizonyára mindenki hallott már a Nike+ futóchipről, ami eredetileg csak iPodokon működött, amíg a Nike ki nem hozta a teljesen általános és univerzális sportbandet. A fejlesztések nem álltak meg, 2008 szeptemberében itt a Futóblogon is írtunk az új iPod touchról, ami integrált Nike+ futóchipet és szoftvert tartalmazva a természetes választásává vált a termék rajongóinak. Később ráeszméltünk, hogy az iTunes Store-ban rengeteg futás alatti dolgot lehet beszerezni.

Nem meglepő, hogy Armstrong futás mixe csak egyetlen kis szem a láncban, az erre a célra létrehozott oldalon három típusból tudunk mixeket vásárolni. Vannak, ahol csak zenék vannak hosszúra mixelve, például egy 2006-os Crystal Method, másutt coachingelnek bennünket futás közben (Armstrong mellett van Asafa Powell, Serena Williams és még sokan mások), illetve vannak kifejezetten "gyúráshoz" kifejlesztett mixek is.

Persze a dolog itt nem áll meg, az egyes Nike régiók is kiveszik magukat az őrületből. Az olasz Nike ág például Nike goal néven készített egy olasz elsőosztályú foci iPhone alkalmazást (ingyenes), amivel az olasz foci rajongók követhetik nyomon a meccsek részleteit.

A Nikewomen.com pedig kijött egy kifejezetten csajoknak való szifon alkalmazással (szintén ingyenes), amivel videón kapunk edzésprogramokat. Ezeket végigcsinálva versenyezhetünk a többi cimboránkkal, a Nikeplus.com-on lehet hozzá készíteni vicces kis figurákat, amik bennünket reprezentálnak a virtuális térben.

Itt például maga a szoftver:

Itt pedig egy kép a tréningről, ami mutatja, hogyan kell edzeni (természetesen a telefonon). A képen egyébként vicces módon éppen Gátmezei Enikő látható sárga felsőben a budapesti Nike irodából, amint éppen instruál:

Egyszóval van itt minden, csak győzzük őket kipróbálni. Egyetlen hatalmas negatívuma van a dolgoknak: a zenéket iTunesből csak egy kis ügyeskedéssel tudjuk megvásárolni, mert ugye Magyarország még nem elég "érett" a globális zenepiachoz. Ettől függetlenül reméljük nem bánjátok ezt a kis kitekintést.

34 komment

Címkék: apple itunes serie a its nike workout bigyók nike plus

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr56941039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

(whizz) 2009.02.15. 20:58:06

Sportband nem tudjátok mikortól lesz újra kapható? Azt mondták, hogy a képernyő hiba miatt egyenlőre nem gyártják.

DaMartian 2009.02.16. 11:05:14

Már gyártják az új, tökéletesített változatot, elméletileg valamikor nyáron kerül a boltokba, addig marad az iPod..

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.02.16. 12:20:30

@DaMartian: ilyenkor mi történik azokkal akiknek már van? beletörődnek, vagy x pénzért kicserélitek, vagy ...?

DaMartian 2009.02.16. 12:43:55

rrrroka nem értem a kérdést!
Akinek már van az örül neki hogy még sikerült beszereznie, használja és fut!
Én az enyémet április óta használom. Miért kéne kicserélni??
Akinek meg esetleg hibás, az visszaviszi a boltba ahol vette és ott kártalanítják.
Én ezzel együtt jobban szeretem az iPod-os megoldást, főleg mivel általában zenét hallgatok futás közben.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.02.16. 15:26:28

@DaMartian: hát mert h nem tökéletes, pont amiért leállították a gyártást és felturbózzák. egyébként szerintem is az ipod a jobb megoldás (2in1).

kinney 2009.02.16. 19:24:47

más téma, de azért rákérdezek:

még az első körben rendeltem felsőt, a jan.14.-i email óta (miszerint még várnom kell) semmi új értesítés nem jött. megnéznéd, hogy csak értesítést nem kaptam, vagy még nem készült el?

köszönöm.

angelday 2009.02.16. 23:52:41

@kinney: kb 3-4 nap és a Váci utcai boltban lesz a cuccos.

sankec_ 2009.02.17. 00:36:35

nekem is bejött....mostanáig. fél év használat után nem vesz jelet a cipőből. elvileg újra meg kéne vennem a 8 ezer ftos packot. van valakinek más ötlete, járt már így más is?

köszi,
s

colika 2009.02.17. 10:07:46

Hello,

nekem a szenzorom kalibrálásával van egy kis gondom. Múltkor futottam vele a szigeten egy kört, és ez lett belőle... :(
nikeplus.nike.com/nikeplus/?l=runners,runs,1546868843,runID,1479089779 ez elvileg a pesti rakpartról felfutva, a Margit hídon keresztül egy sziget kör.
Próbáltam futógépen bekalibrálni, de nem sikerült, aztán elolvastam a manuált, és ott az van, hgoy nem célszerű azon. De az lehetséges, hogy kb fele távolságot érzékel csak?
volt esetleg valakinek problémája a kalibrálással régebben?

köszi
colika

bicskeib 2009.02.17. 18:20:01

Nekem 2 is volt, mindkettőnek a kijelzője ázott be kb 1 hét alatt...simán, csak izzadtságtól. Jó, mondjuk az átlagnál izzadékonyabb vagyok, de bosszantó a dolog. Milyen lesz az új? Vízálló? A réginek a kijelzője is katasztrófa volt, nem volt benne világítás sem, pedig beletehették volna. Ipod meg macerás...de még mindig jobb, mint a semmi.

kinney 2009.02.17. 19:18:51

angelday, köszi az infót!

islanđer 2009.02.18. 18:11:23

colika 2009.02.17. 10:07:46
ezért érdemes GPS készüléket venni. a Garminnál most 15% engedménnyel lehet megvenni február végéig a Forerunner 405-öt...

HelloJozsi 2009.02.18. 20:41:33

@nick islander: Kék áruházban pl. egy sima pulzusmérős óra árában már kapcs GPS-es órát. Én egy ilyennel nyomulok vagy egy éve, semmi baj vele, nem ázik be sőt háttérvilágítása is van.
Igaz nem olyan menő mint egy nike vagy apple cucc, de én többnyire nem a névért szeretek fizetni, hanem a hasznosságért.

sankec_ 2009.02.19. 10:25:37

@szaszit: köszi a segítséget. igazából nem is az a baj, hogy 8 vagy 5 ezer ft, hanem, hogy 1000 óra helyett ~50 órát bírt csak.

DaMartian 2009.02.19. 22:45:06

rrroka: Akinek nem romlik el a kijelzője, annak tökéletes. Nem mindegyik hibás! Az új is pont ugyanúgy fog kinézni és ugyanazt fogja tudnik, csak egyáltalán nem lesz közte hibás..de akinél működik rendesen ahhoz viszonyítva nem lesz különbség! Így már érthető? : )

DaMartian 2009.02.19. 22:47:15

sankec nekem ez lemerült chipnek hangzik! De mivel fél ávnél többet kellene bírnia, hacsak nem felejtetted bekapcsolva a cipődben, akkor vidd vissza, mert akkor gond van a szenzor aksijával! Nekem másfél évig simán bírta, pedig elég sokat megyek!

DaMartian 2009.02.19. 22:51:05

colika ez tényleg karcsúnak tűnik...és futópadon valóban nem szerencsés kalibrálni! Azt nem írtad meg, mi nem működött a kalibrálásban, csak hogy keveset mér! A kalibrálás lényege, hogy utána pontosan mérjen, de azt nem értem, hogy miért nem sikerült beállítanod? Nem az az érdekes, hogy előtte mit mért, hanem hogy utána jól mérjen!

DaMartian 2009.02.19. 22:59:06

Elvileg bizonyos fokig vízálló a Sportband, nem szabadna, hogy izzadtságtól tönkre menjen! De az új sem lesz világító kijelzős. Ennek 2 oka van: drágább lenne tőle, és teljesen kiszámíthatatlanná tenné az aksi élettartamot! Így most tudom, hogy nagyjábólm mennyit bír egy töltéssel. Mivel a világítás sokat fogyaszt, ha valaki gyakran nyomkodná, szélsőséges esetben lemerülhetne egy hosszabb futásnál, és elvesznének az adatok, Szerintem ettől minden futó a falnak menne! Azért annyival jobb lesz, hogy megfordítják majd a kijelző szineit, így jobban látszódnak majd a számok félhomályban is!
NJoco: a Nikeplusnál nem igazán a csúcstechnika a lényeg, mint egy polar, vagy egy garmin cuccnál, inkább a motiváció és a közösség, amit a weboldal mögé rak. A chip csak egy eszköz, amivel csatlakozhatsz, és közben azért az eredményeket is regisztrálja. Nyilván ez annak segít, akit ez motivál. Van akit meg az, hogy szívverésre pontosan tudja, hol az own zone-ja. Ízlések és pofonok..

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.02.20. 08:24:56

@DaMartian: ja értem, semmi új feature, csak ráncfelvarrás. világos.
egyébként ha lemerül akkor nem kellene elvesztenie az adatokat, hiszen olyan mint egy pendrive, nem? azt jól is néznénk ki, ha kihúzom a pendriveot és eltűnnek a cuccok...

DaMartian 2009.02.20. 09:53:50

Úgy értem ha futás közben merülne le..
A pendrive-on sem maradnak rajta az adatok sértetlenül (szerintem) ha egy file feltöltése közben rángatod ki! : )

colika 2009.02.20. 11:55:54

@DaMartian: annyi volt, hogy amikor én lefutottam a 400 m-t, akkor ő még csak kb 200-nál tartott a kalibrálásnál. elvileg, ilyenkor a center gombot kell megnyomni, hogy vége, de erre valami olyasmit mondott, hogy előtte még fejezzem be a távot. Tehát nem fogadta el, hogy nekem annyi a 400m. mind1 hétvégén még majd megpróbálom rendes salakos futópályán megcsinálni, hátha ott sikerül.
azért köszi a választ :)

DaMartian 2009.02.20. 13:22:55

Ezek szerint iPodot használsz..
Nos azért mondta ezt, mert a program egy bizonyos tól-ig határ között kalibrálható, ami úgy tudom 20%, pontosan azért, hogy ne lehessen drasztikusan elállítani. Ha 400m-en csak 200-at mért, az nagyon nagy differencia, ott valami gond van! Azért nem engedte a kalibrálást. Ekkora különbségre azt mondta a szoftver, hogy még nem érhetted el a 400m-t! Javaslom csinálj egy resetet a chipen és at iPodon is és próbáld újra, esetleg próbálkozz hosszabb távval, pl 800m (2 kör) Ha így sem megy, szólj és megpróbálok segíteni! Sok sikert!

colika 2009.02.22. 21:01:06

@DaMartian: köszi szépen! kipróbálom amit mondtál, aztán jelentkezem :)
amúgy ma a párom is próbálta kalibrálni, és neki is a 400m-nél kb csak 230-at mért, úgyhogy ugyanarra jutott mint én :(
megkeressük a reset gombot :)

nakedbike 2009.09.07. 10:46:12

A kalibrálással van gondom, olvastam a fórumot, tehát valószínű hogy túl nagy távot akartam kalibrálni? 7 km-t futottam vele, ezért lehet hogy nem aktív a kalibrálás ablak, hiába reseteltem előtte? Csak picit többet mint 400 m vagy max. 800 métert fussak vele?

nakedbike 2009.09.07. 11:01:11

@DaMartian:
Látom profi vagy a kalibrálás témában.
Sajnos már 10 %-ot csal a sportbandom. Pedig eddig jól mért, pár napja csinálja ezt.
Resteltem de utána beállítottam a felhasználóadatokat, kg és km és a nicknevem. Aztán elmentem futni 7 km-t, és otthon nem talált kalibrálható futást. Sok volt a táv és csak 400-800 métert fussak vele? A resetelés után ne írjak be semmit, hogy én vagyok, adatokat? Csak úgy natúr hagyjam a sportbandot és utána állítsam be az adatokat kalibrálások?
Köszi ha tudsz segíteni.

DaMartian 2009.09.07. 13:42:37

Ha a SportBand egyszer már volt kalibrálva, sajnos csak úgy kalibrálható újra, ha a futás ELŐTT!!! lereseteled! Ezzel törli a régi kalibrációt! Ez bosszantó dolog ugyan, de elkerülhető vele a "továbbkalibrálás" amivel egy már módosított függvényt tovább módosítasz. Tehát mindig a reseteléssel vissza kell térni az alapfüggvényhez, hogy újra kalibrálhass! Ez lehet BÁRMILYEN TÁV! Azért nem hozott kalibrálható futást a Banded, mert már volt benne egy korábbi. Előbb ezt szedd ki! Tehát összefoglalva: 1. Reset 2. az első futás legyen kimért helyen 3. Kalibráció menü és beálítás. Sok sikert!

nakedbike 2009.09.07. 15:11:47

@DaMartian:
Megpróbálom újra. Pedig lereseteltem és minden nulla volt a kijelzőn, mégsem hozott kalibrálható futást utána. Nem értem, miért nem működik.

nakedbike 2009.09.08. 11:11:56

Sikerült a kalibrálás, szuper lett!!!! Köszi a segítséget!!

DaMartian 2009.09.08. 11:56:01

@nakedbike: nincs mit! Ez a dógom : )

bombike 2010.04.21. 22:46:49

Mitől merül a Nike-Ipod Chip?
Erre a kérdésre keresném a választ, nekem 3 ötletem van:
* lefutott táv függvényében
* első használat (szinkronizálás) után az idő függvényében
* gyártástól számítva X ideig bírja.

Nektek mi a tapasztalatotok ezzel kapcsolatban, pontosabban ki mit tud erről?

zerushunter 2010.04.22. 08:16:40

jó kérdés, nekem a ipod mostanában kiírja, hogy csip akku - alacsony . vagy valami ilyesmi. lassan venni kellene egy újat.

DaMartian 2010.04.22. 09:27:30

@bombike: nos erre egészen megbízható forrásból tudom a választ : ) A chipben egy sima gombelem van, mint a karórákban. Ez minimálisan akkor is merül ha nem használják.. 1-2-3 év alatt (ezért mondjuk nem ártana "lejárati dátumot" írni rá ha már nem cserélhető az elem benne) amikor elkezd rádiójeleket sugározni a chip sokkal több energiát használ ezért használat közben gyorsabban fogy. A "nagykönyv" szerint 1000 "munkaórát" bír.. A gond csak az hogy a legkisebb mozgatás hatására (táskába téve vagy cipőben felejtve) is automatikusan sugároz, ami drasztikusan csökkenti az élettartamát. Ilyenkor jön a: "Dehát alig használtam" Ja. Arra amire való alig.. : ) Szóval ha sokáig nem használjuk vagy spórolni akarunk (mégis csak 5 rugó) akkor az alján lévő gomb hosszú megnyomásával altassuk el! Valamennyit akkor is merül de ilyenkor nem ad jelet fölöslegesen. Ha az iPod kiírja hogy merül utána még pár órát 20-30 kili futhatsz vele. De érdemes hamar rámenni egy újra mert ha már nagyon merül már nem fogja engedni hogy elkezdd az edzést. Ne felejtsétek az új chipet párosítani az eszközzel (beállítani kinek a profiljára küldje az adatokat) mert naponta hívnak ilyen"problémákkal" hogy "nem érzékeli" a cucc az új chipet. Persze. Honnan tudná szerencsétlen mit érzékeljen ha nem "tanítjuk meg" neki?!? És az elem miatt légyszi NE dobjátok sima szemétbe a döglött chipet! Figyeljünk a környezetre! ; )

bombike 2010.04.24. 18:20:40

@DaMartian: Köszönöm, a választ, igazat megvallva rád számítottam ebben! Bár épp azt mondtad, amitől "féltem" :)

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása