Nike félmaraton edzésterv (2.)

2010.07.20. 14:40 szasza75

Eltelt egy hét. Gyorsan összefoglalom az elmúlt heti tevékenységemet. A forgatókönyv napról-napra ugyanaz: lelkes kezdés, gyors felismerése gyengeségemnek, majd vége fele megborulás.

Alapvetően ez a visszatérő folyamat zajlódik le bennem. Persze tudom, az erőforrásaim nagy része nem a futásra megy el. Egyrészt más fizikai munkák, másrészt a múlt heti kánikula együttesen fektetett kétvállra.

Az elmúlt héten három említésre érdemes momentum volt:

  1. Kedden nem tudtam futni egyéb elfoglaltságok miatt
  2. a csütörtöki kánikulában látogatott 500 métereken kissé leültem a végére
  3. Péntek reggeli könnyűt becseréltem egy terheléses vizsgálatra, aminek az lett az eredménye, hogy a szalagról leszédülve csak a széket tolták be alám. (Erről egy későbbi posztban bővebben fejtem ki élményeimet.)

Egyedüli elégtételt az jelentett, hogy Sanyosz vasárnap déli 10 kilis kityós tempófutásához be tudtam csatlakozni. Amúgy jól ment neki, kicsit elfutotta az elejét, én meg okosan magam elé engedtem, aztán a végén a hátamon éreztem távolodó tekintetét.

Misi hasonló kellemes élményekről tudna beszámolni, azért a terheléses vizsgálat végére ő is leült :-) Majdnem tökéletesen végrehajtotta ugyanakkor az edzői utasításokat. Azt futotta, amit kell, és úgy, ahogy Vajda Zsuzsi mondta. A pénteki 12 x 100 métert értelmezte egy kicsit másképp, szépen beleillesztette az addig futott tempóba.

Mivel DaMartian eddig a pontig nem küldte át a heti edzéstervét, most következzék az eheti vállalásunk:

Természetesen ezen a héten sem kell ellustálkodni a bemelegítést és a nyújtást (!).

U.i.: Bizonyára jön majd Sanyosz (nem a Horváth), hogy csak altatott, meg a versenyre készül, igazán addig nem adja ki a kártyáit, nem kell elhinni neki.

U.i.2: Te mit tennél, ha az év versenyén (az első hely a tét) ellenfeled ritmust vált, próbál leszakítani, viszont technikai hiba folytán kikötődik a cipőfűzője?

  1. megvárod
  2. rákapcsolsz
  3. úgy teszel mintha nem vennéd észre

100 komment

Címkék: edzésterv felkészülés félmaraton rivalizálás

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr572163575

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

svrider AKA stig · http://riderblog.hu/ 2010.07.20. 14:46:15

damartiant láthattam tegnap a szigeten 8 és f9 között a budai oldalon az árpádhíd felé futni GECIGYORSAN? :)

sanyosz 2010.07.20. 15:08:04

Kedves Norbi!

Örülök a posztodnak és annak, hogy láthatom milyen kemény és fárasztó edzésekkel égeted ki magad folyamatosan a szeptemberi megmérettetésre.
Vasárnap tényleg sokat jelentett, hogy az ebéd utáni kocogásomnál segítettél (bocsi a feltörekvő büfikért), bár sajnáltam, hogy már az első kör elején lemaradtál és magamra maradtam a 120-as pulzusommal. Aztán a 2. körben örömmel pillantottalak meg ismét az egyik buszmegállóban, gondoltam kipihented magad, busz sem jött, így beálltál hozzám/elém. Valóban kezdtél távolodni, de ez inkább gesztus volt a részemről, mintsem a fáradtság.... :))

DaMartian 2010.07.20. 15:31:41

@svrider AKA stig: Ha koromfekete cuccban voltam, neonsárga talpú cipőben. akkor igen, én voltam : )
Amúgy csak 30 másodpercekig mentem gecigyorsan, de nagyon jól esett szaladni!

bellone 2010.07.20. 15:45:48

Ez a vicces szájkarate nagyon bejön és promónak sem utolsó. Így kell ezt csinálni! Csak az volna a kérésem, hogy sose felejtsetek el visszaütni...:)

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.07.20. 15:57:05

@sanyosz: ma amúgy ismét a szigetre megyek suhanni. Szerencse, hogy nem futsz ma, nem tudsz csatlakozni és csak nézelődsz kint, így legalább még megmarad a versenyszellemed. Azért remélem majd még futunk együtt, egy tempóban, amikor nekem hosszú 30-as futásom lesz, neked meg 10 kilis tempó :-)

sylverdevil · http://sylverdevil.hdweb.info 2010.07.20. 16:00:56

az utóirathoz: szerintem azért nem összehasonlítható a két sport ilyen szempontból. nehéz ügy :)

cole81 2010.07.20. 16:15:08

A terhelésesről írj majd ha ráérsz és lehet róla szó! (hol, milyen, mennyiért ... )

sanyosz 2010.07.20. 16:23:22

@szasza75: igen ma "szigeti nézelődésem van" 5x távolba, 5x közelre 1 perces pislogásokkal...de ma regenerálódom, aminek szintúgy fontos szerepe van a felkészülésben :)

laciii79 2010.07.20. 16:24:56

@sylverdevil: Nehéz ügy valóban, de szerintem az ember tolja, ahogy tudja, végül is ez egy verseny, nem is akármelyik. Volt, aki a forma 1-hez hasonlította (ha Hamilton kisodródik egy kanyarban, akkor vajon Vettel bevárja?), és lehurrogták, hogy az más, nyilván, ha úszós példát mondok (vkinek rosszul sikerül a forduló, a többiek bevárják?), vagy biatlonosat (rosszul lő, vagy elromlik a puskája, a többiek bevárják?) stb. stb. Persze lehet mondani, hogy más, hogy minden más, de azért a kerékpár ennyire nem külön kaszt a sportokon belül.
Arról nem beszélve, hogy a harmadik szakaszon Contadort sem várták meg, holott az előző napon Schleck-et igen. Szóvall szerintem jól tette Alberto, hogy ment, függetlenül attól, hogy mire gondolt és mit vett észre abból, ami Schelck-kel történt. Túl sok idő nem volt gondolkodni.
Amúgy szerintem Schleck is ment volna hisz, a harmadik szakaszon sem várta be nagy ellenfelét.

Bloom77 2010.07.20. 16:41:01

@szasza75: Nálam ezzel a beszólással egyenlítettél még csak ki.......Szóval az állás 1:1....folytatódhat a csörte. Gongnál szólok.

chipmunk-19 2010.07.20. 16:46:39

Megvárnám. Mint amikor Jan megvárta Lance-et, amikor Lance egy kanyart rosszul vett be és a bokorban kötött ki.

m & m 2010.07.20. 17:06:06

@szasza75:
Látom itt is zajlik az élet.. Remélem azért edzeni is van idő.. :)
Ahogy szasza75 is mondta a múlt hét egészen jó volt, azt tettem amit Zsuzsi mondott.. Igaz, a pénteki 10x100 métert elcsaltam.. Kicsit még éreztem ezt a terheléses dolgot.. Amúgy az is jópofa volt.. Egyszer ki kellett próbálni.. Majd lesz részletes elemzés, arra azért még kíváncsi leszek..
Ja, a maszkban futópadon futást külön műfajnak felvettem a repertoárba.. :)

Krokodil · http://sardobalo.blog.hu 2010.07.20. 18:29:33

@szasza75:
Ui2.: Megvárom. Ha esetleg két esélyes szintén velem van, akkor mondjuk elgondolkozom, mert őket azért nem nagyon kéne elengedni. Egyébként az is oké szerintem, ha nem várod meg, csak haladsz tovább, de elkezdeni támadni az túlzás.

bikila 2010.07.20. 22:19:15

Nem lehet összehasonlítani a két sportot. A bringa részben technikai sport, ahol azért nem olyan ritka a defekt, láncleesés, stb... ami nem saját hibából adódik. Ezt a bicajosok tudják, és defektnél rendszeres, hogy a csapat felhozza a szerencsétlenül járt esélyest, ha pedig egymás ellen mennek, van hogy bevárják egymást, technikai hiba esetén. Ahogy feljebb említették, Jan Ullrich is bevárta Armstrongot, amikor - én így emlékszem - egy sapkáját lengető néző miatt esett egyet.

Szerintem aki versenyszerűen fut, és ennek ellenére nem tud bekötni egy cipőt rendesen, az egy balfék, megérdemli, hogy lemaradjon.
Az nem technikai hiba, hanem a saját hibája. Ha valaki két masnit köt és ezt aláfűzi a cipőfűző és a nyelv közé, akkor az magától _soha_ nem fog kifűződni.

Hiver · http://42195.blog.hu/ 2010.07.20. 22:22:03

Szasza, nem ér kedden publikálni a keddi résztáv tervet, esélyt se adsz :o) A csütörtöki 20 kilit hol futod?

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.07.20. 22:40:05

@Hiver: Jobb hogy a maiból kimaradtál. :-) Párafelhőben fürödtem. mindenesetre volt egy rögtönzött fogadásom sanyosszal, hogy mindegyik 4:10 en belül lesz, így egy sörrel jutalmazott. a csütörtökit nem tudom még, majd megírom...

laciii79 2010.07.20. 23:02:23

@bikila: Az van, hogy Schleck elváltotta magát, tehát ez nagyjából ugyanaz a hiba, mint ha valaki rosszul köti meg a cipőfűzőjét.
A másik pedig, hogy az Ullrich - Armstrong era-ban (már ha volt ilyen), a bevárás csak formalitás volt, akkor volt bevárás, mikor igazi jelentősége nem volt a dolognak, viszont itt most éles verseny van.
Ja, és az miért nem sportszerűtlen, hogy Contadort nem várták be az ominózus 3. szakaszon, sőt Schleck csapata alaposan rákapcsolt. Akkor nem volt senki felháborodva.
Mondjuk azt inkább, hogy most kvittek.
Csak azért írtam le, mert az éremnek mindig van egy másik oldala.

bikila 2010.07.20. 23:35:50

@laciii79:
Ennyire nem követem a Tourt (sajnos) idő hiányában - azt nem hallottam, hogy Schleck elváltotta magát, csak annyit olvastam, hogy váltóhiba miatt leesett a lánca. A 3. szakasz nekem teljesen kiesett. Mivel ezeket az eseményeket nem ismertem pontosan, nem is háborodtam fel semmin.
Csak mint "szokásról" beszéltem a kerékpársportban, nem az idei Tour-on történteket próbáltam elemezni.

Azt továbbra is tartom, ha valaki a saját hülyesége miatt marad le, akkor nem kell megvárni - legyen az bármilyen sport.

laciii79 2010.07.20. 23:53:36

@bikila: Lehet, igazad van, most, hogy utánaolvastam már néhány médium technikai hibáról ír... , a kommentátorok elváltásról beszéltek. Persze Contador ezt abban a pillanatban nehezen tudta eldönteni.
Azt viszont tartom, hogy most kvittek a korábbi szakaszokon történtek miatt.

Hiver · http://42195.blog.hu/ 2010.07.21. 01:02:02

@szasza75: 8x1000 4:10-en belül ilyen melegben - ez elég demoralizáló. Bár én 1 p pihenőket terveztem, így talán egálban lettünk volna :o)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.07.21. 10:05:25

a kérdésre: szerintem nem kell megvárni, ha olyan süti volt, h nem tudta rendesen bekötni a cipőjét, akkor ez az ő sara. fair play akkor van, ha nem tehet róla, hogy meg kell állnia, pl őrült rajongónő pucéran eléugrik és elkezdi ölelgetni. :D

Jozsef · http://road2boston.blog.hu 2010.07.21. 10:21:00

@rrroka: "air play akkor van, ha nem tehet róla, hogy meg kell állnia, pl őrült rajongónő pucéran eléugrik és elkezdi ölelgetni. :D "
Erről jut eszembe: www.boston.com/sports/marathon/gallery/2010/04_19_10_wellesley?pg=6
:)

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.07.21. 11:15:07

Szolgálati közlemény:

Akik esetleg jönnek a hétvégi 5 kilis öbölátúszásra, és lesz kedvük még mozogni utána, azok ha gondolják tekerhetnek velünk még egy 140 kilit, + lesz egy félmaraton is.

Bővebb info:

polythlon.elte.hu/

kg_kilo 2010.07.21. 11:28:19

Meg kell várni.
Az Ullrich-Armstrong eset 2003-ban volt? És még mindig beszélnek róla, mert megmaradt az emberekben. Ullrich lett az év német sportolója és azóta is tisztelik ezért a tettéért.
A spanyol görcs meg pontosan látta és értette a szitut, megtehette volna, hogy nem támad, csak megy tovább az addigi tempóban. Lehet, hogy győz, de nem sportemberként viselkedett.

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.07.21. 11:31:26

@rrroka: Én azt gondolom Contador a a tour legnagyobb esélyese, még akkor is ha 31 mp hátrányban volt. Sokat emelt volna emberi szimpátiájában, ha nem gyorsít és ehhez nem kell megállnia.

kg_kilo 2010.07.21. 11:32:24

@kg_kilo: 2003-ban volt, kérdőjel nélkül.

laciii79 2010.07.21. 11:57:21

@kg_kilo: Spanyol görcs? Miért maga ki, már ne haragudjon?
És Schleck? Neki miért nem kellett megvárni a macskaköveken küllőproblémával küzdő Contadort? Csak Schleck-nek jár ki az, hogy bevárják. Ugyanis, a második szakaszon, mikor Schleck-nek gondja volt, Cancellara lassította a mezőnyt, hogy az embere felérjen. Felért. Őt mindig meg kell várni? A másik meg már nem sportember, ha versenyezni mer?
Most hogyan is van ez akkor? Csak egy irányba működik a bevárás?

laciii79 2010.07.21. 12:04:47

@laciii79:
Amúgy tényleg nem értem, hogy akik beváráspártiak, miért csak most lettek azok. Schleck-et egyszer már bevárták, Contadort egyszer már nem. (A spanyol ilyen értlemben -2-ben volt.) Most megint a luxemburgit kellett volna megvárni. Nem várta meg, mondjuk -1. Kutya legyek, ha értem. :-)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.07.21. 12:26:01

@szasza75: a tourt nem figyelem, fogalmam sincs hogy történt az eset. :)
én a konkrét kérdésedre írtam. de úgy általában szerintem vállalható, hogy ha az ellenfél hibázik, akkor nem kell fairnek lenni, ha vmi/vki miatt kerül bajba, önhibáján kívül, akkor lehet fairkedni.
persze jófejség, meg rendesség ha amúgy is bevárja az ember a másikat, de szerintem nem unfair ha nem.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.07.21. 12:54:36

@rrroka:

A múltkori szakaszon nagyon tolta neki Armstrong, majdnem meg is nyerte...

Lehet hogy a következő etapon Armstrong aláz mindenkit, az lenne csak a szép csütörtökön.

Számomra pedig az , hogy Contador mit csinál tök lényegtelen.

kg_kilo 2010.07.21. 14:00:03

@laciii79: Félreértés ne essék, én nem drukkolok egyiküknek sem, csak hiányoltam a régebbi, sportszerűbb viselkedést. Én még Hinault, LeMond, Fignon és társai alatt "bicikliszocializálódtam".
A 2. szakaszon meg akkora kavar volt, hog ihaj, nekem akkor "élőben" eszembe se jutott, hogy Cancellara Schleck miatt csinálná. Amúgy meg az egész mezőny beleegyezett abba, amit akkor tiltakozásnak neveztek - ha valakinek nem tetszett volna, akkor nem megy bele és tempót húz.
De azért C ne mondja már, hogy nem tudott róla, hogy S-nek problémája volt, hiszen az orra előtt történt - pontosan látta/tudta, hogy mi van. És nem előtte tépte meg a tempót, hanem csak onnantól kezdve. Na ez volt a nemszép.

laciii79 2010.07.21. 14:30:46

@kg_kilo:
Látod a másodikon már egyszer megvárták Schlecket, nem húztak tempót. Mindig ezt kéne csinálni?
És a harmadik szakasz? Contador küllőproblémája? Akkor Schleck és csapata úgy belecsapott a lecsóba, mint a huzat. Nyilván rádión értesültek arról, hogy mi van, mégis tolták, ami a csövön kifér. És én azt gondolom, hogy jól is volt az úgy. Csak most, hogy fordítva van, ez meg már nem jó?
Érted mi a bajom? Az az eltépés az fair volt, most Contador eltépése nem az?
Ez nem arról szól, hogy ki kinek drukkol, hanem, hogy mérjünk egyenlő mércével.
Amúgy meg szerintem Contador nem láthatta nagy hirtelen, hogy Schleck-nek technikai baja van, vagy elbénázott valamit.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.07.21. 14:31:01

@WITCH: ez az Armstrong meg Contrador ezekszerint bringáznak, és nem űrhajós/matador.

szászgabi 2010.07.21. 14:39:33

@Jozsef: Na ez nagyon nagy... kicsit elgondolkodtam egy hasonló szurkolói lánycsapat szervezésén...:)

bitliszbá 2010.07.21. 15:17:33

@gabry: Na ezt maximálisan pártoljuk!!! LÉPJ A TETTEK MEZEJÉRE!!!!
(különben is a magyar lányok alapból szebbek, mint az amerikaiak. UGYE FIÚK?)

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.07.21. 16:34:39

Nem tudom, mi történt a Touron, csak az itteni kommentekből hámozom. Nem az a lényeg, hogy valaki megelőzze a másikat? Ha az egyiknek elszaródott a bringája, a másik megelőzheti szerintem. Még oda is kellene szólni, hogy mi van, vazze, széthullott a vas? :)))
Én egyszer általános iskolás koromban résztvettem egy 800 m-s versenyen. Ott kikötődött a cipőfűzőm és nem várt meg senki. Ráadásul a célban még hányingerem is volt a megerőltetéstől. :)) Örök trauma.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.07.21. 16:40:25

@rrroka:

"a tourt nem figyelem"

Milyen ember vagy te, most komolyan ?!

:)

chrono 2010.07.21. 20:50:15

Szasza, Jalaber úgy veszítette el egyszer a sárga trikót, hogy megállt egy technikai szünetre, az élmezőny meg nem várta meg. Mondanom se kell ő se volt túl happy, de ez van, volt

Mylady 2010.07.21. 21:55:04

Én pont azt nem szeretem a kerékpárban, hogy hiába egyéni verseny, keményen csapattaktika és segités van. Szó nincs arról, hogy az illető egyedül nyerte meg. Van mögötte egy csapat, akik versenyzőnek álcázva segitik. És simán feláldoznak bárkit a csapatból is, hogy a menő nyerjen.

Szerintem ha olyan okból kényszerül megállni, amiről nem tehet (pl emlitett szurkolók), akkor illik bevárni. Minden más esetben nem (ide értem a meghibásodást is). Verseny van, vaqy mi.

Két példát emlitenék:
1. Évekkel ezelőtt volt egy körverseny, ahol a prológ egyenkénti inditásos időfutam volt, amit Bodrogi nyert. Ergo az első szakaszon sárga trikóban ment. Mégsem őt védte és segitette a csapat, hanem valaki mást (nem emlékszem), mert az illető a rangsorban Bodrogi előtt volt.

2. Úszóknál szokták megjátszani, ha a nagyesélyes kilencedik és kiszorul a döntőből, hogy visszaléptetik az ifjú titánt, aki bejutott. Én nem tenném.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.07.22. 05:26:19

@WITCH: futó, semmiképp sem bringázó! :) de vicces bohócgunyában tekernek azt tudom, szoktam látni a szomszédomat is fehér alapon zöld pötyös nadrágban, kékpiros felsőben. :)))
és azt is hallottam, h menetközben csak kirakják a rudit és csorgatnak.

xhege 2010.07.22. 08:17:17

@rrroka: Ennél többet én sem tudok a bringázásról :))) Mármint a versenyszerűről, mert biciklizni azért szoktam és szeretek.

Más: feltettem ma a pulzusmérőt, hogy tudományosan futok egyet. A cél a 150 alatti pulzus végig. Komolyan mondom, hogy majdnem belehaltam. Ilyen lassan még sosem futottam. Nemhogy beszélgetni, hanem egy komplett koncertet végigüvölteni is lett volna erőm mellette. A tempóm cirka 1 perccel lassabb volt a megszokottnál kilométerenként (Átlag pulzus 146).
Akkor most mi van? Eddig futottam a 10-eseket túl gyorsan és terheltem túl a szervezetem? Maradjak ennél a pulzusnál, aztán majd csak jön hozzá lassan a tempó is? Fussak hosszabbakat mint 10km? Ilyen tempóval simán megy nem is tudom mennyi. A gáz az, hogy akkor már nagyon hajnalban kellene kelnem, hogy a melóba is beérjek.... Várom a segítőszándékú hozzászólásokat.

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.07.22. 08:31:43

@xhege: más szemszögből értelmezve ez azt jelenti, hogy a lassú futásnál is magas a pulzusod. :))) Egyébként én már rájöttem, hogy a pulzus baromi sok dologtól függ. Csak akkor szabad szigorúan komolyan venni, ha minden nap ugyanakkor, ugyanolyan hőmérsékleten, ugyanannyi kajálás, pihenés után és lelkiállapotban ugyanazon a terepen ugyanannyit futsz. De ennek ellenére azért ellenőrzési célra nagyon jó dolognak tartom. Nekem a 6 perces ezreknél ketyeg 140 körül a szívem. Utána fél percenként kb. 8-10-zel több.

Jozsef · http://road2boston.blog.hu 2010.07.22. 09:23:10

@gabry: Hajrá! Minden verseny előtt írd be, hogy hol lesztek, garantáltan be fog telni a nevezési létszám :)

bellone 2010.07.22. 09:32:58

@xhege: Egyszerűen csak hinni kéne benne. Tavaly egyetlen alkalommal futottam maxra 15 km-t (Rex Fontana, 70 perc, 180 körüli átlagpulzussal, szintes, de aszfaltos pályán). Idén ugyanez 63 perc volt és örömmámorban, kacagva futottam be.

Nulla gyorsítóedzés, kizárólag kényelmes tempójú, 150 alatti pulzusra törekvő futásokkal (mondjuk fogytam 4 kilót, de ez szintén a jól megválasztott iramnak tulajdonítom). A versenytempóm és az edzéseken futott tempó között nem 10-20 másodperc, hanem bő 2 perc a különbség. És nem derogál, ha elszáguld mellettem egy járókeretes néni...:-)

csétomi 2010.07.22. 09:37:12

@xhege: évekkel ezelőtt én is kipróbáltam a Hadd módszert. Az elmélet szerint, ha kitartóan csinálod tovább, gyorsulni fogsz. Az edzéseid túlnyomó részét ehhez hasonló pulzuson kell futnod, illetve egy úgynevezett toló edzést futhatsz nagyjából tíz ütővel feljebb (max 10km vagy 1h). Ja és igen, szerintem emelheted nyugodtan a távot, ha úgy érzed. Nekem amúgy akkor nem jött be, szerintem időmilliomos buddhának kel lenni ehhez:)

szászgabi 2010.07.22. 09:46:23

@bitliszbá: @Jozsef:
Rendben, már folynak a tárgyalások a CKM lányokkal, illetve Hugh Hefner üzeni, hogy ő is tud delegálni néhány ismerős hölgyet... ;) :)

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.07.22. 09:51:16

@bellone: most bukkantam rá 5 évvel ezelőtti edzásnaplómra. A félmaratonra készültem, nem volt pulzusmérőm, csak érzésre és időkre futottam. Nem ismertem a akkor a Hadd módszert sem. íme: lh5.ggpht.com/_fTUTxtq3CiE/TEf3bsqbEQI/AAAAAAAACHE/tjY5erp8m0s/s640/tev95.JPG

bellone 2010.07.22. 10:12:38

@szasza75: Na, de mennyi lett a félmaraton? Arra célzol, hogy fiatal voltál és bohó, vagy arra, hogy már akkor is benne volt a boogie a lábaidban és ezt olvasva Sanyosz ideges, homlokráncolós fejvakarást kapott?:-)

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.07.22. 10:20:59

@bellone: azt hiszem 1:31:21 lett.
igazán igen fiatal voltam ez a jó szó. :-) Sanyoszt tegnap láttam a szigeten, valami gyorsakat futott. nem tudom, hogy csak mellettem gyorsított-e, de belekerültem egy légörvénybe, ami rögtön kizökkentett a ritmusból. Ennél sokkolóbb hatást csak Misi 1000 méteres résztávjainak idejei okoztak.

laciii79 2010.07.22. 10:35:08

@szasza75: Nem tudom, hogy kinek kellene írjak az ügyben, de én most neked jelzem. :-) Továbbra is szívesen látnám DaMartian már korábban említett edzéstervét itt posztként vagy valahogy.
Köszönöm.

bellone 2010.07.22. 10:40:07

@szasza75: Azt már én is megtapasztaltam, feltűnsz és begyorsulok. Benned van a hiba, nehéz lehet így másokkal versenyre kelned...;)

(Ha elmarad a balatonátúszás, mi is megyünk a Csóványosra Tátrát látni.)

xhege 2010.07.22. 11:00:00

@BGy: Nekem 6'20-as ezreknél 146 az átlag pulzus. Általában 5'10-5'20 ezrekkel szoktam pedig futni (el sem merem képzelni milyen pulzussal). Biztos sok minden közrejátszik a pulzusnál. 1. én rühellem a meleget 25 fok fölött már haldoklom. 2. hajnalban futottam. 3. tegnap este egy elég húzós 1,5 órát nyomtam (kispályás foci).

@bellone: Bízom benne, hogy igazad lesz. Tényleg nagyon kényelmes ez a tempó, sőt túl kényelmes. Fogyni pedig nekem is kellene, mert a legjobb félmaratonomtól 6-7 kg-ra vagyok :))). Valószínűleg ez is közrejátszik. A járókeretes néni feelinget nehéz feldolgozni...

@csétomi: Simán tudnék tolni ezzel a tempóval jóval hosszabb távot (a jelenlegi napi 10km helyett menne a napi 15+km), de a legnagyobb baj tényleg ez vele, hogy nem vagyok időmilliomos Buddha :)

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.07.22. 11:12:54

@bellone: Ha Tátralátó érdemes vastagon kemkáliázni az egész ruhát, testet, van jó pár harcibögöly. Én is így fogom tenni!

bellone 2010.07.22. 12:00:03

@xhege: Nem én találtam fel a spanyolviaszt. Nekem is úgy mondták és beválni látszik. Jól körülírt fiziológiai folyamatokról van itt szó, nem kell különlegesnek lenni, hogy működjön...:)

@szasza75: Sajnos azok mifelénk is vannak, de még erdőben se mernék emberek közé menni a kemikáliával felturbózott alapszagommal. Csak a sörben hiszek, amit az nem űz el, az a Jóisten szándéka szerint eszik belőlem!

bellone 2010.07.22. 12:53:55

Folyton eltünnek az üzenetek, a balatonátúszás pedig elmarad.

@xhege: Lehet, hogy duplikált lesz amit írok, de a lényeg, hogy nem én találtam fel a spanyolviaszt és nem csak nálam látszik beválni.

kg_kilo 2010.07.22. 13:25:47

@laciii79: Mai nap:
S. Sanchez bukott, erre Contador "rábeszélte" a mezőnyt, hogy várják meg.
Hiába no, az is spanyol :)

kg_kilo 2010.07.22. 13:27:06

@laciii79:
Mai nap: S. Sanchez bukott, erre Contador "rábeszélte" a mezőnyt, hogy várják meg.
Hiába no, spanyol-spanyol...

kg_kilo 2010.07.22. 13:40:37

@kg_kilo: Aki nem hallotta volna, S. Sanchez bukott, erre Contador.... :D:D:D

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.07.22. 13:54:34

@kg_kilo: az ismétlés a tudás anyja, az ismétlés a tudás anyja, az ismétlés a tudás anyja. De ki a faterja?

laciii79 2010.07.22. 18:29:54

@kg_kilo: :)))
Láttam én is. Nyilván több oka van ennek.
1. persze, spanyol-spanyol - azért a honfitársában talán még bízhat az ember
2. Contadornak kicsit sok lehetett az, hogy (szerintem hibásan) unfair játékkal vádolták, és most a látszatát is igyekezett elkerülni
3. más egy bukás és más egy váltási probléma - szerintem

Egyébként hatalmasat ment a két nagy a Tourmalet-n!!! :-)
Ja, és maga Andy nyilatkozta, hogy már az elején elveszítette volna a tourt, ha nincs a Cancellara féle bevárásos akció. Volt!
Így szombatra marad a döntés.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.07.22. 19:07:15

@laciii79: Én viszont úgy éreztem, hogy egyáltalán nem szakadt meg a 2 nagy. S. megpróbálta, látta, hogy elmenni nem tud, C. meg hagyta győzni (a TT-n úgyis lenyomja). Langyos volt az egész, az már más kérdés, hogy ezek ketten másfél perccel jobbak a világ többi bicajosánál....

laciii79 2010.07.22. 19:43:53

@Sekiwake: Akkor ez tévesztett meg. Nehéz volt megítélni a tempót. A többiekhez képest nagyot mentek, az biztos. Ritkán lehet az összetettben két élen állót fej-fej mellett, több mint 10 km-en elöl küzdeni látni.

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.07.22. 20:46:49

@laciii79: A minap egy Pantani- Amstrong "Monvantu" küzdelmet néztem a youtubon. Állat volt.

xhege 2010.07.23. 08:35:45

@szasza75: @laciii79: @Sekiwake: fú de nem értem miről beszélgettek :)))) Nyilván a hiba az én készülékemben van.

Zime 2010.07.23. 10:01:45

@xhege: én sem, de nem is érdekel... Mint ahogyan a forma1 sem, fel nem foghatom, mit lehet abban szeretni... :) Na de mindenki arra izgul, amire. ;)

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.07.23. 11:30:55

@xhege: @Zime: A posztíró kezdte a burkolt Tour de France-ozást :-)

xhege 2010.07.23. 13:23:15

@Sekiwake: Nem azért írtam, mert zavar a dolog, csak én abszolút semmit nem tudok róla :)))

@Zime: a forma1-hez is sötét vagyok :))) Foci az az én világom... :)

laciii79 2010.07.23. 13:34:11

@xhege: Na, én meg a focihoz vagyok hülye.
Pedig ahhoz szinte mindenki ért ebben az országban. Vagy legalábbis szeretik azt hinni. :-)

xhege 2010.07.23. 13:57:58

@laciii79: Én nem mondom, hogy értek hozzá, de nagyon szeretem. Lassan 25 éve játszom (amatőr szinten), és a helyi tv-nek 5 éve közvetítem az első vagy másodosztályú meccseket (annak a függvényében, hogy melyik osztályban van épp a csapat). Nekem ez a szerelem, de hát kinek a pap kinek a papné...

kg_kilo 2010.07.23. 14:07:45

A legjobb a tegnapi szakaszban a megriadt kecske-grupetto volt :D:D Amúgy meg nem volt olyan izgi tényleg, mint Pantani idejében :( De azért szép tempót húztak fölfelé.
BTW Monvantu: egy hollandus ismerősöm írta, hogy úgy spinningel, hogy közben virtuálisan nyomatja a képernyőn a Mont Ventoux-t. Azt azért kipróbálnám...
Ja és nem tudom, ki hallotta, de Sean Kelly fogadásból lenyomta tegnap egy 1910-ből származó, fix áttétes (40/24) bringával a Tourmallet, csak úgy :) Képek: www.flickr.com/photos/georgiefrancis/with/4815581834/

laciii79 2010.07.23. 19:04:33

@kg_kilo: Kösz a képeket! :-)
@xhege: Ilyen múlttal és jelennel asszem mondhatod, hogy értesz hozzá! :-)

xhege 2010.07.23. 23:14:07

@laciii79: Ha igazán értenék ebből élnék ;) Szeretem és értem, ami a pályán történek, illetve a háttérben, de ez ennyi. Időnként sportfogadásból egy kis extra jövedelmet jelent :)

laciii79 2010.07.24. 09:43:58

@xhege: Sajnos sokan vannak ebben az országban, akik baromira jók bizonyos területeken, de nem tudnak megélni belőle. Mások meg teljesen dilettánsok, mégis jól elvannak.
Szóval az, hogy ebből élsz vagy sem, az nem mérvadó a hozzáértésedre nézve.
A sportfogadásos plusz lóvé viszont már jelent valamit! :-)

monerd2 2010.07.26. 08:34:32

@BGy: pulzusdologban igazad van, ha hektikus az életed, akkor változékony lesz. nekem szerencsére elég fixek a tényezők, ezért csak ritkán tér el a szokottól. pl. amikor először futok melegben (viszonylag hamar megvan utána az akklimatizálódás). bár így is volt már, hogy fogalmam sem volt, mitől volt annyival magasabb a pulzus adott napon... egyszerűen van ilyen és kész. azért ilyenkor is tartani igyekszem a pulzuszónát, esetleg pár ütéssel térek el felfelé.
írod, hogy "Utána fél percenként kb. 8-10-zel több." --- ez érdekes, nálad ez fix? nekem 160-165 alatt fél percenként 5 ütés a különbség, 160 felett úgy 190-195-ig 20 mp-enként 5 ütés. utána meg kis pulzusemelkedés is nagy tempónövekedést okoz, csak azt már nem tudom tartani sokáig :)

monerd2 2010.07.26. 08:35:08

(ja, 208-as maxszal ami lehet h 210 is van, csak az még nem jött össze.)

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.07.26. 10:46:18

@monerd2: íííííííííí,vazze! 208-as maximális pulzus? 12 éves vagy, vagy nem úgy számolod, hogy 220-életkor? Nekem 185 a max. pulzusom. Vasárnap ebben a hűsebb időben 151 volt az átlagpulzusom 5.27-es ezrekkel. 5 perces ezreket 160 körüli bpm-mel futok. Hegyre fel egyszer 181 volt a pulzusom, ott sétára váltottam, nem akartam a maximumot elérni.

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2010.07.26. 15:58:30

@BGy: Nem számolja, méri :) Az a képlet semmit se ér....

monerd2 2010.07.26. 22:27:41

BGy: ahogy Bozót mondta... a 12-nek több mint kétszerese az életkorom, nem ér semmit a képlet, sajna. :))

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.07.26. 22:36:02

@Bozót: Egy korábbi poszthoz linkelte valaki Running for fitness oldalt, ott találhatók az alábbi képletek, mellette meg az eredmény age=39 esetre (nem véletlenül :-):

Formula Max HR
220 - age = 181
214 - 0.8 x age = 183
206.3 - (0.711 x age) = 179
217 - (0.85 x age) = 184

Az oldalon azt állítják, hogy az eltérés 15-20 ütés is lehet, de az utolsó a "legkevésbbé pontatlan", ami az én esetemben igaz is: a Borvidék félmaratonon sikerült kimérni, hogy max=185 (mondjuk az adrenalininjekció még nem kellett :-)

Ezek szerint monerd2 igazából még csak 10 és fél éves :-)

angelday 2010.07.26. 22:36:57

@Navixaf: a farokméretet is kombináljuk bele!! :D

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.07.26. 22:47:10

@Navixaf:
Szerntem magasabb is lehetett volna a pulzusod, csak nem mentél el odáig egy félmaratonon. Rövidebb távon kell kipróbálni szerintem.

Tényleg, Cooper tesztet szoktatok csinálni? Ott jó esély van gy HRmax-ra.

@monerd2: Bocs, de nem tudok kihagyni egy szexista viccre utalást: 24 éves vagy, de a tested még csak 12 :-)

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.07.26. 23:40:10

@Sekiwake: az a baj, hogy elmentem odáig, ugyanis eléggé szintes volt a pálya (egy alföldi gyereknek), és fétávig erőltettem a futást az emelkedőkön is.

Mifelénk nem volt divat a Cooper teszt, így csak annyit tudok róla, hogy valami szörnyűség, ami mindenkiben mély nyomot hagy...

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.07.27. 09:03:24

@Navixaf:
Én is alföldi gyerek vagyok. Emlékszem a beszámolódra, az emelkedők többszöri megfutásával jól lehet a HRmax-ot előállítani.

Suliban mindenki fázott a Cooper teszttől (12 perc futás).
Nemrég megcsináltam újra. Nagyon jó volt, a végén ugyan majdnem taccsoltam, de ez így volt szép. Mondjuk egy fél év múlva ismételni szeretnék, kár, hogy a régi sulis eredményeimre nem emlékszem...

DaMartian 2010.07.27. 11:25:40

@Navixaf: nekem a Cooper nagy kedvenc volt mindig. Cukkoltak is vele... Mondjuk tényleg szemét egy dolog! Mert ha távot futok azért futok gyorsan, hogy minél hamarabb túl legyek rajta... Ha időre futok, akkor szépen be tudom osztani az erőmet... De a Coopernél attól hogy gyorsabban futsz nem fejezheted be hamarabb, csak még többet futsz, amitől még jobban szenvedsz, szóval maradjunk annyiban, Cooper szerintem valami tengerészgyalogos kiképzőtiszt lehetett a szadistább fajtából!

DaMartian 2010.07.27. 11:28:31

@Sekiwake: Lehet jobb, hogy nem emlékszel! Elkeserítene, hogy akkor "csak úgy" lazán jobbakat futottál, mint most rendszeres edzéssel...
Nekem is hol vannak már a 20 perces Szigetkörök? Pedig 15 éve futottam évi 250 kilométert, most meg 2500-at! : (

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.07.28. 09:27:42

@DaMartian: Ja, nekem is van egy olyan balsejtelmem, hogy sokkal pengébb voltam 17 évesen. Öregszünk, na.....

(Emlékszem, hogy felmérőn elsőre símán felmásztam a kötélen csak a kezemet használva. Biztos vagyok benne, hogy ma nem menne.)

monerd2 2010.07.28. 09:56:04

@Navixaf: az a 217-es formula 1-gyel jobb... 194-et tippel 193 helyett. de az összes formulának ugyanaz az alapvető baja... :)

monerd2 2010.07.28. 09:57:40

@Sekiwake: az előző kommentben utalok az életkoromra :) de nem is baj az ha csak 12 vagyok belül, sokáig élhetek így :))

coopert (felemás volt mondjuk) tavaly csináltam de nem bírtam 200 fölé nyomni a pulzust, az is csak a legvégén sikerült, bezzeg az első 5km-emen (ami a cooper előtt volt kb 1 héttel) igen, ott ment 200 fölé is :)
bár lehet csak azért nem ment 200 felett mert marha voltam és nem melegítettem be és nekem az első 10 percben alacsonyabb a pulzusom szal mire bemelegedett a pulzus már vége is volt a coopernek :D

monerd2 2010.07.28. 09:59:21

@DaMartian: haha, most tuti jobb coopert futnék mint akkor. akkor nem edzettem., most meg igen. egyelőre még nem edzettem nagyon sokat, de a gimis legjobb cooperem tempóját elvileg tudnám már kb. 5km-en is... egyébként vertem mindenkit (csak mi lányok voltunk) a cooperen gimiben, elég konzisztensen :)

monerd2 2010.07.28. 09:59:52

(az viszont igaz hogy a tavaly novemberben 7 hét futás-gyaloglás és 1-2 egyben lefutott 5km után megpróbált cooper elmaradt a gimistől...)

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.07.28. 11:21:22

@monerd2: Bemelegíteni fontos. Mennyit futottál akkor, és mennyit most?

kg_kilo 2010.07.28. 12:47:56

@DaMartian: Nem-nem, Cooper a legieronel volt ezredes :)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.07.28. 13:36:16

@monerd2: Hát, én gimis koromban a 800 méteres futásba is majdnem belehaltam. Talán pont az egykori bénaságom indított el futó karrieremen. Gimnazista önmagam csak felnézne a mostani énemre. :-)

monerd2 2010.08.03. 03:47:06

@Sekiwake: a gimiben semmit nem edzettem, értsd: semmit nem futottam. a cooper előtt se futottam, értsd: nem volt bemelegítés :) tavaly novemberben? akkor sem volt bemelegítés és 6 hét séta-futás és 1-2db 5km volt mögöttem. és most? több, mint 1500km-en túl vagyok azóta. remélem ez a válasz kielégíti kíváncsiságod :)

monerd2 2010.08.03. 03:49:24

@azilinha: az jó... :) az én gimnazista énem még csak picit nézne fel a mostanira... sőt, lehet fel se nézne... vállrándítva mondaná hogy lehet hogy akkor párszáz méterrel rövidebb volt a cooper de nulla edzésből nem pedig 1800km-ből. talán egyszer én is eljutok oda, hogy full lealázhatom a gimis énemet. :) egyébként 800m futás nálunk nem volt, csak 600 mert 300m-es volt a pálya...

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.08.03. 09:06:53

@monerd2: Sokat futsz, a kíváncsiságom majdnem ki is elégült, de mennyit sikerült a akkor és most a 12 perc alatt futnod? :-)

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása