Alapozás tornateremben

2011.03.11. 10:24 szasza75

Néha magam is elcsodálkozom magamon és futótársaimon, hogy mi mindenre vagyunk képesek fejlődésünk érdekében. Az, hogy télen -10 fokban vagy zuhogó esőben is kimegyünk kocogni még hagyján, de hogy 30-40 éves fejjel olyan edzéseket is elvégzünk, amikről annak idején iskolás korunkban szó szerint menekültünk, elég mulatságos. Mai fejjel érthetetlen ez a szellemi átváltozás. 

Józsit elhívtam egy ilyesmi tornatermi edzésre (speciálisabb nevén: endurance cross). Ez az önsanyargatásnak egy emeltebb szintje. Nemcsak a gyakorlatok közben nehéz, hanem az utána követő 3 napban is komoly mozgáskorlátozottság részesei lehetünk, persze csak akkor, ha beleadunk mindent, amiért még fizetünk is.

Bemelegítéssel kezdtünk, ami a kis teremben néhány hossz kitöréses sétát jelent. Józsi a 4 hossznál jelezte, hogy neki nagyjából elég is. Mindössze 4 perc telt el és még 56 perc volt hátra. Bemelegedés után következtek a komolyabb és egyben összetettebb feladatok: megdolgozás alá került a hasizom, a vádli, a combizom, a farizom és a gerinc körüli mély izmok.

Játszottunk labdával, szökkeltünk step-paddal, feküdtünk polifoamon aztán ki-ki a saját verejtékében. Az idézőjelben vett kedvenc gyakorlatom a gugolásból felugrás 10 szer, majd falnak dőlés lebegőülésben 10-15 másodpercig, ahol 90 fokot zár be a térdünk. Ebből úgy 3-4 sorozatot. Próbáljátok ki otthon, kíváncsi vagyok kinek megy könnyedén a gugolásból történő felugrások. Az óra gyorsan elrepült és tökéletesen elfáradtam. Józsi kevésbé, ő kicsit elnagyoltan, nem szakszerűen hajtotta végre a feladatokat. Másnap kezdődött a komolyabb tortúra, harmadnap pedig a rémálmom. Régen éreztem hasonló izomfájdalmat lábaimban.

Az igazság az, hogy ezt a posztot még ősszel kellett volna megemlítenem, a téli szezon kezdete előtt. A tornatermi edzés fontos kiegészítője a téli alapozásnak, most pedig már a márciusi napsugarakat érzem arcomon és a szabadba vágyom. Úgy tűnik vége a télnek, én meg az alapozást teljesen kihagytam.

Athosz korábbi videóját tekinthetitek meg az endurance cross-ról, hogy el tudjátok képzelni, miről írok:

Hétvégén folytatom a Harcigép jellegű felkészülésemet.

10 komment

Címkék: edzés alapozás endurance cross oliworld

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr762729358

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

angelday 2011.03.11. 10:26:14

A saját szemszögemből ugyanez:

egy ilyen gyakorlat nem tűnik nehéznek önmagában, de sorozatokat végrehajtva elég pribék. Persze én nem sokáig bírtam, de mostanában olyan puding vagyok, hogy már egy 2x20-as fekvőtámasz sorozattól is izomlázam lesz (konkrét példa).

Sajnos a fenti dolog szélesebb körben nem ajánlható, mert kis csoportos, 10 fős létszámmal csinálják csak. Akit érdekel a téma bővebben, ide kattintson, ez az edző honlapja:

www.oliworld.hu/index.php?id=11197

dpspeti 2011.03.11. 11:42:59

Hát ezt szerintem csak annak ajánlható és annak érdemes, aki nagyon jo edzettségi szinten van es annál akar jobban lenni. Egy alig edző embernek ez halál és szerintem inkább veszélyes, mint jó..elnézve...

Fényhajú 2011.03.11. 12:33:59

Jó kis edzés ez!:)
Én valami hasonlót csinálok személyi edzővel konditeremben,váltva a saját súlyú gyakorlatok és gépek .Egy edzés után ami 1óra kb van,hogy napokig szinte mozgásképtelen vagyok,de megéri,legalábbis nekem:D

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.03.11. 13:12:13

A 4. percnél egy ír néptánckörre emlékeztet. Itt csak lábra gyúrtatok?

angelday 2011.03.11. 13:27:50

@BGy: megnézném, meddig bírnád. :D

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.03.11. 15:39:52

@angelday: én 5 x 20-at szoktam guggolni, másnap szenvedek is, át tudom érezni az ír néptánckör izomfájdalmát. :))

Mylady 2011.03.11. 18:48:33

Hehe :) Tisztára, mint a tesiórák annak idején. Heti 5x. Nem is voltam ilyen punnyadt.

effe 2011.03.11. 20:04:08

ez tetszik!
anno kungfu edzéseken ennél durvábbakat csináltunk: a sorozatokban a guggolásból felugrás rész úgy volt, hogy 20-tól indult lefelé, az utolsó sorozatban már csak 10.

síelés előtt szoktam erősíteni, olyankor 100 guggolás után sincs izomlázam.
fekvőtámaszt viszont egyet sem bírok :)

tomot 2011.03.11. 21:22:18

ezt még nézni is rossz volt. legalább az edző mondta volna, hogy mit hogyan kellene normálisan csinálni.

zxn · http://online-munka-file-feltoltes.blog.hu 2011.04.04. 19:42:13

Ez olyasmi, mint a CrossFit, csak súlyzók nélkül.

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása