Trans Gran Canaria a versenyzők szemszögéből
2011.04.11. 15:07 angelday
Németh Csabi már írt nekünk március elején egy remek két részes riportot arról, milyen élmény is volt neki átfutnia és másodiknak beérkeznie a Trans Gran Canaria 2011-es ultra trail versenyen. (első rész, második rész)
A rendezvény szervezői is készítettek egy képes riportot is az esemény után, ahol a versenyt az élboly szemszögéből újra bemutatják. A videó annyira jó volt, hogy a Futóblog lelkes, ám kicsi csapata magyarra feliratozta. Az alábbiakban tekinthetitek meg, reméljük tetszik:
Azt tudtátok, hogy Németh Csabi egyébként Nike Vomeroban (aszfalt cipő!) futotta a fenti versenyt? (Nike egyébként nem szponzorálja Németh Csabát.)
22 komment
Címkék: magyar videó németh csaba transgrancanaria
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
vikker 2011.04.11. 15:30:37
Én a hétvégén terepfutóversenyen voltam, a 28 km-es távot 2:35:55-el megnyertem - de van még bőven hova fejlődnöm.
Off: igaz, már kérdeztem, de újra felteszem: lesz új futóblog póló ?
ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2011.04.11. 15:37:38
2011.04.11. 16:02:28
Persze, valahol tökéletesen megértem a cégeket, és ez alapvetően nem is az ő hibájuk. Amígy arra ezrek kapják fel a fejüket, hogy valamelyik sztárocska mit csinál, mit vesz fel, mit gondol, mit nyilatkozik, amíg ez a címlap, addig természetesen ők lesznek a reklám hordozó felületek, márpedig ma a celebek párban lekocogott félmaratonja izgalmasabb téma a tömegek számára, mint a TOP10 versenyző eredménye.
izidro Nozal (törölt) 2011.04.11. 19:49:58
angelday 2011.04.11. 19:58:05
2011.04.11. 20:15:16
Ennek ellenére szomorú, ez jelenség, hogy az ember szinte bármerre fordul azt látja, hogy tehetséges emberek gyakran minimális szponzori támogatással küzdenek, és érnek el komoly eredményeket, mert a szponzoráció haszna jelenleg olyan helyeken térül meg, hogy érdemesebb viva/vv/stb "nevű" embereknek adni a promo cuccot, mint egy sportolónak, mivel az előbbivel lehet reklámozni, be lehet kerülni újságba/tv-be, az utóbbival pedig nem.
Ez egyébként nem csak a futásra igaz, hanem gyakorlatilag 1-2 húzó sportot leszámítva szinte mindenre. Hamarabb lesz hír a médiában, hogy valamelyik celeb napi fut napi 2km-et, mint az, hogy valaki EB-t nyer valamelyik kevésbé a radaron lévő sportban.
ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2011.04.11. 20:29:22
2011.04.11. 20:41:46
angelday 2011.04.11. 20:59:00
Én annyiban tudom támogatni a dolgot, hogy feliratozom a videót magyarra. És még több publicitást adok neki a blogon, meg a saját blogomon (soon).
Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.04.12. 00:09:52
Megnézve kicsit furcsa, hogy csak az 1. és a 3. helyezett beszél, ráadásul egy csomót arról, hogyan kergették hegyen-völgyön "Nemeth"-et. Őt ugye nem kérdezték meg, hiszen nem szponzorált versenyző .....
No igen, és női versenyző sem csak egy volt, ugye....
(Még csak egészen zárójelben jegyzem meg a szponzorációs témakörhöz hozzátéve, hogy az első 10 helyezett közül csak a két magyar versenyzőnek nem volt hivatalos sportszerszponzora.)
angelday 2011.04.12. 07:31:11
LaszloLaszlo 2011.04.12. 09:07:44
DaMartian 2011.04.12. 09:55:57
ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2011.04.12. 10:42:44
de ugyanakkor -és ez tényleg nem a NIKE-nak szól, pláne nem a magyar részlegnek- nem vicces hogy egy Németh Csaba szintű sportoló saját maga veszi mondjuk 35 ezerért a Vomerot, amit aztán egy Lavaredo után dob a kukába, nem azért mert nem jó cipő, csak épp akkora extrém terhelést kapott...
bitliszbá 2011.04.12. 10:48:52
bellone 2011.04.12. 10:57:20
Ettől függetlenül, szerintem szégyen, ha egy nemzetközi szintű sportolót nem becsülnek meg. Főleg, ha emberileg is példakép lehetne.
Mert az emberi teljesítményét egyértelműen emeli, hogy ideálisnak nem nevezhető körülmények között is eredményt tud elérni. De mi lenne, ha csak a sportra kéne koncentrálnia?
Az a baj, hogy innentől már csak a kérdések szaporodnak. Kié a felelősség? A sportvezetésé? Az embereké, mert a Fókuszt nézik milliószám (hiszen csak ott derül ki, hogy ki nyerte a madárpókkal a szájban buborékfúvó világbajnokságot)? Az a szerencsétlen, aki madárpókkal a szájában buborékot fúj, hogy bekerüljön a Fókuszba? Elvárható egy multitól, hogy ne a tömeget akarja kiszolgálni?
2011.04.12. 10:58:35
Az USA-ban például gigantikus sztárok a profi sportolók, ha egy srác valamelyik faluból elkerül a főiskolára, már ott példakép lesz az NCAA football vagy basketball csapatban, de ha 20on évesen hazatér, miután sikeresen draftolta (főiskoláról így lehet profi csapathoz kerülni) valamelyik NBA vagy NFL csapat, akkor otthon szó szerint fiesztát rendeznek neki. Végighordozzák nyitott tetejű kocsival a városon, fogadja a polgármester stb, és millió számra adják el a mezét már az amatőr NCAA alatt is, mert minden kissrác abban feszít.
Nálunk igazából tudsz mondani legalább 3-4 olyan sportolót, aki tényleg folyamatosan a sport teljesítményével van a címlapokon, és nem azzal, hogy éppen kivel kavar? Még a talán legnépszerűbb fociból is nehéz összeszedni 4-5 embert, ott is inkább a partiarcok és témák a népszerűek.
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy amerikában nem számít, hogy mit vesz fel valamelyik hip-hop sztár, mert a cölöb réteg ott sem kisebb (sőt!), csak azt, hogy emellett elegendő figyelmet fordítanak a valódi sportolókra. Nálunk viszont talán a focit és a válogatott vizilabdát leszámítva (mert ugye klub szinten már a vizilabdában sincs nagy őrület) gyakorlatilag csak a cölöb réteg van meg.
Ezért mondtam, hogy elsősorban nem a Nike/Adidas/Asics, etc cégeket akarom ezzel ostorozni, értelemszerűen ők ott reklámoznak ahol sajtó felülethez jutnak, nálunk pedig mostanra ez szinte csak a celebeken keresztül működik.
Egyébként mondom, nem csak a futásban megy ez, szomorú látni, mikor egy két "outsider" sportnál a magyar csapat az egyetlen amelyiknek mondjuk nincs egy mezei egyen dzsekije/melegítője a pálya mellett, még a nálunk sokkal kisebb balti államok csapatai is képesek megfűzni ha más nem egy Hervis/Decathlon szerű sportszer áruházat valami egyforma kinézetű, igaz, hogy csak saját márkás csapat cuccra.
A fókusz résszel viszont teljesen egyetértek, biztos, hogy a sportolók 99%-a nem azért csinálja, csak ahogy itt páram már megjegyeztük rossz nézni, hogy néha tehetséges magyar sportolók azt egyetlenek az egész mezőnyben, akik mögött nem áll egyetlen márka sem.
2011.04.12. 11:04:22
Szóval azért lehet profikkal is hatni amatőrökre ;)
BGy · http://babosi.blog.hu 2011.04.12. 11:22:05
Én azért titkon reménykedem, hogy tinilányok ha nem is százai, de tízei maguk alá pisilnek akkor is, amikor izzadtan, büdösen, csapzottan kijövök az erdőből az edzések után. :))))))) Mától figyelem.
2011.04.12. 11:31:26
én sem azt utálom, hogy a cölöb dzsekit kap, hanem azt, hogy itt sajnos véget is ér a történet :(
@bellone: ambivalensek az érzéseim. Természetsen egy multi nem jótékonysági egylet elsősorban, és ezzel nincs is gond, én nem vagyok sem multi ellenes, sem antiglobalista, és a profitot sem tartom ördögtől valónak.
Viszont azt is ki lehet jelenteni, hogy jó ideje iskolai példa, hogy a nagy cégek nem csak kiszolgálják, de meg is teremtik a keresletet! Márpedig innentől kezdve szerintem már van felelősségük abban, hogy kik és milyen arányban lesznek a reklám hordozóik.