21. Várpalota Félmaraton – Nem tudtam feladni!

2014.11.08. 07:39 Szuflavéder

Ahogy már írtam, az elmúlt három évben ezen a versenyen mindig sikerült az előző évhez képest egy picit jobb időt futnom. Tavaly 1:31:02-t mentem, és idén a rossz állapotom ellenére is simán benne volt, hogy megdöntöm a tavalyi időmet. (A pálya 5-600 méterrel rövidebb) Ez a verseny eddig mindig jól ment, és én hittem abban, hogy hiába is vagyok mélyponton, ez lesz majd az a megmérettetés, amely majd segít kikecmeregni a gödörből. A pálya:

Képernyőfotó 2014-11-02 - 17.39.35.png

Az előző években 10 fok volt a rajtnál és 13 fokban értünk célba. Rövidgatyás verseny, kis Nikoflexet mindig használtam, de idén sajnos csak 7 fokban volt a rajt és 10 fokban volt a célba érkezés.

Megkockáztattam azért most is a rövidgatyát, de a rajt előtt egy órával ezúttal vastagon ment fel Nicoflex. Ennek a segítő hatását a verseny közben egyáltalán nem éreztem. (Nemúgy az otthoni fürdésnél.) Sajnos nekem ez hideg volt kisgatyában.

A rajtot követően beálltam egy kb. 4:25-ös tempóra. A pálya oda-vissza megy, csak Ősit futjuk körbe, de aztán ugyanazon az úton is jövünk vissza. Ha menet közben szarul megy a futás, akkor egyszerűen nem lehet leállni. Kimelegedve 8-9 fokban, rövidujjúban?! Mese nincs, itt végig futni kell.

10380137_981276785251428_3466261396302703926_o.jpg

10 km-ig nem is volt semmi bajom, de utána szépen lemerevedett mindkét lábam. 11 km körül éppen egy 70 év körüli olasz sráccal meccseltem, aki később állva is hagyott:

10658752_981278818584558_8186308160338988366_o.jpg

12 km után már nem tudtam tartani a 4:30-as tempót sem. Folyamatosan lassultam. A 15 km még kerek 4:30-as átlaggal zárult, de innentől kezdve a lábaim már teljesen, oszlopszerűen lemerevedtek, és nem tudtam emelni őket. A végén 6 percen kívüli iramban futottam be a célba. Az átlagom így 4:50-re esett vissza, és éppen belül futottam 1:40-en.

12 km-nél ki kellett volna állnom, de ezt a luxust a fent leírtak miatt nem engedhettem meg magamnak. Olvastam SeSam posztját, hogy ő sosem ad fel versenyt, én viszont boldogan megtettem volna. Semmi értelme nem volt lemerevedett lábakkal végigmenni. Semmi élvezeti értéke nem volt a dolognak. A végére még a térdem is szúrkált, tiszta sérülésveszély!

A pályatérképet egyébként nem vettem rendesen szemügyre. A végén 17-nél levághattam volna valahol itt:

Képernyőfotó 2014-11-02 - 17.16.16.png

A szervezők egy rövid videót is készítettek a versenyről. Kedves gesztus volt tőlük, hogy én is szerepelhettem benne, a bónusz rovatban. :) (kb. 4:15-től)

A befutás végén átvettem az ajándékpólót és a bort, a kocsihoz mentem, száraz ruhát húztam és el is indultam haza.

Az eredményeket itt találjátok PDF-ben.

2 komment

Címkék: beszámoló 2014 félmaraton Várpalota

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr396860453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

John Delete 2014.11.08. 22:18:43

"Sajnos nekem ez hideg volt kisgatyában."
Nos, a 70 év körülinek mondott olasz (már amennyiben ő van a 2. képen) kb. 5-10 centivel hosszabb gatyában van, ez lehetett sikerének kulcsa... :)
Mondjuk az első képen lévő futók sem öltöztek túl Téged nadrághosszilag.

Szuflavéder · http://szuflaveder.hu 2014.11.09. 09:59:37

@John Delete: Ő van a képen igen. 2 kilométernél ellépett a kisöreg 200 méterrel. Majd 8-9 km körül értem mellé. Nagyon kemény volt. Kétszer annyi levegőt vett, mint én aztán én adtam neki pár száz métert, de 15-nél utolért és a végén már nem is láttam úgy elment. 200 méterrel a vége előtt szembe futott velem, levezetett. Mosolyogva kedvesen integetett. :)

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása