Egy bohém hétvége - egy amatőr beszámolója a 2010-es prágai félmaratonról

2010.04.12. 11:56 angelday

Ebben a posztban Kiss "katizsuzsi" Kata olvasónk beszámolóját adjuk közre a márciusi prágai fémaratonról:

Novemberben érkezett a felhívás legkedvesebb barátnőmtől, hogy utazzunk el tavasszal egy hosszú hétvégére a közeli ékszerdobozba, Prágába. 6 fős csapatunk adott volt, régi barátokkal utazunk. Még az időpont kijelölése előtt egy volt kollégám mesélte, hogy a márciusi, prágai félmaratonra készül teljes erőbedobással. Én, mint aki már őrülten tapasztalt a félmaratoni táv lefutásában (eddigre kereken egyszer teljesítettem az őszi Nike félmaratonon), kapva kaptam az alkalmon, gondoltam remek motiváció lesz a télre. Utazás időpontja eldöntve, március 26-án indulunk. Városnézés – alternatív futás, vagy városnézés – kocsmák – városnézés a program.

Készültem lelkesen hóban, fagyban, esőben, jóban, rosszban, boldogságban, betegségben és egészségben egyaránt – röviden összefoglalva minden értelemben mozgalmas életem volt az utóbbi négy hónapban.

Ötletgazda barátommal folyamatosan tartottam a kapcsolatot – ki hogy áll a felkészüléssel, de hamar megtapasztaltam, hogy inkább én készülök, és csak én fizettem be a nevezési díjat is. Végül egyedül maradtam, de sebaj. Két héttel a félmaraton előtt fizikai határaimat is feszegető edzést tartottam, a 3 nap alatt váltogattam a mértéktelen bulizásokat, és a 16+ - os futásokat. Meg is lett az eredménye, légcső gyulladást kaptam, antibiotikumos kezeléssel. 6 nappal az utazás előtt szépen eltemettem magamban a futást, de aztán másnapra megéreztem az ébredő erőt, és azt, hogy bizonyítanom kell magamnak.

Pénteken reggel indultunk, szikrázó napsütésben, közel 20 fokos időben. Gyorsan megérkeztünk, igazi meglepetésként szolgált, hogy kb 800m-re volt a szállásunk a versenyközponttól. A rajtcsomag átvétele flottul ment, szinte csak lézengtek az emberek. A 35 Eurós nevezési díj tartalmazott egy Adidas futópólót (képzeljétek, nőit kaptam, amire álmomban sem számítottam :) ), egy hátitáskát és néhány prospektust.

Ezzel is megvolnánk, mehet a séta, hogy az utazótársaimat se tartsam vissza. A várban visszaköszöntek a gyönyörű királykék félmaratonos táskák! Este sörözés és beszélgetés hajnali kettőig. Érdekes, hogy csak nagyon kicsit izgultam, nem úgy, mint ősszel az első alkalommal.

Reggel ¾ 11-kor elindultam a rajthoz, bár a fele társaság ekkor még az igazak álmát aludta. A rajt körül toi-toi wc-k és toi-toi kutak (én még ilyet nem láttam), a Nike félmaratonon már megszokott tolongással, bár itt kettesével el voltak különítve, hogy ne legyen nagy a vita. Az idő hűvösebb volt, de két technikai hosszú-újjú elegendőnek bizonyult.

Ami meglepett, hogy a rajt zónák rajtszám szerint voltak meghatározva. Nem mondom, megijedtem ettől egy kicsit, de sebaj, így sokáig lehet előzgetni, ami még motiváló is lehet. A rajtban izgultam, bár nem éreztem azt a felfokozott hangulatot, mint ősszel, lehet csak a nyelvi korlátaim miatt. :-)

A pálya nagyon hasonló a budapestihez, többnyire a folyó mentén halad, hídon hatszor kellett átkelni. Szint minimális, és nem csak az óvárosról szólt, megnézhettem Prága külvárosi szakaszait is.

Az útvonal:

Budapesten 16km körül volt a holtpontom, ezt jelen alkalommal nem kellett elszenvednem nagy meglepődésemre, az egyetlen hátráltató tény a 17. km-ben egy kis szél és köhögés volt. A 12. km-től viszont csak úgy rohantak a kilométerek!

Beértem! Sikerült egyenletes tempót futnom szélsőségek nélkül. Boldog voltam, de tényleg! Az időtervem, hogy 1:50-en belül fussak, nem sikerült, de nem panaszkodhatok, hiszen a betegséget követően 1:51:16-ra értem be, ami 5 és fél perccel jobb, mint az őszi.

Utána közvetlenül még egy teljes napig városnézés és sörözés, majd indulás haza, persze izomlázzal.

22 komment

Címkék: tavasz prága olvasók félmaraton akik futnak

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr761905324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.04.12. 14:05:22

sörözéssel, betegséggel ez tényleg jó idő, gratulálok! :)
mi orfűről a félmarcsi után szinte azonnal jöttünk haza szavazni, tök izgalmas volt az autópályán nyomnia gázt izomlázzal... :)

M.Islander 2010.04.12. 15:32:27

gratula!
én is elbíbelődtem a prágai (és a bécsi) félmaraton gondolatával, de az a gyanúm, hogy a nevezési díjon felüli járulékos költségek elég húzósak, talán majd jövőre.

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.04.12. 17:21:02

Gratulálok! Tavaly én is voltam ezen, idén a bécsit választottam. A felkészülésem hasonlóan "jól" sikerült, január óta nem futottam 14 km-nél többet. Tavaly bazi meleg volt és még egy sörgyár mellet is elfutottunk a déli visszafordítónál. Nekem tetszett a verseny, de egy kicsit sótlan volt. Az adidas póló nagyon állat!
@rrroka: minden verseny után kocsiba ülünk és jövünk haza büdösen. Egyszer olyan jó lenne még dögleni egy kicsit. Bécsi félmaraton után még 500 km vezetés vár rám. Nem is tudom, melyik nagyobb kihívás. :))

Pepinke 2010.04.12. 17:44:42

Grat! :)
És szeretném megköszöni ennek a blognak, hogy megadta a kezdőlökést!
Megvettem életem első futócipőjét és megcsináltam azóta már két edzést!
Nehezebb lesz, mint hittem, de lefutom a maratont! Megcsinálom!
Köszönöm!
:D

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.04.12. 18:19:16

@BGy: hát én olyan messze vagy nem mennék el, vagy nem jönnék azonnal vissza inkább. én verseny előtt amúgy is ideg vagyok, hát ha még vezetni is kéne. utána meg szintén jobb a pihi, bár most a szinte tök üres m6 sem volt gáz hazafele.

Steve51 2010.04.12. 18:28:40

Pepinke örülök hogy köztünk vagy.
A Margitszigeten délutánonként ( 17:00-20:00 ) két edző segít a felkészülésben.Ingyenes, érdemes regisztrálni és a segítségüket igénybe venni.
Csak előnyöd származik a dologból.
Érdemes lemenni.

flicka 2010.04.12. 20:19:03

@mîkæl: Ha 2in1 formában csinálod, vagyis párnapos városnézés, beiktatva a verseny, akkor talán könnyebb szívvel ad ki az ember annyit. A pereputty meg persze szurkolhat.

Mylady 2010.04.12. 20:42:01

Hú, én pont azon gondolkodtam, hogy bevállalom novemberben a siófoki félmaratont de akkor azt úgy, hogy összekötöm egy wellnesshétvégével :)
de azt hiszem, ezen még ráérek filózni :)

doncii · http://doncii.blogspot.com 2010.04.12. 20:43:47

@Kata: gratula, a 1:51 igen szep ido, plane felig betegen, riszpekt es koszi a kellemes posztot.

Domesticdragon · http://domesticdragon.blogspot.com/ 2010.04.13. 07:22:43

@Pepinke: hajrá!Vágj bele!!!!!!Boldogabb ember vagyok,amióta futok!
@rrroka: fú....a vezetéstől a verseny elött én is félek!...mert elötte való éjjel alig alszom!

@Katizsuzsi:köszi az írást!Prága a varázslatok városa-nagyon szeretem-,látod,ott még betegen is képes vagy öt perccel megjavítani a félmaratoni PB-det!Gratulálok!!!!

HelloJozsi 2010.04.13. 13:39:45

Pár haver futotta vagy két éve ezt, de nem voltak nagy véleménnyel róla. Főleg az ütötte szíven őket, hogy mivel kicsúsztak kicsit a 2 órából, nekik már semmi sem maradt a célban, se banán, se víz se semmi. Aki meg előbb ért be az talicskával hordta el. Persze lehet, hogy ezen javítottak azóta.

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.04.13. 16:11:02

Fészbúkon nézegettem a Nike Running Hungary oldalán a fényképeket. Az egyiken még jót is röhögtem, hogy mennyire hasonlít rám egy faszi. Aztán kiderült, hogy az én vagyok, mert a tavalyi fényképek vannak fent. Lesz mit felhasználni a memoáromban.

csétomi 2010.04.13. 18:02:57

Gratulálok!!!
Az én eddigi külföldi versenyeim között Prága az abszolút utolsó helyen áll, többek között a rajtszám szerinti rajtzóna és az überszegény befutócsomag (1db alma és egy félliteres víz) miatt. Viszont előtte, utána a város mindenért kárpótol:))

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.04.14. 05:27:34

@csétomi: szerintem bp van olyan szép, ha nem szebb, mint prága, igaza sör nem olyan jó. :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.04.14. 06:39:13

@csétomi: regisztrációnál meg kellett adni a várható befutóidődet és aszerint adták a rajtszámot. Legalábbis így emlékszem. Az adidas póló, amit adtak, az nálunk 8 rugó. Bár említettem, hogy egy kicsit tényleg sótlan volt a buli.
Az idei bécsi futásra 32500-an neveztünk! Megpróbálok nem a végéről indulni, mert ennyi embert nem bírok kikerülni, ha győzni akarok. :) Ha mindenki átlag 15 rugós cipőben fut, akkor csak a cipők értéke 487 500 000.- Ft!!!!

csétomi 2010.04.14. 09:09:48

@BGy: Hát nálunk nem így volt... Az technikai póló tényleg kalssz (szerintem max 5 rugós:)), de én nem a pólóért futok, viszont a verseny után jól szokott esni mondjuk egy műzli szelet:) Az útvonal 80 százaléka pedig gyár/kül/józsefváros jellegű részen vezet, nem szép. A rajt utáni első 4-5 kilométer nagyon szűk, néhol villamossínekkel nehezítve, ez kombinálva a "sorsolt" rajtpozícióval elég gáz. Ráadásul a félmaratont nem engedik át a Károly-hídon, csak a maratont :(( de futni én már nem megyek vissza Prágába, csak a sörért, mint ahogy azt rrroka nagyon jól megmondta:)))
A Bécshez sok sikert kívánok!! Az a verseny viszont nagyon színvonalas. Az elején a 32ezret meg sem érzed, mert két külön sávban vezet az első szakasz, nagyon jól meg van oldva. Zsúfoltságot csak akkor éreztem amikor ráfordultunk a Mariahilferre, és ott elkezdtek hajrázni a félmaratonisták. Amikor ők leválnak, alig harmada marad a mezőny. És a végén van műzliszelet is:))

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.04.14. 17:59:49

@csétomi: jófejek a sógorok, de Bécs is olyan mint BP, mínusz szemét és csövesek. :) a sört azt nem tudom. :D

bicskeib 2010.04.15. 17:06:16

Tavaly én is voltam a prágai félmaratonon. Meleg volt, de jó kis verseny sztem. Nekem még víz és banán is maradt... (1:45:). Vasárnap viszont jön a bécsi maraton, remélhetőleg 3:40en belül.

buksikutya 2010.04.16. 07:36:05

@csétomi: a maratoni es a felmaratoni sem megy at a Karoly hidon. eleg durva lenne, ha atmenne! lattad mostanaban a karoly hidat? :)

ez a "sorsolos" dolog tenyleg marhasag, ne terjeszd mar: meg kell adni regisztraciokor a legjobb felmaratoni idodet, es annak megfelelo rajtszamot kapsz, es igy indul a hozza tartozo zonabol.

en is voltam iden a felmaratonon (es 2004 + 2005-ben is), nekem tetszett, amiert mentem, azt megadta.

b

csétomi 2010.04.16. 09:48:38

@bicskeib: akkor lehet, hogy nálam még nem rakták ki :)
@buksikutya: amikor én futottam, az volt az első év, amikor a félmaraton már nem ment át a hídon, de a maraton még igen, sőt talán a következő évben is így volt. A rajtszámnál lehet, hogy én szúrtam el valamit (vagy ők), de hidd el, az időm alapján nem a közepéről kellett volna indulnom...
A többi meg ízlés kérdése.

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.04.16. 11:42:14

@bicskeib: vasárnap találkozunk Bécsben! Bár én csak a felét futom az igazinak. :)))

buksikutya 2010.04.16. 13:50:57

@csétomi: jahogyja, en azt hittem, az idei versenyrol beszelsz, azert csodalkoztam. akkor semmi :)

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása